Daten met een gescheiden ouder
donderdag 7 november 2019 om 18:39
Hoi hoi! Ik ben nieuw hier en had dit topic eerst bij actueel staan. Nu onder het Topic 'Relaties, want daar past het het beste onder'
Sinds een aantal weken date ik met een gescheiden vader. Dat hij een gescheiden vader was, had hij mij voor de eerste date al verteld. Hoewel ik hier wel wat van schrok, wilde ik het een kans geven omdat iemand op voorhand afwijzen egoïstisch vind.
Drie dates en een aantal weken appen verder bemerk dat ik hem erg leuk vind omdat we een klik hebben, qua humor matchen, ik me tot hem aangetrokken voel en me bij hem vertrouwd voel. Echter wil hij mij eerst goed leren kennen omdat hij nog niet weet of hij een nieuwe relatie wil, maar het ook niet wil schuwen. Hij wil niet te hard van stapel lopen, mede doordat de scheiding nog redelijk vers is en hij een kind heeft.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Natuurlijk wist ik dat dit een lastige situatie zou zijn, maar ik bemerk dat deze man met 'bagage' mij wel een goed gevoel geeft omdat het voor mij een stuk volwassener is dan de verliefde 'flings' die ik eerder had. Ik heb zelf ook mijn bagage ( ik heb in het buitenland gewoond en gewerkt en heb ziekte en overlijden van twee dierbaren van enorm dichtbij meegemaakt) maar ik weet dat dit niet gelijk is aan een stukgelopen huwelijk en een co-ouderschap. Ik wil de ruimte en tijd geven om onze band te versterken en verdiepen, maar ik wil ook niet aanmodderen met iemand wat uiteindelijk tot niks leidt. Of zie ik het nu te zwart/wit?
Lieve dames, hopelijk kunnen jullie me wat helpen!
Sinds een aantal weken date ik met een gescheiden vader. Dat hij een gescheiden vader was, had hij mij voor de eerste date al verteld. Hoewel ik hier wel wat van schrok, wilde ik het een kans geven omdat iemand op voorhand afwijzen egoïstisch vind.
Drie dates en een aantal weken appen verder bemerk dat ik hem erg leuk vind omdat we een klik hebben, qua humor matchen, ik me tot hem aangetrokken voel en me bij hem vertrouwd voel. Echter wil hij mij eerst goed leren kennen omdat hij nog niet weet of hij een nieuwe relatie wil, maar het ook niet wil schuwen. Hij wil niet te hard van stapel lopen, mede doordat de scheiding nog redelijk vers is en hij een kind heeft.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Natuurlijk wist ik dat dit een lastige situatie zou zijn, maar ik bemerk dat deze man met 'bagage' mij wel een goed gevoel geeft omdat het voor mij een stuk volwassener is dan de verliefde 'flings' die ik eerder had. Ik heb zelf ook mijn bagage ( ik heb in het buitenland gewoond en gewerkt en heb ziekte en overlijden van twee dierbaren van enorm dichtbij meegemaakt) maar ik weet dat dit niet gelijk is aan een stukgelopen huwelijk en een co-ouderschap. Ik wil de ruimte en tijd geven om onze band te versterken en verdiepen, maar ik wil ook niet aanmodderen met iemand wat uiteindelijk tot niks leidt. Of zie ik het nu te zwart/wit?
Lieve dames, hopelijk kunnen jullie me wat helpen!
donderdag 7 november 2019 om 18:46
Als je na 2 weken al de term "aanmodderen" in de mond neemt ... vergeet het dan maar.
Het komende half jaar à jaar gaan jullie aanmodderen.
De helft van de tijd heeft hij zijn kinderen en ben jij dus niet in de buurt en die andere week moet ie waarschijnlijk extra werken om de week dat zijn kinderen er zijn op tijd thuis te zijn en dergelijke.
En jij bent waarschijnlijk ook aan 't werk.
Resultaat: 1 weekend op 2 zien jullie elkaar effe 2 dagen.
Het komende half jaar à jaar gaan jullie aanmodderen.
De helft van de tijd heeft hij zijn kinderen en ben jij dus niet in de buurt en die andere week moet ie waarschijnlijk extra werken om de week dat zijn kinderen er zijn op tijd thuis te zijn en dergelijke.
En jij bent waarschijnlijk ook aan 't werk.
Resultaat: 1 weekend op 2 zien jullie elkaar effe 2 dagen.
donderdag 7 november 2019 om 18:47
.Kleine-dame schreef: ↑07-11-2019 18:39Hij wil niet te hard van stapel lopen, mede doordat de scheiding nog redelijk vers is en hij een kind heeft.
Lijkt me een hele gezonde houding. Maar houd in de gaten dat je je eigen wensen niet secundair maakt aan de zijne. Als hij geen relatie wil en jij wel, dan kun je er beter mee stoppen.
donderdag 7 november 2019 om 19:10
Je schrijft:
“ Hij wil niet te hard van stapel lopen, mede doordat de scheiding nog redelijk vers is en hij een kind heeft.”
Hoe vers is de scheiding precies? En hoe oud is zijn kind?
Het maakt denk ik (over het algemeen) wel uit hoe lang hij en zijn ex nu uit elkaar zijn.
Hij klinkt nu al een beetje twijfelachtig:
“ omdat hij nog niet weet of hij een nieuwe relatie wil”
Dat vind ik niet zo’n positief teken.
“ Hij wil niet te hard van stapel lopen, mede doordat de scheiding nog redelijk vers is en hij een kind heeft.”
Hoe vers is de scheiding precies? En hoe oud is zijn kind?
Het maakt denk ik (over het algemeen) wel uit hoe lang hij en zijn ex nu uit elkaar zijn.
Hij klinkt nu al een beetje twijfelachtig:
“ omdat hij nog niet weet of hij een nieuwe relatie wil”
Dat vind ik niet zo’n positief teken.
donderdag 7 november 2019 om 21:23
Daten doe je om te kijken of het meer zou kunnen worden. Je kunt niet van deze man verwachten dat hij nu al weet wat het wordt. Hij kent je nauwelijks.
Geniet van de afspraakjes en kijk waar het naartoe gaat. De kans is aanwezig dat het niets wordt, maar die kans heb je bij iedere man waarmee je afspreekt.
Geniet van de afspraakjes en kijk waar het naartoe gaat. De kans is aanwezig dat het niets wordt, maar die kans heb je bij iedere man waarmee je afspreekt.
vrijdag 8 november 2019 om 08:31
Het probleem lijkt me niet dat hij gescheiden is maar dat jij na 3 dates al garanties wil hebben dat je tijd niet 'verspild' is. Dat weet je ook niet per se bij niet-gescheiden vaders.
Dus ja, in mijn optiek zie je het te zwart-wit
Los daarvna moet je zelf weten of iemand met kinderen en een scheiding achter de rug te ingewikkeld is of niet. Je 'mag' daar best geen zin in hebben.
Los daarvna moet je zelf weten of iemand met kinderen en een scheiding achter de rug te ingewikkeld is of niet. Je 'mag' daar best geen zin in hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
vrijdag 8 november 2019 om 09:05
boebezoebe schreef: ↑08-11-2019 08:31Het probleem lijkt me niet dat hij gescheiden is maar dat jij na 3 dates al garanties wil hebben dat je tijd niet 'verspild' is. Dat weet je ook niet per se bij niet-gescheiden vaders.
Eens. Je zegt het egoïstisch te vinden om iemand op voorhand kansen te ontzeggen, maar in de liefde ben je niemand kansen verplicht. Als jij je ergens onprettig bij voelt, heb je elk recht om er niet mee verder te gaan. Toen ik nog datete, waren vaders voor mij een afknapper. Het maakt de situatie gewoon een stuk ingewikkelder en daar had ik geen zin in. Als jij het echter fijn hebt met deze man en de rugzak niet erg vindt, kan je natuurlijk wel kijken waar het naartoe gaat (er is inderdaad geen zekerheid dat je een toekomst met hem hebt).
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
vrijdag 8 november 2019 om 09:15
Met dat laatste ben ik het ook eens. Maar ze wil deze man toch wel, zegt ze zelf.boebezoebe schreef: ↑08-11-2019 08:31Het probleem lijkt me niet dat hij gescheiden is maar dat jij na 3 dates al garanties wil hebben dat je tijd niet 'verspild' is. Dat weet je ook niet per se bij niet-gescheiden vaders.
vrijdag 8 november 2019 om 09:30
Het kind van deze man en alles wat met het kind te maken heeft gaat, als het goed is, altijd voor. Dat moet je goed beseffen. Het betekend ook dat omstandigheden die met zijn kind te maken hebben soms jullie plannen in de weg zitten. Daar moet je soepel mee om kunnen gaan. En vergeet de ex niet, de moeder van zijn kind. Hoe jonger het kind, hoe meer zij, logischerwijs, nog steeds heel regelmatig in beeld is. Als het allemaal in harmonie is dan is dat niet zo erg, maar als er ook nog meningsverschillen zijn met de ex dan kan dat een extra obstakel zijn voor jullie. Bijvoorbeeld dat het in gesprekken vaak kan gaan over wat ‘zij’ nu weer heeft gezegd of gedaan of geëist enz.
vrijdag 8 november 2019 om 10:15
Dat je het over bagage hebt bij jezelf..als om normale dingen gaat, die iedereen mee maakt vind ik heel bijzonder.
Of je date en accepteert dat hij niet heel snel wil. En dat je nog een tijdje (maanden/misschien jaren) buiten hem en zijn gezin/kind gehouden gaat worden.
OF je je vind het niks en maakt het uit.
Meer smaakjes zijn er niet.
Of je date en accepteert dat hij niet heel snel wil. En dat je nog een tijdje (maanden/misschien jaren) buiten hem en zijn gezin/kind gehouden gaat worden.
OF je je vind het niks en maakt het uit.
Meer smaakjes zijn er niet.
woensdag 13 november 2019 om 12:04
Goedemiddag dames,
Daar ben ik weer! Jullie ervaringen en wijsheden hebben me inzichten gegeven! Echt dank daarvoor.
Zijn scheiding en zoontje zijn niet het grootste probleem. Het grootste probleem is mijn eigen denken. Ik wilde te snel duidelijkheid hebben en de situatie naar mijn eigen hand zetten en verromantiseerde deze een beetje. Tsja, dat gaat niet werken. Niet alleen met hem, ook met eerdere relaties, dates, vrienden en werk deed/doe ik dit en ik ben blij dat deze verantwoordelijke man mij dit ook duidelijk heeft gemaakt
We hebben er goede gesprekken over gehad en besloten om elkaar meer tijd te geven en het te focussen op het leuk te hebben samen en tegelijk een band op te bouwen en als het niet goed meer voelt, dit ook aan te geven.
Daar ben ik weer! Jullie ervaringen en wijsheden hebben me inzichten gegeven! Echt dank daarvoor.
Zijn scheiding en zoontje zijn niet het grootste probleem. Het grootste probleem is mijn eigen denken. Ik wilde te snel duidelijkheid hebben en de situatie naar mijn eigen hand zetten en verromantiseerde deze een beetje. Tsja, dat gaat niet werken. Niet alleen met hem, ook met eerdere relaties, dates, vrienden en werk deed/doe ik dit en ik ben blij dat deze verantwoordelijke man mij dit ook duidelijk heeft gemaakt
We hebben er goede gesprekken over gehad en besloten om elkaar meer tijd te geven en het te focussen op het leuk te hebben samen en tegelijk een band op te bouwen en als het niet goed meer voelt, dit ook aan te geven.