Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
tomcat schreef:
18-10-2020 13:57
maar woonde je toen nog met je ex Lois?
Mijn ex sliep doordeweeks nog bij mij (4 nachten), omdat hij terug wilde verhuizen naar zijn geboorteplaats (2 uur rijden verderop) maar zijn baan nog in mijn woonplaats had.
Dus je weet niet of jij een relatie wilt met hem, maar nog belangrijker: je weet niet eens of hij überhaupt een nieuwe relatie wil?
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring weet ik dat het veel tijd kost. Zelfs al is iemand vrij, dan nog kunnen er allemaal problemen om de hoek komen. Mijn tips, laat hem buiten de deur en eerst zelf alles regelen. Dus woonruimte, goed omgang met zijn ex en kinderen. Zorg niet dat jij de makkelijke optie bent. Dan komt bij over een paar jaar tot rust en dan is de roze wolk over en gaat hij als je pech hebt eens rustig rond kijken. Waak voor je eigen stabiele situatie en geluk.
lacasa wijzigde dit bericht op 18-10-2020 14:15
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex kreeg een week of 4 na onze breuk (een maand voor onze officiële scheiding) een nieuwe relatie. Zij zijn nu nog steeds samen en -ogenschijnlijk- gelukkig. De verwerking van onze relatie en scheiding heeft geen invloed gehad op haar vermogen om een nieuwe relatie te laten slagen. Wij woonden niet meer samen, wij deden aan bird nesting in ons huis vanwege ons 9 maanden oude zoontje, totdat ik een ander huis gevonden had. Het kan dus wel. Ik ben nu 1,5 jaar later pas toe aan daten en merk tijdens het daten dat ik een gigantische muur om mijn hart heb opgetrokken. Ik heb de relatie en de scheiding verwerkt, maar de gevolgen ervan zijn nog absoluut aanwezig. Ik zou dat dus niet kunnen.

Iedereen is anders.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:49
In dit geval niet. Via via gecheckt.

Hij had trouwens ook kunnen zeggen dat hij vrijgezel is en het deel over het nog samen wonen weg kunnen laten. Dan had hij niet gelogen. Maar wel iets belangrijks verzwegen Daarom blij met zijn eerlijkheid.
deze "eerlijkheid" geeft hem de kans om jou zonder enig probleem te laten vallen, zodra zijn vrouw hem terugwil
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Daten met iemand die zijn oude relatie nog niet netjes heeft afgerond leidt altijd tot ellende.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
18-10-2020 13:11
... Na deze ontmoette ik een man die geen scheiding problemen had maar andere nog ex gerelateerde problemen. Na een poosje, waarbij ik steeds meer vertrouwen kreeg in hem en mij en ik steeds meer verliefd werd, dumpte hij me per app. Van de ene op de andere dag, omdat hij zn aandacht wilde richten op zijn problemen. Nu dus last van een gebroken hart.
En, appte je terug: als je met je problemen aan de slag gaat, neem je dan ook ff je communicatie skills onder de loep?
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
18-10-2020 14:04
Misschien moet je proberen iets beter te lezen, je reacties en beredeneringen zijn nogal uuuuuuuhhhhh vrij typisch en het nét niet.
Dat past dan mooi. Dit hele topic is vrij typisch en het net niet.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2020 14:18
deze "eerlijkheid" geeft hem de kans om jou zonder enig probleem te laten vallen, zodra zijn vrouw hem terugwil

Zodra je als vrouw iemand gaat prijzen om zijn eerlijkheid geef je aan dat je de lat erg laag legt.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 15:08
Zodra je als vrouw iemand gaat prijzen om zijn eerlijkheid geef je aan dat je de lat erg laag legt.
Dit dus, wat een onzinnige beredenering! O_o

Zeg je dat ook als je vriendin in tranen bij je komt en zegt dat haar vriend haar heeft verteld verliefd te zijn op iemand anders en de relatie met haar daarom wil verbreken? Dan is hij eerlijk geweest, maar uiteindelijk vind je dus dat jouw vriendin de lat erg laag heeft gelegd? Want ik zou dan tegen deze desbetreffende vriendin zeggen, wees blij dat hij eerlijk is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem eerst e.a. oplossen en ga daarna daten. Zijn prioriteit zou moeten zijn: vrij zijn en niet daten terwijl hij samen woont.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zelfs al gaat het proces van scheiden vlekkeloos, je haalt je heel wat op de hals. Mijn ervaring met een man in scheiding (dat was wel met kinderen) is dat hij soms ineens heel teruggetrokken was. In zichzelf gekeerd, niet bereikbaar. En dat herken ik van mezelf ook als ik een breuk verwerk, zelfs zonder samenwonen en de hele mikmak. En dat verdriet is best eenzaam, ook al ben je met een nieuwe (potentiele) partner.

Ik was 1 x zelf degene die snel verder ging en het pakte goed uit. Maar achteraf heb ik degene met wie ik toen ging wel tekort gedaan.

Als ik dit topic en jou in 1 woord omschrijf-uiteraard met de beperkte info- is dat "graag". Je wilt volgens mij zo graag dat je succesverhalen wikt horen om je streven kracht bij te zetten. Dat je hen prijst om zijn eerlijkheid, wat me verder heel normaal lijkt.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
18-10-2020 15:23
Dit dus, wat een onzinnige beredenering! O_o

Zeg je dat ook als je vriendin in tranen bij je komt en zegt dat haar vriend haar heeft verteld verliefd te zijn op iemand anders en de relatie met haar daarom wil verbreken? Dan is hij eerlijk geweest, maar uiteindelijk vind je dus dat jouw vriendin de lat erg laag heeft gelegd? Want ik zou dan tegen deze desbetreffende vriendin zeggen, wees blij dat hij eerlijk is geweest.
Natuurlijk niet.

Wel als je een man net leert kennen hij in scheiding ligt en je een topic maakt dat hij zo eerlijk is dat hij je vertelt dat hij nog bij zijn ex woont. Wat had hij d'r anders moeten vertellen?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 16:20
Natuurlijk niet.

Wel als je een man net leert kennen hij in scheiding ligt en je een topic maakt dat hij zo eerlijk is dat hij je vertelt dat hij nog bij zijn ex woont. Wat had hij d'r anders moeten vertellen?
Ik zou zeggen, lees de topics hier op het VF, genoeg mensen die blijkbaar tijdens het eerste half jaar daten niet bij hun kersverse date thuis komen. Daarnaast is het ook helemaal niet duidelijk of de ex in dit topic al zicht heeft op andere woonruimte, voor hetzelfde geld is dit al over 2 weken. Had hij het best kunnen verzwijgen.

Verder ging het mij puur om je stelling, dat is gewoon onzin!
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 15:08
Zodra je als vrouw iemand gaat prijzen om zijn eerlijkheid geef je aan dat je de lat erg laag legt.
Wat mij betreft geeft bovenstaande vooral aan dat jij net zoals Lois zegt niet goed leest. Van blij zijn dat hij eerlijk is, maak jij prijzen. Ach laat ook maar. Ik ga er maar vanuit dat je het goed bedoelt, maar je slaat de plank echt mis in deze.
lilalinda schreef:
18-10-2020 14:18
deze "eerlijkheid" geeft hem de kans om jou zonder enig probleem te laten vallen, zodra zijn vrouw hem terugwil
Dat laatste zou zeker kunnen, maar denk niet dat het de reden van zijn eerlijkheid is.
viva-amber schreef:
18-10-2020 14:33
Ik zou het niet doen. Daten met iemand die zijn oude relatie nog niet netjes heeft afgerond leidt altijd tot ellende.
Vandaar dat ik vraag naar situaties die anders zijn gelopen en hoe dat dan ging. En ja, tuurlijk is iedere situatie anders. Dus woorden als altijd en nooit kan ik niet zo veel mee.
Newstart20 schreef:
18-10-2020 17:04
Dat laatste zou zeker kunnen, maar denk niet dat het de reden van zijn eerlijkheid is.
Moet er een reden zijn voor eerlijkheid zijn dan? En wat is zijn reden?
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 15:05
Dat past dan mooi. Dit hele topic is vrij typisch en het net niet.
Ik ben eerlijk gezegd blij met de reacties van mensen die hetzelfde hebben doorgemaakt. Ongeacht de afloop. En als je dit topic net niets vindt, kun je ook gaan reageren in topics die het voor jou wel helemaal zijn.
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 17:07
Moet er een reden zijn voor eerlijkheid zijn dan? En wat is zijn reden?
Van mij niet hoor. Anderen halen er van allerlei dingen bij. Wat mij betreft zegt hij gewoon hoe het is. Oftewel is hij eerlijk. En daar ben ik blij om.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 17:08
Ik ben eerlijk gezegd blij met de reacties van mensen die hetzelfde hebben doorgemaakt. Ongeacht de afloop. En als je dit topic net niets vindt, kun je ook gaan reageren in topics die het voor jou wel helemaal zijn.

Als je in het leven iets wil moet je er gewoon voor gaan, wat anderen hun ervaringen zijn doet er toch niet toe. Misschien ben je zelf vooral niet eerlijk. Deze man houdt je dusdanig bezig dat je een topic over hem opent. Maar zogenaamd wil je niet serieus iets van hem.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Hier succesvol, hij is mijn jeugdliefde dus wij kenden elkaar al vrij goed, maar makkelijk is het niet.

Ruim 2 jaar bij elkaar (na elkaar 25 jaar niet gezien te hebben) zijn ex partner is vorige zomer pas verhuisd. Dus een jaar hadden we geen enkele vrijheid.
Ook bij hem was het duidelijk dat hun break echt was (heb vrij snel zijn moeder weer ontmoet).

Het feit dat ze nog bij elkaar woonden is heel lastig geweest. Het feit dat je probeert iets op te bouwen terwijl er aan de andere kant nog geen sprake is van een eigen huishouden is lastig mee om te gaan. Ook het feit dat je best wel veel te weten komt van hun scheidingsproces is lastig, maar heeft ook geleid tot goede gesprekken tussen ons over (financiele) afhankelijkheid en wat wij als toekomst zien voor ons.

Intussen is hun scheiding hopelijk binnenkort een feit, heeft hij ook alles op de rit en kijken wij realistisch naar de toekomst.
Of ik het nog een keer zo zou doen?
Met hem, zeker weten. Met iemand anders? Denk het niet, daar kost het echt wel veel energie voor én de tijd van zorgeloos verliefd zijn glijdt zomaar door je vingers zonder dat je het kunt “benutten”.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 17:11
Van mij niet hoor. Anderen halen er van allerlei dingen bij. Wat mij betreft zegt hij gewoon hoe het is. Oftewel is hij eerlijk. En daar ben ik blij om.
Je snapt het niet he :-?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 17:36
Je snapt het niet he :-?
Ik denk dat jij mij vooral niet snapt, maar dat is helemaal prima.
Speculoos_crunchy schreef:
18-10-2020 17:34
Of ik het nog een keer zo zou doen?
Met hem, zeker weten. Met iemand anders? Denk het niet, daar kost het echt wel veel energie voor én de tijd van zorgeloos verliefd zijn glijdt zomaar door je vingers zonder dat je het kunt “benutten”.
Daarom ook dit topic. Ik kan nu nog terug, zeg maar. Als we echt gaan daten wordt dat wel een stuk moeilijker denk ik. Maar eens kijken in hoeverre hun levens nog vervlochten zijn. Als ze behalve nog een dak ook nog andere dingen delen, is het wel bekeken hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven