Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een lastige situatie. Ik ben "de ex waarmee hij nog (10 maanden) samenwoonde". 22 jaar relatie, 2 kinderen en een scheiding die vrij onverwachts kwam. Vanaf mijn 16e samen geweest met deze man. Ik heb in die 10 maanden een man gezien die (na 22 jaar relatie) op zoek was naar wat er nog meer in de wereld te krijgen was (is dit het nou ?). Maar ook een man die, als hij in de put zat, het zwaar had of wat dan ook, het liefste terug in mijn armen viel. Omdat alles zo vertrouwd was, de scheiding hem ook heel veel pijn deed, je elkaar door en door kent en het heel veilig is. Ik weet niet zeker of er in die tijd ook een ander was, ik vermoed van wel, en zij weet vast niet welke rol ik die maanden nog in zijn leven had. Waarschijnlijk vertelde hij haar "dat we al een paar maanden uit elkaar waren, de knoop definitief doorgehakt was, we op zoek waren naar woonruimte" wat ook allemaal echt zo was. En toch maakten wij als exen nog veel mee samen. Deelden we bijna alles. Meer dan ik van een date (als ik in jouw schoenen stond) zou accepteren. Ik weet ook zeker dat mijn ex er niet eerlijk over was.

Elke situatie is anders, ik weet niet wat in jouw situatie verstandig is om te doen. Ik kan je alleen vertellen hoe verbonden wij nog waren op het moment dat we al wel uit elkaar waren, maar ons huis nog deelden.

Mijn advies zou zijn; ook al is het nog zo'n catch, laat die man eerst zijn relatie verwerken. Weet zeker dat alle knopen doorgehakt zijn, dat er ruimte is voor een nieuwe liefde in zijn leven. Wees niet de vrouw bij wie hij kan kijken "wat er allemaal nog meer te koop is".
Newstart20 schreef:
18-10-2020 21:32
Dat ga ik zeker niet worden. Zojuist een gesprek proberen te voeren en afgeserveerd. Moving on.
Balen dat het al stopt voor het kon beginnen. Je zag het duidelijk wel zitten maar had wat bedenkingen. Hopelijk kun je het een plekje geven. Sterkte to :hug:
Dankjewel Poejeloris. Wat je beschrijft lijkt mij een normaal verloop van zo'n situatie. Ik denk dat mijn intuïtie niet voor niets aangeeft dat ik voorzichtig moet zijn. Weet alleen niet in hoeverre mijn laatste relatie die intuïtie verstoort.
Julus schreef:
18-10-2020 22:52
Afgeserveerd als een vriendin, of als potentiele liefde? Het klinkt niet heel fijn..
Hij hanteerde de 'op slot bij lastige vragen' aanpak. Tsja, dat doet het bij mij heel slecht.
Jojanneke12 schreef:
18-10-2020 23:19
Balen dat het al stopt voor het kon beginnen. Je zag het duidelijk wel zitten maar had wat bedenkingen. Hopelijk kun je het een plekje geven. Sterkte to :hug:
Valt gelukkig nu nog wel mee. Juist omdat het contact nog pril was. Maar toch teleurgesteld, merk ik.
Newstart20 schreef:
18-10-2020 23:24
Hij hanteerde de 'op slot bij lastige vragen' aanpak. Tsja, dat doet het bij mij heel slecht.
Klinkt alsof hij dan toch eerder een fwb zou willen. Geen emotionele connectie.
Het is wel snel duidelijk geworden zeg. Of misschien zag je er meer in dat het was?
Newstart20 schreef:
18-10-2020 23:26
Valt gelukkig nu nog wel mee. Juist omdat het contact nog pril was. Maar toch teleurgesteld, merk ik.
Tuurlijk is het jammer. Maar je bent wel behoed voor gedoe. Deze man zal- net als vele pasgescheiden mannen- eerst willen rondkijken. Daten. Zonder verplichting. Dus dat zou je verdriet opgeleverd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 11:45
Houd je dan in die periode wel contact of helemaal niet? Aangezien hij in mijn ogen best een catch is, zit er ook wel een beetje het idee dat als ik het nu laat, iemand anders het vast wel wil.
Je kan toch aangeven dat je graag met hem gaat daten maar nu nog even wil wachten tot ze niet meer onder 1 dak wonen
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 23:24
Hij hanteerde de 'op slot bij lastige vragen' aanpak. Tsja, dat doet het bij mij heel slecht.
O bah. Nee, dat wordt hem niet. Jammer, maar goed dat je je niet in bochten wringt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel hoor... mijn ex had ook tijdens onze scheiding al een nieuwe vriendin en zij zijn al jaren erg happy samen.

Zelf zou ik er niet meer voor kiezen. Een scheiding is veel heftiger dan je van te voren verwacht. Voor de kinderen, voor je woonplaats, alles. Ik wil niet meer met iemand helemaal mee in dat proces.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 21:32
Dat ga ik zeker niet worden. Zojuist een gesprek proberen te voeren en afgeserveerd. Moving on.
Je werd te kritisch en toen was het ineens niet meer leuk voor hem?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:24
Reden: .
99.77% gewijzigd
Newstart20 schreef:
11-11-2020 12:16
Plot twist ...

Het contact duurt voort en inmiddels heeft hij daadwerkelijk uitgesproken ook potentie te zien. Helaas voor mij heeft hij daarnaast ook gezegd voorlopig niet te willen daten vanwege zijn situatie, hoe jammer hij dat ook vindt. Op zich een positief verhaal dus.

Maar ja, mijn behoefte aan een nieuwe partner is niet veranderd. Dus het voelt nu voor mij alsof de handrem moet worden aangetrokken. Hoe ga ik om met gevoelens die zich (als we zo doorgaan) gaan ontwikkelen, maar er eigenlijk nog niet kunnen zijn?

Ik zou er een oefening in geduld van kunnen maken, maar wachten op iets dat alle kanten op kan gaan past niet zo bij me.

Eigenlijk ben ik weer een beetje terug bij af, met als grootste verschil dat nu duidelijk is dat we elkaar leuk vinden. Maar dat het risico op hartepijn ook oploopt.

Wanneer wisten jullie dat iemand het waard was om op te wachten?
Het valt me op dat jij dit als positief ziet. Of bedoel je dat het positief is dat hij zo verstandig is?

Zelf denk ik dat het geen kwestie is van in hoeverre deze persoon het waard is, maar meer waar je eigen grenzen liggen.
In een soortgelijke situatie vond ik de persoon in kwestie echt heel leuk, maar daarnaast vond ik mezelf en mijn leven te leuk om een onbepaalde tijd op een wachtbank te zitten.
Alle reacties Link kopieren
er is dus niks veranderd, maar je laat je dus gewoon weer een maand aan het lijntje houden
Stop er toch mee. Maak je hoofd & hart vrij voor andere mensen
hij zegt niet te willen daten: hoe duidelijk wil je het nog hebben?
vivautrecht85 schreef:
11-11-2020 12:23
Het valt me op dat jij dit als positief ziet. Of bedoel je dat het positief is dat hij zo verstandig is?
Dit inderdaad.
Bouza82 schreef:
11-11-2020 12:36
hij zegt niet te willen daten: hoe duidelijk wil je het nog hebben?
Duidelijker. Omdat hij ook heeft later doorschemeren dat hij dat niet wil vanwege ons contact. Dus denk dat hij doelde op daten in het algemeen. En trouwens, ik neem me ook regelmatig dingen voor waarvan mn verstand zegt dat het wijs is. Hoeft niet te zeggen dat gevoel daarbij roet in het eten kan gooien.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt niet de vrouw zijn die hem oplapt en hij er daarna vandoor gaat.
Dan ga je dus verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
11-11-2020 12:16
Plot twist ...

Het contact duurt voort en inmiddels heeft hij daadwerkelijk uitgesproken ook potentie te zien. Helaas voor mij heeft hij daarnaast ook gezegd voorlopig niet te willen daten vanwege zijn situatie, hoe jammer hij dat ook vindt. Op zich een positief verhaal dus.

Maar ja, mijn behoefte aan een nieuwe partner is niet veranderd. Dus het voelt nu voor mij alsof de handrem moet worden aangetrokken. Hoe ga ik om met gevoelens die zich (als we zo doorgaan) gaan ontwikkelen, maar er eigenlijk nog niet kunnen zijn?

Ik zou er een oefening in geduld van kunnen maken, maar wachten op iets dat alle kanten op kan gaan past niet zo bij me.

Eigenlijk ben ik weer een beetje terug bij af, met als grootste verschil dat nu duidelijk is dat we elkaar leuk vinden. Maar dat het risico op hartepijn ook oploopt.

Wanneer wisten jullie dat iemand het waard was om op te wachten?
Als hij je echt leuk vond, dan zou hij hier echt niet zo mee omgaan. Hij vindt jou het niet waard om meer moeite in te steken (dit maakt jou overigens niet minder waardevol).

Hij wil niet daten (met jou).
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Oh, hij doet wel degelijk moeite. Maar helaas zonder perspectief.
Newstart20 schreef:
11-11-2020 12:43
Duidelijker. Omdat hij ook heeft later doorschemeren dat hij dat niet wil vanwege ons contact. Dus denk dat hij doelde op daten in het algemeen. En trouwens, ik neem me ook regelmatig dingen voor waarvan mn verstand zegt dat het wijs is. Hoeft niet te zeggen dat gevoel daarbij roet in het eten kan gooien.
ok wacht. Dus die gast zegt dat hij geen relatie met je wil, en jij vat dat op als dat jullie exclusief zijn? my goodness, haal die plaat beton eens voor je hoofd weg
Newstart20 schreef:
11-11-2020 12:43
Duidelijker. Omdat hij ook heeft later doorschemeren dat hij dat niet wil vanwege ons contact. Dus denk dat hij doelde op daten in het algemeen. En trouwens, ik neem me ook regelmatig dingen voor waarvan mn verstand zegt dat het wijs is. Hoeft niet te zeggen dat gevoel daarbij roet in het eten kan gooien.
Maar als hij doelde op daten in het algemeen, waarom vindt hij het dan zo jammer? Gaat hij dan na een tijdje wel weer daten in het algemeen?
Dus als ik het goed begrijp wil hij nu met niemand daten, niet met anderen en ook niet met jou. En over een tijd wil hij wel weer daten. Dat zou met jou kunnen zijn maar wellicht ook met een ander?
Bouza82 schreef:
11-11-2020 12:58
ok wacht. Dus die gast zegt dat hij geen relatie met je wil, en jij vat dat op als dat jullie exclusief zijn? my goodness, haal die plaat beton eens voor je hoofd weg
Die gast? Bouza even lekker op naar een ander topic waar mannen gasten worden genoemd.
Rachmaninoff schreef:
11-11-2020 13:03
Dus als ik het goed begrijp wil hij nu met niemand daten, niet met anderen en ook niet met jou. En over een tijd wil hij wel weer daten. Dat zou met jou kunnen zijn maar wellicht ook met een ander?
Zo interpreteer ik het ook. Maar het laatste stukje is mijn eigen angst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven