Daten tegenwoordig - hoe dan? [Geen OP]

12-07-2019 16:21 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_388140 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:13
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 19:25
Haha ja, iedereen valt nu over de eisen die ik omschreven heb. Niet helemaal wat ik had verwacht. Voor mij zijn deze nog steeds vrij standaard.

Ik blijf ook zeker vrijgezel. Het is ook niet dat ik echt opzoek ben naar. Ik doe niet aan online-daten, kom liever mensen in real life tegen. Via datingsites gaat het toch al snel over het onderwerk seks. Omdat het tegenwoordig zo makkelijk te krijgen is. Niet mijn ding.

Vroeg mij enkel af of er meerdere jonge vrouwen zijn die nog niet de juiste zijn tegengekomen. Maar toch graag over een aantal jaar een gezin willen starten. En daarom wel eens gedacht hebben: ojee, straks vind ik niemand meer en kan ik dat toekomstplaatje wel vergeten.
Het jammere vind ik nu dat als ik nu iemand ontmoet om te daten als ik daarvoor opensta dat we dan niet een groot deel van onze adolescentie hebben gedeeld. Vind dat een mooie tijd om te delen.

Volgens mij zijn er *veel* vrouwen die graag een partner zouden vinden. Er is hier een langlopend topic over. Of al deze vrouwen graag kinderen willen en nog in de leeftijd zijn dat ze bang zijn ze niet te krijgen durf ik niet te zeggen over dat topic. Maar in die zin hebben vrouwen meer druk. In het verlengde daarvan vraag ik me af of je nagedacht hebt over concessies doen aan je eisen. Je mag van mij de eisen hebben die je wilt (zover ik er iets over te zeggen heb natuurlijk, niets namelijk), maar eisen kunnen uiteindelijk een partner vinden en kinderen krijgen bemoeilijken.

Voor mij, de druk is qua leeftijd nog niet zo hoog hoewel de tijd verstrijkt. Ik wil zelf geen kinderen maken maar zou toch denken of ik stiefouderschap okay zou vinden. Toch, eerder pleegouderschap denk ik. Het zou de 'vijver' meer 'gevuld' maken.

En zoeken, als je het zou willen kan je misschien het lot een klein beetje helpen door iets meer te zoeken? Ik weet het niet, soms wordt gezegd dat je het tegen moet komen maar eigen initiatief kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of de dames die vallen over de auto het geen probleem vinden als hun date of serieuze partner geen auto heeft of zou hebben? Of ze het geen probleem vinden om hem te halen en brengen als het slecht weer is of laat is/ wordt? als jullie naar een feestje gaan/ zijn geweest?! Ik geloof daar nl. helemaal niks van.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
12-07-2019 20:43
Ik vraag me af of de dames die vallen over de auto het geen probleem vinden als hun date of serieuze partner geen auto heeft of zou hebben? Of ze het geen probleem vinden om hem te halen en brengen als het slecht weer is of laat is/ wordt? als jullie naar een feestje gaan/ zijn geweest?! Ik geloof daar nl. helemaal niks van.
Ik vind het alleszins erg onpraktisch, er zou een heel goede reden voor moeten zijn. Maar het is uiteraard beter te aanvaarden van een 20er dan van mijn visvijver: vijftigers.
Gisselle schreef:
12-07-2019 20:43
Ik vraag me af of de dames die vallen over de auto het geen probleem vinden als hun date of serieuze partner geen auto heeft of zou hebben? Of ze het geen probleem vinden om hem te halen en brengen als het slecht weer is of laat is/ wordt? als jullie naar een feestje gaan/ zijn geweest?! Ik geloof daar nl. helemaal niks van.
Mijn geliefde heeft geen auto en dat is echt nog nooit een probleem geweest.
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 16:21
[...] vrijgezel, heerlijk vind ik het.
De meeste heren zijn niet op zoek naar iets serieus.
Iemand het intimiderend vond, dat ik als (jonge) vrouw zijnde, mijn leven al redelijk goed op orde heb.
Waarmee je alles kunt delen.
Ik zou graag over 2/3 jaar aan kinderen willen beginnen.
Erm, je zoekt een zaad-donor?
De meeste heren niet op zoek naar iets serieus? Try me ! ;-)

Maar even zonder gekheid. Als jij je als vrouw vooral opstelt dat je alles eigenlijk al hebt, behalve een man... dan schrikt dat af.
Als je uitstraalt: ik ben bang dat ik over zal blijven... dan schrikt dat af (en juist dan zul je alleen over blijven).
Wat zoek je als vrouw nu precies in een man? Antwoord niet "een maatje", want dat willen we allemaal. Elke n**ker is in zekere zin ook een maatje. Maar welk diepere gevoel zoek je nu precies.

Trust me: voor mannen is het NET ZO MOEILIJK om een serieuse (jonge) vrouw te vinden, waarmee ik een relatie zou willen aangaan.
Alle vrouwen hebben immers alles al, en zien mij vooral als een vervelend aanhangsel dat ook nog een mening heeft.
Ik vind niet dat je rare eisen hebt. De mensen die dat wel vinden zijn meestal de mensen die het zich persoonlijk aantrekken, omdat zij juist die mensen zijn die zijn wat jij niet zou willen hebben.
Een man zonder auto en zonder eigen huis zou ik ook niets hebben gevonden. Dat valt in dezelfde categorie als geen baan hebben.
Neem geen genoegen met minder omdat de buitenwereld anders zegt.
Je maakt je zorgen dat je alleen overblijft en kinderloos. Natuurlijk kan dat gebeuren. Je zal de enige niet zijn. Daar ga je niet dood aan, dus je zal het leven ook leuk moeten maken zonder deze zaken.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
12-07-2019 21:25
Erm, je zoekt een zaad-donor?
De meeste heren niet op zoek naar iets serieus? Try me ! ;-)

Maar even zonder gekheid. Als jij je als vrouw vooral opstelt dat je alles eigenlijk al hebt, behalve een man... dan schrikt dat af.
Als je uitstraalt: ik ben bang dat ik over zal blijven... dan schrikt dat af (en juist dan zul je alleen over blijven).
Wat zoek je als vrouw nu precies in een man? Antwoord niet "een maatje", want dat willen we allemaal. Elke n**ker is in zekere zin ook een maatje. Maar welk diepere gevoel zoek je nu precies.

Trust me: voor mannen is het NET ZO MOEILIJK om een serieuse (jonge) vrouw te vinden, waarmee ik een relatie zou willen aangaan.
Alle vrouwen hebben immers alles al, en zien mij vooral als een vervelend aanhangsel dat ook nog een mening heeft.
Om te beginnen iemand waarbij ik me veilig voel. Iemand die ik vertrouwen kan. Vertrouwen in de zin van: dat hij doet wat hij zegt, waarbij hij tevens vertrouwen in zichzelf uitstraalt. Ik wil me geliefd, gewild en verzorgd voelen door een man. Ook zoek ik een man met passie. Iemand met een plan. Dromen, ambities en een visie.
Uiteindelijk voel ik mij aangetrokken door uitstraling, persoonlijkheid en ook de levenshouding van een man.
Alle reacties Link kopieren
Herken je jezelf hierin Gijs? :p
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 21:45
Om te beginnen iemand waarbij ik me veilig voel. Iemand die ik vertrouwen kan. Vertrouwen in de zin van: dat hij doet wat hij zegt, waarbij hij tevens vertrouwen in zichzelf uitstraalt. Ik wil me geliefd, gewild en verzorgd voelen door een man. Ook zoek ik een man met passie. Iemand met een plan. Dromen, ambities en een visie.
Uiteindelijk voel ik mij aangetrokken door uitstraling, persoonlijkheid en ook de levenshouding van een man.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zeg: stuur maar PB... en let's see wie er de beste dromen en ambities heeft.... ;-)
(Kinderen krijg je er overigens gratis bij ;-) )
Alle reacties Link kopieren
.
daddy_gijs wijzigde dit bericht op 12-07-2019 21:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
12-07-2019 21:48
Herken je jezelf hierin Gijs? :p
Je was me voor :p
Alle reacties Link kopieren
En doordat veel andere vrouwen een soortgelijk "eisenlijstje" hanteren, bleef mijn vriend voor mij over: Klein, 11 jaar ouder, zonder auto of eigen woning, maar de meest fantastische persoon die ik ken :)

Hartelijk dank daarvoor!
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
daddy_gijs schreef:
12-07-2019 21:48
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zeg: stuur maar PB... en let's see wie er de beste dromen en ambities heeft.... ;-)
(Kinderen krijg je er overigens gratis bij ;-) )
Heeee, is de visvijver weer geopend?
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

Ik vind je 'eisen' helemaal niet zo gek - hooguit dat die auto vrij specifiek wel is, maar dat is dan ook vanuit mijn visie als stadsbewoner. Als je meer buitenaf woont, levert een auto je wel degelijk meer zelfstandigheid op.

Ik ben jarenlang ook een scharrelaar geweest. Tijdens mijn studie kreeg ik iedere lente de kriebels en ging ik op jacht. Maar op een gegeven moment ga je toch werken, krijg je een eigen huis...en ga je écht zoeken naar een maatje. Voor mij werkte: naast de good ol' Tinder gewoon mensen ontmoeten.. via sportclubs, hobby clubs, vrijwilligerswerk, online platforms, game-avonden, single reizen, etc. Het is nog steeds heel veel kaf van het koren scheiden, maar er kwam wel een veel grotere variëteit aan potentiële partners langs. En uiteindelijk...jazeker..heb ik mijn huidige vriend gewoon via Tinder ontmoet.

Wees je bewust van hoe je overkomt op andere mensen. Is hoe jij jezelf presenteert interessant voor het type partner wat jij zoekt? Ja? Dan zit het allemaal wel snor en heb je gewoon een snufje geluk nodig. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Probleem is tegenwoordig dat iedereen denkt dat er achter elke 'swipe' wel weer een betere partner te vinden is. Niemand wil zich binden, want stel je voor dat er nog iets beters voorbij komt.
Hatchi schreef:
12-07-2019 21:38
Ik vind niet dat je rare eisen hebt. De mensen die dat wel vinden zijn meestal de mensen die het zich persoonlijk aantrekken, omdat zij juist die mensen zijn die zijn wat jij niet zou willen hebben.
Een man zonder auto en zonder eigen huis zou ik ook niets hebben gevonden. Dat valt in dezelfde categorie als geen baan hebben.
Neem geen genoegen met minder omdat de buitenwereld anders zegt.
Je maakt je zorgen dat je alleen overblijft en kinderloos. Natuurlijk kan dat gebeuren. Je zal de enige niet zijn. Daar ga je niet dood aan, dus je zal het leven ook leuk moeten maken zonder deze zaken.
Ik loop tegen de 50, heb een huis en een auto. Mijn lief heeft ook een huis en een auto, maar daar heb ik hem niet op uitgezocht.

Als een man van mijn leeftijd geen auto heeft, dan komt hij wel op zijn plaats van bestemming, hoor. Daar heeft hij mij niet voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 18:47
Maar als je een bak aan nogal typische eisen hebt moet je ook niet gaan zeuren dat het daten ietwat stroef loopt.

Fwb met een collega zou ik dan weer nóóit doen. Echt een slecht idee, die moet je uit de kroeg halen niet uit de bedrijfskantine.
:HA: heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
12-07-2019 21:25
Erm, je zoekt een zaad-donor?
De meeste heren niet op zoek naar iets serieus? Try me ! ;-)

Maar even zonder gekheid. Als jij je als vrouw vooral opstelt dat je alles eigenlijk al hebt, behalve een man... dan schrikt dat af.
Als je uitstraalt: ik ben bang dat ik over zal blijven... dan schrikt dat af (en juist dan zul je alleen over blijven).
Wat zoek je als vrouw nu precies in een man? Antwoord niet "een maatje", want dat willen we allemaal. Elke n**ker is in zekere zin ook een maatje. Maar welk diepere gevoel zoek je nu precies.

Trust me: voor mannen is het NET ZO MOEILIJK om een serieuse (jonge) vrouw te vinden, waarmee ik een relatie zou willen aangaan.
Alle vrouwen hebben immers alles al, en zien mij vooral als een vervelend aanhangsel dat ook nog een mening heeft.
:hug:
Je schrijft dat je standaard eisen hebt. Wat raar.
De persoon waarmee je je leven wilt delen moet toch juist heel goed bij je passen en dus op heel veel (soms kleine) vlakken goed bij je passen. Dat zijn altijd specifieke eisen.

Jij noemt dan een auto en dergelijke. Alsof elke vent met een auto, kinderwens en een huis bij je zou passen?
Misschien moet je je in je zoektocht eens wat meer op de echt belangrijke zaken richten.
Alle reacties Link kopieren
Via datingsites gaat het toch al snel over het onderwerk seks. Omdat het tegenwoordig zo makkelijk te krijgen is. Niet mijn ding.
Ik vind het wel grappig dat je dit schrijft, want je hebt nu zelf een FWB, zeg je. Ja logisch dat je het op datingsites niet over "gemakkelijk te krijgen seks" wilt hebben, dat héb je al. Beetje hypocriet wel. De meeste mensen die een relatie willen, gaat het niet alleen om de spirituele verbinding, of het samen autorijden, maar ook om gewoon een potje seks af en toe. Op dat gebied moet het ook klikken.

Mijn geliefde is trouwens twee centimeter korter dan ik, 13 jaar ouder en qua uiterlijk in eerste instantie het tegenovergestelde van mijn type. Maar lekker dat 'ie is en lief en slim en leuk! Op een datingsite was hij me nóóit positief opgevallen. Gelukkig dat ik hem IRL tegenkwam en we eerst over koetjes en kalfjes hebben gepraat voordat het over koophuizen en kinderwensen ging. :love:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 21:45
Om te beginnen iemand waarbij ik me veilig voel. Iemand die ik vertrouwen kan. Vertrouwen in de zin van: dat hij doet wat hij zegt, waarbij hij tevens vertrouwen in zichzelf uitstraalt. Ik wil me geliefd, gewild en verzorgd voelen door een man. Ook zoek ik een man met passie. Iemand met een plan. Dromen, ambities en een visie.
Uiteindelijk voel ik mij aangetrokken door uitstraling, persoonlijkheid en ook de levenshouding van een man.
Dit klinkt zoveel leuker dan je lijstje over lengte, auto en huis.

Ik heb mijn partner gewoon via Tinder ontmoet, net als veel van mijn vrienden. In je profiel expliciet vermelden dat je niet op zoek bent naar seksdates en gesprekken over seks direct afkappen.

Ik heb tientallen dates gehad en no way dat iemand mij op mag halen (ook nooit gevraagd overigens). Eerste date is altijd in de stad en daar fiets ik dus gewoon naar toe. Ik vind daten leuk: nieuwe mensen leren kennen en vragen naar hun dromen en ambities. Op een eerste date beginnen over kinderwens of samenwonen zou voor mij reden zijn om gillend weg te rennen. Niet omdat ik geen kinderwens heb of niet wil samenwonen, maar omdat het ontzettend wanhopig overkomt. Alsof je geen partner zoekt, maar alleen een ouder voor je toekomstige kind.
Met laten ophalen en thuisbrengen kun je ook een boodschap afgeven die je niet beoogt.
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
13-07-2019 09:52
Met laten ophalen en thuisbrengen kun je ook een boodschap afgeven die je niet beoogt.
Welke dan? Ik had een auto nooit op mijn lijstje eisen maar vaak boden mijn dates ook ophalen/thuis brengen aan. Meestal gebeurde dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Hey Socialgoodwoman,

Ik begrijp oprecht hoe het voelt alleen je opmerking dat mannen niet op zoek zijn naar iets sirieus is echt niet waar. Ik zal je situatie even relativeren. Ik ben een sportieve, rustige en een tikje verlegen man van 31 jaar. De afgelopen 5 jaar heb ik actief lopen online daten omdat het mij zo leuk lijkt om gewoon weer eens een vrouw mee uit te nemen ik ben best monogaam en een FWB relatie is niet iets waar ik op zit te wachten eigenlijk. In die 5 jaar heb ik 4 matches gehad (ik like bijna iedereen) en is een reactie krijgen van vrouwen 1x gelukt en dat was de reactie ''haha ok''. De laatste acht vrouwen die ik mee uitgevraagd heb keken me aan alsof ik niet goed bij me hoofd was.

Ik ben nu zeven jaar single en heb al lang geaccepteerd dat ook al lijkt het mij heel leuk een relatie er voor mij gewoon nooit in zal zitten. Ik ben ook absoluut geen player en ik probeer gewoon altijd aardig zijn en respect te tonen.
Er zijn zoveel mannen die sirieus op zoek zijn naar een relatie en die gewoon niet opvallen schijnbaar. Dus jij bent bang om alleen te blijven zonder kinderen en ik ben bang dat ik nooit meer een date zal hebben.
Ik ga niet eens nadenken over relaties en kinderen want schijnbaar is een grote groep Nederlandse mannen in jullie ogen niet geschikt als partner.

Dus relativeer je probleem en ga eens verder kijken dan je neus lang is want er zijn er meer als mij en soms hebben we gewoon een duwtje in de rug van jullie nodig. Ow en btw je eisen zijn niet onredelijk!
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
13-07-2019 09:18
Dit klinkt zoveel leuker dan je lijstje over lengte, auto en huis.

Ik heb mijn partner gewoon via Tinder ontmoet, net als veel van mijn vrienden. In je profiel expliciet vermelden dat je niet op zoek bent naar seksdates en gesprekken over seks direct afkappen.

Ik heb tientallen dates gehad en no way dat iemand mij op mag halen (ook nooit gevraagd overigens). Eerste date is altijd in de stad en daar fiets ik dus gewoon naar toe. Ik vind daten leuk: nieuwe mensen leren kennen en vragen naar hun dromen en ambities. Op een eerste date beginnen over kinderwens of samenwonen zou voor mij reden zijn om gillend weg te rennen. Niet omdat ik geen kinderwens heb of niet wil samenwonen, maar omdat het ontzettend wanhopig overkomt. Alsof je geen partner zoekt, maar alleen een ouder voor je toekomstige kind.
Uiteraard begin ik ook niet over zulke zaken op een eerste of 2de date. Maar als de man geen kinderwens heeft houdt het voor mij al op. Dat is ook een van de redenen waarom het stukliep met mijn ex. Ik wil daar geen concessies in hoeven maken.

Maargoed. Wie weet lukt het nog niet eens.
Stel, het duurt 6 jaar... best lastig hoor als ik daar zo over nadenk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven