Daten van mannen 30-40, om moedeloos van te worden

13-07-2020 21:08 879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Kort geleden is een relatie die eigenlijk (dacht ik) heel goed liep, vrij plots en lullig verbroken door mijn ex omdat ik tijdens een meningsverchil behoorlijk voor mezelf opkwam ( mijn mening gegeven, maar niet gescholden of hem beledigd) en hij verder het gevoel had dat ik ‘teveel mijn eigen koers vaarde’ in onze relatie. Na afloop kreeg ik nog een hele app vol zaken die hij niet leuk vond, waaronder commentaar op hoe ik mijn werk uitvoer, de vriendschappen die ik heb etc. Nadien ben ik geblokkeerd en heb ik niks meer gehoord.

De zoveelste teleurstelling sinds ik, na de breuk van een lange liefde, weer ben gaan daten. Tot op heden heb ik gewoon geen succes in de liefde. Ik dacht met deze man het getroffen te hebben maar voel me nu als vuilnis aan de kant gezet. Hiervoor heb ik wel wat gedate en een korte relatie gehad met iemand die enorme bindingsangst had, me ontzettend claimde en heel labiel bleek te zijn. Daarvoor wel iets gedronken en soms gescharreld met mannen, maar wat mij opviel was dat ze geen van allen echt hun leven op orde hadden of ‘volwassen ‘ waren. Sommigen woonden nog bij hun ouders, anderen waren na 12 jaar studie nog niet afgestudeerd. Een andere had wederom bindingsangst en een ander gediagnosticeerd narcisme. Let wel, de meeste mannen leerde ik kennen via Tinder of een datingsite.

Nu ik weer vrijgezel ben heb ik echt een afkeer van het daten gekregen merk ik.. Ik heb er zo’n hard hoofd in dat ik ooit weer iemand ga treffen die bij me past en met wie ik een leuke, fijne en stabiele relatie op kan bouwen. Ik word er bijna moedeloos van. Het lijkt wel of alle leuke, ‘normale’ mannen in mijn leeftijdscategorie allemaal al een relatie hebben en ik alleen de mannen tegenkom waar dus iets ‘mee is’. Is dit herkenbaar, of doe ik iets waardoor ik deze types aantrek? Ik moet wel zeggen dat ik niet heel makkelijk ben, en ook best kritisch. Ligt het daar aan?
Of is het tegenwoordig erg lastig om iemand te vinden waar het langdurig mee lukt? Ik wil en durf bijna niet meer nieuwe mannen te leren kennen en krijg een enorme knoop in mijn maag als ik er aan denk. De tranen kunnen me soms ook in de ogen springen als ik er aan denk.
Julus schreef:
13-07-2020 23:37
En toch; zoveel mismatches. Hoe kan het dat men elkaar niet vindt?
Mijn theorie is dat veel mensen niet echt veel zelfinzicht hebben als het gaat om wat ze verwachten en op lange termijn prettig vinden in relaties.

Dan krijg je dat mensen (vooral vrouwen zijn daar volgens mij goed in) van die uitgebreide wensenlijstjes gaan maken met allerlei dingen die aangevinkt moeten worden. En ten opzichte van dat zelf bedachte maar nutteloze ideaalbeeld valt de werkelijkheid dan tegen.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
13-07-2020 23:40
Ja die profielen zijn heel erg raar soms en de openingszinnen ook zo standaard alsof ze bij elke vrouw knippen en plakken gedaan hebben..
Sommige foto’s waren ook echt heel erg. Echt bizar. Ik kreeg ook veel berichtjes in de trant van “so ja wil best met je neuke en me vriendin mag je wel zijn laat maar wete xxx”
ManOpHetPrikbord schreef:
13-07-2020 23:37
Misschien willen ze dan ook alleen maar fun, maar denken ze dat te krijgen door interesse in een relatie te veinzen.
Dat kan heel goed zo zijn. Je kunt nergens van op aan, iig.
fashionvictim schreef:
13-07-2020 22:38
Wil je me geen woorden in de mond leggen? Ik had het over kleding, niet over afval.

En ja, natuurlijk is de TO dat ook. Of ik. Of iedere andere single boven de 35. De spoeling is gewoon dun, de musthaves zijn er al uitgevist en hangen al bij iedereen in de kast die aan het begin van het seizoen gewinkeld heeft. En na de sale is het gewoon geluk hebben dat die ene in de restantenbak toevallig net ideaal voor jouw niet-zo-gangbare figuur is.
Daten na je 55 ste: De restanten bak is nu leeg, maar buiten staat zo n kringloop container waar je in mag graaien. Als je wilt dat het past, ben je kieskeurig.
ManOpHetPrikbord schreef:
13-07-2020 23:42
Mijn theorie is dat veel mensen niet echt veel zelfinzicht hebben als het gaat om wat ze verwachten en op lange termijn prettig vinden in relaties.

Dan krijg je dat mensen (vooral vrouwen zijn daar volgens mij goed in) van die uitgebreide wensenlijstjes gaan maken met allerlei dingen die aangevinkt moeten worden. En ten opzichte van dat zelf bedachte maar nutteloze ideaalbeeld valt de werkelijkheid dan tegen.
Ik geloof totaal niet in die lijstjes, maar het zal vast voorkomen. Het is mi wel iets anders dan een dealbreaker, die heb ik wel.
Waterman26 schreef:
13-07-2020 23:44
Daten na je 55 ste: De restanten bak is nu leeg, maar buiten staat zo n kringloop container waar je in mag graaien. Als je wilt dat het past, ben je kieskeurig.
Oh die is erg. Maar ik vrees het wel.
DS1971 schreef:
13-07-2020 23:40
Het ligt niet aan de ander, het ligt niet aan jou, het is gewoon zo dat slechts een enkeling leuk genoeg is om het langdurig mee vol te houden.

Maar als je iedere verkenning ingaat met de gedachte dit moet hem zijn, dan raak je vaak teleurgesteld.

Ga je de verkenning in met het idee om er wat leuks van te maken, dan zijn al die ervaringen doorgaans een kortere periode waar je met liefde en plezier aan terug kan denken. Het is maar waar je de nadruk op wil leggen.
True
ManOpHetPrikbord schreef:
13-07-2020 23:36
Eerlijk is eerlijk, ik zie om mij heen (werk, sportclub) best veel op het oog leuke, vlotte vrouwen van ergens in de 30 waarvan ik me afvraag waarom ze vrijgezel zijn.
Daar kom je dan weer achter als je met ze gaat daten. ;)
Veel mannen van mijn leeftijd zijn nu even druk met kleine kinderen maar een groot deel van die stellen gaan weer uit elkaar en dan heb ik het als vrolijke kinderloze voor het uitkiezen.
DS1971 schreef:
13-07-2020 23:46
Daar kom je dan weer achter als je met ze gaat daten. ;)
Konijn in de soep
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
13-07-2020 23:31
Daar moet je juist voor oppassen! Of wil jij op jouw leeftijd nog achter een kinderwagen aanhobbelen of door een pretpark sjokken?
Nee dat niet. Maar alles eromheen om het zo maar te noemen wel. :)
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
13-07-2020 23:44
Daten na je 55 ste: De restanten bak is nu leeg, maar buiten staat zo n kringloop container waar je in mag graaien. Als je wilt dat het past, ben je kieskeurig.
:rofl:

Ik geloof het direct.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-07-2020 23:46
Veel mannen van mijn leeftijd zijn nu even druk met kleine kinderen maar een groot deel van die stellen gaan weer uit elkaar en dan heb ik het als vrolijke kinderloze voor het uitkiezen.
Om voor de tweede leg te zorgen? Ik vond gescheiden mannen met kinderen lastig om te daten. Niet direct de vijver waar ik om zat te springen.

Maar goed dat is een persoonlijke keuze denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
13-07-2020 23:43
Sommige foto’s waren ook echt heel erg. Echt bizar. Ik kreeg ook veel berichtjes in de trant van “so ja wil best met je neuke en me vriendin mag je wel zijn laat maar wete xxx”
En daar ga je niet op in?
Bijzonder...
En nou is het afgelopen!
Er loopt vast voor iedereen en zijn/ haar perfect imperfections iemand rond. Iemand die die perfect imperfections van de ander aantrekkelijk en schattig vindt en andersom.
Trien30 schreef:
13-07-2020 23:51
Om voor de tweede leg te zorgen? Ik vond gescheiden mannen met kinderen lastig om te daten. Niet direct de vijver waar ik om zat te springen.

Maar goed dat is een persoonlijke keuze denk ik.
Exact. Je moet daar zin in hebben.
Daarmee valt dus een groot deel al af.
Murrmurr schreef:
13-07-2020 23:46
Veel mannen van mijn leeftijd zijn nu even druk met kleine kinderen maar een groot deel van die stellen gaan weer uit elkaar en dan heb ik het als vrolijke kinderloze voor het uitkiezen.
Hahaha. Dream on. Die mannen hebben dan zo n genoeg van dat huwelijk en het huishouden en de opvoeding en de partnerallimentatie en het co ouderschap en het gezinsleven en de ruzies en de geldproblemen en wie meent de hond na de scheiding? Die hebben opeens allemaal bindingsangst.
fashionvictim schreef:
13-07-2020 23:49
:rofl:

Ik geloof het direct.
Wacht maar
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-07-2020 23:42
En jouw openingszin, bedenk jij wel iets specifieks voor elke persoon? Wat is een leuke?
Iets met een zelf gevangen vis doet het altijd wel goed.
Bij de mannen dan...
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
13-07-2020 23:36
Ik ben die fase voorbij en dan willen mannen of alleen maar fun, of direct een relatie zonder je ooit gezien te hebben.
Ja, ook mijn ervaring.

En ik krijg ook opvallend veel hele jonge gastjes achter me aan, van het kaliber dat ik letterlijk hun moeder had kunnen zijn. Waar slaat dat nu weer op? Hebben jullie dat ook?
Am Yisrael Chai!
DS1971 schreef:
13-07-2020 23:46
Daar kom je dan weer achter als je met ze gaat daten. ;)
Soms vraag ik me wel eens af hoe dat zou zijn. Het lijkt me aan de ene kant best leuk en spannend. Maar aan de andere kant best vermoeiend als er zo’n druk op zit met hoge verwachtingen en zo. En dat je als je het verkeerd doet je profiel wordt bewaard door je date om achteraf nog even te lachen om hoe kansloos het was. Maar goed, zo lang mijn vrouw me nog leuk vindt gaat dat toch allemaal niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
13-07-2020 23:51
En daar ga je niet op in?
Bijzonder...
Allemaal even onweerstaanbaar. Afbeelding
Niet voor een tweede leg, ook niet per se om ze te binden maar om het leuk mee te hebben. Ik heb geen haast en ik heb ze niet echt ergens voor nodig.
nbk schreef:
13-07-2020 23:51
En daar ga je niet op in?
Bijzonder...
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
13-07-2020 23:53
Wacht maar
Het is niet om te lachen, maar huilen is ook zo wat. Gelukkig kan ik goed alleen zijn. Al jaagt het idee dat ik nooit meer iemands geliefde zal zijn me ook wel angst aan soms.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven