Daten van mannen 30-40, om moedeloos van te worden

13-07-2020 21:08 879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Kort geleden is een relatie die eigenlijk (dacht ik) heel goed liep, vrij plots en lullig verbroken door mijn ex omdat ik tijdens een meningsverchil behoorlijk voor mezelf opkwam ( mijn mening gegeven, maar niet gescholden of hem beledigd) en hij verder het gevoel had dat ik ‘teveel mijn eigen koers vaarde’ in onze relatie. Na afloop kreeg ik nog een hele app vol zaken die hij niet leuk vond, waaronder commentaar op hoe ik mijn werk uitvoer, de vriendschappen die ik heb etc. Nadien ben ik geblokkeerd en heb ik niks meer gehoord.

De zoveelste teleurstelling sinds ik, na de breuk van een lange liefde, weer ben gaan daten. Tot op heden heb ik gewoon geen succes in de liefde. Ik dacht met deze man het getroffen te hebben maar voel me nu als vuilnis aan de kant gezet. Hiervoor heb ik wel wat gedate en een korte relatie gehad met iemand die enorme bindingsangst had, me ontzettend claimde en heel labiel bleek te zijn. Daarvoor wel iets gedronken en soms gescharreld met mannen, maar wat mij opviel was dat ze geen van allen echt hun leven op orde hadden of ‘volwassen ‘ waren. Sommigen woonden nog bij hun ouders, anderen waren na 12 jaar studie nog niet afgestudeerd. Een andere had wederom bindingsangst en een ander gediagnosticeerd narcisme. Let wel, de meeste mannen leerde ik kennen via Tinder of een datingsite.

Nu ik weer vrijgezel ben heb ik echt een afkeer van het daten gekregen merk ik.. Ik heb er zo’n hard hoofd in dat ik ooit weer iemand ga treffen die bij me past en met wie ik een leuke, fijne en stabiele relatie op kan bouwen. Ik word er bijna moedeloos van. Het lijkt wel of alle leuke, ‘normale’ mannen in mijn leeftijdscategorie allemaal al een relatie hebben en ik alleen de mannen tegenkom waar dus iets ‘mee is’. Is dit herkenbaar, of doe ik iets waardoor ik deze types aantrek? Ik moet wel zeggen dat ik niet heel makkelijk ben, en ook best kritisch. Ligt het daar aan?
Of is het tegenwoordig erg lastig om iemand te vinden waar het langdurig mee lukt? Ik wil en durf bijna niet meer nieuwe mannen te leren kennen en krijg een enorme knoop in mijn maag als ik er aan denk. De tranen kunnen me soms ook in de ogen springen als ik er aan denk.
humanista schreef:
13-07-2020 22:37
Ik ben 51 en net vrijgezel, deze verhalen deprimeren me echt! Wat hoe ouder, hoe minder kans?? En ik wil nog zo graag een leuke relatie!
Nee, vanaf 50 willen de meeste mannen een relatie. Hoe sneller, hoe beter :-)
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-07-2020 23:22
Ik kan met 90% zekerheid zeggen dat het voor een heel groot deel aan jou ligt
Nee, dat is echt niet zo... je zou eens zelf moeten kijken dan praat je wel anders :)
Ik krijg gewoon spontaan zin om een 30-40 jarige vrijgezelle man te zijn die vlot, knap, sociaal en goedgehumeurd is. Wat moet het toch fantastisch zijn om de hoofdprijs in de loterij te zijn voor zoveel VIVA-vrouwen, echt.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
13-07-2020 23:25
Haha ja. Kreeg op mijn 30ste berichten van 50ers die triomfantelijk vertelden dat ze leeftijd maar een getal vonden.

Owkeeej... 😂
En zo is het ook.

Als ik een 30er zou kunnen krijgen zou ik het ook niet laten.
ManOpHetPrikbord schreef:
13-07-2020 23:28
Ik krijg gewoon spontaan zin om een 30-40 jarige vrijgezelle man te zijn die vlot, knap, sociaal en goedgehumeurd is. Wat moet het toch fantastisch zijn om de hoofdprijs in de loterij te zijn voor zoveel VIVA-vrouwen, echt.
Met de meeste vrijgezelle vivavrouwen is ook van alles mis hoor, je valt met je neus in de borderline
Alle reacties Link kopieren
Mannen zijn zelf ook veel eisend..
Hebben ook bepaald beeld bij een vrouw..

Tsja vrouwen hebben dit ook bij mannen...
willem1959 schreef:
13-07-2020 23:28
En zo is het ook.

Als ik een 30er zou kunnen krijgen zou ik het ook niet laten.
Daar moet je juist voor oppassen! Of wil jij op jouw leeftijd nog achter een kinderwagen aanhobbelen of door een pretpark sjokken?
kindrebel schreef:
13-07-2020 23:25
Haha ja. Kreeg op mijn 30ste berichten van 50ers die triomfantelijk vertelden dat ze leeftijd maar een getal vonden.

Owkeeej... 😂
Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
13-07-2020 23:27
Nee, dat is echt niet zo... je zou eens zelf moeten kijken dan praat je wel anders :)
Ik heb ook nog heel veel screenshots liggen van de pijnlijkste profieltjes en berichtjes. Af en toe ga ik erdoorheen om te lachen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-07-2020 23:30
Met de meeste vrijgezelle vivavrouwen is ook van alles mis hoor, je valt met je neus in de borderline
Haha, exact. Mijn man was er zoeentje en heeft precies dezelfde ervaringen als to, maar dan met vrouwen. En volgens hem waren ze allemaal opdringerig, want ze móesten een kind.
Als je er middenin zit is het niet grappig, maar achteraf kan ik wel eens denken o ja, dat was die flapdrol of die mafkees. Of die leukerd die niet wilde
Eerlijk is eerlijk, ik zie om mij heen (werk, sportclub) best veel op het oog leuke, vlotte vrouwen van ergens in de 30 waarvan ik me afvraag waarom ze vrijgezel zijn.
Mevrouw75 schreef:
13-07-2020 23:33
Haha, exact. Mijn man was er zoeentje en heeft precies dezelfde ervaringen als to, maar dan met vrouwen. En volgens hem waren ze allemaal opdringerig, want ze móesten een kind.
Ik ben die fase voorbij en dan willen mannen of alleen maar fun, of direct een relatie zonder je ooit gezien te hebben.
ManOpHetPrikbord schreef:
13-07-2020 23:36
Eerlijk is eerlijk, ik zie om mij heen (werk, sportclub) best veel op het oog leuke, vlotte vrouwen van ergens in de 30 waarvan ik me afvraag waarom ze vrijgezel zijn.
En toch; zoveel mismatches. Hoe kan het dat men elkaar niet vindt?
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
13-07-2020 23:36
Ik ben die fase voorbij en dan willen mannen of alleen maar fun, of direct een relatie zonder je ooit gezien te hebben.
Ja klopt ik merk dit ook en beide is niet aantrekkelijk..
Mevrouw75 schreef:
13-07-2020 23:33
Haha, exact. Mijn man was er zoeentje en heeft precies dezelfde ervaringen als to, maar dan met vrouwen. En volgens hem waren ze allemaal opdringerig, want ze móesten een kind.
Superwantrouwig en paranoïde, ghosten, boos worden zonder duidelijke reden, stalkgedrag, prinsessengedrag, boos worden als een ONS de keer erop geen seks wil.... Ik heb zoveel verhalen van gehoord van mannelijke vrienden. Vrouwen zijn echt niet beter dan mannen.
Julus schreef:
13-07-2020 23:36
Ik ben die fase voorbij en dan willen mannen of alleen maar fun, of direct een relatie zonder je ooit gezien te hebben.
Misschien willen ze dan ook alleen maar fun, maar denken ze dat te krijgen door interesse in een relatie te veinzen.
Oh en dat zijn alleen de extreme verhalen, je hebt er ook gewoon heel veel zonder merkbare persoonlijkheid
Het ligt niet aan de ander, het ligt niet aan jou, het is gewoon zo dat slechts een enkeling leuk genoeg is om het langdurig mee vol te houden.

Maar als je iedere verkenning ingaat met de gedachte dit moet hem zijn, dan raak je vaak teleurgesteld.

Ga je de verkenning in met het idee om er wat leuks van te maken, dan zijn al die ervaringen doorgaans een kortere periode waar je met liefde en plezier aan terug kan denken. Het is maar waar je de nadruk op wil leggen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
13-07-2020 23:32
Ik heb ook nog heel veel screenshots liggen van de pijnlijkste profieltjes en berichtjes. Af en toe ga ik erdoorheen om te lachen.
Ja die profielen zijn heel erg raar soms en de openingszinnen ook zo standaard alsof ze bij elke vrouw knippen en plakken gedaan hebben..
Alle reacties Link kopieren
Pohh haha breek me de bek niet open. Ze zijn echt knettergek. Kan er een boek over volschrijven.

Ik ben iets jonger maar heb altijd wel 30+ gedate. Dan krijg je dus de engnekken die met jonge meisjes willen daten (flink onder de duim te houden), vaak ook niet bepaald de hoofdprijs. Of de mannen die nog even gauw van bil willen met een jonge blom voordat ze thuis neerstrijken bij moeder de vrouw. En de mannen die zich eeuwig jong voelen met hun wijkende kut haargrens.

Ik ben een aantal jaar flink gaan werken aan m'n daddy-issues, val nu gelukkig ook steeds meer op mannen onder de 30. Hopelijk word ik ook niet zo'n afgedankte borderliner in de sale-bak :P
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Antoon69 schreef:
13-07-2020 23:17
Zal best wel, maar vrouwen zijn biologisch selectiever aangelegd dan mannen.
Ik waag dat ernstig te betwijfelen.
linnylow schreef:
13-07-2020 23:40
Ja die profielen zijn heel erg raar soms en de openingszinnen ook zo standaard alsof ze bij elke vrouw knippen en plakken gedaan hebben..
En jouw openingszin, bedenk jij wel iets specifieks voor elke persoon? Wat is een leuke?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook helemaal niet dat ik makkelijk ben in een relatie elk mens heeft irritante eigenschappen daar ben ik me heel bewust van alleen de een ergeren je meer dan de ander.
linnylow schreef:
13-07-2020 23:37
Ja klopt ik merk dit ook en beide is niet aantrekkelijk..
Precies. Die eerste categorie is het type man dat ik zelf vaak wel zie zitten, maar ik zie geen fwb zitten. Dan houdt het op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven