Dates met een adrenaline kick

29-11-2023 22:54 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik zitten in relatie therapie. Op advies van de therapeut ‘moeten’ we samen weer regelmatig op date gaan, met voorkeur iets doen waar een adrenaline kick aan vast zit.

Ik durf best wat, maar om nu gelijk met een parachute uit een vliegtuig te springen. Meh. Dus ik ben benieuwd of iemand anders nog goeie ideeën heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Escape room evt met VR bril?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet het persé adrenaline zijn of mag het ook een op andere manier spannende activiteit zijn? Zo ja, escape room of een spannende film in de bios. En anders: naar een pretpark.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat is het idee daarachter? Dat je de spanning die je ervaart bij je date verwart met seksuele spanning voor je partner? (Is wel bewezen dat dat gebeurt btw).

Uuh…. Raften, skydiven in zo’n indoor ding, paardrijden, in volle galop over het strand, klimmen, ergens wandelen waar het hoog is, mountainbiken, paaldansen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog wat ideeen: klimparcours, klimmen op klimmuur, aan zo’n touw naar beneden glijden (hoe heet dat?), slangen en spinnen knuffelen (geen idee waar je dat moet doen eigenlijk).
Alle reacties Link kopieren Quote
Pretpark, motorrijles, race of driftcursus, paragliden, enge films kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
29-11-2023 23:01
Nog wat ideeen: klimparcours, klimmen op klimmuur, aan zo’n touw naar beneden glijden (hoe heet dat?), slangen en spinnen knuffelen (geen idee waar je dat moet doen eigenlijk).
Abseilen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Met zo'n touw: ziplinen of als je zelf afdalen bedoelt: abseilen.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
29-11-2023 23:02
Met zo'n touw: ziplinen of als je zelf afdalen bedoelt: abseilen.
Oh ja, ziplinen kan ook.

Dure grap, regelmatig zulke dates. En het lijkt me ook zwaar vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slipcursus, off road rijden, en al die andere enge dingen die ze soms aanbieden; oefenen hoe je er uit komt als je auto over de kop slaat of in het water terecht komt.

Naar Halloween dingen, bijv. Walibi fright night (volgend jaar dan).
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
29-11-2023 23:03
Oh ja, ziplinen kan ook.

Dure grap, regelmatig zulke dates. En het lijkt me ook zwaar vermoeiend.
Hahaha. Ach relatietherapie is ook niet goedkoop kan ik je vertellen 🤪

Zwaar vermoeiend, mwah. Drie kinderen en elkaar niet meer zien staan is ook vermoeiend. En we vinden het wel leuk, denk ik.. hoop ik..
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
29-11-2023 22:58
En wat is het idee daarachter? Dat je de spanning die je ervaart bij je date verwart met seksuele spanning voor je partner? (Is wel bewezen dat dat gebeurt btw).

Uuh…. Raften, skydiven in zo’n indoor ding, paardrijden, in volle galop over het strand, klimmen, ergens wandelen waar het hoog is, mountainbiken, paaldansen.
Dat je een spannende ervaring samen deelt waarover je lekker kunt napraten samen, en de adrenaline zorgt ook weer voor geluksstoffen die zorgen dat je je weer ‘verliefd’ op je partner gaat voelen en blablablabla
Alle reacties Link kopieren Quote
Staan al leuke dingen tussen! Bedankt voor de tips tot nu toe. Ziplinen lijkt mij in elk geval heel leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedenk me nog wat leuks, niet heel duur: blokarten. Met zo'n karretje met zo'n zeil over het strand. Kan heel hard gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Samen aan de xtc
Oh jemig wat geforceerd. Ik snap goed dat je het probeert hoor. Als de therapeut het aangeeft heeft het vast een doel (en anders ben je er maar een middag uit).
Alle reacties Link kopieren Quote
Of gewoon karten. Kan ook hard gaan.
Wadlopen.
Een ijsbad nemen.
Mountainbiken in de grotten van Valkenburg.
Naar het muZIEum in Nijmegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lasergamen, karten, rondje in een achtbaan.
SunShine35 schreef:
29-11-2023 22:58
En wat is het idee daarachter? Dat je de spanning die je ervaart bij je date verwart met seksuele spanning voor je partner? (Is wel bewezen dat dat gebeurt btw).

Uuh…. Raften, skydiven in zo’n indoor ding, paardrijden, in volle galop over het strand, klimmen, ergens wandelen waar het hoog is, mountainbiken, paaldansen.

Interessant! Toevallig geen linkje met wat info?

TO, misschien kun je kijken naar wat je zelf niet zo gauw zou durven, je grenzen opzoeken. Dat zou zomaar al iets 'simpels' kunnen zijn als winkelen in Amsterdam. Of iets wat je partner niet gauw zal doen. Of telt dat niet als spanning?
Alles waarbij je kan winnen door de ander te slopen: workshop boksen, kickboksen, MMA, airsoft, etc.
Abseilen vanaf de Euromast.
Freediving
Alle reacties Link kopieren Quote
De buurvrouw of buurman ( invullen naar keuze) versieren en ervaringen uitwisselen.
Ik zou afspreken in een bar en los van elkaar voorbereiden (aankleden, mooi maken etcetera) en alleen in de bar aankomen, doen alsof je elkaar niet kent, dus ieder voor zich een drankje bestellen en eerst (bij wijze van uitdaging) een gesprek proberen aan te knopen met een willekeurige persoon. En dan kijken hoe lang je die act kunt volhouden - ook leuk om te zien hoe de ander zich eruit redt. Uiteindelijk raak je zogenaamd toevallig met elkaar in gesprek en heb je meteen iets om samen om te lachen.

Maar goed, ik ben niet zo van het karten en bungy jumpen; het lijkt me leuker om de adrenaline-kick uit een geestelijke uitdaging te halen.
Samarinde schreef:
30-11-2023 01:31
Ik zou afspreken in een bar en los van elkaar voorbereiden (aankleden, mooi maken etcetera) en alleen in de bar aankomen, doen alsof je elkaar niet kent, dus ieder voor zich een drankje bestellen en eerst (bij wijze van uitdaging) een gesprek proberen aan te knopen met een willekeurige persoon. En dan kijken hoe lang je die act kunt volhouden - ook leuk om te zien hoe de ander zich eruit redt. Uiteindelijk raak je zogenaamd toevallig met elkaar in gesprek en heb je meteen iets om samen om te lachen.

Maar goed, ik ben niet zo van het karten en bungy jumpen; het lijkt me leuker om de adrenaline-kick uit een geestelijke uitdaging te halen.

Modern Family-style. ;)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven