Dating dilemma leeftijd

26-03-2025 21:02 193 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al langere tijd aan het daten en merk dat ik goed lig bij jongere mannen. In het begin hield ik vast aan een maximale leeftijdsgrens, maar dat lijkt hen weinig uit te maken en ik ben er zelf ook wat losser in geworden. Omdat het met serieuze relaties toch niet echt lukte, dacht ik op een gegeven moment: waarom niet gewoon openstaan voor iets gezelligs?

Zo had ik een date met een man die 30 jaar jonger is. Eerst wilde ik dat niet, maar hij bleef aandringen en een drankje leek me onschuldig. Tot mijn verrassing klikte het heel goed: hij is een aantrekkelijke student uit het buitenland en het gesprek was fijn. Ik heb hem wel direct gezegd dat ik het leeftijdsverschil echt te groot vind en dat het wat mij betreft bij die ene keer blijft.

Toch hielden we contact, en hij wilde graag nog eens afspreken, vriendschappelijk. Dat leek me prima, maar inmiddels geeft hij aan dat hij gevoelens voor me heeft. En nu komt het lastige: ik zou hem in theorie zelf ook wel romantisch kunnen zien zitten, maar ik blijf struikelen over het enorme leeftijdsverschil. Vriendschappelijk contact voelt veilig, maar ik wil hem niet kwetsen als hij meer voelt. Wat zouden jullie doen?
deadpoetssociety wijzigde dit bericht op 27-03-2025 18:12
0.47% gewijzigd
EstelleGallois schreef:
27-08-2025 14:03
Zowel het woord "fetisj" als de omschrijving van een soort moedercomplex zijn hier genoemd hoor.
Een fetisj hoeft niet meteen ziek te zijn en kan heel onschuldig zijn. Een moedercomplex hoeft nou ook niet meteen als je als jonge man een keer het bed in duikt met een 50+ vrouw of er een relatie mee wil. Ook ik heb heeeel lang geleden weleens met een veel oudere vrouw gedate. Puur seksbelust en wat mij betreft niets mis mee. Een vrouw kan op elke leeftijd mooi zijn.
koekies zijn lekker
zoetjerminder schreef:
27-08-2025 14:11
Een fetisj hoeft niet meteen ziek te zijn en kan heel onschuldig zijn. Een moedercomplex hoeft nou ook niet meteen als je als jonge man een keer het bed in duikt met een 50+ vrouw of er een relatie mee wil. Ook ik heb heeeel lang geleden weleens met een veel oudere vrouw gedate. Puur seksbelust en wat mij betreft niets mis mee. Een vrouw kan op elke leeftijd mooi zijn.
maar dan bedoelen jullie toch hetzelfde?
Lila-Linda schreef:
27-08-2025 14:12
maar dan bedoelen jullie toch hetzelfde?
Als ik het nog eens nalees dan wel :loveit:
koekies zijn lekker
Wissewis schreef:
26-03-2025 21:35
Er is "jonger" en "jonger".

10 à 15 jaar zou ik niet zo'n probleem vinden.
Maar als 55-jarige iets beginnen met iemand van 25 ... dat geeft na een tijd meestal teveel gedoe. Andere levensfases enzo.

Dan zou ik best wel eens voor de fun op date willen, maar niet voor iets serieus.
Voor mij zou 10-15 jaar ook het maximum zijn,jonger en ouder. En anders gewoon vriendschap. Voor de fun zou ook prima zijn.

Voor de rest moet To het zelf weten. En ook ik vraag me af waarom er nog geen up-date van haar is.
Je pense donc je suis
EstelleGallois schreef:
27-08-2025 14:03
Zowel het woord "fetisj" als de omschrijving van een soort moedercomplex zijn hier genoemd hoor.
Ik was degene die het woord ‘fetisj’ noemde, niet omdat ik denk dat het om een zieke fascinatie gaat maar omdat ik denk dat het voor sommige mannen (en vrouwen) wel spannend is om ‘een keer’ zo’n ervaring te hebben. Waarom niet? Onschuldig, spannend, en als beide partijen er zin in hebben en het kunnen relativeren, is er niks mis mee.

Maar als het gaat om een serieuze relatie komen er wel wat mitsen en maren om de hoek kijken. Dan lijkt het me ingewikkeld om twee verschillende levens (qua verwachtingen, ervaringen, mogelijkheden) op elkaar af te stemmen. Als het echte liefde is: geen probleem, dan komt het vast wel goed. Maar bij twijfel zou ik als ‘oudste’ altijd anticiperen op de toekomstverwachtingen van de jongste: die wil misschien ooit kinderen en een leuke vriendengroep die in dezelfde levensfase zit, en hoewel dat door de verliefdheid misschien naar de achtergrond verdwijnt, zou ik dan toch liever realistisch zijn.
Een verschil van 30 jaar is natuurlijk erg veel. Soms loopt het op niets uit of het verandert omdat degene mogelijk over 10 jaar kinderen wil wat een 50-jarige niet meer kan geven (iets om rekening mee te houden) en soms gaat het goed. Maar het hangt natuurlijk ook ervan hoe beiden erin staan en de omgeving is vaak ook van invloed.

Belangrijk is om te beseffen dat er altijd een groot leeftijdsverschil zal zijn en als je beiden ervoor wilt gaan,om van de goede jaren samen te genieten. Samen oud worden zit er niet in tenzij de oudere partner 120 zou worden... ;-D

Maar ff serieus: Als de jongere partner 55/60 is dan is der oudere partner 85/90. De jongere wil dan mogelijk nog steeds verre reizen of lange wandelingen maken etc... wat dan met de oudere partner lastiger is. Ik wil niet zeggen dat het ´helemaal niet´ mogelijk is. Iedereen is anders,maar de kans op gebreken is op deze leeftijd natuurlijk groter en je zult steeds meer dingen moeten aanpassen.

Iedereen moet het uiteraard zelf weten. Een als je beiden gelukkig ermee bent,prima. Maar zelf zal dit nooit mijn keuze zijn,10-15 jaar jonger of ouder is het maximum. En anders gewoon vriendschap (kan ook erg waardevol zijn want ik heb zelf vrienden en vriendinnen van verschillende leeftijden) of hooguit seks. Voor mij zou een relatie met een leeftijdverschil van 30 jaar niet niet fijn voelen.

To,wat dacht je van een up-date of ben je van de aardbodem verdwenen?
Je pense donc je suis
Een keer een spannende date is natuurlijk prima. Maar deze man wil meer van to. Hij is verliefd en kan zaken niet meer goed overzien. Of juist wel (denk aan die verblijfsvergunning). Dan is het goed dat to als volwassene hier aan de rem trekt. Want van gelijkwaardigheid is met 30 jaar verschil geen sprake natuurlijk. Belangrijk is dat to het contact gaat afhouden nu hij geen gewone vriendschap of alleen intimiteit wil.
Hey wat leuk ik zie dat jullie nog steeds reageren. Ik had de afgelopen tijd helaas een hele hoop andere dingen aan mijn hoofd maar hier een update.

Ik heb hem inmiddels een aantal malen ontmoet en we hadden echt een goede klik, qua onze persoonlijkheden passen goed bij elkaar. Maar ik heb nu besloten dat ik het niet realistisch vind, het leeftijdsverschil is echt te groot.

Het is ook meer toeval dat we matchten omdat ik eerst het filter nog niet had gevonden op die nieuwe app. Ik heb zelf echt totaal geen moeite met een leeftijdsverschil, maar zo groot als dit had ik dan toch ook weer niet in gedachten.

Ik merk dat het toch een scheve dynamiek geeft die bijna niet te overbruggen is ondanks dat je misschien als ‘souls’ wel past. Het zal echt heel moeilijk zijn om samen iets op te bouwen omdat je in zo’n verschillende fase zit, ook met heel veel praktische dingen.

Daarom heb ik nu besloten het erbij te laten.

Ik vraag me wel af hoe die beroemdheden dat doen want je leest toch regelmatig over een groot leeftijdsverschil in de media (beide kanten op).
deadpoetssociety schreef:
09-09-2025 16:05

Ik vraag me wel af hoe die beroemdheden dat doen want je leest toch regelmatig over een groot leeftijdsverschil in de media (beide kanten op).
Dat moge toch wel duidelijk zijn?? Of denk jij dat dat enkel rozengeur en maneschijn (en échte liefde) is?
Live Life to the fullest
Die permitteren zich dat gewoon ook omdat ze weten dat er hoe dan ook over ze geluld wordt.
Ben je er ook niet even mee naar bed geweest? Jammer.
Poespas schreef:
10-09-2025 16:05
Ben je er ook niet even mee naar bed geweest? Jammer.

Als je hem echt oprecht leuk vond dan misschien juist beter van niet. Dan is de "vibe" van de aantrekkingskracht waarschijnlijk vele malen lekkerder om in herinnering te houden dan een enkele (of paar) keer met elkaar naar bed te zijn geweest. Mijn mening dan.

En TO, nog sorry voor die belachelijke reactie van mij in maart. :facepalm: Als ik die lees vind ik vooral mijzelf sneu . Jaloers waarschijnlijk :D
Dala ik weet niet meer wat je reactie was maar ik vind het wel sportief dat je je excuses aanbiedt en op jezelf hebt gereflecteerd.
In sommige gevallen kan het wel werken als je er beide hetzelfde instaat. Belangrijk is dan om van die jaren te genieten die je samen hebt want je zult samen niet oud worden. Maar 30 jaar is en blijft een groot leeftijdverschil. Uiteraard moet een ieder dat zelf bepalen. Zelf zou ik eerder vriendschap willen en 15 jaar jonger of ouder is voor mij het maximum in een relatie.

En To,een goede vriendschap is ook veel waard,ongeacht de leeftijd. :-] Wat de beroemdheden betreft zo is dat liefdesleven ook niet altijd perfect hoor. Soms is het ook trouwen vanwege het geld.
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
11-09-2025 20:15
In sommige gevallen kan het wel werken als je er beide hetzelfde instaat. Belangrijk is dan om van die jaren te genieten die je samen hebt want je zult samen niet oud worden. Maar 30 jaar is en blijft een groot leeftijdverschil. Uiteraard moet een ieder dat zelf bepalen. Zelf zou ik eerder vriendschap willen en 15 jaar jonger of ouder is voor mij het maximum in een relatie.

En To,een goede vriendschap is ook veel waard,ongeacht de leeftijd. :-] Wat de beroemdheden betreft zo is dat liefdesleven ook niet altijd perfect hoor. Soms is het ook trouwen vanwege het geld.
Helemaal eens, ook wat betreft de beroemdheden & geld (en macht, privileges, carrièrekansen etcetera): voor de 30 jaar jongere partner is zo’n relatie als je het zakelijk en cynisch bekijkt gewoon een enorme carrièremove. Al geloof ik nog steeds in ware liefde hoor! Dus er zijn vast uitzonderingen :love:
Zouden die celebs niet ook gewoon een vreselijk druk leven hebben? Waardoor je elkaar uberhaupt niet al te vaak en te lang achter elkaar ziet? En verder hoef je er ook niet de was mee te sorteren en de vaatwasser uit te ruimen, dat zal allicht ook schelen.

En als je het hebt over mannen met veel jongere vrouwen of vrouwen met veel oudere mannen, zouden die niet ook gewoon hele andere verwachtingen hebben van een relatie en partner?

Ik weet niet wat jij zoekt in een relatie to, maar voor mij is dezelfde golflengte hebben en elkaar op verschillende niveau's begrijpen of iig kunnen volgen wel belangrijk. Ook met het idee om samen oud te worden. Als je andere verwachtingen hebt van elkaar en de relatie, dan zal dat allicht helpen het makkelijker te maken.
Claire45 schreef:
11-09-2025 20:29
Helemaal eens, ook wat betreft de beroemdheden & geld (en macht, privileges, carrièrekansen etcetera): voor de 30 jaar jongere partner is zo’n relatie als je het zakelijk en cynisch bekijkt gewoon een enorme carrièremove. Al geloof ik nog steeds in ware liefde hoor! Dus er zijn vast uitzonderingen :love:
Ik kan me zeer zeker voorstellen dat men zich gevleid voelt en uiteraard is dit ook een leuk gevoel waar niets mis mee is. En dat je met weemoed terug kijkt naar je 20-ers-tijd snap ik ook volkomen. Zelf had ik trouwens geen interesse in mannen van in de 40 toen ik 18 was. En ja,uiteraard heb je ook uitzonderingen.
Je pense donc je suis
Waarom zo'n serieuze insteek steedsl? Mannen zijn op hun leukst rond hun 30ste. Geniet er lekker van als je nog goed in de markt ligt. Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven