Dating : mannen...

30-06-2019 15:53 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij het volgende af: wat is het met datende mannen tegenwoordig? Nu scheer ik iedereen wel over 1 kam, maar toch...
Ben zelf al 15 jaar getrouwd en heb een single vriendin. Ze is 32 en een ontzettend leuk mens. Ook leuk om te zien.
Maar het daten verloopt meestal zo:
1e date: kennismaking, aftasten, loopt wel leuk. Beiden spreken uit serieus op zoek te zijn.
2e, 3e en 4e date: het is erg leuk! Man is leuk, geeft steeds complimenten, doet moeite, toont veel interesse, komt aan met kadootjes en er wordt gezoend. Man wil soms meer...
5e en 6e date: vriendin polst heel voorzichtig 'of het wat is / wordt'.
Ineens trekt de man zich terug, doet vaag etc.
Dumpt haar per telefoon of mail en vond het toch wel een heel leuke tijd. Er zat echt wel gevoel bij maar niet genoeg. Zoiets.
Vriendin verdrietig.

Herkenbaar?
Ik vind t zo lullig, hou dan je fatsoen als je het niet voelt en laat je kadootjes en gezoen bij je!
🙄
Nou, niet herkenbaar bij mezelf. Ik ben ook getrouwd, maar ik hoor dit soort verhalen ook wel regelmatig ja.
Ik denk dat de zee een stuk groter is geworden met al die datingapps en datingsites.
Ze heeft zeker al snel seks? Ja, dan hebben ze wat ze willen. En weer door naar de volgende.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
30-06-2019 16:09
Ze heeft zeker al snel seks? Ja, dan hebben ze wat ze willen. En weer door naar de volgende.
Nee.
Ik heb laatst bijna het zelfde mee gemaakt. “Ik heb nog nooit zo’n klik met iemand gehad” zei meneer op de derde date. Daarna werd die kort af wou die niet meer serieus en negeerde die me. Ja helaas zo gaat dat tegenwoordig. Is trouwens niet de eerste keer.
Okey, dank voor deze tip :clown:
Misschien eens stoppen met op de eerste date al te bespreken dat je een serieuze relatie wilt.
Daarmee maak je het ook meteen zo serieus en leg je er een hele hoge verwachtingen op, probeer het eens wat luchtiger te houden en zie wel hoe het loopt.

Wanneer je vriendins date patroon altijd ze verloopt lijkt mij het probleem toch ook wel bij haar te liggen.
Maak het allemaal niet zo officiel en serieus, gooi je haar los en doe niet zo moeilijk over zoenen.
Ik heb zelf ook een hele hoop kikkers moeten zoenen voordat ik mijn prins tegen kwam ;)
Als het altijd, bij iedere man zo verloopt, dan valt het misschien toch wat tegen met de "voorzichtige wijze" waarop vriendin informeert of er meer in het vat zit.

Wat de vriendin als voorzichtige wijze beschouwt wordt door de mannen misschien steeds opgevat als luidende 'wedding bells'.

Misschien toch eens informeren hoe vriendin dit steeds brengt?
BrightLights schreef:
30-06-2019 16:22

Wat de vriendin als voorzichtige wijze beschouwt wordt door de mannen misschien steeds opgevat als luidende 'wedding bells'.
Inderdaad, zeker wanneer die vriendin al 32 is en er waarschijnlijk ook rammelende eierstokken zijn.
Los van de mannen, laat je vriendin zich alsjeblieft niet teveel aantrekken van adviezen die worden gegeven door vrouwen die zo ongeveer vanaf hun 17e in een vaste relatie zitten, of die de afgelopen 10 jaar niet meer hebben gedate. Mijn ervaring is dat dat vaak nog meer irritatie oplevert dan het hele daten an sich.

En plus; liefde vinden is ook geluk hebben. Je kan sommige dingen/eigenschappen proberen eruit te filteren, maar dan nog is het niet maakbaar en kunnen mensen zich anders voordoen dan ze zijn. Dat het niet lukt wil dus niet zeggen dat zij dan ook automatisch iets niet goed doet.
Sunny-in-Perth schreef:
30-06-2019 16:21
Misschien eens stoppen met op de eerste date al te bespreken dat je een serieuze relatie wilt.
Daarmee maak je het ook meteen zo serieus en leg je er een hele hoge verwachtingen op, probeer het eens wat luchtiger te houden en zie wel hoe het loopt.
Maar als je een serieuze relatie wil dan heeft het toch geen zin om je tijd te verdoen met iemand die alleen wil scharrelen.

Het is toch niet zo dat als je wil weten of iemand ook op zoek is naar een serieuze relatie je de volgende maand wil trouwen.
sugarmiss schreef:
30-06-2019 16:32
Maar als je een serieuze relatie wil dan heeft het toch geen zin om je tijd te verdoen met iemand die alleen wil scharrelen.

Het is toch niet zo dat als je wil weten of iemand ook op zoek is naar een serieuze relatie je de volgende maand wil trouwen.
Maar daden zeggen meer dan woorden.
Iedereen kan wel zeggen op zoek te zijn maar blijkbaar dus niet met deze vriendin.
Door het zo uit te spreken leg je er wel meteen druk op van "het moet ook meteen heel leuk zijn want misschien vertellen we wel later aan onze kleinkinderen over deze date".
Tja... vervelend. Ik heb ook een beetje het idee dat het ook door het internetdaten en de enorme keuze komt; er is misschien altijd nog iets beters, leukers, mooiers..... en uiteindelijk zijn mensen jaren op zoek en blijven alleen.
Een vriend van mij is al járen aan het daten, heeft ècht heel veel dates gehad in de afgelopen jaren. Hoe kan het dat daar nooit iemand bij zit met wie het echt klikt en meer wordt, vraag ik me dan af.
Ik denk dat de mannen die vrij rondlopen en in datingland rondlopen niet altijd de leukste mannen zijn. Een groot deel van die vrijgezelle mannen is niet voor niets vrijgezel.
Je vriendin komt vast niet de leukste exemplaren tegen. Maar ook is de keuze reuze. Je vriendin zal ook niet de leukste zijn van de wereld, dus de mannen gaan er vandoor wanneer er beter aanbod is. Je vriendin komt wel een beetje wanhopig over met haar vragen over of het iets kan worden. Je voelt meestal wel wanneer het iets is. Het moeten vragen is al een slecht teken.
Hatchi schreef:
30-06-2019 16:39
Ik denk dat de mannen die vrij rondlopen en in datingland rondlopen niet altijd de leukste mannen zijn. Een groot deel van die vrijgezelle mannen is niet voor niets vrijgezel.
Je vriendin komt vast niet de leukste exemplaren tegen. Maar ook is de keuze reuze. Je vriendin zal ook niet de leukste zijn van de wereld, dus de mannen gaan er vandoor wanneer er beter aanbod is. Je vriendin komt wel een beetje wanhopig over met haar vragen over of het iets kan worden. Je voelt meestal wel wanneer het iets is. Het moeten vragen is al een slecht teken.
Misschien lees ik het verkeerd, maar ik vind dit er wat vreemd staan. Ook een beetje alsof er met vrijgezellen wel wat mis moet zijn want anders waren ze geen vrijgezel. Alsof alle bezette mensen net even wat leuker zijn en vrijgezellen toch een soort 'restjescategorie' vormen ofzo.
Nou ja, de leukste zijn wel al getrouwd. Rond de 40 komen dan weer de gescheiden mannen op de markt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Timetraveler schreef:
30-06-2019 16:45
Misschien lees ik het verkeerd, maar ik vind dit er wat vreemd staan. Ook een beetje alsof er met vrijgezellen wel wat mis moet zijn want anders waren ze geen vrijgezel. Alsof alle bezette mensen net even wat leuker zijn en vrijgezellen toch een soort 'restjescategorie' vormen ofzo.
Ik denk dat dit ook zo is.

Mijn vriend en ik waren ook wat ouder toen we een relatie kregen. Maar achteraf gezien kan ik daar wel wat oorzaken voor aanwijzen.

De knapste en meest sociaal vaardige mensen zijn op x leeftijd toch wel gesetteld en de mensen die weer op de markt komen is dat toch ook best vaak omdat ze gewoon niet gied in staat zijn om goed te communiceren of niet voldoende rekening houden met hun partner.
En sommigen leren dan van hun fouten of groeien als persoon.

Maar je hebt ook mensen die blijven zeggen dat ze altijd tegen de verkeerde aanlopen terwijl ze beter eens kritisch naar hun eigen gedrag kunnen kijken.
Timetraveler schreef:
30-06-2019 16:28
Los van de mannen, laat je vriendin zich alsjeblieft niet teveel aantrekken van adviezen die worden gegeven door vrouwen die zo ongeveer vanaf hun 17e in een vaste relatie zitten, of die de afgelopen 10 jaar niet meer hebben gedate. Mijn ervaring is dat dat vaak nog meer irritatie oplevert dan het hele daten an sich.
Hoezo?
Nou Madeliefjees,ik ken ook getrouwde klootzakken.
Je heb leuke getrouwde mannen en vrouwen,maar ook leuke singles.

Niet iedereen heeft meteen geluk bij het vinden van een partner,en dat heeft in mijn ogen niets te maken dat die gene leuk of stom is
het kan zo veel redenen hebben.

Een vriend van me is ook een hele poos single.
hartstikke leuke vent,maar kan maar geen leuke vrouwen vinden.

Ik ben ook heel wat jaartjes single,maar ik ben ook niet zoekende.
Maar een van de redenen is dat ik single ben,is dat ik geen kinderen wil/wilde.

Zo heeft iedereen wel wat.
Timetraveler schreef:
30-06-2019 16:28
Los van de mannen, laat je vriendin zich alsjeblieft niet teveel aantrekken van adviezen die worden gegeven door vrouwen die zo ongeveer vanaf hun 17e in een vaste relatie zitten, of die de afgelopen 10 jaar niet meer hebben gedate. Mijn ervaring is dat dat vaak nog meer irritatie oplevert dan het hele daten an sich
Zo waar
Tips zoals ‘als je niet zoekt, vind je het vanzelf’. En dan vervolgens het verhaal hoe zij hem gevonden heeft. Ik hoop echt dat ik toen ik nog ‘gelukkig’ getrouwd was, nooit zo zelfgenoegzaam geweest ben.
Madeliefjees schreef:
30-06-2019 16:09
Nou ja. Deze opmerking is ook best beledigend voor mannen.
Wanneer er na 6 dates nog niet geneukt is vind ik het niet vreemd dat een man afhaakt
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Als je 32 bent mag je toch zo langzamerhand wel eens doorhebben dat te veel gladde praatjes zelden een goed teken is. J
Vanzai schreef:
30-06-2019 18:03
Wanneer er na 6 dates nog niet geneukt is vind ik het niet vreemd dat een man afhaakt
Heeft er niks mee te maken. Ik heb nooit seks in de dating periode en nooit haakte iemand af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven