Dating : mannen...
zondag 30 juni 2019 om 15:53
Ik vraag mij het volgende af: wat is het met datende mannen tegenwoordig? Nu scheer ik iedereen wel over 1 kam, maar toch...
Ben zelf al 15 jaar getrouwd en heb een single vriendin. Ze is 32 en een ontzettend leuk mens. Ook leuk om te zien.
Maar het daten verloopt meestal zo:
1e date: kennismaking, aftasten, loopt wel leuk. Beiden spreken uit serieus op zoek te zijn.
2e, 3e en 4e date: het is erg leuk! Man is leuk, geeft steeds complimenten, doet moeite, toont veel interesse, komt aan met kadootjes en er wordt gezoend. Man wil soms meer...
5e en 6e date: vriendin polst heel voorzichtig 'of het wat is / wordt'.
Ineens trekt de man zich terug, doet vaag etc.
Dumpt haar per telefoon of mail en vond het toch wel een heel leuke tijd. Er zat echt wel gevoel bij maar niet genoeg. Zoiets.
Vriendin verdrietig.
Herkenbaar?
Ik vind t zo lullig, hou dan je fatsoen als je het niet voelt en laat je kadootjes en gezoen bij je!
Ben zelf al 15 jaar getrouwd en heb een single vriendin. Ze is 32 en een ontzettend leuk mens. Ook leuk om te zien.
Maar het daten verloopt meestal zo:
1e date: kennismaking, aftasten, loopt wel leuk. Beiden spreken uit serieus op zoek te zijn.
2e, 3e en 4e date: het is erg leuk! Man is leuk, geeft steeds complimenten, doet moeite, toont veel interesse, komt aan met kadootjes en er wordt gezoend. Man wil soms meer...
5e en 6e date: vriendin polst heel voorzichtig 'of het wat is / wordt'.
Ineens trekt de man zich terug, doet vaag etc.
Dumpt haar per telefoon of mail en vond het toch wel een heel leuke tijd. Er zat echt wel gevoel bij maar niet genoeg. Zoiets.
Vriendin verdrietig.
Herkenbaar?
Ik vind t zo lullig, hou dan je fatsoen als je het niet voelt en laat je kadootjes en gezoen bij je!
maandag 1 juli 2019 om 14:53
Hmm ja, dat van die kinderen weet je toch ook wel voordat je gaat daten lijkt me maar goed, kan uiteraard wel de daadwerkelijke reden zijn. Tja, het is wel heel lastig om over het specifieke geval van TO of jouzelf te oordelen op basis van de zeer beperkte informatie hier. Ik denk gewoon dat de hele dynamiek tussen mannen en vrouwen erg aan het kantelen is en dat dit een beetje de chaos is voordat er een soort van nieuwe orde ontstaat. Of die beter of slechter is zal de tijd moeten leren, maar mij is ook wel opgevallen dat de verhalen over daten telkens vaker op dit soort eindes lopen. Geen idee waarom precies, maar het zal inderdaad ook van invloed zijn op het daten denk ik zo.Donna1971 schreef: ↑01-07-2019 14:42Weet niet of je dit aan mij vraagt maar bij de laatste date van deze vriendin waarbij het leuk klikte met iemand, gaf hij mede zijn kinderen aan.
Hij kon het niet goed combineren.
Zij heeft ook kinderen.
Ze hadden best lang gedated, iets van bijna tegen 1 jaar.
Hij wilde nog niet met haar gezien worden leek het.
Wel 100% single.
Over voorzichtig.
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
maandag 1 juli 2019 om 15:08
Interessant wat je zegt over het evt ontstaan van een nieuwe orde en de chaos eraan vooraf.Duder1987 schreef: ↑01-07-2019 14:53Hmm ja, dat van die kinderen weet je toch ook wel voordat je gaat daten lijkt me maar goed, kan uiteraard wel de daadwerkelijke reden zijn. Tja, het is wel heel lastig om over het specifieke geval van TO of jouzelf te oordelen op basis van de zeer beperkte informatie hier. Ik denk gewoon dat de hele dynamiek tussen mannen en vrouwen erg aan het kantelen is en dat dit een beetje de chaos is voordat er een soort van nieuwe orde ontstaat. Of die beter of slechter is zal de tijd moeten leren, maar mij is ook wel opgevallen dat de verhalen over daten telkens vaker op dit soort eindes lopen. Geen idee waarom precies, maar het zal inderdaad ook van invloed zijn op het daten denk ik zo.
Eerlijk gezegd zou dat mbt veel zaken ten nadele voor vrouwen werken.
Of niet denk je?
Bedoel waarin veranderen mannen in deze dan voorál vraag ik mij af behalve mbt daten.
Raken we de 'galante' man sowieso kwijt of zal hij weer terug komen van weg geweest.
Of is ontevredenheid een hype zodat verder zoeken nu steeds verder gaat..
maandag 1 juli 2019 om 15:42
Allemaal goede vragen waar we de antwoorden op zullen moeten afwachten. Ik ben erg geïnteresseert in gedragspsychologie en lees veel onderzoeken in dit vakgebied, daar zitten wel eens studies in die rekening trachten te houden met de emancipering van de vrouw.Donna1971 schreef: ↑01-07-2019 15:08Interessant wat je zegt over het evt ontstaan van een nieuwe orde en de chaos eraan vooraf.
Eerlijk gezegd zou dat mbt veel zaken ten nadele voor vrouwen werken.
Of niet denk je?
Bedoel waarin veranderen mannen in deze dan voorál vraag ik mij af behalve mbt daten.
Raken we de 'galante' man sowieso kwijt of zal hij weer terug komen van weg geweest.
Of is ontevredenheid een hype zodat verder zoeken nu steeds verder gaat..
Of het ten nadele van de vrouw gaat werken zal moeten blijken, in ieder geval zijn de redenen voor vrouwen om een man als 'geschikt' te zien wel wat veranderd denk ik. Nu een vrouw doorgaans geen man nodig heeft om financieel de zaken op orde te hebben zal ze (veronderstelling) meer geïnteresseert zijn in de mate waarin hij haar andere behoeften kan bevredigen, emotioneel/mentaal maar ook fysiek (betere seks verwachten). Bovenstaande lijkt me in ieder geval een goede ontwikkeling.
Echter, de eerste resultaten van uiteenlopende studies op dit vakgebied zijn wel wat verrassend, het blijkt namelijk dat vrouwen in meer geëmanicipeerde/egalitaire landen niet gelukkiger zijn dan 30 jaar geleden, in sommige gevallen zelfs significant ongelukkiger. Verder blijkt dat in landen waarin een hoge mate van emancipatie heerst, zowel mannen als vrouwen vaker (geheel in tegenstelling tot de verwachtingen) kiezen voor opleidingen, banen en rolverdelingen in het huishouden die als traditoneel worden beschouwd. Dat wil zeggen dat mannen daarin vaker de kostwinnaar zijn, dat mannen vaker technische opleidingen en banen doen, vrouwen vaker de zorg in gaan etc.
Het is op dit ogenblik dus niet te doen om te zeggen of dit goed of slecht is, maar dat er een verandering gaande is en dat die niet uitspeeld volgens verwachting begint langzaamaan wel evident te worden.
Verder vind ik persoonlijk dat we ons wat minder moeten leidden door de waan van de dag en wat de media op dat moment aan het hypen is, ik heb het gevoel dat men er met name op uit is een kloof tussen mannen en vrouwen te creëren door te stellen dat vrouwen 100en jaren lang onderdrukt zijn door mannen (hetgeen niet het geval is). Dat de rollen zo verdeeld zijn geweest in het verleden was namelijk niet maatschappelijk opgelegd, maar was een balans die gevonden moest worden om te kunnen overleven. Dat de rollen nu anders kunnen heeft met technologische vooruitgang te maken, bijvoorbeeld was het 100 jaar geleden door afwezigehid van anticonceptie helemaal niet mogelijk om dezelfde mate van zelfbeschikking te hbben (voor zowel mannen als vrouwen) zoals dit tegenwoordig het geval is.
Mannen en vrouwen zijn meer hetzelfde dan dat ze verschillend zijn, het gaat echter juist om het verklaren van die verschillen. Gemiddeld zijn mannen en vrouwen bijvoorbeeld ongeveer even intelligent. Echter zul je bij mannen een grotere spreidingsmaat zien dan bij vrouwen. Dit betekend dat je aan de oulieres (de extremen) alleen maar mannen zult vinden. Dus zowel de 100 slimste als de 100 domste mensen zijn waarschijnlijk mannen. Kijk naar aspecten waarin de 1 duidelijk beter/slechter is dan de ander, dan zul je aan 1 kant alleen maar mannen treffen en aan de andere kant alleen maar vrouwen. Empathie is bijvoorbeeld een eigenschap waar vrouwen bij uitstek significant hoger scoren dan mannen, daar zullen de hoogste 100 scores waarschijnlijk allemaal vrouwen zijn, en de laagste 100 mannen.
Hoe mannen zijn veranderd weet ik niet, ik ben opgegroeid met het idee dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, maar zeker niet hetzelfde. Hoffelijkheid kun je van mij nog steeds verwachten maar ik ben al 2 keer uitgesnauwd door een vrouw vanwege omdat ik een deur voor haar open hielt, als dat vaak genoeg blijft gebeuren dan zal dat inderdaad minder worden.
Ik denk dat voor zowel mannen als vrouwen geldt dat ze meer bij hun gevoel moeten blijven en zich vooral niets moeten laten aanpraten. Het is geen schande om als moeder voor je kind te willen zorgen en het is ook geen schande om naast moeder te zijn ook een fulltime baan te hebben. De vraag is echter, wat wil je nou zelf, wat voelt goed? Voor veel mensen is het makkelijker om mee te bewegen op de golven van de algemene opinie, dan te doen dat voor hen goed voelt.
Sorry voor het filosofische en wetenschappelijke verhaal, maar dat is een korte blik in mijn zienswijze.
Gr
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
maandag 1 juli 2019 om 15:50
Heeft het misschien met leeftijd te maken? Meer ervaring, beter weten wat voor partner je wil . Ik denk dat er vroeger niet zoveel dertig plussers waren die daten. En als iemand toen scheidde of weduwe werd bleef die vaak alleen of begon iets met de buurman of een een schoonbroer die ook weduwe was. Er was minder keuze en er werd ook naar het praktische gekeken. Man had graag iemand in huis voor de was en de plas en voor de kinderen te zorgen en de vrouw wilde financiële zekerheid en een bepaald beeld naar de buitenwereld. Nu moet het grote liefde zijn zoals in films met de perfecte partner.
maandag 1 juli 2019 om 15:58
Gelukkigworden schreef: ↑30-06-2019 16:19Ik heb laatst bijna het zelfde mee gemaakt. “Ik heb nog nooit zo’n klik met iemand gehad” zei meneer op de derde date. Daarna werd die kort af wou die niet meer serieus en negeerde die me. Ja helaas zo gaat dat tegenwoordig. Is trouwens niet de eerste keer.
Afgelopen zaterdag was er in Dr Kelder en Co (Radio 1) een item dat heette Al swipend naar een virtuele date
Ging over Tinder en de onderzoekster die onderzoek had gedaan naar deze app zegt ongeveer hetzelfde, de fatsoensnormen zijn weg.
Ze had mannen / vrouwen gesproken die 3 dates op een dag deden zat er iets leuks bij lieten ze bij de overige niets meer horen in het beste geval appte ze af.
https://www.nporadio1.nl/dr-kelder-en-c ... tuele-date
Het is terug te luisteren, het begint bij na een paar seconden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 1 juli 2019 om 16:37
Duder1987,
Goed omschreven.
De 'verschuivingen' aanschouwd en nog.
Op een gegeven moment vond ik het wel welletjes en was of ben ik kennelijk al te diep geworteld om mij steeds aan te passen of veranderen.
Mannen lijken eerder mee te gaan of er althans anders mee om te gaan wellicht omdat ze hun voordeel eruit kunnen halen mbt overvloed aan keuzes, echter is dit wellicht ook leeftijdsgebonden.
Hetgeen je zegt over de deur bv open te houden en er vrouwen zijn die hier negatief op reageren vind ik erg jammer.
Het zou het kunnen verpesten voor vrouwen die hier helemaal geen aanstoot aan geven, vrouwen zoals ik waarderen dit juist.
Het is maar een handeling maar als dit niet zomaar meer 'kan' dan lijkt het mij dat mannen vanzelf ook verharden naar vrouwen in deze.
En hebben we dat wel nodig.
Er is al zoveel hardheid van mannen naar vrouwen geweest en nog, welliswaar van een andere orde maar dit lijkt mij nou ook weer geen goeie.
Beleefdheid van mensen, ook van vrouwen afkomstig laat vaak te wensen over.
Wisselwerking of niet, lastig iig.
Goed omschreven.
De 'verschuivingen' aanschouwd en nog.
Op een gegeven moment vond ik het wel welletjes en was of ben ik kennelijk al te diep geworteld om mij steeds aan te passen of veranderen.
Mannen lijken eerder mee te gaan of er althans anders mee om te gaan wellicht omdat ze hun voordeel eruit kunnen halen mbt overvloed aan keuzes, echter is dit wellicht ook leeftijdsgebonden.
Hetgeen je zegt over de deur bv open te houden en er vrouwen zijn die hier negatief op reageren vind ik erg jammer.
Het zou het kunnen verpesten voor vrouwen die hier helemaal geen aanstoot aan geven, vrouwen zoals ik waarderen dit juist.
Het is maar een handeling maar als dit niet zomaar meer 'kan' dan lijkt het mij dat mannen vanzelf ook verharden naar vrouwen in deze.
En hebben we dat wel nodig.
Er is al zoveel hardheid van mannen naar vrouwen geweest en nog, welliswaar van een andere orde maar dit lijkt mij nou ook weer geen goeie.
Beleefdheid van mensen, ook van vrouwen afkomstig laat vaak te wensen over.
Wisselwerking of niet, lastig iig.
maandag 1 juli 2019 om 16:51