De bezette man

21-11-2011 14:22 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit artikel las ik vanochtend en wilde het even delen...

http://www.trendystyle.ne ... l-jij-op-een-bezette-man/

Zelf ben ik twee keer op een bezette man gevallen, maar in de categorie dat ik er niks mee doe.

Toch ging ik mezelf afvragen waarom het me was overkomen. Was het omdat het toch nooit wat kon worden en ik gewoon wat kon flirten zonder dat er iets ging gebeuren en het dus voor mijn gevoel "veilig" was?

Het is me beide keren min of meer overkomen en ik voelde me er gewoon schuldig over.

Omdat in 1 geval de man ook interesse leek te hebben. En ondanks dat ik er nooit wat mee zou doen, moet ik zeggen dat ik het ook reuzespannend vond en me ergens een kick gaf dat ik toch van hem aandacht kreeg.

Ja noem het triest, ik ging later ook bekijken waar mijn motieven dan vandaan kwamen. Had ik te weinig eigenwaarde, vond ik hem ook leuk als ik hem in een heel andere situatie tegen was gekomen??

Het waren bij mij 2 andere gevallen. In 1 geval ging het om iemand waar ik jarenlang smoorverliefd op was, in mijn jeugd al, totdat hij er met iemand anders vandoor ging.

De andere man betrof een fysieke kwestie. In eerste instantie viel hij me niet eens op. Totaal mijn type niet (ik had zelfs een hekel aan hem, zijn uitstraling). Totdat ik hem wat beter leerde kennen en merkte dat er een ontzettende chemie was.

Zo te voelen ook van zijn kant.

En nooit heb ik er wat mee gedaan hoor. Maar ik denk dat het veel vaker voorkomt dan mensen toegeven.

Wat is jullie ervaring hiermee?? En mocht het je overkomen zijn, in welke oorzaken van de blog herkennen jullie je??
En hoe kom je in godsnaam af van die fysieke kwestie?? Ik ontloop die persoon nu zoveel mogelijk. Dat lijkt me het enige wat ik kan doen.
Nee, nooit gehad. Ik kan heus wel bezette mannen in m'n omgeving aantrekkelijk vinden maar op de één of andere manier gaat er toch een knop in m'n hoofd om zodra ik weet dat ze bezet zijn en gaat de glans ervan af ofzo.
Ik herken de bindingsangst. En het blijven hangen in de tienertijd. Sinds ik een jaar of 22 ben, ben ik eigenlijk nooit meer op bezette mannen gevallen.
Eh, het kan toch ook gewoon toeval zijn?

In het begin weet je vaak niet of iemand bezet is (en bij je eerste "geval" was dat ook niet eens zo).

Als het nou twintigmaal gebeurde, maar tweemaal, tja, kan gebeuren... je kunt jezelf wel van alles aanpraten op deze manier.
quote:Friia schreef op 21 november 2011 @ 14:29:

In het begin weet je vaak niet of iemand bezet is (en bij je eerste "geval" was dat ook niet eens zo).

Als het nou twintigmaal gebeurde, maar tweemaal, tja, kan gebeuren... je kunt jezelf wel van alles aanpraten op deze manier.

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in

Wat is nou twee keer eigenlijk.

Ik voel me nogal snel schuldig

Maar dat gaat vooral over die laatste kwestie hoor, omdat ik wel voel dat hij me min of meer wel ziet zitten en ik ken zijn vriendin ook nog eens. En daarom blijf ik zo ver mogelijk uit zijn buurt.

Misschien komt het ook omdat ik gewoon weinig andere interessante mannen ontmoet.

Soms vind ik dan het fantaseren ook wel spannend. Ik denk dat het meteen over is wanneer ik een leuke man tegenkom die echt voor mij gaat en andersom..

Maar was ook benieuwd naar jullie ervaringen hoor.
Ik vind je vraag ook bijzonder: dat kun je na 2 verliefdheden niet echt zeggen. Ook een artikel van niks waar je naar verwijst: ik hou zowieso niet zo van die 'vriendinnenpsychologie", om er een paar te noemen:

Reden nr. 2: hij heeft een serieuze relatie (is daar dus in voor) en dat is een soort garantie voor jou (je loopt niet weer tegen een man met bindingsangst of vreemdgaan-neigingen aan). Die spoort niet echt met reden nummer 3: het is gewoon veel spannender (stiekeme afspraken, een soort

driehoeksverhouding, ook al weet zijn vrouw of vriendin er niets van). Wat hij bij zijn vrouw kan (vreemdgaan) kan hij natuurlijk net zo makkelijk weer bij jou!

Reden 5: je hebt alleen de lust maar niet de lasten… (zij mag zorgen dat zijn was gedaan wordt, dat de kinderen van school worden gehaald, dat zijn overhemden gestreken zijn). Natuurlijk.... zij is er voor de was, de kinderen en zijn overhemden... maar even serieus: wat een ouderwetse instelling: bestaan die vrouwen nog??!!
Ik herkende me meer in deze reden overigens (dus toch geen voer voor de psycholoog)

■Je bent zo gedesillusioneerd over de liefde dat je het liever bij fantaseren en dagdromen houdt (dit als je geen relatie met ‘de bezette man’ begint). Het feit dat hij onbereikbaar is, zorgt ervoor dat je droom geen werkelijkheid wordt.

■Je leeft nog in het tienertijdperk: onbereikbare liefdes zijn zuurzoet en geven je leven kleur (dit als je geen concrete relatie met hem hebt)

(maar hey ik ben al 30 )

Maar goed het is me overkomen, het is niet zo dat ik me tot elke bezette man aangetrokken voel of maar zijn aandacht wil trekken.
quote:Friia schreef op 21 november 2011 @ 14:29:

Als het nou twintigmaal gebeurde, maar tweemaal, tja, kan gebeuren... je kunt jezelf wel van alles aanpraten op deze manier.Precies, zoek er niks achter.
Haha plukdedag.. overigens vond ik die reden ook het vreemdgaan ook vreemd.. want het spreekt elkaar inderdaad tegen.

Ik zou juist bang zijn dat iemand het mij ook zou aandoen, mocht een relatie op die manier ontstaan.

Ik vond het artikel verder gewoon leuk om te lezen.Het is allemaal wat luchtig (site over trends op gebied van kleding,make-up e.d.)
quote:Ksenija schreef op 21 november 2011 @ 14:38:

[...]

Precies, zoek er niks achter.Oke thanks. In het laatste geval is het gewoon soms ook meer een dagdromen (omdat ik op dit moment gewoon een relatie mis in mijn leven). Je moet toch ergens over fantaseren
Oh ja ik heb dat meegemaakt. Ik wil het niet echt hard roepen, maar volgens mij is dat de man op wie ik echt verliefd was.

Ik was ongeveer 3 jaar geleden op stage in het buitenland en hij was een collega, en tevens mijn ene huisgenoot tijdens mijn verblijf daar. Echt totaal niet mijn type, maar we zagen elkaar elke dag en op een avond bleek dat hij me wel redelijk zag zitten. Oogcontact was er zowat elke dag en er hing gewoon íets in de lucht. Soort van lijn tussen ons waar we niet overheen konden, maar wel hadden gewild. Het was ook de eerste man die ik echt heb verteld dat ik hem leuk vind, wel via de mail achteraf, maar ik had zoiets van schijt, hij weet het dan gewoon en dan heb ik geen spijt van iets wat ik niet heb gedaan. Hij vond mij ook leuk zei hij, maar dat was het dan ook. Soms nog oppervlakkig mailcontact gehad, en hij is vorig jaar getrouwd (hij was 29). Anyway nu ben ik er totally over it, gelukkig, want het zou toch nooit wat worden.

Reden waarom ik voor een bezette man gevallen ben? Naja het was natuurlijk nooit de bedoeling geweest, als je nou kon kiezen op wie je valt was het makkelijker geweest. Maar om even die punten af te gaan, denk dat een beetje spanning er misschien mee te maken had en misschien bindingsangst.
quote:Stromboli schreef op 21 november 2011 @ 14:26:

Nee, nooit gehad. Ik kan heus wel bezette mannen in m'n omgeving aantrekkelijk vinden maar op de één of andere manier gaat er toch een knop in m'n hoofd om zodra ik weet dat ze bezet zijn en gaat de glans ervan af ofzo.Heb ik dus ook. Ook al zou een man heel leuk zijn hoor.. nee, ik zou me niet echt op mijn gemak voelen.
quote:butterfly_80 schreef op 21 november 2011 @ 14:42:

[...]

Oke thanks. In het laatste geval is het gewoon soms ook meer een dagdromen (omdat ik op dit moment gewoon een relatie mis in mijn leven). Je moet toch ergens over fantaseren

Het zijn mannen die bezet zijn, nou en?

Maakt dat jou slecht?

Nee!

Als ze niet bezet waren vond je ze toch ook leuk?
Dat laatste weet ik niet. Ik heb hem gewoon ontmoet in mijn directe omgeving maar ja dat denk ik wel. Zo op het eerste gezicht niet (zoals ik al zei, niet mijn type.. had zelfs enigzins een hekel aan hem)

Ik had anders niet naar hem omgekeken in eerste instantie maar dat is dan niet omdat hij bezet is maar omdat ik hem gedwongen leerde kennen. Anders was ik hem voorbij gelopen haha.

In inderdaad mag je dagdromen over wie je wilt toch
..
Mijn enige advies voor jou:

blijf uit de buurt van een bezette man.

1) je bent altijd het 5e wiel aan de wagen, in 99% van de gevallen zal hij voor zijn vriendin / vrouw kiezen,als het erop aan komt, en hij haar niet verlaten voor jou.

Jij blijft altijd op de 2e plek komen.

2)als hij zijn vriendin/vrouw kan belazeren kan hij dat ook bij jou natuurlijk.

3) Je bent ook respectloos naar zijn vriendin/vrouw toe als je wat met hem zou beginnen. Zou je er dan echt een goed gevoel bij hebben?
quote:knorreltjeknor schreef op 21 november 2011 @ 20:09:

Mijn enige advies voor jou:

blijf uit de buurt van een bezette man.

1) je bent altijd het 5e wiel aan de wagen, in 99% van de gevallen zal hij voor zijn vriendin / vrouw kiezen,als het erop aan komt, en hij haar niet verlaten voor jou.

Jij blijft altijd op de 2e plek komen.

2)als hij zijn vriendin/vrouw kan belazeren kan hij dat ook bij jou natuurlijk.

3) Je bent ook respectloos naar zijn vriendin/vrouw toe als je wat met hem zou beginnen. Zou je er dan echt een goed gevoel bij hebben?

Helemaal mee eens. Ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om 't op deze manier te bekijken. 't Ongemakkelijke in mijn situatie is dat ik 'm sowieso 2x in de maand zie. Niet echt goed voor mijn gemoedsrust

Gelukkig heeft hij ook niets bij mij geprobeerd (terwijl daar heel vaak momenten voor zijn geweest), dus dat maakt het voor mij ook wel makkelijker.
Ik heb hem ingepakt en mee naar huis genomen.
quote:liselore schreef op 21 november 2011 @ 20:48:

Ik heb hem ingepakt en mee naar huis genomen.Vertel!
alles kan kapot
Een bezette man die op jouw flirts in gaat is op sex uit en niet op een relatie want die heeft die thuis al. Niks aantrekkelijks aan zoals die z ijn vrouw(vriendin) bedonderd ,doet die het ook bij jou .
Nee hoor is niet waar.

Ik wist niet dat hij bezet was. Hij vertelde dat hij samenwoonde nadat ik hem mee uit had gevraagd. We hadden al een tijdje zakelijk/flirterig contact.

Ik heb het contact afgekapt. Drie maanden later belde hij. Ik bleef in zijn hoofd zitten, hij had zijn relatie verbroken en of ik wilde daten.

Volgend jaar gaan we trouwen.
@Liselore: Mooi verhaal. Maar mijn 'bezette' man vertelde nog voordat ik 'm mee uit wilde vragen dat hij een relatie had. Ik kan en wil er dus niets mee doen. Ik ben niet zo van het principe 'alles kan kapot'. Natuurlijk zou ik 'm willen vertellen dat ik hem wel erg zie zitten (ik moet me echt inhouden als ik 'm zie), maar hij kan er niets mee, dus zou 't niet erg netjes van mezelf zijn om hem op te zadelen met die info en 't balletje zo bij hem te leggen.
Moraal van het verhaal is dat als een bezette man jou echt heel erg ziet zitten, hij zorgt dat hij niet meer bezet is.

Mijn vriend is eerst thuis gaan onderzoeken binnen zijn eigen relatie hoe het kwam dat hij zo gecharmeerd van mij was. Hij is tot de conclusie gekomen dat zijn toenmalige vriendin een schat van een meid was/ is alleen wilde hij er niet mee oud worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven