De (bloedmooie) jonge collega van mijn man.....

16-05-2019 18:59 778 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft onlangs een bloedknappe assistente aangenomen. Ze werken 5 dagen in de week heel intensief samen. En iets waar ik nooit last van heb gehad tijdens ons meer dan 20 jarige huwelijk, speelt ineens de kop op: ik ben jaloers!
Alle cliche's zijn waar ineens. Hij werkt over. Hij praat veel over haar. Hij heeft mij, omdat ik hem gezegd heb dat het niet okay voelt, haar linkedin laten zien en ze heeft flink wat noten op haar zang en is een jonge, slanke en knappe blondine. En ik vind het enorm stom van mezelf dat ik hiermee zit. Ik wil er thuis niet teveel de nadruk op leggen maar het is wel zo dat zij elkaar vaker zien dan wij. Dat ze samen lunchen. En dat ik de drukke werkende moeder ben die vaak tegen de tijd dat hij thuiskomt uitgeblust op de bank hang.
De klapper was dat hij net thuiskwam en vertelde dat hij in sept een week op zakenreis gaat en zij meegaat ( Zuid Spanje) Toen ik zei dat ik bij deze mijn veto ging inzetten werd hij boos. Wat kon hij doen? Alle knappe vrouwen niet uitnodigen voor gesprek, alle knappe assistentes niet meenemen op zakenreis? Wat zal zijn baas wel niet van die fratsen vinden. Ik moest hem vertrouwen. Want hij is niet 'zo'n man'. En nu denk ik: jaja, dat zeggen ze allemaal, ik ben gekke henkie natuurlijk niet. Dit is gewoon de kat op het spek binden. Ik voel me ontzettend stom. Want we hebben verder een prima huwelijk. En ik ben zelf ook een knappe vrouw dus ik heb op zich geen reden om onzeker te zijn. En toch ben ik het. Ineens.
Voornu schreef:
16-05-2019 20:25
Ja, en dat is misschien nog dubbelop een probleem. De assistente is ook nog hoog opgeleid en thuis in het vakgebied van man.
Ik bedoel meer of je samen kunt lachen, een echte klik hebt etc. Alleen hetzelfde vakgebied betekent niet meteen verliefdheid.
Schat jij je man zo (oppervlakkig) in TO? Of gevalletje midlifecrisis?
Alle reacties Link kopieren
EsterInside schreef:
16-05-2019 19:49
Dan gaat TO dus een gesprek aan:

TO: uit de onrust die ze voelt over nieuwe collega
Man: maak je geen zorgen, niets maar dan ook niets aan de hand. (als hij een beetje handig is wat complimenten over TO)

En dan? Is het dan klaar... of?
+1

Met een gesprek is haar onrust niet voorbij. Lijkt mij geen goed idee. Hoe meer aandacht je een andere vrouw geeft, hoe aantrekkelijker zij wordt in de ogen van haar man. Ze kan beter doen of die mooie assisitente haar niets doet en zich niet bedreigd voelt, is moeilijk I know. Je kan je emoties uiten tegen vriendinnen of hier op het forum. De gevoelens wel toelaten en niet wegstoppen maar praat er met vriendinnen over. Je mag je onzeker voelen, daar is niets mis mee, dat hebben we allemaal.
Alle reacties Link kopieren
De adviezen dat je je man maar moet vertrouwen zijn natuurlijk onzin.
TO ervaart nu deze emotie (onzekerheid), en zodra je deze wegstopt is het net als een vulkaan.
Vroeg of laat komt dit eruit.

TO moet iets met dit gevoel, en dat is alleen bij haar man te halen / ontkrachten.

Problem solved.
anoniem_384491 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:33
3.11% gewijzigd
Ik kan TO heel goed verstaan. Ze zijn 20 jaar getrouwd, dus minstens half de veertig. Dan is er de gewoonte, hoe je het ook draait of keert.

Het forum krioelt hier van jonge vrouwen die verliefd zijn geraakt op een oudere man. Hij is haar overste, macht erotiseert. Hij weet veel, zij kan veel van hem leren en kijkt naar hem op. En dan mag zo'n man daar in beginsel nog koud tegenover staan, het zelfs misschien nog niet opmerken, iemand die aan zijn lippen hangt, die zich uitslooft om maar allemaal snel, en goed en correct te doen wat de baas heeft uitgelegd, je moet echt wel een kieken zijn om dat niet te zien. En al koelkastkoud zijn om niet te voelen dat je ego gestreeld wordt. Dat is toch normaal!
En dit hierboven wil nog altijd niet zeggen dat die baas in kwestie daar dan ook iets mee doet, met die (leuke) gevoelens van gevleidheid, met die knappe assistente waarmee zijn collega's-directeur hem misschien al eens geplaagd hebben. Dat het gemiddelde schoonheidsniveau en gemiddelde sexy-gehalte op zijn afdeling een serieuze boost hebben gekregen.


Maar TO, welke raad kunnen wij jou geven en wat kan je er zelf aan doen? Gewoon niks. Wij kennen jouw man niet en zelfs al zou dat wel zo zijn, wie beweert iemand door en door te kennen? Wie durft van een bepaald persoon te zeggen: ik schat die altijd 100% correct in. Ik van niemand! Zelfs nog niet van mezelf.


En daarom kan ik TO hééééééééél goed begrijpen en denk ik dat er maar 1 zinnig ding is: er met jouw man over praten (en hopen dat hij zijn verstand erbij houdt).


En die jongedame in kwestie thuis uitnodigen, hoe meer privé en werk in mekaar overlopen, hoe moeilijker het is om (nog) een lijn te trekken.

Succes TO!
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:37
1.88% gewijzigd
Vuurvliegje1985 schreef:
16-05-2019 20:32
De adviezen dat je je man maar moet vertrouwen zijn natuurlijk onzin.
TO heeft deze emotie (onzeker), zodra je deze wegstopt is het net als een vulkaan.
Vroeg of laat komt dit eruit.

TO moet iets met dit gevoel, en dat is alleen bij haar man te halen / ontkrachten.

Problem solved.

En wat zou haar man dan kunnen zeggen zodat to zich beter voelt?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie relatie echt goed was en is, dan moet je hem nu echt gewoon vertrouwen. Goed betekent ook dat hij het met je bespreekt als er iets is wat een bedreiging voor jullie relatie zou betekenen.

Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk.
flyme2themoon- schreef:
16-05-2019 19:19
Haha, nee dat natuurlijk niet. Maar zij is wel echt heel erg aantrekkelijk hoor. Dat zie ik ook wel. En dat vindt hij ook want dat heeft hij mij meerdere keren verteld.
Heb je hem al gevraagd waaróm hij dat al meerdere keren gezegd heeft?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Susan schreef:
16-05-2019 20:23
Als hij nee zegt op haar voorstel om mee te gaan op zakenreis dan hoeft dat nog niet te zeggen dat het is omdat hij per se iets met die assistente wil. Het kan ook zijn dat het gewoon erg ongebruikelijk is om je partner mee te nemen. Of dat hij ook wel door heeft dat ze mee wil omdat ze hem niet vertrouwt en hij bedankt om tijdens een werkreisje een jaloerse, controlerende vrouw mee te hebben. Hoe begrijpelijk haar onzekerheid misschien ook is.
Of hij zegt spontaan ja!

Als man zou ik haar onzekerheid overigens helemaal begrijpen en mijn best doen om die weg te nemen.
Ze zou mee mogen op reis. Ze zou me elk moment mogen bellen. Ze krijgt toegang tot mijn agenda. Geen geheimzinnigheid over het hotel, kamernummer etc. Niet zodat ze me kan controleren, maar om te laten zien dat ik haar begrijp, waardeer en serieus neem, ook in haar jaloezie.

Die aanpak werkt hier al bijna twee decennia.
Alle reacties Link kopieren
Misschien cliché maar als hij binnenkort meer aandacht aan zijn uiterlijk begint te besteden is het niet meer te vertrouwen.
kadanz schreef:
16-05-2019 20:34
Of hij zegt spontaan ja!

Als man zou ik haar onzekerheid overigens helemaal begrijpen en mijn best doen om die weg te nemen.
Ze zou mee mogen op reis. Ze zou me elk moment mogen bellen. Ze krijgt toegang tot mijn agenda. Geen geheimzinnigheid over het hotel, kamernummer etc. Niet zodat ze me kan controleren, maar om te laten zien dat ik haar begrijp, waardeer en serieus neem, ook in haar jaloezie.

Die aanpak werkt hier al bijna twee decennia.
Wat mooi dat dat zo gaat bij jullie. Klinkt heel respectvol.
Is het vaak nodig dan?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat man vooral eerlijk naar zichzelf moet zijn. In een situatie weg van huis voel je je vaak al vrijer. Daar vertoon je eerder ander gedrag, in andere patronen. Vind hij haar ook echt seksueel aantrekkelijk? Zou dit mis kunnen gaan? Zulke vragen zou hij zichzelf moeten afstellen, TO kan verder weinig doen behalve haar gevoel delen, in alle oprechtheid.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-05-2019 20:34

Als man zou ik haar onzekerheid overigens helemaal begrijpen en mijn best doen om die weg te nemen.

Die aanpak werkt hier al bijna twee decennia.
Dit
kadanz schreef:
16-05-2019 20:34
Of hij zegt spontaan ja!

Als man zou ik haar onzekerheid overigens helemaal begrijpen en mijn best doen om die weg te nemen.
Ze zou mee mogen op reis. Ze zou me elk moment mogen bellen. Ze krijgt toegang tot mijn agenda. Geen geheimzinnigheid over het hotel, kamernummer etc. Niet zodat ze me kan controleren, maar om te laten zien dat ik haar begrijp, waardeer en serieus neem, ook in haar jaloezie.

Die aanpak werkt hier al bijna twee decennia.
Chapeau!
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
16-05-2019 20:09
Oh peleaze!

En dit dagelijks zeker?
Wat een afschuwelijk, wantrouwend rotadvies. Bah!

Ik vind dit toch gek om te lezen van iemand die jarenlang in het minnaarstopic meeschrijft. Of ligt dat aan mij?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
16-05-2019 19:56
Hoe kun je trouwens aan haar LinkedIn zien of ze veel noten op haar zang heeft ?

Dat heeft iedereen toch op LinkedIn?
Such fun!1
Billy_Mean schreef:
16-05-2019 20:38
Wat mooi dat dat zo gaat bij jullie. Klinkt heel respectvol.
Is het vaak nodig dan?
In het begin wel. Ik was meerdere dagen per maand op pad, ik had er zo een dubbelleven naast kunnen hebben als ik dat had gewild. Natuurlijk was ze bezorgd. Daar kun je dan moeilijk over doen of je werkt gewoon volledig mee.

Overigens kan ik heel eerlijk zeggen dat ik in die tijd ook bij collegae geen al te gekke dingen heb gezien. Genoeg mannen zijn van het type 'rust in de tent'.
kadanz schreef:
16-05-2019 20:34
Of hij zegt spontaan ja!

Als man zou ik haar onzekerheid overigens helemaal begrijpen en mijn best doen om die weg te nemen.
Ze zou mee mogen op reis. Ze zou me elk moment mogen bellen. Ze krijgt toegang tot mijn agenda. Geen geheimzinnigheid over het hotel, kamernummer etc. Niet zodat ze me kan controleren, maar om te laten zien dat ik haar begrijp, waardeer en serieus neem, ook in haar jaloezie.

Die aanpak werkt hier al bijna twee decennia.

Lever je je ballen dan ook in bij de receptie of dat nog net niet?
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
16-05-2019 20:04
Lieverd, je kan er niks mee. Je kan alleen proberen in contact te blijven met je man. En daarin mag je best je kwetsbaarheid laten zien en aangeven dat je bang bent hem te verliezen. Want dat is het uiteindelijk.

Dat is niet hetzelfde als zeuren en dat maakt je niet gelijk onaantrekkelijk. In een goede relatie kan je zulke gevoelens niet verborgen houden. En dan is het aan hem om jou gerust te stellen en ook het contact met jou te behouden. En als het jou geruststelt om haar eens te ontmoeten dan moet hij haar uitnodigen voor een etentje.

Meer kan je gewoon niet doen. Als hij wil dan gaat hij.
Dit vind ik een heel mooi advies !!!
Het gaat om jullie samen inderdaad. Je mag je kwetsbaar voelen. Je mag dit aangeven. Ga niet de schone schijn ophouden tov en hier controleren. Het mag er zijn. Bij jou. Dat zegt niet over hem en zijn mogelijke intenties. Als je op die manier het gesprek aangaat, vanuit jouw gevoel,moet het goed komen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-05-2019 20:34
Of hij zegt spontaan ja!

Als man zou ik haar onzekerheid overigens helemaal begrijpen en mijn best doen om die weg te nemen.
Ze zou mee mogen op reis. Ze zou me elk moment mogen bellen. Ze krijgt toegang tot mijn agenda. Geen geheimzinnigheid over het hotel, kamernummer etc. Niet zodat ze me kan controleren, maar om te laten zien dat ik haar begrijp, waardeer en serieus neem, ook in haar jaloezie.

Die aanpak werkt hier al bijna twee decennia.

Heerlijk, dat lijkt me ook de enige juiste instelling!
Such fun!1
kadanz schreef:
16-05-2019 20:21
Mijn suggestie om mee te gaan op zakenreis is om zijn reactie op een onschuldige manier te pijlen!
Zegt hij 'ja leuk!', dan hoeft TO zich al een stuk minder zorgen te maken.

Natuurlijk, zekerheid heb je nooit, maar we weten niet eens of we ons zorgen moeten maken, het gaat hier puur om de hersenspinsels van TO.
Natuurlijk ben ik langer dan een dag lid van dit forum en weet ik ook wel welke kant het op zal gaan. Ergens op pagina 35 komt de aap uit de mouwen.
Snap ik maar sommigen lijken ook te suggereren dat daadwerkelijk meegaan een goed idee is. Maar misschien heb ik dat mis.
RikM schreef:
16-05-2019 20:46
Lever je je ballen dan ook in bij de receptie of dat nog net niet?
Zoals ik zei, rust in de tent. Heel pragmatisch hoor, ik ben ook maar een man.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:52
12.50% gewijzigd
MarindaH schreef:
16-05-2019 20:44
Ik vind dit toch gek om te lezen van iemand die jarenlang in het minnaarstopic meeschrijft. Of ligt dat aan mij?
Ja, ligt aan jou.
MarindaH schreef:
16-05-2019 20:44
Dat heeft iedereen toch op LinkedIn?
Noten op je zang hebben is negatief. Ik denk dat TO bedoelt dat de dame in kwestie veel in haar mars heeft en een indrukwekkend cv heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nou maar hopen dat ze geen L.R heet, want die vrouw zal er nl alles aan doen om je man los te weken. Ik had ook z’on knappe slimme blonde vriendin die ook op Linked in staat.
Alle reacties Link kopieren
Ook nog met zijn tweetjes naar Zuid-Spanje. Kan me voorstellen dat je daarvan baalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven