De huisarts... en ik

08-06-2010 11:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Omdat ik er nog steeds, na 4 jaar, over nadenk, ben ik erg benieuwd wat jullie hiervan denken en vinden:

Ik ging naar de huisarts met klachten, waar het precies om ging weet ik niet eens meer. Daar aangekomen bleek er een inval-arts te zijn. Shit, dacht ik nog!

Maar na wat gesproken en besproken te hebben viel het allemaal best mee. We hadden het over mijn angsten en hij stelde voor om wat dingen voor me uit te zoeken, zodat hij me erover kon vertellen en wellicht gerust kon stellen. Aardig vond ik en ik ging de week erop weer heen.

Hij had vanalles uitgezocht voor mij en we praatten, en praatten...en praatten. Over koetjes en kalfjes, vanalles en nog wat... hij vond me best interessant, zei hij. Voor ik het wist, waren we anderhalf uur verder - rond 17:45 uur- en werd het gesprek afgerond. Ik kwam weer de wachtkamer binnenlopen en alles was al donker en de assistentes waren al weg! Eenmaal thuis dacht ik, wat erg! Heb ik hem zo lang aan de praat gehouden, hij wilde natuurlijk allang naar huis!

We hadden weer een afspraak gepland voor de volgende week.

En, weer hetzelfde...praten, weer erg lang en toen ik weg zou gaan zei hij letterlijk: " Ik ben deze week hier voor het laatst, misschien komen we elkaar nog ergens anders tegen en schept het een band". Ik zei niet veel meer dan: " Euhm ja, misschien".

Daarna heb ik hem ook niet weer gezien of gesproken, toch vond ik en vind ik dit achteraf een aparte situatie.

Misschien zocht ik er teveel achter en daarom ben ik nieuwsgierig naar jullie mening!

Karen
Mijn idee?

Ik geloof er geen snars van.
Poelepoelepoelepoes!
Na 4 jaar zoek je er misschien inderdaad teveel achter...
Als dit 4 jaar geleden gebeurd is en je naderhand nooit meer iets van hem hebt gehoord denk ik dat er niets achter zit of zat. Let it go zou ik zeggen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
beetje onprofessioneel van hem om direct "werk" van je te maken als je kwetsbaar in de behandelkamer zit......maar als jij en hij vrijgezel is en het klikte was het misschien leuk geweest om in een andere omgeving af te spreken? Kan jij ook niet helpen dat het je arts is toch.

Of vond je het heel vervelend?
quote:Karens schreef op 08 juni 2010 @ 11:48:

Misschien zocht ik er teveel achter en daarom ben ik nieuwsgierig naar jullie mening.Deze arts is - naar mijn mening - veel te ver buiten zijn boekje gegaan. Dat hij dingen voor je uitzoekt; prima. Dat het consult wat uitloopt; ook prima. De uitspraken die hij doet; NIET prima.
En je realiseert je nu pas, na 4 jaar, dat het een aparte situatie was? En wat zou je er dan nu nog mee willen doen?
Hm, jammer Heartwork het is toch echt zo gegaan.

Tia Dalma, bedankt voor je reactie!
Denk je niet dat hij na 4 jaar al lang en breed getrouwd kan zijn en inmiddels een kind heeft en de 2e onderweg is?

Hij een huis met oprijlaan en een labarador heeft?

En afgezien van dat, wat wil je er zelf mee?

Heb je hem al ge-googled?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
na vier jaar??? Dit is toch niet het spannendste wat in in je leven is gebeurd mag ik hopen?
1,5 uur?? De gemiddelde huisarts heeft hooguit tijd voor een dubbele afspraak van 10 minuten!
Jemig... zit je hier echt na vier jaar nog mee?

Hij: wat onprofessioneel

Jij: niks spannenders meegemaakt in de tussentijd??
Inval arts. Pfff. http://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates
Sorry, maar ik vind het persoonlijk nogal dubieus.
Heb inderdaad nooit meer iets van hem gehoord en daarom denk ik ook dat het waarschijnlijk niets voorstelde. Het is niet zo dat ik er elke dag aan denk of dat het me nog heel erg bezighoudt. Maar soms denk ik nog terug, zoals nu.

Verder heb ik er nooit met iemand over gesproken, maar hier zag ik mijn kans om het anoniem eens te delen.

Ik wil er niets mee doen verder maar graag andere meningen lezen.
[..]"Ik luister en zal hem goed inlichten. [..] Ik zal mij open en toetsbaar opstellen"[..]

Dat heeft 'ie in ieder geval goed gedaan! ;P
Ik denk dat je niets meer hebt gehoord, omdat deze HA besefte dat hij totaal niet ethisch bezig was!
Nope
waarom denk je er aan terug dan? Wat voel je erbij? Had je gewild dat het wel wat voorstelde? Stelde het voor jou wat voor? en zo ja, wat dan?
... dat het waarschijnlijk niets voorstelde...

???? Eh, dat lijkt me wel duidelijk!

Sorry Karens, dit klinkt niet zo aardig, maar waarom is dit/hij überhaupt nog een overpeinzing waard, laat staan een forum?
Ja ik vind het vreemd. Meer valt er niet over te zeggen denk ik.
quote:Hunniebunnie schreef op 08 juni 2010 @ 12:01:

... dat het waarschijnlijk niets voorstelde...

???? Eh, dat lijkt me wel duidelijk!

Sorry Karens, dit klinkt niet zo aardig, maar waarom is dit/hij überhaupt nog een overpeinzing waard, laat staan een forum?

Omdat het misschien wel wat voorstelde, maar hij er vanwege zijn beroepsethiek niets mee mocht en kón. Ik geloof dat behandelaars pas 2 jaar na beëindiging van de behandelrelatie actie mogen en dus kunnen ondernemen. Het kan zomaar zijn dat dát de reden is waarom hij geen contact heeft opgenomen. Nog los van het feit dat hij volgens mij ook geen patiëntgegevens mag gebruiken om privégegevens te achterhalen (adres, telefoonnummer, etc.).

En dat je nog wel eens terugdenkt aan een voor jou bijzondere flirt die je geraakt heeft... waarom zou het níet mogen of raar zijn? Dat is toch heel normaal, dat je soms eens zit te mijmeren en dat dat soort gedachten dan naar boven komen?
Heb je misschien een schrijffout gemaakt en bedoel je 4 dagen?
quote:Christiane04 schreef op 08 juni 2010 @ 11:51:

[...]

Deze arts is - naar mijn mening - veel te ver buiten zijn boekje gegaan. Dat hij dingen voor je uitzoekt; prima. Dat het consult wat uitloopt; ook prima. De uitspraken die hij doet; NIET prima.Hele foute man, niet professioneel, inderdaad buiten zijn boekje. Dit valt onder grensoverschrijdend gedrag als je mijn mening wilt. Laat het los!
Vraagje: hoe oud ben jij en hoe oud was de arts ongeveer?
Waarom ga je niet daten en van aandacht van andere mannen genieten en in plaat daarvan dagdroom je over paar gesprekken met iemand van 4 jaar terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven