De juiste keuze?

15-07-2020 15:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Eerder was ik aan het daten met een man met wie ik een hele fijne klik had. We zagen elkaar meerdere keren per week en we waren vrij enthousiast over elkaar. Vrij plots werd hij afstandelijker in zijn communicatie en nam geen initiatief af te spreken.
Ik sprak een keer met hem af hierna maar hij bleef vrij kort en nam fysiek afstand. Een beetje verward stelde ik voor nog eens af te spreken waarna hij alweer fysiek afstand nam en na zijn eigen huis wilde gaan s avonds. Ik besloot hem direct te vragen waarom hij niet wilde blijven, aangezien we elkaar eerder wel zagen en ook intiem waren met elkaar.
Hij zei het heel erg lastig te vinden op zo'n manier intiem met iemand te zijn sinds het einde van zijn vorige relatie. Hij zei dat het helemaal niet aan mij lag of persoonlijk was en mij een leuk meisje te vinden maar dat hij niet denkt nu op die manier met iemand te kunnen zijn. Dat hij snel angsten kreeg erover. Hij vindt het wel leuk om me te blijven zien en af en toe iets te drinken maar meer lukt hem nu niet.
Ik zei hem aan het einde dat ik het contact van zijn kant ging laten komen nu. Een kwartier nadat hij thuis was die avond berichtte hij me en belde we kort. Ik heb hierna toch besloten hem een bericht te sturen waarin ik hem schreef hem leuk te vinden en graag vaker te willen zien, maar als hij hier geen behoefte aan had ik denk dat het beter is als we helemaal niet meer afspreken.
Ik vind het lastig omdat ik denk dat ik hiermee ook een einde heb aangekondigd van een contact waar ik om gaf. Ik vraag me daarom af of het de juiste keuze was dit te sturen of dat ik hiermee de mogelijkheid dat het toch nog iets kon worden verstoord heb? Het leek mij namelijk geen goed idee, wetende dat ik meer wil, af en toe platonisch af te spreken, zonder enig perspectief voor meer. Ik ben benieuwd naar jullie meningen over mijn bericht.
Alle reacties Link kopieren
Als je dat bericht niet had gestuurd was je een traject in gegaan waarin je alle initiatief bij hem zou laten liggen, en jij dus op het wachtbankje zou zitten. Dat is goed bedoeld, maar dat gaat op den duur z'n tol eisen omdat je dus nooit weet waar je aan toe bent. Je laat je bewust aan een lijntje houden.

Nu is er misschien de mogelijkheid dat het over is, maar kun je daarna wel weer verder met je leven. Mijns inziens is dat een betere optie dan bovenstaande. Dat het niet leuk is, en ongetwijfeld zeer doet, is helaas een noodzakelijk kwaad.

"Het leek mij namelijk geen goed idee, wetende dat ik meer wil, af en toe platonisch af te spreken, zonder enig perspectief voor meer." Hiermee zeg je het precies zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
Druifje,
He is not that into you.
Hij vind je leuk om te scharrelen, maar niet voor iets serieus of relatie.
Dat hij je telkens aan en afstoot zijn belangrijke signalen.
Hij geeft je net genoeg aandacht zodat jij zijn behoeften blijft voorzien.
Alle reacties Link kopieren
Een angstige man kun je missen als kiespijn.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Niet trekken aan een dood paard
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet meer uit of dat de juiste keuze was. Je hebt 'm al gemaakt, dus het is klaar.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk want jullie hebben verschillende verwachtingen dus aan elk contact zou jij vermoedelijk een gevoel van teleurstelling overhouden. Op naar iemand die jou helemaal ziet zitten.
enn wijzigde dit bericht op 15-07-2020 16:48
13.68% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Goed gedaan en helemaal eens met Suusje. Ik heb dit ook meegemaakt en deed hetzelfde als jij. Het is even slikken erg jammer maar wel beter. In mijn geval vertelde de date dat hij nog steeds andere vrouwen wilde ontmoeten, ten tijde van ons platonische contact. Toen heb ik het beeindigd. Dat contact maakte mij nuet blij en was ongelijkwaardig. Als je vriendschappelijk contact hebt kan de ander dus ook vertellen over dates, auw. Mijn date vond het trouwens prima verder, die lag er niet wakker van dat ik er mee stopte. Dat zei ook genoeg.
En de reden die hij noemt is onzin. Hij was gewoon bang dat jij er meer van ging verwachten en zocht een reden om je dat duidelijk te maken. Maar als hij verder niks had dan had jij mogen komen opdraven voor seks.
Alle reacties Link kopieren
Juiste keuze!!! Als het er niet is, komt het ook niet.
waarin ik hem schreef hem leuk te vinden en graag vaker te willen zien, maar als hij hier geen behoefte aan had ik denk dat het beter is als we helemaal niet meer afspreken.
Ik vind het lastig omdat ik denk dat ik hiermee ook een einde heb aangekondigd van een contact waar ik om gaf.



Je had dat stuk na de “maar” ook niet kunnen schrijven, en dat had je hem misschien nog gezien, ook al heeft hij er geen behoefte aan. Of dat nou zo leuk is..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt en een goed bericht gestuurd.

Anders had je hem nog gezien terwijl er gevoelens zijn vanuit jouw kant, en kon je wachten tot je aan de kant wordt gezet als hij iemand tegen komt waar hij wel verder mee wilt.

Lekker de eer aan jezelf houden. :)
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet aan het lijntje houden! Dat is nooit iemand waard! Ga fijn verder met je leven met iemand die wél echt bij jou wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor hem tien anderen die gráág met je omgaan. Of vind je het juist prikkelend dat hij zo weinig toehapt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
"we waren vrij enthousiast over elkaar.'

...het klinkt een beetje als elkaar 'wel leuk' vinden.

Zeg maar 'net niet genoeg'.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat je reactie getuigt van zelfrespect.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt goed gehandeld.
Zo te horen is deze man niet klaar voor een nieuwe relatie. Dat is niet wat jij zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Deze man is niet klaar voor een relatie. Maar wat ik goed ik vind, is dat hij niet intiem is met je en er eerlijk over is. Als jij hem leuk vindt, dan zou ik af en toe nog met hem afspreken om wat te drinken. Het gewoon luchtig houden.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
15-07-2020 23:36
Als jij hem leuk vindt, dan zou ik af en toe nog met hem afspreken om wat te drinken. Het gewoon luchtig houden.
Waarom zou je dat doen?

Zij wil wel een relatie en vind hem echt leuk, maar hij wil of kan niet.

Waarom zou je dan 'luchtig' blijven afspreken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-07-2020 05:53
Waarom zou je dat doen?

Zij wil wel een relatie en vind hem echt leuk, maar hij wil of kan niet.

Waarom zou je dan 'luchtig' blijven afspreken?
Omdat hij geen misbruik maakt van haar in de vorm van seks en hij haar wel wil zien. Dus hij vindt haar leuk. Geef hem nog even de tijd, dit soort resolute standpunten en besluiten kunnen beklemmend overkomen. Bespreek dit met wat meer rust. Als vrouwen opdringerig en claimerig lijken over te komen, dan werkt dat vaak niet op een man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven