De man is prima de setting is niets voor mij :(

07-04-2009 17:26 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn relatie beeidigd. Een relatie met een ontzetende leuke vent met een kind van 6. Het kind is autistisch heeft asperger. Mijn vriend schaamt zich volgens mij dat zijn kind dit heeft en kan daarom niet de opvoeding aanpassen en kan er niet tegen als ik alles zie. Ik kan niet op deze manier de relatie doorzetten ik ga eraan kapot want mijn vriend is de beste man die er is maar ik vind zijn kind stom, ik heb er niks mee en het kind denkt de dienst uit te maken en voor een kind van 6 vind ik dat ongepast. Hij is zo verwend als het maar kan en ik kan er niet mee leven.

Dan is er ook nog die ex die er altijd zal zijn en haar hand ophoud voor geld!! (waarom zoekt ze geen baan!!!)Terwijl ze rotte dingen over hem zelf zegt. Mijn vriend is bang dat als ie zijn mond open trekt dat ze zijn kind van hem afpakt.

En dan heb ik het nog niet gehad over als ik mijn mond open trek tegenover haar...want ik ben het zo zat van die nare ex!

Contact tussen mijn vriend en mij is er wel maar eigenlijk weten we allbei wat verstandig is maar we houden van elkaar!

Ik zit er nu zo mee in mijn maag ik eet al bijna 2 weken weinig tot niks en ga kapot aan heet feit dat ik mijn grote liefde weg moet doen omdat ik als persoon me niet kan vinden in de situatie en op deze manier ook geen leuke toekomst kan zien voor mezelf. Is dat egoistisch?
Dijkeloos,als jij deze relatie niet trekt,doe je er beter aan om die te verbreken.

is voor iedereen beter.

Voor een autist beteken jij -denk ik- toch een "verstoring" in zijn structuur. daar kun jij niks aan doen,dat is nu eenmaal zo.

en word er niet beter op als je zou blijven .hij zal het toch aanvoelen dat je hem niet zo mag en er niet mee om weet te gaan.

En het zal altijd een gevecht blijven om aandacht. het kind wil die en zijn ex.terecht of onterecht.

ik geloof niet dat je daar gelukkig van word...

succes Dijkeloos!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Compleet ontopic: het eerste dat ik dacht na het lezen van de openingspost was: hoe kan de man nu prima zijn als TO vind dat hij zich schaamt voor zijn kind, zijn manier van opvoeden niet goed is, een hex heeft (daar is hij tenslotte lang genoeg blij mee geweest om een kind te maken) en dan nog bang is voor diezelfde hex ook? In ieder geval bang genoeg om niet gewoon te staan voor zijn mening, maar alles slikt wat de e wil. Dat is toch helemaal geen prima man. Tenminste, ik zou de lat iets hoger leggen persoonlijk...
quote:dangeensuus schreef op 07 april 2009 @ 21:26:

even compleet off topic, is er al een asperger topic?

Ik val even middenin, nog een bladzijde te lezen maar er diverse topics op Psyche over autisme en ik gok even: asperger zal daar vast ook bijzitten.

En ter aanvulling: heb ik hier op Relaties ook wel eens topics gezien over het leven met een partner die autistisch is. Misschien niet helemaal wat je bedoelt maar het is er wel. (deze topics zijn nog terug te vinden met de zoekfunctie, want ik heb ze dit jaar nog voorbij zien komen)
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 07-04-2009 22:09
Reden: even wat erbij gezet
% gewijzigd
quote:Dana schreef op 07 april 2009 @ 22:01:

En waarom? Omdat jullie kennelijk nogal bang zijn dat je kind 'niet normaal' gevonden wordt. Zó bang, dat jullie zelfs over het keldertje van Fritzl beginnen. Nogmaals, dat vind ik vooral veel over jullie zeggen. Wat is er zo eng aan 'niet normaal', aan 'gestoord'? Waarom komt de associatie Fritzl sneller bij jullie op dan de associatie 'prettig gestoord'? Is dat ook niet een beetje merkwaardig?Omdat kinderen die niet normaal zijn ook maar gewoon mensen zijn waarvan wordt gehouden. Het is niet leuk als mensen het dan spottend over een "gestoord" kind hebben, aangezien het woord gestoord vrijwel altijd in een negatieve context gebruikt wordt.
quote:Dana schreef op 07 april 2009 @ 20:52:

[...]

Iemand met het syndroom van Asperger is niet 'normaal', hoe je het ook wendt of keert.hmmmm.......ik ken iemand, waarvan gezegd wordt dat hij het syndroom van Asperger heeft, maar die gemeente-secretaris is van een middelgrote gemeente. Als deze persoon 'niet normaal' zou zijn, dan zou hij het nooit zover geschopt hebben, denk je niet?
quote:Dana schreef op 07 april 2009 @ 22:01:

Tssssss, moet ik 't nou nog uit gaan leggen ook?! Mijn hemel, laatste wat ik erover zeg want het is complete topic-vervuiling. Ik probeer jullie erop te wijzen dat de BOODSCHAP van ElNinjoo volgens mij gewoon was: dat kind verander jij niet zomaar even.

Dat mag ze van jullie niet zeggen, want ze kiest woorden die jullie niet aangenaam vinden. Vervolgens smijten jullie erop los met woorden die net zo onaangenaam zijn. Kortom: jullie bepalen welke woorden wel/niet gebruikt mogen worden. Is dat niet merkwaardig?

En waarom? Omdat jullie kennelijk nogal bang zijn dat je kind 'niet normaal' gevonden wordt. Zó bang, dat jullie zelfs over het keldertje van Fritzl beginnen. Nogmaals, dat vind ik vooral veel over jullie zeggen. Wat is er zo eng aan 'niet normaal', aan 'gestoord'? Waarom komt de associatie Fritzl sneller bij jullie op dan de associatie 'prettig gestoord'? Is dat ook niet een beetje merkwaardig?

Ik vroeg je om uitleg. En ik ben alleen dus dat jullie mag je weglaten. Ik heb het nergens over kelders gehad. En de associatie Gestoord - Fritzl kwam niet bij me op. Dus als je mij antwoord geeft op mijn vraag om uitleg, kijk dan even goed wie wat zei.

Zoals Elninjoo de dingen omschreef komt de associatie prettig en gestoord niet bepaald naar voren. Dat jij schijnbaar de dieperliggende boodschappen uit de postings van Elninjoo weet te halen, wil niet zeggen dat ik dus niet mag vallen over haar omschrijving.
quote:elninjoo schreef op 07 april 2009 @ 20:12:

[...]

Nee, sorry, no can do, ik vaar mijn eigen koers en verkondig mijn eigen mening als ik daar zin in heb.

Vind het trouwens wel bespottelijk dat je valt over het schrijven van 'gestoord kind' terwijl je niet valt over het feit dat ik het eveneens over 'gestoorde ex' had...Een kind kan zich niet verdedigen tegen lomperts zoals jij, een volwassene wel.
hey,misschicken!

Wilde net even terugkomen op die posting om hetzelfde te schrijven,maar je bent me voor!

Thanks!!
terug misschicken!!

Ik hoop voor TO dat ze toch niet teveel stil blijft staan bij de beslissing om met deze relatie te stoppen...

Het zal niet makkelijk zijn.

Dijkieloos, voor jou!
quote:misschicken schreef op 07 april 2009 @ 23:14:

[...]

Een kind kan zich niet verdedigen tegen lomperts zoals jij, een volwassene wel.

Die volwassene weet anders niet dat er op internet over haar geroddeld wordt dus die kan zich net zo goed niet verdedigen.

Dus je kletst als 'n kip zonder kop.
dijkieloos,hoe gaat het nu?

Zie je de zon weer een beetje schijnen?
quote:traincha2 schreef op 07 april 2009 @ 22:16:

[...]

hmmmm.......ik ken iemand, waarvan gezegd wordt dat hij het syndroom van Asperger heeft, maar die gemeente-secretaris is van een middelgrote gemeente. Als deze persoon 'niet normaal' zou zijn, dan zou hij het nooit zover geschopt hebben, denk je niet?

das nou ut mooi dr van....zulke bijzondere mensen kunnen vaak een goed leven opbouwen en hun kwaliteiten leren benutten.en daardoor ook uitstekend in bepaalde functie,s staande blijven.dit alles met de juiste begeleiding om hun heen.

ontopic: goede beslissing van TO voor ALLE partijen.
quote:misschicken schreef op 07 april 2009 @ 23:14:

[...]

Een kind kan zich niet verdedigen tegen lomperts zoals jij, een volwassene wel.

Zo mee eens! Ik denk dat dit kind inderdaad ook beter af is met een andere stiefmoeder (geen verwijt aan to overigens, zij heeft haar conclusie getrokken en is uit de relatie gestapt wat heel verstandig is)

Elninjoo wat ben jij hard zeg en bitter.
quote:dangeensuus schreef op 07 april 2009 @ 21:24:

als TO nu gewoon het volgende had gezegd:

Ik heb zojuist met pijn in mijn hart mijn relatie met mijn lieve vriend verbroken. De rompslomp omtrend zijn autistische zoontje en ex vrouw is me even teveel geworden. Ik vind het gedrag van zijn zoontje niet leuk en onaceptabel. Hoe kunnen wij toch een oplossing vinden zodat wij alledrie verder kunnen in deze situatie, wie weet raad

Dan was er niks aan de hand geweest. TO vond het nodig om te zeggen dat het kind stom was. Dat de ex een vervelend kreng was wat haar hand ophield ( rot voor hen allebei maar het is ook zijn kind waar hij gewoon lekker voor mag betalen)

De hele openingspost was een ontzettend negatieve en beladen posting, en dan krijg je inderdaad dit soort reacties. Dat het altijd om het kind draait lijkt me nogal logisch. Op het moment dat een kind met asperger de vaste grond onder zijn voeten kwijtraakt ( het woensdag gehaktdag syndroom noem ik het maar ff) heeft een dergelijk kind helemaal niets meer.

Het kan zich niet voldoende uiten, kan alleen maar ontzettend in de war, gefrustreerd en boos zijn. Wat een rotkind.

Nou volgende keer zal ik jou verzoeken om mijn verhaal te posten. Want jij maakt het allemaal zo mooi!

Mooi weer spelen.

Ik mag mijn mening uiten, en dat doe ik dan ook op mijn manier.
[quote]lichtbron schreef op 08 april 2009 @ 09:51:

dijkieloos,hoe gaat het nu?

Zie je de zon weer een beetje schijnen?[/quote

Ach, gister heb ik in een verwarde bui heel kort door de bocht mijn gevoel en beleving gepost. Met de hoop op enige steun en begrip en natuurlijk ook de vraag wat kan ik doen om er het beste van te maken. (overigens de eerste keer dat ik via viva forum iets deed)

Als ik sommige lees denk ik, sjonge jonge iedere situatie is anders. Ik geloof ook best dat het ook mee kan vallen maar dat is per persoon verschillend. Dames die zelf een kind met een stoornis hebben, petje af.

Dat er ook dames zijn die het met me eens zijn vind ik fijn om te lezen. Iedereen heeft recht op het geven van zijn/haar eigen mening.

Ik kom er wel uit...
Jemig Dijkiedoos, ze vallen wel over je heen allemaal zeg.

Volgens mij is wat je zegt gewoon dat je niet kan leven met de manier waarop je (ex)vriend met zijn kind om gaat, en met de gevolgen die dat heeft voor het gedrag van zijn kind (wat daar kennelijk erg vervelend van wordt en bij jullie nog meer de dienst uitmaakt dan een kind van die lieeftijd, zelfs met Asperger) zou moeten doen.

en dat je toch al niets hebt met dat kind (wat ook niet echt helpt lijkt mij) en dat dat alleen maar erger wordt daardoor.

Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt, want ik denk niet dat je vriend zal veranderen en zijn kind ook niet, want die is daar natuurlijk niet zomaar toe in staat als hij daarin niet gestuurd wordt. En dat jongetje kan er inderdaad niets aan doen. Het is de taak van zijn ouders om hem met een stoornis wegwijs te maken in deze wereld (en dat valt echt niet mee). Soms is weglopen de beste optie.

Heel veel sterkte!
dubbel
Maar dijkiedoos.

Je wordt wel boos als iemand zijn recht gebruikt zijn mening te geven.

Behalve diegene die met je eens zijn dat vind je fijn.

Dat snap ik ook wel dat gevoel,maar juist de zaken in een ander perspectief lezen,door ogen van anderen kom je soms tot verassende inzichten.

Je hoeft het niet eens te worden met ons,en wij net met jou.

Er wordt hier wel een spiegel voor gehouden,en mensen die zelf een kind met een stoornis hebben reiken je hun kant van het verhaal aan.

Ik ben het absoluut eens met je keuze dat deze relatie niet gaat werken.

Maar ik mis wel je kunde de hand in eigen boezem te steken.

Wat je benoemt in je post is gewoon niet tof.

ex die hand ophoudt,stom kind,een vriend die alles verkeerd aanpakt.

Dat wekt weerstand op.

Zeker als je geen dingen bij jezelf benoemt.

Want hoe je zwart ook wit wil praten,meestal is het grijs.

En uiteindelijk ben jij diegene die er niet mee om kan gaan,je hebt een aandeel in het verhaal.

Ik wens je nogmaals sterkte bij je verdriet.

En wens je een leuke relatie toe zonder bagage,

Ik denk dat dat geschrikter is voor je.
Ben het volledig eens met Iry. Jammer dat je van mening bent dat jij wel mag zeggen wat je vind maar er over valt als ik dit ook doe. Je hoeft het niet met me eens te zijn hoor, ben ik ook niet met jouw bewoordingen
Je weet hoe dat hier genoemd wordt he, in De Forum Terminologie....
vertel vertel!!
Ah, dat weet je vast wel.

Mensen die boos worden omdat er niet met ze meegehuild wordt, is een huilie. Dat wíst je.
Ik krijg een heel erg calimerogevoel bij TO. Of ligt dat aan mijn gekleurde visie?
Welnee, ze is boos en verdrietig omdat ze de man van haar leven heeft moeten laten gaan. Door omstandigheden waarvan ze zelf ook wel ziet dat die niet ideaal zijn, en waarvan ze wel merkt dat daar echt niets aan verandert.

Maar ze vindt het moeilijk en het doet pijn en ze is dus boos. Ze zal er veel energie in gestoken hebben en waarschijnlijk heeft ze verschrikkelijk haar best gedaan, zonder enig resultaat. Wat vaak ook erg moeilijk is, ook bij een kind zonder een autistische stoornis.

waarschijnlijk veel gegeven en weinig terug gekregen. Als het echt een moeilijk jongetje is, wat vast wel zo zal zijn, dan is dat gewoon niet genoeg denk ik. Dan moet je van hem houden als van je eigen kind om daarmee om te kunnen gaan en dat is haar niet gelukt. Dat lukt wel meer stiefmoeders niet en dat lijkt mij overigens reuze logisch. Het IS namelijk niet haar kind en meestal is dat toch anders. Dat hoort niemand graag, maar het is wel zo.

Ze heeft gedaan wat logisch was: ze is vertrokken. Ze heeft niet het jongetje van zijn vader vervreemd, ze heeft haar vriend niet gedwongen om te kiezen tussen haar en zijn zoon, ze is gegaan.

En nu is ze verdrietig en boos. Is dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven