De man is prima de setting is niets voor mij :(

07-04-2009 17:26 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn relatie beeidigd. Een relatie met een ontzetende leuke vent met een kind van 6. Het kind is autistisch heeft asperger. Mijn vriend schaamt zich volgens mij dat zijn kind dit heeft en kan daarom niet de opvoeding aanpassen en kan er niet tegen als ik alles zie. Ik kan niet op deze manier de relatie doorzetten ik ga eraan kapot want mijn vriend is de beste man die er is maar ik vind zijn kind stom, ik heb er niks mee en het kind denkt de dienst uit te maken en voor een kind van 6 vind ik dat ongepast. Hij is zo verwend als het maar kan en ik kan er niet mee leven.

Dan is er ook nog die ex die er altijd zal zijn en haar hand ophoud voor geld!! (waarom zoekt ze geen baan!!!)Terwijl ze rotte dingen over hem zelf zegt. Mijn vriend is bang dat als ie zijn mond open trekt dat ze zijn kind van hem afpakt.

En dan heb ik het nog niet gehad over als ik mijn mond open trek tegenover haar...want ik ben het zo zat van die nare ex!

Contact tussen mijn vriend en mij is er wel maar eigenlijk weten we allbei wat verstandig is maar we houden van elkaar!

Ik zit er nu zo mee in mijn maag ik eet al bijna 2 weken weinig tot niks en ga kapot aan heet feit dat ik mijn grote liefde weg moet doen omdat ik als persoon me niet kan vinden in de situatie en op deze manier ook geen leuke toekomst kan zien voor mezelf. Is dat egoistisch?
Elninjoo is niet de enige die gepost heeft dat TO dan maar eens na moet denken of ze uberhaubt nog wel een man met kinderen moet nemen als relatiemateriaal. Want ik vraag me af wat er had gebeurd als vriendlief een kind had wat geen asperger had gehad. Maar dwars is/ was vanwege het uit elkaar gaan van zijn ouders, vanwege het heen en weer gesleep van zijn spullen. Noem het maar op. Kind komt met moeder waar ex altijd mee verbonden blijft. Tenzij pa/ ma niet meer wil omkijken naar het kind. Maar dat is in de meeste vallen niet zo!

Ook ik heb dus aangegeven dat TO voortaan een man moet uitkiezen zonder kinderen. Dat scheelt een hoop verwacht ik.
Dijkiedoos, als je er zo over denkt lijkt het me een prima oplossing de relatie te verbreken ja. Als een man een verleden heeft, krijg je zijn bagage er nu eenmaal gratis bij. Als je die bagage vervelend vindt, sja, dan zit een relatie er niet in.

Misschien kun je volgende keer een relatie beginnen met iemand met minder bagage.
quote:newstylista schreef op 08 april 2009 @ 16:31:

[...]

ik moet het toch even voor elninjoo opnemen, waarom is het zo'n schande dat ze niet van kinderen houd??? er wordt zo vaak gezegd (nee niet op dit forum) dat bepaalde mensen geen kinderen zouden mogen krijgen, omdat ze hun kinderen van alles aandoen. (niet dat zij dat doet!)

ik vind dat haar keus wel wat meer gerespecteerd mag worden, ik vind het juist goed dat ze dit aankaart, misschien is de TO gewoon niet geschikt voor kinderen en kan ze in haar geval beter een relatie aangaan met een man die geen kinderen heeft.

om dan te roepen dat elninjoo contactgestoord is wat kinderen betreft vind ik te ver gaan en niet getuigen van respect, waarom???? *zucht*Wie kaatst kan de bal verwachten hoor. Als je, zoals Elninjoo, het normaal vind om in meerdere topics over kinderen te gooien met termen als gek en gestoord (in meerdere verschillende gevallen, niet alleen waar het een kind met een extra betreft) dan kun je verwachten dat er soms in the heat of the moment lelijke woorden jouw kant op vallen. Dat zij geen kinderen wil, is haar keuze. En daar heb ik alle respect voor. Maar dat zij zich niet bepaald respectvol uit ten opzichte van kinderen wekt irritatie op. Waarom wel respect vragen en niet geven?
Met minder bagage bedoel ik: zonder kinderen en zonder ex.
dus dan is het oog om oog, tand om tand? jammer
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar ik kan het toch niet laten. Ik vind dat je op bijzonder negatieve manier spreekt over een kind van 6 (!). Ik bedoel, het kind is zés.

Maar ja, daarom zeg ik ook: als je niet met de entourage kunt leven is het maar goed dat het uit is. En zoek dan volgende x iemand zonder entourage.
Ik snap dat ze verdrietig is en daarmee boos dat deze relatie niet kan werken.

Maar om dat alleen in de schoot van kind, de ex en vriend te werpen,nee sorry,daar kan ik geen begrip voor op brengen.

Ze heeft zelf de keuze gemaakt een relatie aan te gaan met bagage,daarmee neem je gelijk ook extra risico dat er een kink in de kabel komt..

Dat is niemands schuld,dat is gewoon hoe het kan vergaan.

Om dan zo vreselijk negatief over de bagage te spreken vind ik echt onterecht.

Bovendien stapt ze als nieuweling binnen,om dan de boel even op de rit te willen zetten is haast arogant te noemen.

Misschien kan haar vriend ook boos zijn op haar?

Omdat ze niet flexibel lijkt te zijn,omdat ze de lat te hoog legt voor zijn kind.omdat ze zijn ex en grote bek wil geven? en daarmee geen respect toont voor de moeder van zijn kind

Omdat ze wil bepalen hoe hij met zijn kind om moet gaan.

Ook ee aanname of haar vriend het zo voelt,maar ik kan het mij zomaar voorstellen.
En nogmaals,ik bagateliseer het verdriet absoluut niet.

Liefdesverdriet doet zeer.

En daar heb ik haar al sterkte voor gewenst.
quote:newstylista schreef op 08 april 2009 @ 18:49:

dus dan is het oog om oog, tand om tand? jammer

Actie reactie denk ik. Je kunt je niet op een bepaalde manier manifesteren en verwachten dat men, ongeacht wie, daar altijd alle begrip en respect voor heeft. Als iemand er voor kiest om zich ten opzichte van kinderen behoorlijk negatief uit te laten, kun je verwachten dat dat bij sommigen wrevel opwekt en af en toe leidt tot heftigere reacties. If you can`t stand the heat, get out of the kitchen.

Maar goed, ik ga verder niet meer discussiëren of ik goed of slecht op Elninjo heb gereageerd of moet regeren. Alsik die discussie al moet voeren, dan met Elninjoo zelf denk ik zo.
Ik heb zelf niet zoveel problemen met elninjoo.

Ze heeft het recht in haar keuze en mening en haar keuze kan ik ook goed begrijpen,niets mis mee.

Soms rollen de ogen wel in mijn hoofd wanneer ik zie dat ze dat wel erg vaak moet laten zien op het forum.

Hoeft ook een keertje niet zal ik maar zeggen.

Maar ik geloof dat Elninjoo prima voor zichzelf op kan komen en niet zoveel last van de tegengas heeft.

Een vrouw die het prima van haar schouders af laat glijden.
Iry, ik heb meestal ook geen problemen met Elninjoo. Of met haar reacties of mening. Gister kwam het alleen even heel erg tegen het verkeerde been aan. Tja en dan tik ik wel eens dingen die niet echt vriendelijk zijn. Kan gebeuren toch.
En dat is toch ook prima fluffy.

Als mij iets in het verkeerde keelgat schiet doe ik dat ook.

En ik vind ook dat het niet altijd wat toevoegt om haar mening over kndereren te verkondigen op sommige topics,maarja.

Ik lees er maar gewoon overheen,best kans dat mij dat ook eens een keer niet lukt hoor.
[quote]mfihlo schreef op 08 april 2009 @ 16:58:

@Dushi: dat is inderdaad precies wat ik bedoelde.

@newstylista: ik denk dat TO het kind stom noemt uit frustratie en ergernis. Tussen de regels door lees ik dat ze niet veel met het kind heeft, maar er wel veel moeite voor heeft gedaan (ze heeft zich er wel in verdiept).[/quote]

Dat klopt. Ik heb me er zeker in verdiept. I-net en boeken en een vriendin om raad gevraagd. Zij werkt namelijk met kinderen en volwassenen met deze stoornis.
.
quote:iry schreef op 08 april 2009 @ 19:12:

Ik heb zelf niet zoveel problemen met elninjoo.

Ze heeft het recht in haar keuze en mening en haar keuze kan ik ook goed begrijpen,niets mis mee.

Soms rollen de ogen wel in mijn hoofd wanneer ik zie dat ze dat wel erg vaak moet laten zien op het forum.

Hoeft ook een keertje niet zal ik maar zeggen.

Maar ik geloof dat Elninjoo prima voor zichzelf op kan komen en niet zoveel last van de tegengas heeft.

Een vrouw die het prima van haar schouders af laat glijden.

Dat heb je heel goed gezien!

Maar toch vind ik 't wel lief dat Newstylia het voor me opnam±

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven