De man van mijn vriendin

01-01-2021 22:12 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriendin van de middelbare school. Wij zijn allebei getrouwd en hebben een gezin. Onze kinderen zijn van dezelfde leeftijd en onze mannen kunnen het goed met elkaar vinden. We gaan regelmatig samen wat leuks doen en ook samen op vakantie. Dat zijn altijd hele leuke uitstapjes waar wij allemaal enorm naar uitkijken.

Afgelopen zomer zijn we een weekend weg geweest met zn allen. Op een avond ging ik nog even met haar man een borrel drinken op een terras. We hadden het gezellig als altijd, maar nu merkte ik dat hij avances maakte. Toen ik terug wilde gaan naar het huisje, omhelsde hij mij en probeerde hij mij op mijn mond te zoenen. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wilde, en hij maakte ook geen verdere aanstalten. Ik heb er toen verder mar geen aandacht aan besteed. Toen we thuis waren begon hij mij ineens te appen. Het waren eerst een paar onschuldige foto's van ons weekendje, maar later merkte ik dat hij toespelingen maakte. Ik heb hem toen gebeld en aangegeven dat het beter was dat we niet met elkaar zouden appen. We hadden een heel fijn gesprek met elkaar. Hij vertelde heel open dat hij gewoon hield van flirten en spanning, en ik kon me daar best wat bij voorstellen. Uit het gesprek merkte ik ook dat hij een andere kijk heeft op de huwelijkse trouw dan mijn vriendin. Hoewel hij het niet met zoveel woorden zei, weet ik nu wel zeker dat hij is vreemdgegaan en/of nog steeds vreemdgaat.

Mijn vriendin vertelde laatst dat haar man en zij in relatietherapie zijn. Ze vertelde ook dat ze dit een mooi moment vond om hem eens wat meer aan de tand te voelen over of hij wel trouw is. Ze zei daarbij dat als ik zou weten van ontrouw, dat zij dan verwacht dat ik dat aan haar zou vertellen. Dat ben ik als haar vriendin aan haar verplicht, vindt zij. Nu weet ik dus dat haar man vreemdgaat, al heb ik geen namen en rugnummers en concrete verhalen. Ik heb het haar nog niet verteld. Ik heb haar geadviseerd om vooral aan hem te vragen of hij vreemdgaat. Ook heb ik hem tijdens ons telefoongesprek geadviseerd om met haar in gesprek te gaan over zijn kijk op huwelijkse trouw.

Ik wil me niet met het huwelijk van mijn vriendin bemoeien, maar ik heb het gevoel dat ik hier nu toch ongewild deel van een conflict ben geworden. Moet ik haar vertellen dat haar man vreemdgaat, ondanks dat ik geen concrete verhalen heb? Moet ik haar vertellen van de avances, ook al is er niets gebeurd? Of zou ik dan mijn relatie met haar onnodig op spanning zetten?
Door het haar niet te vertellen, handel je dus geheel uit eigen belang. Want ze wil het immers weten.

Ben jij dan een vriendin? Of iemand die van gezelschap profiteert.

Vrienden helpen elkaar en aanvaarden meer van elkaar dan andere relaties.
Ook dat wat men als vrienden of vriendinnen voor elkaar doet wordt vriendschap genoemd.
Wat heeft een vriendschap voor waarde als ie niet tegen de waarheid bestand is.
Phineas schreef:
01-01-2021 22:26
Ik zou het wel vertellen en het feitelijk houden. Dus alleen vertellen wat er gebeurd is (de avances), en niet wat je denkt (dat hij vreemdgaat).
Dit.

Maar ik zou de man eerst een week de tijd geven zelf de waarheid te vertellen aan je vriendin. Denk ik voor je vriendin de beste optie.
Niemand vindt het leuk om in zo'n situatie te belanden, ineens zit je met een verantwoordelijkheid waar je niet op zit te wachten. Maar het is wel je vriendin hè, en ze vraagt het je met nadruk dus je had beter meteen je eigen versie kunnen geven. Voor nu zou ik haar morgen opbellen en een afspraak maken op het te vertellen en waarom je aarzelde.
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:25
Ja dat. Bang om iets te verpesten, bang dat zij en hij boos worden. Ik zou graag zien dat ze er samen uit komen, en dat ik hier part noch deel aan heb.

Laf.

Ik hoop dat mijn vriendinnen niet zijn zoals jij, daar heb je dus niets aan. Natuurlijk vertel je dit aan je vriendin anders kan je jezelf net zo goed vriendin-af noemen.
Herkenbaar verhaal. 10 jaar geleden heeft de man van een goede vriendin mij ook geprobeerd te versieren (lees: duwde me tegen de muur en begon me te zoenen/betasten toen ik voor het slapen gaan nog even naar het toilet ging; we sliepen daar met groep vriendinnen). Heb hem weggeduwd en gesist of hij gek was geworden en hij fluisterde terug dat hij me over 10 minuten beneden zou treffen. Ik hoorde hem in bed inderdaad 10 minuten later naar beneden gaan.

Tijdens ontbijt nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld, had ook bijna niet geslapen. Heb uiteindelijk de andere meiden in de auto terug verteld wat er was gebeurd en toen vertelde een andere vriendin een soortgelijke ervaring een paar jaar eerder.

Heb hem gebeld en week gegeven te vertellen. Hij heeft echter een compleet andere versie verteld waar ik vooral dingen verkeerd had begrepen. Heb mijn versie en andere vriendin’s ervaring daarna aan vriendin verteld. Ze nam het goed op, beetje té goed. Ze zei dat ze haar man vergaf en het er niet meer over wilde hebben. Dat is dus ook nooit meer gebeurd. Ik woon nu buiten Nederland en hoef hem niet te zien op verjaardagen, mijn andere vriendinnen wel. Niet onze keuze, zij heeft dit besloten. Ik vind het nog steeds een eikel. Maar er is al 10 jaar niet over gesproken. Hij gaat elk jaar op wintersport met vrienden, ik voel aan alles dat hij haar niet trouw is. Als hij het zelfs al bij haar vriendinnen probeert?!

Dus: vertel het. En doe het zelf. Ik vind het trouwens persoonlijk ongelooflijk slecht dat je toen niks gezegd hebt, sorry.
Waarom zou je dit alleen vertellen? Je man weet er ook vanaf, want die heb je gelijk ingelicht.

Al zou ik dit gelijk gedaan hebben. Dat jullie nog lange tijd gezwegen hebben zou voor mij onverteerbaar zijn.
Jouw man is er net zo bij betrokken als jij. Die eikel heeft niet alleen bommetje in jullie huwelijk gegooid, daarnaast heeft zijn huwelijk compleet verziekt.
En waarom? Uit geiligheid.

Hoe kan je na deze voorvallen nog steeds leuk met ze omgaan? Zeker nu zij heeft aangegeven dat ze het van je wil horen als jij kennis hebt over zijn trouw aan haar zijn.

Mijn vrienden zouden jullie niet meer zijn.
Nope
Huh? Wat een overbodig topic.

Vriendin zegt expliciet: in scenario X wil ik graag dat je Y doet.

Scenario X gebeurt (wetenschap over ontrouw) en je vraagt je nog af of je Y moet doen? Want je wil niet betrokken worden?

Jeez. Ik zou net meer respect voor je hebben mocht je dit aan me vertellen. Maar goed, ik heb dan ook zeer hechte vriendschappen.

Je wil gewoon niet dat die double dates stoppen. Tja. Zegt veel over jou dat dat je enige zorg is. Mijn vriendin zou je iig niet meer zijn.
Veritas vos liberabit
Ik zou mij hier heel ver buiten houden en ik zou ook wat minder afspreken. Het is hun probleem. Die relatietherapie is niet voor niets, de vraag van je vriendin ook niet. Ze weet best hoe het zit, alleen zoekt zij nog een bliksemafleider om naar te wijzen. Ik zou voor die rol bedanken.

Eerst ongewenst vast gepakt worden, ongewenst sms ontvangen en dan mag je ook nog de lont aansteken met het gevaar dat het in je gezicht explodeert. Met dat soort vrienden heb je geen vijandenen meer nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-01-2021 07:17
Ik zou mij hier heel ver buiten houden en ik zou ook wat minder afspreken. Het is hun probleem. Die relatietherapie is niet voor niets, de vraag van je vriendin ook niet. Ze weet best hoe het zit, alleen zoekt zij nog een bliksemafleider om naar te wijzen. Ik zou voor die rol bedanken.

Eerst ongewenst vast gepakt worden, ongewenst sms ontvangen en dan mag je ook nog de lont aansteken met het gevaar dat het in je gezicht explodeert. Met dat soort vrienden heb je geen vijandenen meer nodig.
Idd!! Grotendeels eens.
En ik vind je ook geen slechte vriendin!

Daarbij weet je ook niet zeker of hij is vreemdgaan, je hebt alleen je vermoedens nav het voorval met jou.
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 02-01-2021 07:38
9.29% gewijzigd
Kangoeroe33 schreef:
02-01-2021 05:47
Herkenbaar verhaal. 10 jaar geleden heeft de man van een goede vriendin mij ook geprobeerd te versieren (lees: duwde me tegen de muur en begon me te zoenen/betasten toen ik voor het slapen gaan nog even naar het toilet ging; we sliepen daar met groep vriendinnen). Heb hem weggeduwd en gesist of hij gek was geworden en hij fluisterde terug dat hij me over 10 minuten beneden zou treffen. Ik hoorde hem in bed inderdaad 10 minuten later naar beneden gaan.

Tijdens ontbijt nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld, had ook bijna niet geslapen. Heb uiteindelijk de andere meiden in de auto terug verteld wat er was gebeurd en toen vertelde een andere vriendin een soortgelijke ervaring een paar jaar eerder.

Heb hem gebeld en week gegeven te vertellen. Hij heeft echter een compleet andere versie verteld waar ik vooral dingen verkeerd had begrepen. Heb mijn versie en andere vriendin’s ervaring daarna aan vriendin verteld. Ze nam het goed op, beetje té goed. Ze zei dat ze haar man vergaf en het er niet meer over wilde hebben. Dat is dus ook nooit meer gebeurd. Ik woon nu buiten Nederland en hoef hem niet te zien op verjaardagen, mijn andere vriendinnen wel. Niet onze keuze, zij heeft dit besloten. Ik vind het nog steeds een eikel. Maar er is al 10 jaar niet over gesproken. Hij gaat elk jaar op wintersport met vrienden, ik voel aan alles dat hij haar niet trouw is. Als hij het zelfs al bij haar vriendinnen probeert?!

Dus: vertel het. En doe het zelf. Ik vind het trouwens persoonlijk ongelooflijk slecht dat je toen niks gezegd hebt, sorry.
Dat is niet versieren, dat is aanranding
Charlotte717 schreef:
02-01-2021 06:26
Huh? Wat een overbodig topic.

Vriendin zegt expliciet: in scenario X wil ik graag dat je Y doet.

Scenario X gebeurt (wetenschap over ontrouw) en je vraagt je nog af of je Y moet doen? Want je wil niet betrokken worden?

Jeez. Ik zou net meer respect voor je hebben mocht je dit aan me vertellen. Maar goed, ik heb dan ook zeer hechte vriendschappen.

Als iemand je iets vraagt, hoef je het niet te doen hoor.
TO is niet verantwoordelijk voor de rotzooi van de relatie van vriendin

Als vriendin haar vent niet vertrouwt is die relatie al stuk.
Ik heb ooit een vergelijkbare situatie gehad en het mijn vriendin verteld. Dat was uiteindelijk wel het einde van onze vriendschap, maar niet het einde van hun relatie. Ik heb me toen voorgenomen dit soort dingen niet meer te vertellen; hoe graag mensen ook zeggen dergelijke dingen te willen weten, ze blijven liever geloven in hun relatie. En zodra derden daar een rol in spelen is er voor vergeving en verdergaan alleen plaats als die derde er niet meer is.
Die vriendin kiest zelf voor deze relatie. Jij hebt niet gekozen voor die avances en ook niet voor haar drama's.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent er inmiddels bij betrokken of je het wilt of niet. En door dingen te verzwijgen zet je je vriendschap op het spel. Hij kan vandaag nog alles vertellen, en dat weet je vriendin dus dat je bewust dingen hebt verzwegen.

Voor mij zou het einde vriendschap zijn. Ze heeft het je niet makkelijker kunnen maken, en helemaal duidelijk gemaakt wat haar behoeften zijn in zo'n situatie.
lilalinda schreef:
02-01-2021 07:38
Dat is niet versieren, dat is aanranding
Ach, in theorie is dat natuurlijk zo, maar zo voelt het niet hoor. Hij stopte wel bij wegduwen en ‘just had a go’. Ik had hem echt wel met de grond gelijk geslagen als hij verder had geprobeerd. Schokkendste van mijn verhaal vind ik dat ik hem naar beneden hoorde gaan. Toen was het niet meer ‘een opwelling’ maar echt voorbedachte rade en daar voelde ik me het rotst over.
Dit is toch nauwelijks nog een gezonde vriendschap te noemen? En van alle kanten toch? Ikzelf zou met dat verziekte vierkantje klaar zijn.. laat staan m’n man. Je bent toch klaar als zo’n kerel tegen je aan staat te rijden? En dan daarna nog dat geapp.. hoe ongemakkelijk is het als je dit voor je vriendin moet verzwijgen.. Geef mijn portie maar aan fikkie, in dit stadium is er geen weg meer terug..

Ik had het overigens gelijk open gegooid.. maar m’n man was me voor geweest.
Nou ja.. dat dus..
Ik verbaas me tijdens dit topic vooral over het feit dat de man van TO zo luchtig reageert. Als een andere man mij zo had benaderd (vastpakken, proberen te kussen) was mijn partner op z’n minst verhaal gaan halen bij die “vriend” en zou de vriendschap tussen de heren sowieso over zijn.
chineesje2000 schreef:
02-01-2021 08:17
Ik verbaas me tijdens dit topic vooral over het feit dat de man van TO zo luchtig reageert. Als een andere man mij zo had benaderd (vastpakken, proberen te kussen) was mijn partner op z’n minst verhaal gaan halen bij die “vriend” en zou de vriendschap tussen de heren sowieso over zijn.
Mijn man gaat er vanuit, dat ik het zelf prima oplos
Ik ben niet zijn bezit, dat hij moet verdedigen
Ik weet niet wat ik zou doen. Zelf zou ik het niet tot mijn taak rekenen om de scheiding te versnellen, want daar stuurt hij mijns inziens op aan. Het kan hem gewoon niet meer schelen wat anderen denken.

Behalve afweren doe ik niets. Zeker niet als ik een ongecompliceerde vriendschap wil blijven houden met de vriendin. Als hij zo duidelijk gaat worden in zijn ontrouwe gedrag kan het hem niet meer bommen wat zijn vrouw ervan vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ikzelf zou het willen weten. Meerdere malen bedrogen in een relatie en de keren dat het al langer speelde vond ik het ergst. Dat mensen het wisten maar ik als enige niet.

Snap ook niet dat je vriendin zou denken dat jij iets zou hebben uitgelokt. Zelfs al zou dat zo zijn, dan hoeft haar vriend er niet op in te gaan, en als hij dat wel doet (bewijs zijn de appjes) dan is ie sowieso fout. En als mijn vriendin me zo'n verwijt zou maken dan hoef ik haar ook niet als vriendin. Ze zou beter moeten weten en vertrouwen in me moeten hebben.
lilalinda schreef:
02-01-2021 08:20
Hij hoeft mij niet te verdedigen, dat kan ik prima zelf maar hij zal zich bedonderd voelen door zijn vriend en daarom verhaal gaan halen. Lijkt me niet zo gek toch!? Dat zou ik ook doen als een vriendin van mij mijn man zou proberen te versieren. Dan is de vriendschap voor mij ook over hoor.
lilalinda schreef:
Het gaat er toch helemaal niet om dat hij jou zou moeten verdedigen? Je kan toch gewoon uitspreken dat je lul van een vriend bent als je je zo gedraagt, als vriend van ‘vriend’ die aan je vrouw meent te moeten zitten.. En daar daarvoor had ik zelf al de boel op scherp gezet, als vriendin van vriendin wiens man over mijn grenzen heen gaat..
Nou ja.. dat dus..
lilalinda schreef:
Het heeft dan ook niks met bezit of verdedigen te maken. Meer met zogenaamde vrienden die je vrouw proberen te versieren en daar mag je best iets van zeggen vind ik. Als de situatie andersom was geweest zou je ook niet bevriend blijven met je vriendin die je man zou proberen te versieren. Dan is die vriendschap per direct voorbij wat mij betreft.
chineesje2000 schreef:
02-01-2021 08:27
Hij hoeft mij niet te verdedigen, dat kan ik prima zelf maar hij zal zich bedonderd voelen door zijn vriend en daarom verhaal gaan halen. Lijkt me niet zo gek toch!? Dat zou ik ook doen als een vriendin van mij mijn man zou proberen te versieren. Dan is de vriendschap voor mij ook over hoor.
Het probleem zit in de relatie van vriendin van TO.
Die relatie is over, de vriendschap ook.
Nog meer drama is echt niet nodig
lilalinda schreef:
02-01-2021 08:32
Het probleem zit in de relatie van vriendin van TO.
Die relatie is over, de vriendschap ook.
Nog meer drama is echt niet nodig
Ik snap dat daar het probleem zit ja, maar denk niet dat elke andere man dat verder zo onderkoeld zou opvatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven