De man van mijn vriendin

01-01-2021 22:12 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriendin van de middelbare school. Wij zijn allebei getrouwd en hebben een gezin. Onze kinderen zijn van dezelfde leeftijd en onze mannen kunnen het goed met elkaar vinden. We gaan regelmatig samen wat leuks doen en ook samen op vakantie. Dat zijn altijd hele leuke uitstapjes waar wij allemaal enorm naar uitkijken.

Afgelopen zomer zijn we een weekend weg geweest met zn allen. Op een avond ging ik nog even met haar man een borrel drinken op een terras. We hadden het gezellig als altijd, maar nu merkte ik dat hij avances maakte. Toen ik terug wilde gaan naar het huisje, omhelsde hij mij en probeerde hij mij op mijn mond te zoenen. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wilde, en hij maakte ook geen verdere aanstalten. Ik heb er toen verder mar geen aandacht aan besteed. Toen we thuis waren begon hij mij ineens te appen. Het waren eerst een paar onschuldige foto's van ons weekendje, maar later merkte ik dat hij toespelingen maakte. Ik heb hem toen gebeld en aangegeven dat het beter was dat we niet met elkaar zouden appen. We hadden een heel fijn gesprek met elkaar. Hij vertelde heel open dat hij gewoon hield van flirten en spanning, en ik kon me daar best wat bij voorstellen. Uit het gesprek merkte ik ook dat hij een andere kijk heeft op de huwelijkse trouw dan mijn vriendin. Hoewel hij het niet met zoveel woorden zei, weet ik nu wel zeker dat hij is vreemdgegaan en/of nog steeds vreemdgaat.

Mijn vriendin vertelde laatst dat haar man en zij in relatietherapie zijn. Ze vertelde ook dat ze dit een mooi moment vond om hem eens wat meer aan de tand te voelen over of hij wel trouw is. Ze zei daarbij dat als ik zou weten van ontrouw, dat zij dan verwacht dat ik dat aan haar zou vertellen. Dat ben ik als haar vriendin aan haar verplicht, vindt zij. Nu weet ik dus dat haar man vreemdgaat, al heb ik geen namen en rugnummers en concrete verhalen. Ik heb het haar nog niet verteld. Ik heb haar geadviseerd om vooral aan hem te vragen of hij vreemdgaat. Ook heb ik hem tijdens ons telefoongesprek geadviseerd om met haar in gesprek te gaan over zijn kijk op huwelijkse trouw.

Ik wil me niet met het huwelijk van mijn vriendin bemoeien, maar ik heb het gevoel dat ik hier nu toch ongewild deel van een conflict ben geworden. Moet ik haar vertellen dat haar man vreemdgaat, ondanks dat ik geen concrete verhalen heb? Moet ik haar vertellen van de avances, ook al is er niets gebeurd? Of zou ik dan mijn relatie met haar onnodig op spanning zetten?
Alle reacties Link kopieren
Lekkere vriedin ben jij.
Ik vind dat zij gelijk heeft.

Als zij zou weten dat jouw man jouw bedonderd dan vind je het prima dat zij dit voor zich houd?

Ze word niet alleen bedrogen door haar man maar ook door haar vriendin.
05-2019 wijzigde dit bericht op 01-01-2021 22:18
80.72% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik lees juist Dat je helemaal niet zeker weet dat hij vreemd gaat, alleen dat hij avances naar jou heeft gemaakt. En dat kun je haar best vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker vertellen van de avances naar jou toe en wat jij hebt gedaan om dat af te wimpelen.

Heb je de app gesprekken nog? Ik zou het laten lezen. Dan ben je een goede vriendin.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Uit het gesprek merkte ik ook dat hij een andere kijk heeft op de huwelijkse trouw dan mijn vriendin. Hoewel hij het niet met zoveel woorden zei, weet ik nu wel zeker dat hij is vreemdgegaan en/of nog steeds vreemdgaat.

Hoe weet je dat dan precies zo zeker? Voor hetzelfde geld bedoelde hij flirten maar als het puntje bij paaltje komt weet hij niet hoe snel hij weg moet lopen.... dat soort mensen zijn er namelijk ook genoeg.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
01-01-2021 22:16
Ik lees juist Dat je helemaal niet zeker weet dat hij vreemd gaat, alleen dat hij avances naar jou heeft gemaakt. En dat kun je haar best vertellen.
Hij heeft niet gezegd: ik ga vreemd. Ook heeft hij geen verhalen verteld over affaires of zo. Maar hij heeft wel verteld dat hij niet gelooft in eeuwige trouw en dat hij dat niet kan. Daaruit maak ik wel op dat hij vreemdgaat. Niet met mij, dat moge duidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Moondream schreef:
01-01-2021 22:17
Hoe weet je dat dan precies zo zeker? Voor hetzelfde geld bedoelde hij flirten maar als het puntje bij paaltje komt weet hij niet hoe snel hij weg moet lopen.... dat soort mensen zijn er namelijk ook genoeg.
Door zijn avances denk ik niet dat hij zo'n wegloper is. Maar 100% zeker weten doe ik het ook weer niet. Zou dat eigenlijk iets moeten uitmaken voor het verhaal richting mijn vriendin?
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:19
Hij heeft niet gezegd: ik ga vreemd. Ook heeft hij geen verhalen verteld over affaires of zo. Maar hij heeft wel verteld dat hij niet gelooft in eeuwige trouw en dat hij dat niet kan. Daaruit maak ik wel op dat hij vreemdgaat. Niet met mij, dat moge duidelijk zijn.
Zeg dat dan tegen je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Lastig dilemma. Ik ben een keer een vriendschap verloren door het niet te vertellen, dus ik heb daar voor mezelf een harde les uit gehaald. Het betrof de partner van een maat van mijn ex. Die maat ging vreemd en niet zo’n beetje ook en de vriendengroep was heel erg ‘bro’s before hoes’. Ik heb het dus ook niet tegen haar gezegd, omdat mijn ex dat ook niet deed, ook al waren we natuurlijk wel vriendschappelijk op een gegeven moment. Ook met het idee: we willen niet bemoeien, straks gaat de relatie stuk door ons. Toen alles uiteindelijk uitkwam, waren wij natuurlijk de klootzakken die al die tijd wisten dat hij verkeerd bezig was en dat verzwegen voor haar.

Aan een vriendin zou ik dus wel de appjes laten lezen die hij heeft gestuurd en die jij zelf als ongepast hebt ervaren. Daarbij ook wel zeggen dat het met een telefoongesprek was afgedaan. Je vermoedens over dat hij vreemdgaat zou je dan eventueel nog voor je kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Met wie ben jij nou bevriend? Natuurlijk speel jij volledig open kaart tegen je vriendin. Het is niet jouw fout dat deze lul hun huwelijk kapot maakt.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
01-01-2021 22:14
Lekkere vriedin ben jij.
Ik vind dat zij gelijk heeft.

Als zij zou weten dat jouw man jouw bedonderd dan vind je het prima dat zij dit voor zich houd?

Ze word niet alleen bedrogen door haar man maar ook door haar vriendin.
Als mijn man mij zou bedonderen, dan zou ik dat liever van hem zelf horen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vertel je haar niet gewoon dit verhaal? Wat houd je tegen? Bang dat je het bij het verkeerde eind hebt? Dat je er meer in ziet dan het was? Bang dat het de vriendschap met zijn vieren verpest? Bang dat je vriendin boos op jou wordt?

Ze heeft al vermoedens, ze wil dat je eerlijk bent en geeft je een opening, pak die dan ook. Je loyaliteit hoort bij haar te liggen. Niet bij hem.
Ik vind dat je het moet vertellen. Ze verwacht dat immers van je en je bent in de eerste plaats met haar bevriend, niet met haar man.

Echt bewijs van vreemdgaan heb je niet, maar je kunt haar wel vertellen over de avances die haar man naar jou toe maakte. En dat kun je dan weer bewijzen met de berichtjes. Er is een grote kans dat hij dat ook met andere vrouwen zal doen, en mogelijk met andere vrouwen meer succes zal hebben.

Verder kan je vriendin proberen om meer bewijs voor vreemdgaan te vinden, bijvoorbeeld door een GPS tracker onder zijn auto te monteren.
anoniem_400210 wijzigde dit bericht op 01-01-2021 22:28
6.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:22
Als mijn man mij zou bedonderen, dan zou ik dat liever van hem zelf horen.
Ze heeft je EXPLICIET gevraagd om het te zeggen als je iets weet.
Hoe duidelijk moet je het nog krijgen?

Of kun je jezelf niet recht in de spiegel aankijken soms?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik zou eerlijk tegen je vriendin zijn. Je prioriteit ligt bij haar in dit geval.

Naar alle waarschijnlijkheid is het gevolg dat jouw vriendin hem confronteert. Dat hun huwelijk op zijn minst een barst oploopt,

En dat jullie uitstapjes / vakanties met zijn vieren weg sowieso wel kunnen vergeten. Maar als ik jou was, zou ik daar sowieso geen zin meer in hebben gehad.

Die man is gewoon stom in de weer geweest om jou te willen versieren, wat een zak hooi. Hij had het gewoon buiten zijn eigen kring moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
01-01-2021 22:22
Waarom vertel je haar niet gewoon dit verhaal? Wat houd je tegen? Bang dat je het bij het verkeerde eind hebt? Dat je er meer in ziet dan het was? Bang dat het de vriendschap met zijn vieren verpest? Bang dat je vriendin boos op jou wordt?

Ze heeft al vermoedens, ze wil dat je eerlijk bent en geeft je een opening, pak die dan ook. Je loyaliteit hoort bij haar te liggen. Niet bij hem.
Ja dat. Bang om iets te verpesten, bang dat zij en hij boos worden. Ik zou graag zien dat ze er samen uit komen, en dat ik hier part noch deel aan heb.
Ik zou het wel vertellen en het feitelijk houden. Dus alleen vertellen wat er gebeurd is (de avances), en niet wat je denkt (dat hij vreemdgaat).
Alle reacties Link kopieren
Vertellen. Als hij niet wilde dat jij hier tussen zou komen had hij nooit met jou moeten flirten en op moeten biechten dat hij niet denkt trouw te kunnen blijven. Hij heeft jou erin meegesleept.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:22
Als mijn man mij zou bedonderen, dan zou ik dat liever van hem zelf horen.
Dat snap ik maar als hij dat nou niet doet. Zou je het dan alsnog niet willen horen van je vriendin?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Wat als jouw man vreemdgaat en jouw vriendin wist dat en heeft niks tegen jou gezegd... Hoe zou jij je voelen?
luiwammes schreef:
01-01-2021 22:19
Hij heeft niet gezegd: ik ga vreemd. Ook heeft hij geen verhalen verteld over affaires of zo. Maar hij heeft wel verteld dat hij niet gelooft in eeuwige trouw en dat hij dat niet kan. Daaruit maak ik wel op dat hij vreemdgaat. Niet met mij, dat moge duidelijk zijn.
Dat hoeft dus helemaal niet, genoeg mensen die niet geloven in eeuwige trouw en nog niet zijn vreemdgegaan en dat misschien ook nooit zullen doen.

Maar dat hij jou op de mond zoent is natuurlijk wel een teken dat hij van plan was met jou wel een stap verder te gaan.

Maar sommige partners hebben daar afspraken voor: bv zoenen met een ander is niet vreemdgaan. Misschien hebben zij ook dit soort afspraken? Denk het niet als ik jouw verhaal goed begrijp, maar ik zou dit wel even checken bij jouw vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Starkid schreef:
01-01-2021 22:27
Vertellen. Als hij niet wilde dat jij hier tussen zou komen had hij nooit met jou moeten flirten en op moeten biechten dat hij niet denkt trouw te kunnen blijven. Hij heeft jou erin meegesleept.
Ja dat laatste doet mij dus best wel pijn. Hij heeft mij in deze situatie gebracht waarin ik niet had willen zitten. Ik neig er overigens wel naar om het haar te vertellen, maar ik vind het wel heel erg lastig.
Alle reacties Link kopieren
Maar ja, je bent nu al betrokken want je weet teveel.
Inderdaad een zak hooi dat hij de vriendin-van benaderd, zegt wel iets over hem....
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geprobeerd je te zoenen en hij flirtte met je, je vriendin heeft je verteld dat ze het graag van je hoort als je meer weet, en nog zeg je niks?!
Dat je jezelf nog een vriendin durft te noemen... Ook al ben je haar man niet, jij bent haar nu ook keihard aan het bedonderen dat snap je zelf ook wel.
Ik heb medelijden met je vriendin dat zowel haar man als haar vriendin haar bedriegen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zei je man er van ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven