De man van mn moeder is vertrokken.

04-01-2009 23:07 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mn hart luchten.

Ik was tijdens Oud&Nieuw een paar dagen in Duitsland en belde vandaag mn moeder om te melden dat ik weer thuis was. Zij had echter niet zo'n leuk verhaal. Afgelopen dinsdag kwam ze thuis en lag haar man op de bank. Hij zei dat zn moeder weer ziek was en in het ziekenhuis lag. Hij is van Marokkaanse afkomst en zijn moeder woont dus ook in Marokko. Hij zou dus voor onbepaalde naar Marokko vertrekken. Raar was dat hij alles al ingepakt en de koffer al in de auto had staan. Hij ging weg en mn moeder vond dat ie heel erg lang zwaaide bij het weggaan. Eigenlijk gelijk had ze het gevoel dat het niet klopte. Ze trok thuis alle kastjes open en zag dat hij al zn papieren, diploma's en certificaten van hier had meegenomen. En zn Nederlandse paspoort, wat ie sinds half November heeft gekregen.

Hij heeft nadat zij hem vaak heeft gebeld een keer terug gebeld om te zeggen waar ie was (onderweg) en daarna heeft ze niets meer van hem gehoord en neemt hij ook zijn telefoon niet meer op. Hij heeft familie in Nederland wonen en zou daar ook mee naar Marokko gaan, maar deze waren gewoon thuis en wisten ook niets af van een zieke moeder.

Mn moeder weet dus nu niet wat er aan de hand is of wat hij hier heeft uitgevreten. Ze haalt allerlei dingen in haar hoofd en dat is logisch. Dat ie misschien iets op zn geweten heeft en daarvoor vlucht, of dat het zijn doel was om een Nederlands paspoort te krijgen en er nu vandoor gaat. Daar was mn moeder ook heel reeël in. Ze denkt hier echt aan en zei ook dat ze misschien niet de eerste zou zijn. Ik zou dit alleen nooit van hem hebben verwacht, het was echt een supervriendlijke man en zette zich echt voor 100% in om hier goed aan de slag te kunnen.

Het zou alleen prima zo kunnen zijn dat het wel zo is, en dat vind ik echt heel klote voor mn moeder. Zou t ook echt een rotstreek vinden, en dat is nog zacht gezegd, zo ga je niet met mijn moeder om! Het ergste vind ik nog dat ze destijds met hem is getrouwd, omdat hem hierheen halen en te kunnen laten blijven dan makkelijker zou zijn. Weet niet of het dan lastig is om van hem af te komen als hij niet reageert.

Voor alle duidelijkheid, dit is niet mijn vader.
En dan maar hopen dat je kinderen wel te vertrouwen zijn. Of hun partners.
Je doet je naam wel eer aan
je moet bij iemand je vertrouwen neerleggen betreft het spaargeld, die keuze is bij hem of bij je kind(eren). Ik denk dat de keuze gauw gemaakt is.
quote:return_of_kreng schreef op 08 januari 2009 @ 17:44:

En dan maar hopen dat je kinderen wel te vertrouwen zijn. Of hun partners.

Wat is dit nou weer voor loze reactie? Reageer dan niet..

Mn moeder gaat idd morgen het max bedrag wat ze als gift mag storten aan haar kind als gift aan ons overmaken. De spaarrekening staat trouwens geheel op haar naam, lijkt me dan dat ze dit gewoon kan doen wanneer ze dit wil.

Ik heb zelf ook gezocht op de site van het Juridisch Loket en ze gaat zelf ook langs bij een kantoor hiervan om verdere informatie in te winnen.

Bedankt voor jullie (bruikbare) reacties.
Ik zou alles er af halen hoor en het dan in een sok stoppen ofzo.

Wat een Z*K!
Het geld wegsluizen is natuurlijk echt niet netjes.... maar hier is nog wat aanvullende info:

Vrijstellingen schenkingsrecht 2008

* Schenking ouder - kind: ¤ 4.479 per kind per jaar (voetvrijstelling: het meerdere wordt belast)

* Eenmalig verhoogde vrijstelling ouder - kind: ¤ 22.379 (let op: u kunt in het jaar dat u ¤ 22.379 schenkt niet ook belastingvrij het bedrag van ¤ 4.479 schenken) voor een kind tussen 18 en 35 jaar of voor een kind ouder dan 35 jaar als zijn echtgenoot of geregistreerd partner jonger is dan 35 jaar
Nee, wat die man doet is netjes.

What go's around comes around.
quote:zusenzo schreef op 08 januari 2009 @ 22:52:

What go's around comes around.

Nou idd...

Noukah heel veel sterkte voor je moeder en natuurlijk ook voor jou..
quote:zusenzo schreef op 08 januari 2009 @ 22:52:

Vandaar ook dat ik het wel een vermelding waard vond dat er ook nog een mogelijkheid is om (jonge) kinderen eenmalig een nog grotere schenking te doen
Ok vandaar, wel weer lief dan.
Nou wat een toestand. Ik hoop dat je moeder deze klap spoedig te boven komt, heel veel sterkte, ook voor jou natuurlijk
Dankje nummerzoveel, van die 4400 wist ze idd, heb haar dit ook gemeld nu.
Graag gedaan Noukaah. Je trouwt omdat je oprecht van iemand houdt en als iemand dan zo onoprecht naar jou blijkt te zijn geweest... ik heb echt enorm met je moeder te doen. Wat zal dat een enorme deuk in haar vertrouwen in de mensen geven! Ik zou het echt heel zuur vinden als die eikel er nu ook nog met je moeders spaarcentjes vanaf zou komen...
Wat een eikel zeg!

hopelijk komt je moeder hier weer snel bovenop.
Geld is als gift aan kinderen gegeven. Maandag neemt ze contact op met Juridisch Loket, ben benieuwd of zij bekend zijn met deze gevallen en wat het advies van hun is.

Verder heeft meneer Donderdag nog eens gebeld en begon hij weer over die kinderen, als mn moeder vraagt waarom ie dan zn papieren mee neemt valt ie stil. Hij zou vanavond komen maar zei toen ook dat ie niet kwam, wat mij niets verbaasd.

Voor mij hoeft die eikel zich helemaal nooit meer te laten zien, hoop dan ook dat ze van hem af kan komen zonder zijn aanwezigheid.

Soms haal ik dingen in mijn hoofd en ben ik bang dat hij mn moeder wat aan doet. Ik heb hier geen enkele reden toe, maar door deze ongelooflijke toestand ga ik gewoon rare dingen denken en wil ik alleen maar dat mn moeder overal zo snel mogelijk vanaf is. Ga zelf over 2 weken voor 5 maanden naar t buitenland voor studie. Ook niet echt makkelijk nu, om haar zo achter te laten, maar ik weet dat er genoeg andere mensen om haar heen zijn om haar te helpen en te steunen.
Noukah

Heel goed dat je moeder advies gaat inwinnen al zal het helaas wel niet te bewijzen zijn dat hij enkel maar met haar getrouwd is om het Nederlandse paspoort te krijgen.

Heel zuur als je zelf eigenlijk wel weet achteraf dat het hem enkel daar om te doen was want de beste wraak zou natuurlijk zijn dat zijn paspoort ingenomen word en hij een enkele reis Marokko krijgt.
Nee idd, hij zal dit natuurlijk ook nooit toegeven. Verder ben ik ook benieuwd wat hun advies is wat betreft scheiden, mocht hij nergens op komen dagen.
quote:noukaah schreef op 10 januari 2009 @ 22:44:

Nee idd, hij zal dit natuurlijk ook nooit toegeven. Verder ben ik ook benieuwd wat hun advies is wat betreft scheiden, mocht hij nergens op komen dagen.

Ik heb geen idee hoe zoiets werkt maar dat zullen ze bij het juridisch loket haar vast en zeker wel kunnen vertellen.

Het lijkt mij ook verstandig dat ze zo snel mogelijk naar een advocaat gaat om de scheiding aan te vragen.
Update:

Vandaag is mn moeder een stuk wijzer geworden wat betreft stappen die ze nu kan gaan ondernemen.

Gebeld met het Juridisch Kantoor en die adviseerde om een advocaat in de arm te nemen. Zij konden verder niet veel. Advocaat gebeld, en die zei dat eenzijdig scheiden heel goed mogelijk was, ook omdat ze nu gewoon echt niet weet waar ie woont. Hier gaat wel een hele tijd overheen, moet ook een rechter aan te pas komen om een soort van dwangmatige scheiding uit te spreken. Over 3 maanden zou ze hier dan helemaal klaar mee zijn.

Verder is ze bij het gemeentehuis geweest en kan ze hem laten uitschrijven van haar woonadres, hier gaat 6 weken overheen. Er worden ook 3 brieven op dit adres gestuurd waar hij dan op zou moeten reageren. Na 6 weken wordt hij dan uitgeschreven als hij niet reageert en kan hij, als zn paspoort verloopt dan ook geen nieuw paspoort aanvragen. Met een btje geluk kan hij hier dus 'maar' 5 jaar van genieten. Volgens mij was het bij deze procedure ook zo dat er een oproep in de krant wordt gezet dat hij zich moet melden. Maarja, meneer zit vast bij familie en leest hoogstwaarschijnlijk geen nederlandse kranten.

Ergens hoopt ze dat hij nog wel komt omdat hij dan kan meewerken aan de scheiding en ze veel sneller van alles af is. Er kan dan ook een flitsscheiding worden gedaan. Ik vroeg me alleen af of hij ook recht heeft op de helft van haar spullen als ze eenzijdig scheidt, dit had ze eigenlijk nog niet gevraagd. Als ze niet eens weten waar hij woont en niet op komt dagen, lijkt het mij niet reeel dat hij dit dan nog hoort te krijgen. Ze maakt zeer binnenkort een afspraak met de advocaat en dan zal alles gaan starten..

Wat een nachtmerrie.
die brieven die de gemeente stuurt, moet ze ongeopend terugsturen met vermelding van reden ( woont hier niet)
Hoe beroerd ook, reken maar dat hij recht heeft op de helft; je moeder heeft natuurlijk ook recht op de helft van zijn bezittingen.
Buiten alle andere dingen om... gaat je moeder eigenlijk de sloten vervangen?
@Yora, thanks voor t meedenken, hier had mn moeder idd ook al aan gedacht ja Beetje raar idee dat hij nu ook nog haar huis in kan als ze zelf niet thuis is.....
@Yora, thanks voor t meedenken, hier had mn moeder idd ook al aan gedacht ja Beetje raar idee dat hij nu ook nog haar huis in kan als ze zelf niet thuis is.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven