De man van mn moeder is vertrokken.

04-01-2009 23:07 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mn hart luchten.

Ik was tijdens Oud&Nieuw een paar dagen in Duitsland en belde vandaag mn moeder om te melden dat ik weer thuis was. Zij had echter niet zo'n leuk verhaal. Afgelopen dinsdag kwam ze thuis en lag haar man op de bank. Hij zei dat zn moeder weer ziek was en in het ziekenhuis lag. Hij is van Marokkaanse afkomst en zijn moeder woont dus ook in Marokko. Hij zou dus voor onbepaalde naar Marokko vertrekken. Raar was dat hij alles al ingepakt en de koffer al in de auto had staan. Hij ging weg en mn moeder vond dat ie heel erg lang zwaaide bij het weggaan. Eigenlijk gelijk had ze het gevoel dat het niet klopte. Ze trok thuis alle kastjes open en zag dat hij al zn papieren, diploma's en certificaten van hier had meegenomen. En zn Nederlandse paspoort, wat ie sinds half November heeft gekregen.

Hij heeft nadat zij hem vaak heeft gebeld een keer terug gebeld om te zeggen waar ie was (onderweg) en daarna heeft ze niets meer van hem gehoord en neemt hij ook zijn telefoon niet meer op. Hij heeft familie in Nederland wonen en zou daar ook mee naar Marokko gaan, maar deze waren gewoon thuis en wisten ook niets af van een zieke moeder.

Mn moeder weet dus nu niet wat er aan de hand is of wat hij hier heeft uitgevreten. Ze haalt allerlei dingen in haar hoofd en dat is logisch. Dat ie misschien iets op zn geweten heeft en daarvoor vlucht, of dat het zijn doel was om een Nederlands paspoort te krijgen en er nu vandoor gaat. Daar was mn moeder ook heel reeël in. Ze denkt hier echt aan en zei ook dat ze misschien niet de eerste zou zijn. Ik zou dit alleen nooit van hem hebben verwacht, het was echt een supervriendlijke man en zette zich echt voor 100% in om hier goed aan de slag te kunnen.

Het zou alleen prima zo kunnen zijn dat het wel zo is, en dat vind ik echt heel klote voor mn moeder. Zou t ook echt een rotstreek vinden, en dat is nog zacht gezegd, zo ga je niet met mijn moeder om! Het ergste vind ik nog dat ze destijds met hem is getrouwd, omdat hem hierheen halen en te kunnen laten blijven dan makkelijker zou zijn. Weet niet of het dan lastig is om van hem af te komen als hij niet reageert.

Voor alle duidelijkheid, dit is niet mijn vader.
@Stars: die vrienden zijn allochtoon en waren asielzoeker. Verblijfsvergunninkje weet je wel...
Manke vergelijking. Man van moeder van TO heeft haar gewoon gebruikt om een Nederlands paspoort te krijgen en neemt vervolgens de benen met een flauwekulverhaal over zieke moeder. Ik zie echt niet in wat vreemdgaanders daar verder mee te maken.
quote:yellowlove schreef op 06 januari 2009 @ 20:43:

wat ze probeert te zeggen is dat mensen die misbruik maken van een ander in alle lagen van de samenleving voorkomen, blank, zwart, geel paars, er zitten er altijd wel een paar tussen die niet helemaal zijn zoals ze zich voordoen. Nu zal dat tussen mensen met beiden een nederlands paspoort dus niet om een paspoort gaan, maar vaker idd over zaken als ontrouw.Psies.
en ze bedoeld dat een hoge opleiding, goede baan en dito salaris niks zegt over hoe integer en betrouwbaar een persoon is.
quote:yellowlove schreef op 06 januari 2009 @ 20:43:

wat ze probeert te zeggen is dat mensen die misbruik maken van een ander in alle lagen van de samenleving voorkomen, blank, zwart, geel paars, er zitten er altijd wel een paar tussen die niet helemaal zijn zoals ze zich voordoen. Nu zal dat tussen mensen met beiden een nederlands paspoort dus niet om een paspoort gaan, maar vaker idd over zaken als ontrouw.Ja, Nederlandse hoogopgeleide mannen kunnen je natuurlijk net zo goed bedriegen, maar ik voel me toch minder bedrogen als een relatie om die reden sneuvelt (mannen zijn nu eenmaal zwak) dan dat je er achter komt dat iemand je met voorbedachte rade om de vinger heeft gewonden voor 'n verblijfsvergunning. Dat betekent namelijk dat je gedurende dat hele proces stelselmatig bent voorgelogen.
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2009 @ 09:27:

[...]

Ja, Nederlandse hoogopgeleide mannen kunnen je natuurlijk net zo goed bedriegen, maar ik voel me toch minder bedrogen als een relatie om die reden sneuvelt (mannen zijn nu eenmaal zwak) dan dat je er achter komt dat iemand je met voorbedachte rade om de vinger heeft gewonden voor 'n verblijfsvergunning. Dat betekent namelijk dat je gedurende dat hele proces stelselmatig bent voorgelogen.

Je voelt je "minder bedrogen"...

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat je niet weet waar je het over hebt. En dat je gradaties geeft aan de mate van je bedrogen voelen vind ik helemaal kortzichtig.

Een klein voorbeeldje:

In mijn werk kwam ik heel veel echtparen tegen waarvan de één aids had opgelopen door zijn dubbel leven (biseksueel/homo) en geloof me.. dat doet pijn! Je leven als "vrouw van" stort in één klap in. Daar gaat je vertrouwen van de man waar je twintig jaar voor klaar gestaan hebt. En ja.. het was een voorbeeldige man; blank, advocaat, goodlooking.. Minder pijnlijk? Moet je zo'n (besmette) vrouw eens vragen of het "meevalt" deze situatie; ik denk dat ze je met de grond gelijk maakt. Echt je weet niet waar je het over hebt.

Elke vent kan in principe jouw leven vroeg of laat op zijn kop zetten, dat is het risico van een relatie. Je kunt niet zeggen dat een man zonder verblijfsvergunnig je het meeste pijn doet, wel kun je zeggen dat je zo'n persoon niet zo snel zal nemen, omdat je voor geen enkele vent zo'n hele IND-procedure door wilt gaan met het risico dat hij jou na vijf jaar verlaat. Dat klinkt voor mij als een realistisch standpunt van een vrouw die zichzelf goed kent en daarom deze principes heeft.
quote:Starshine schreef op 06 januari 2009 @ 23:39:

en ze bedoeld dat een hoge opleiding, goede baan en dito salaris niks zegt over hoe integer en betrouwbaar een persoon is.Yep, precies!
quote:mussk schreef op 07 januari 2009 @ 10:55:

[...]

Je voelt je "minder bedrogen"...

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat je niet weet waar je het over hebt. En dat je gradaties geeft aan de mate van je bedrogen voelen vind ik helemaal kortzichtig.

Een klein voorbeeldje:

In mijn werk kwam ik heel veel echtparen tegen waarvan de één aids had opgelopen door zijn dubbel leven (biseksueel/homo) en geloof me.. dat doet pijn! Je leven als "vrouw van" stort in één klap in. Daar gaat je vertrouwen van de man waar je twintig jaar voor klaar gestaan hebt. En ja.. het was een voorbeeldige man; blank, advocaat, goodlooking.. Minder pijnlijk? Moet je zo'n (besmette) vrouw eens vragen of het "meevalt" deze situatie; ik denk dat ze je met de grond gelijk maakt. Echt je weet niet waar je het over hebt.

Elke vent kan in principe jouw leven vroeg of laat op zijn kop zetten, dat is het risico van een relatie. Je kunt niet zeggen dat een man zonder verblijfsvergunnig je het meeste pijn doet, wel kun je zeggen dat je zo'n persoon niet zo snel zal nemen, omdat je voor geen enkele vent zo'n hele IND-procedure door wilt gaan met het risico dat hij jou na vijf jaar verlaat. Dat klinkt voor mij als een realistisch standpunt van een vrouw die zichzelf goed kent en daarom deze principes heeft.

In jouw voorbeeld gaat 't ook over met voorbedachte rade bedriegen. Die man wist al dat ie van 2 walletjes wilde eten en lichtte bewust zijn vrouw niet in over zijn biseksualiteit.

Biseksualiteit zie je echter niet aan iemand af, bij iemand zonder verblijfsvergunning denk ik dat je gewoon zelf verstandig moet zijn om de gok niet te nemen. Je weet dan van te voren dat de kans er in zit dat je belazerd gaat worden ondanks z'n ongetwijfeld mooie praatjes.
Mussk dus die man is doelbewust met die vrouw getrouwd om haar te besmetten met het hiv virus?
quote:superstar_2 schreef op 07 januari 2009 @ 11:18:

Mussk dus die man is doelbewust met die vrouw getrouwd om haar te besmetten met het hiv virus? Nou, er zijn echt heel veel van dit soort mannen hoor. Stapels rapporten lagen er. Ik schrok me echt rot. Zulke mannen zijn bewust getrouwd, kinderen enz, Dekmantel of niet.. Sommige vrouwen wisten van de homoseksuele escapades van hun mannen en anderen komen er later achter en hebben maar te dealen met de "nieuwe realiteit".
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2009 @ 11:17:

[...]

In jouw voorbeeld gaat 't ook over met voorbedachte rade bedriegen. Die man wist al dat ie van 2 walletjes wilde eten en lichtte bewust zijn vrouw niet in over zijn biseksualiteit.

Biseksualiteit zie je echter niet aan iemand af, bij iemand zonder verblijfsvergunning denk ik dat je gewoon zelf verstandig moet zijn om de gok niet te nemen. Je weet dan van te voren dat de kans er in zit dat je belazerd gaat worden ondanks z'n ongetwijfeld mooie praatjes.

Ik vind t raar als je het ene erger vind als t ander. Ik pik van geen enkele vent "bedrog". Ik maak van mijn hart geen moordkuil en ik zorg dat die vent uit mijn buurt blijft mocht hij mij bedrogen hebben. Ik heb geen kinderen en wil die ook niet meer in de toekomst, dus dan sta je volgens mij ook sterker mocht zo'n situatie zich voor doen.

Genoeg vrouwen die niet vertrekken/scheiden of voor zichzelf op komen, maar die bijvoorbeeld voor de buitenwereld bij elkaar willen blijven.

Ik heb respect voor mensen die het durven om n man zonder verblijfsvergunning te trouwen, maar ik zal zelf voor geen enkele vent zo'n hele IND-procedure door gaan met het risico dat hij mij na vijf jaar zou kunnen verlaten..
quote:mussk schreef op 07 januari 2009 @ 12:29:

[...]

Ik vind t raar als je het ene erger vind als t ander. Ik pik van geen enkele vent "bedrog". Ik maak van mijn hart geen moordkuil en ik zorg dat die vent uit mijn buurt blijft mocht hij mij bedrogen hebben. Ik heb geen kinderen en wil die ook niet meer in de toekomst, dus dan sta je volgens mij ook sterker mocht zo'n situatie zich voor doen.

Genoeg vrouwen die niet vertrekken/scheiden of voor zichzelf op komen, maar die bijvoorbeeld voor de buitenwereld bij elkaar willen blijven.

Ik heb respect voor mensen die het durven om n man zonder verblijfsvergunning te trouwen, maar ik zal zelf voor geen enkele vent zo'n hele IND-procedure door gaan met het risico dat hij mij na vijf jaar zou kunnen verlaten..Ik pik ook van geen enkele vent bedrog, maar in jouw voorbeeld (de biseksuele man) hoef je jezelf niets te verwijten omdat je dat van te voren niet kon inschatten. Als je echter met iemand zonder verblijfsvergunning in zee gaat, dan sla je jezelf dus voor de kop als je inderdaad gebruikt blijkt te zijn.
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2009 @ 13:09:

[...]

Ik pik ook van geen enkele vent bedrog, maar in jouw voorbeeld (de biseksuele man) hoef je jezelf niets te verwijten omdat je dat van te voren niet kon inschatten. Als je echter met iemand zonder verblijfsvergunning in zee gaat, dan sla je jezelf dus voor de kop als je inderdaad gebruikt blijkt te zijn.In praktijk zijn vrouwen trouwens heel goed in zichzelf verwijten maken; óók als ze écht niets te verwijten valt .. Als dit soort mannen dat nou eens ook deden, zou dat n boel leed schelen!
Dames, naar alle waarschijnlijkheid hebben jullie (helaas) gelijk gehad. Toen hij mn moeder zondagavond belde hing hij huilend aan de telefoon en begon ie over dat ie toch nog kinderen wilde en dat anders zn leven niets waard zou zijn. Mn moeder zei dat ie ook wel wist dat ie dan bij haar aan t verkeerde adres was. Omdat ze getrouwd zijn, zei ze dat hij toch op de proppen zou moeten komen om dan tot scheiden te kunnen komen. Hij zei dat ie a.s. zaterdag zou langskomen.

Mn moeder was eigenlijk wel opgelucht dat ie had gebeld, maar wist natuurlijk wel dat het verhaal over de kinderen een flinke smoes was. Dan neem je ook niet al je papieren mee. En als ze nu terug denkt aan situaties denkt ze toch dat ie hier al langer mee bezig was.

Ze heeft veel pijn en verdriet en hangt een beetje in tussen het zo snel mogelijk van hem af willen en dat ze zou willen dat er niks gebeurd was en het weer goed zou komen. Ik weet zelf wel dat het niet meer goedkomt en zou haar dan ook echt door elkaar schudden, maar zij was echt serieus met die man en het is volgens mij voor haarzelf nog heel moeilijk te geloven.

Ik weet ook niet of ie zaterdag wel of niet komt, ik geef het eigenlijk een kans van 40%, maar er liggen nog heel veel spullen van hem bij haar, maar dat is voornamelijk kleding dus misschien vindt hij dat ook niet belangrijk.

Ze hebben gelukkig geen gezamelijke rekeningen, maar hij heeft wel recht op de helft van het spaargeld. Ze wil eigenlijk voorkomen dat hij dit krijgt bij een scheiding en wilde dit onderbrengen bij mij en mn zus. Gebeld naar de rechtsbijstand, maar die zeggen dat dat weinig uitmaakt, omdat als wij het dan terugstorten de belasting er alsnog achteraan gaat en het nog gedeeld zal worden.

Gebeld naar de belastingdienst en die zeggen dat ze per jaar ong 4500 euro aan een kind mag schenken. Als we dit dan terug storten op een nieuw geopende rekening, blijft het dan van haar?
quote:noukaah schreef op 08 januari 2009 @ 12:58:

Ze hebben gelukkig geen gezamelijke rekeningen, maar hij heeft wel recht op de helft van het spaargeld. Ze wil eigenlijk voorkomen dat hij dit krijgt bij een scheiding en wilde dit onderbrengen bij mij en mn zus. Gebeld naar de rechtsbijstand, maar die zeggen dat dat weinig uitmaakt, omdat als wij het dan terugstorten de belasting er alsnog achteraan gaat en het nog gedeeld zal worden.

Gebeld naar de belastingdienst en die zeggen dat ze per jaar ong 4500 euro aan een kind mag schenken. Als we dit dan terug storten op een nieuw geopende rekening, blijft het dan van haar?

Je moet uiteraard niets storten, maar alles wat je elkaar onderling geeft en teruggeeft middels cash doen!!!

Leg 't in 'n kluis voor mijn part of betaal op 't moment dat je moeder het geld terugwil haar nieuwe auto o.i.d. Zorg idd dat meneer de oplichter er never nooit aan kan en de belastingmaffia evenmin!
Heel veel voor je moeder, ik kan me zo goed voorstellen hoe zij zich nu voelt......
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oplichter of niet, als je nu dat geld achterover drukt is je moeder ook fout bezig en net zo goed hem aan het oplichten. Ze zijn getrouwd, dat was dom van je moeder, hij heeft nu gewoon recht op dat geld. Huwelijken lopen wel vaker stuk, om diverse redenen. Als je dan moeite hebt met verdelen van geld/boedel, had je niet in gemeenschap van goederen moeten trouwen. daarmee is namelijk bij wet vastgelegd dat bezittingen en geld gezamenlijk zijn. Zuur voor je moeder, maar als zij dus nu dat geld wegsluits heeft hij ale recht om haar te laten vervolgen, en anders de belastingdienst wel.
quote:return_of_kreng schreef op 08 januari 2009 @ 14:56:

Oplichter of niet, als je nu dat geld achterover drukt is je moeder ook fout bezig en net zo goed hem aan het oplichten. Ze zijn getrouwd, dat was dom van je moeder, hij heeft nu gewoon recht op dat geld. Huwelijken lopen wel vaker stuk, om diverse redenen. Als je dan moeite hebt met verdelen van geld/boedel, had je niet in gemeenschap van goederen moeten trouwen. daarmee is namelijk bij wet vastgelegd dat bezittingen en geld gezamenlijk zijn. Zuur voor je moeder, maar als zij dus nu dat geld wegsluits heeft hij ale recht om haar te laten vervolgen, en anders de belastingdienst wel.Ben ik 't niet mee eens. Hij is de oplichter dus hij verdient 't niet om er ook maar één cent rijker van te worden. 'k Zou in elk geval alles in werking stellen om te zorgen dat er van gemeenschappelijk bezit geen/nauwelijks meer sprake is.
Ik zou in ieder geval een poging doen om het geld weg te sluizen, of het lukt is een tweede maar niet geschoten is altijd mis.

Jouw moeder heeft toch ook recht op de helft van zijn bezittingen? Laat me eens raden, dat zal wel 0,0 zijn of misschien zelfs wel schulden, zou mij niks verbazen.
In de zin van de wet is hij geen oplichter. Het is niet bij wet verboden om je partner te verlaten en het is niet aan te tonen dat hij niet ter goeder trouw het huwelijk inging.

Zodra moeders het geld wegsluist, is zij wel in de zin van de wet een oplichtster en strafbaar. Als hij kan aantonen dat het geld er vandaag nog is en morgen niet meer, dan moet je moeder hem toch betalen. gaat t om zoveel geld dat t en strafblad waard is? Hoe groot schat je de kans in dat manlief komt opeisen? Als manlief het geld niet opeist, ziet de belastingdienst dit als schenking van hem aan haar. Komt het bedrag uit boven het bedrag dat (ex)partners elkaar belastingvrij mogen schenken? dan heb je sowieso een vordering van hen aan je broek. Heb je dat er voor over?
Jezus wat een klootzak!!!

Ze moet zo snel mogelijk het geld naar haar kinderen storten (als gift) en dan moeten jullie het haar cash geven, ze moet het dan niet op een rekening zetten.

Verder moet ze juridisch advies bij Sociaal Raadslieden/Juridisch Loket inwinnen om te kijken of ze nog meer geld van die klootzak kan krijgen.
Je klinkt nogal verbaasd, het is simpel 1 en 1 bij elkaar optellen lijkt me. Verbazingwekkend dat iemand ook nog in gemeenschap van goederen met zo'n gelukszoeker gaat trouwen.
quote:malu3 schreef op 08 januari 2009 @ 16:16:

Je klinkt nogal verbaasd, het is simpel 1 en 1 bij elkaar optellen lijkt me. Verbazingwekkend dat iemand ook nog in gemeenschap van goederen met zo'n gelukszoeker gaat trouwen.Dat is te dom voor woorden idd. Ik vond 't al oerstom om uberhaupt met zo iemand te trouwen, maar dat het in gemeenschap van goederen is gedaan daar kan ik helemaal niet bij.
quote:noukaah schreef op 08 januari 2009 @ 12:58:

Gebeld naar de belastingdienst en die zeggen dat ze per jaar ong 4500 euro aan een kind mag schenken. Als we dit dan terug storten op een nieuw geopende rekening, blijft het dan van haar?het geld door je moeder aan de kinderen laten schenken en als kind beheren voor je moeder, niet meer terugstorten. Desnoods open je een internetspaarrekening (op je eigen naam) en geef je je moeder daar toegang toe. Geen truukjes uithalen met terugstorten, het lijkt me niet erg bezwaarlijk om het geld op jouw naam te hebben/beheren, maar onderling te weten dat het van je moeder is.
Ben het met carlice eens mbt het geld. Heb er zelf verder niet heel veel verstand (of ervaring) mee. Hebben jullie al juridisch advies ingewonnen?

Verder wil ik je gewoon veel sterkte wensen, wat een rotsituatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven