de één in de horeca en de ander op kantoor

20-10-2008 15:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help, iemand hier ervaring mee?!?

ik ben nu al een tijdje samen met een superleuke jongen die als kok in de horeca werkt. Tot nu toe geen probleem alleen werk ik sinds kort op kantoor, met dus de kantooruren hierbij. Mijn vriend werkt erg laat en is vaak pas om half twaalf thuis, terwijl mijn wekker om 7 uur alweer gaat. We hebben geen enkele dag samen vrij, hij werkt sowieso in het weekend en ik sowieso door de week. Hoe ga je met deze situatie om? Ik wil hem echt niet kwijt maar voorlopig moeten we het hier mee doen... Wie heeft hier tips over?
Jep, hier ook verschillende ritmes. Alleen hebben wij in principe wel zondag, maandag en vaak ook de dinsdag samen (de avonden). En hoeft mijn vriend ook niet heel vroeg de deur uit. We eten dus wel altijd samen. Ik vind dat prima zo. Toevallig ben ik iemand die echt tijd alleen nodig heeft, moet er niet aan denken dat ik iedere avond iemand bij me in de buurt heb (ook al vind ik hem nog zo lief). Bovendien ben ik op vrijdag ook vrij.

Maar goed, jullie elkaar veel minder begrijp ik. Hoe komt het dat jullie geen enkele dag vrij hebben? Hij zal toch wel 1 of 2 avonden in de week niet hoeven werken? En jij hoeft in het weekend overdag toch niet te werken?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oohhh héél herkenbaar en zó lastig!

Mijn vriend werkt ook in de horeca, erg onregelmatig en vanwege zijn functie en verantwoordelijkheden ook errug lange dagen (dagen korter dan 10 uur zijn een uitzondering).

De laatste tijd steeds erger vanwege personeelsgebrek binnen zijn afdeling, alle weekenden en veel avonddiensten. We zien elkaar nu gemiddeld 1 avond per week en dat terwijl we samen wonen!

Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt en weet dus wel hoe het is. Nu heb ik zelf sinds twee jaar een kantoorbaan (hééérlijk) en moet zeggen dat ik er nog steeds niet aan gewend ben dat mijn vriend altijd werkt als ik vrij ben en dat hij dan weer vrij is als ik werk. Baal je er bijvoorbeeld ook zo van dat hij altijd de weekenden aan het werk is? Doordeweeks vind ik het wel te overzien maar in de weekenden baal ik er echt van dat ik dan weer alles zonder hem moet doen. Gelukkig genoeg leuke vrienden en familie (maar toch altijd weer de vraag, waar is 'ie? Oh, weer aan het werk zeker?)

Kortom, ik kan je eigenlijk ook niet echt van tips voorzien. Wel een want ik weet hoe rot het is en hoe alleen je je soms kunt voelen!!
Voordeel: het is altijd leuk als je elkaar ziet, sleur zul je niet snel krijgen haha
bedankt voor de snelle berichtjes!

@ winterdip: Hij is 2 avonden in de week vrij die varieren, vaak op dinsdag en dan moet ik zelf twee keer in de maand werken en in het weekend begint hij om twee uur, maar in de praktijk is dat bijna altijd eerder...

@ Quaero: Doordeweeks is vaak wel door te komen, met werk dat ik thuis nog effe doe, mensen op msn, televisie etc... Maar idd in het weekend is het het ergst. Soms zijn er van die momenten dat iedereen al wat heeft en je dus helemaal alleen zit, of er word idd gezeurd van 'is hij weer aan het werk' en 'komt hij zo nog effe langs dan?' bijna niemand begrijpt dat hij zo laat klaar is met werken. dus heel herkenbaar.

Lastige is gewoon dat we op het moment zoo moe zijn, en het op elkaar af beginnen te reageren. Dit geeft flinke bonje's waarbij ik de hele dag op men werk me k*t voel en dan nog moet wachten tot half twaalf s'avonds op een knuffel dat alles goed komt...
Hier hetzelfde. Nieuwe vlam en ik hebben de meest onregelmatige diensten die je kunt bedenken. Bewust de uurtjes samen vrijhouden en dan ook echt iets leuks doen ipv lui op de bank hangen. Je hebt elkaar wel altijd wat te vertellen
Dat is idd een ding dat scheelt, we hebben elkaar genoeg te vertellen. We proberen om onze weg erin te vinden door idd leuke dingen te doen als het mogelijk is. We zijn ook op zoek naar een eigen huisje, daar waren we al mee bezig, maar met de veranderingen hebben we daar iets meer vaart achter gezet zodat we ook makkelijker de tijd die we hebben samen hebben.
Lijkt me lastig. Zelfs voor 'n latrelatie. Denk dat zo'n concept bij mij snel dood zou bloeden als je niet tenminste 1 hele dag en hele nacht per week samen hebt.

Samen gaan wonen zou in zo'n geval helemaal out of the question zijn omdat je dan toch niets aan elkaar hebt en hooguit alleen de rommel, maar dat kan beter ieder voor zich in z'n eigen huis hebben.
quote:elninjoo schreef op 21 oktober 2008 @ 08:50:

Samen gaan wonen zou in zo'n geval helemaal out of the question zijn omdat je dan toch niets aan elkaar hebt en hooguit alleen de rommel, maar dat kan beter ieder voor zich in z'n eigen huis hebben.

Elninjoo, dat ben ik niet met je eens hoor!

Ben juist erg blij dat wij samenwonen, ook al is het soms lastig. Ik word wakker als hij midden in de nacht thuiskomt van werk en mijn vriend 's morgens vroeg als ik eruit moet om te gaan werken,

maar het is wel fijn dat je iemand hebt om tegenaan te kruipen!

Wat betreft de 'rommel', die heb je toch ook als je altijd op dezelfde tijdstippen thuis bent? Als je allebei zorgt dat je wat doet, hoeft dat mijns inziens geen probleem te zijn en dat is het bij ons dus ook niet.
ik zal wel blij zijn als we ons eigen huisje hebben... We wonen allebei nog bij onze ouders, we slapen alleen of bij hem thuis of bij mij thuis. Als we ons eigen huisje hebben hoeven we ook niet meer zo heen en weer. Heb er superveel zin in, want woning komt steeds meer in zicht! :D
Ooooh herkenbaar! Ik ben zo'n 6 jaar samen met mn vriend, en hij werkte tot 4 maanden geleden ook in de horeca. Alleen was hij niet om half twaalf thuis, maar tussen 02.00 en 04.00 uur (bediening en barwerk) Ik heb daarentegen kantooruren. En ja, dat is zwaar.... en dat blijft het ook, je went er nooit aan.

In ieder geval zou ik proberen samen een dag vrij te kunnen, dat hebben wij op een gegeven moment ook gedaan en scheelde een hoop. Hij was vaak op maandag en dinsdag vrij, en toen ben ik op maandagochtend thuis gaan werken en was ik maandagmiddag vrij. Op die vrije middag gingen we ook gewoon echt veel leuke dingen doen. Tja, wat kan ik ervan zeggen, zoveel mogelijk proberen samen tijd door te kunnen brengen en deze ook 'goed' doorbrengen, leuke dingen doen, lekker samen koken / eten, huishoudelijke klusjes even laten liggen tot de volgende dag, etc. In de weekenden ben jij vrij en begint hij waarschijnlijk rond 15.00 uur met werken, dus voor die tijd heb je ook nog wat tijd samen.... het is niet veel en je kan ook niet echt iets doen omdat je steeds de tijd in de gaten moet houden. Je kunt niet echt lekker weg ofzo... ik weet er alles van.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het uiteindelijk gewoon echt niet zag zitten. Dit was vaak met periodes, soms kon ik er prima mee leven, plande mn avonden en weekenden vol met stappen en vrienden etc. Maar iets in mij is nooit blij geweest met de situatie... ik wilde samen met hem stappen, samen naar feestjes en verjaardag, samen in bed liggen, samen op zondagavond op de bank hangen, niet alleen... Maar ja, ik had voor hem gekozen, die horeca hoorde bij hem. Ik zou hem nooit vragen daarmee te stoppen. Zou ook niet reeel zijn, hij vraagt toch ook niet van mij om óók in de horeca te gaan werken, zodat we meer tijd samen zouden hebben? Hebben er vaak over gesproken, hoe moet dat nou als we ooit een gezinnetje hebben, en papa is altijd 'savonds, in de weekenden, en alle feestdagen aan het werk?? En hoe ouder we werden, hoe meer dit een serieus issue werd. Niet alleen voor mij hoor, voor hem net zo goed. Hij was net zo goed niet blij met de tijden, wilde ook liever vaker samen zijn.

Vriend is nu bijna 30 en heeft nu dus ook de keuze gemaakt om te stoppen in de horeca. Hij zag zichzelf er niet meer de rest van zn leven in werken en al helemaal niet met het oog op de toekomst. Ik ben blij dat hij deze keuze heeft gemaakt. En ook hij staat er helemaal achter en is superblij met zn beslissing. We gaan dit jaar voor het eerst in onze relatie samen kerst vieren

Misschien niet de tips en adviezen waar je om vroeg... maar misschien heb je er toch iets aan. Succes!!
Ik lees dat de vrije dagen varieren... kan daar niet over gepraat worden op het werk? Een beetje structuur is wel prettig hoor. Dan kan je daar ook naar toe leven, dat had ik altijd. De weekenden vond ik ook geen ruk aan, en vooral die zondagavond, dat al je vrienden thuis zitten te kleffen, dat wilde ik oooook. Maar dan was het wel altijd een fjn idee dat het bijna maandag was, die was heilig. Niets of niemand kwam daartussen Vrienden wisten ook wel dat ze ons niet hoefden te vragen of we op maandagavond meegingen bbq-en, eten, borrelen ofzo, iedereen wist dat revival+vriend de maandagmiddag en avond niet gestoord wilden worden

En inderdaad: Waar issie?? Issie weer aan het werk? Ik werd soms helemaal gék van die vraag!!!
Hier ook... ik werk in de zorg, dus weekenden/nachten, etc.

Man is zelfstandige, kan zijn tijd zelf indelen... maar we zien elkaar soms erg weinig...

Kan hij geen vaste dag vrij krijgen zodat je dingen kunt plannen? En jij... een vaste avond vrij/middag?? Kun je toch nog leuke dingen doen samen...
Ik vind het super om te lezen wat jullie schrijven want het helpt zeker! Ik wil vriend gewoon echt niet kwijt, maar ben soms een beetje moedeloos door de situatie. Vooral op dit moment...

We proberen nu idd leuke dingen in te plannen, wat in de praktijk soms een beetje lastig is maar wel steeds beter gaat. Ik heb gisteren een dag vrij geregeld voor volgende week en dan gaan we lekker een dag er tussen uit. Ons huis is ook iets waar we lekker mee bezig kunnen wat we dan ook echt met zen tweeën doen.

Nu door stage verplichtingen kan ik niet vaker een dag vrij nemen, maar als ik ga solliciteren wil ik gewoon een dag vrij in de week. En hopelijk kan mijn vriend dan ook een stap terug nemen en wat meer duidelijkheid qua werkdagen krijgen. Ben er achter dat we eigenlijk wel zullen moeten, anders lopen we mega langs elkaar heen. En net als wat je zegt, die ene dag kun je er ook wat leuks van maken!
Je plannen klinken goed Studentje!

En zoals al eerder geschreven werd... je hebt elkaar altijd wat te vertellen en de dagen die je samen vrij bent waardeer je des te meer en zet je je ook meer in om er echt iets leuks van te maken!

Ik zou er zelf niet aan moeten denken om allebei van 9-1700 te werken, zou voor mij te saai zijn...
Studentje, het hoeft geen probleem te zijn hoor!

Mijn vriend werkt maandag tm vrijdag van 8.00 tot 17.00 en daarnaast heeft hij nog regelmatig in de weekenden oproep dienst.Hij moet altijd om 7.00 op en gaat dus ook voor 0.00 naar bed.

Ik daarintegen werk in de horeca, ik sta om 10.00 op, ga om 14.00 naar mijn werk en kom vaak na 23.00 thuis en ga dan nog even tv kijken.

Mijn vrije dagen zijn maandag en dinsdag, zijne zijn 'gewoon' zaterdag en zondag. De maandag en dinsdag avond zijn bijna heilig te noemen. Dan worden er alleen dingen samen gepland of gewoon lekker niets gepland.

Ook de zaterdag en zondag ochtend/middag is voor ons. Ik probeer zo vaak mogelijk te zorgen dat ik wat later kan beginnen en hij plant zijn afspraken na 15.00.

Soms sta ik gezellig samen met hem op (om vervolgens nog even mijn ogen dicht te doen als hij de deur uit is). Hij gaat nog wel eens een tukkie doen als hij uit zijn werk komt zodat we samen nog even een biertje of glas wijn kunnen doen als ik uit mijn werk kom.

Het lekkere vind ik is dat je echt tijd voor je zelf hebt. Overdag kan ik lekker mijn ding doen en hij kan 's avonds gewoon zijn ding doen. Geen gezeur dat hij alweer weg is 's avonds (ik ben er toch niet) en geen gezeur dat hij geen zin heeft om te shoppen of om die serie te kijken.

Ik heb het wel geprobeerd hoor een 'gewone' baan, maar ik werd er dood ongelukkig van, en het deed onze relatie ook geen goed dat de hele tijd op elkaas lip zitten.

Ik hoop dat je je weg er in zult vinden. Het kan lastig zijn, maar vooral omdat de buitenwereld het je vaak aanpraat dat het lastig is, is mijn ervaring.
[quote]kusunum schreef op 24 oktober 2008 @ 13:33:

Het lekkere vind ik is dat je echt tijd voor je zelf hebt. Overdag kan ik lekker mijn ding doen en hij kan 's avonds gewoon zijn ding doen. Geen gezeur dat hij alweer weg is 's avonds (ik ben er toch niet) en geen gezeur dat hij geen zin heeft om te shoppen of om die serie te kijken.

Dat vind ik inderdaad ook zo lekker!! Overdag ben ik vaak alleen, lekker rommelen en met de hond op pad (ben graag alleen dan, heb vrij intensief werk en hoef niet altijd mensen om me heen te hebben)... gewoon allebei lekker je eigen dingen kunnen doen zonder steeds in elkaars aanwezigheid te zijn... en lekker genieten van de vrije tijd samen!
Ja dat is idd super lekker... Op het werk kan het erg druk zijn en dan rust op het moment dat je thuis komt is lekker. Door de week kan ik me ook prima vermaken met de series en films op tv, heerlijk rustig op de bank.

Woensdag lekker samen een dag vrij en als het goed is dan ook bericht over een huisje :D
Ik vond het echt heel vervelend Ik werkte in de zorg en dus onregelmatig en hij een kantoorbaan .

We zagen elkaar daardoor veels te weinig ,allebei vonden we dat niet prettig . Daarom ben ik de zorg uit gegaan en dit bevalt ons veel beter
Miezman werkt in de horeca en ik op kantoor. Wij zijn op maandag allebei vrij. Dat is heerlijk! Maar ik vind het ook helemaal niet erg om 's avonds alleen thuis te zijn. Ik vermaak me wel, en als ik hem mis, ga ik gewoon bij hem aan de bar m'n biertje drinken.

Ik duim voor jullie dat jullie dat huisje krijgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven