De schaarste van seks

15-05-2018 21:45 221 berichten
Normaal gesproken ben ik iemand die de zaken van meerdere kanten bekijkt, maar dit keer kom ik er niet goed uit.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een aantal heel dierbare vriendinnen heb. Stuk voor stuk intelligente vrouwen, sterke karakters met levenservaring en levenslust. Ze zijn allemaal financieel succesvol; eentje runt een zeer winstgevende onderneming, de andere twee zijn directors bij multinationals. Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk. Ze hebben een groot netwerk, nou ja ze hebben gewoon alles mee. Maar met mannen lukt het niet.

Tenminste, dat dacht ik. Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed. Soms hadden we het over hun avontuurtjes, maar veel spraken we er niet over. Prima, ik bespreek mijn seksleven (als getrouwde vrouw) ook niet tot in detail met hen. Iets met wederzijds respect ofzo.

Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Of het mijn vriendschap met hen moet beïnvloeden, of het mijn beeld van hen als mensen, vrouwen en mijn vriendinnen moet veranderen. En of dat dan wat over mij zegt, en zo ja, wat dan.

Ik kom er niet goed uit. Want ik snap het. Of nou ja, ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje). Ik begrijp ook dat een (veel) jongere man het niet is voor ze. En dat ze niet gaan voor betaalde seks, dat ze niet tinderen. Dat ze niet perse een relatie willen, maar dat ze wel het beste van het beste wensen. En ja, dat zijn de types die zelf ook top of the food chain zijn. En dus bezet.

Voordat iemand het vraagt: ik ben niet bang dat ze voor mijn man gaan. Daar gaat dit niet over. Maar ik merk dat ik moeite heb met te verwoorden waar het dan wel over gaat. Misschien over de vraag wat ik zelf zou doen als ik hen was?

Hoe zouden jullie reageren in zo'n situatie?
roodmiertje schreef:
16-05-2018 21:40
Ik vermoed dat er daar bij veel vrouwen een blinde vlek zit. De woede van het vreemdgaan wordt gericht op de vrouw met wie is vreemdgegaan en niet de man die vreemdgaat. Het zou mij dan ook niet verbazen als een aantal vrouwen die hier zo fel van leer trekt tegen de minnaressen en zelfs hun vriendschap met ze zou verbreken, zelf wel hun eigen man zouden vergeven als hij vreemd zou gaan en daar spijt van zou hebben.

Het is een groep die zichzelf boven vrijgezelle vrouwen plaatst (bewijst het gebruik van het woord left over) en die een relatie ziet als essentieel voor een succesvol leven. De succesvolle vrijgezelle vrouw past niet in hun wereldbeeld en wordt daarom per definitie gewantrouwd. In een situatie zoals die van TO komt dat wantrouwen ineens in alle felheid aan het oppervlak en wordt de vrouw verketterd. De succesvolle vrijgezelle vrouw vormt een grote bedreiging voor deze groep die hun relatie als maatstaf voor hun succes en hun geluk gebruiken.

De man daarentegen maakt onderdeel uit van het wereldbeeld van deze groep. Hun belang is dus vooral om de man te sparen en te vergeven, want hun relatie gaat boven alles. Als de relatie stopt, dan is dat een groot drama voor deze groep. Ineens zijn ze dan niet meer, volgens hun eigen definitie, succesvol en behoren ze tot de groep die ze hiervoor verketterden. Dus moet alles op alles gezet worden om dat te voorkomen, en dat betekent dus je man vergeven en de minnares verketteren.
Van al het wereldleed kiezen ze dit uit om massaal los over te gaan. De minnaressen moeten op de brandstapel. Ik kan me over een heleboel onrecht in de wereld kwaad maken maar dit kan mij echt geen moer schelen. Ik vind het allemaal wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
16-05-2018 20:31
Waar haal je dit in hemelsnaam vandaan? Hoezo beter dan zijn vrouw? Echt geen moment dat je je daar mee bezig houdt hoor, hoe zijn vrouw is en dat je beter bent. En de vriendinnen van TO willen zeker niet dat hij zijn vrouw gaat verlaten voor hen. Waar haal je vandaan dat ze het 'ware liefde' vinden? Ze hebben totaal geen behoefte aan een ware liefde of verliefdheid!
ho ho ho.
Mijn nadruk, mogelijk niet goed overgekomen door slecht getypt vanuit mijn kant, lag op dat ik het bijzonder vervelend vond dat vrouwen zo onzeker opgevoed kunnen worden dat ze hun eigenwaarde halen uit 'beter zijn dan anderen'. Een grote onzekerheid waardoor ze zich nooit genoeg voelen, terwijl ze dat altijd al waren, en dit soort fratsen gaan uithalen.

Ik sprak over de vrouwen in mijn omgeving die herhááldelijk enkel voor bezette mannen gaan. Dit zijn absoluut geen seksbeluste stoere vrouwen, ook al doen ze zo, maar willen enkel zoals zoveel mensen leuk gevonden worden en liefde. Maar hebben het verkeerd geleerd door al vroeg onzeker gemaakt te zijn. Ik zei niet 'ze voelen zich beter dan anderen' ik zei 'ze willen zich beter dan anderen voelen'.
Als ze geen ware liefde of verliefdheid willen hebben ze zat opties bij ongetrouwde mannen. Met de scheidingen van tegenwoordig is niet elke super-hunk getrouwd hoor... en onder nooit-getrouwden valt ook menig goeds te vinden..
Bros before hoes
roodmiertje schreef:
16-05-2018 21:40

De succesvolle vrijgezelle vrouw past niet in hun wereldbeeld en wordt daarom per definitie gewantrouwd.

Een succesvolle vrijgezelle vrouw hoort niet per definitie te wantrouwt te worden.
Een succesvolle vrijgezelle vrouw hoort geen 'left-over' genoemd te worden.
Een succesvolle vrijgezelle vrouw is echter naar mijn inziens geen succesvolle vrijgezelle vrouw als ze bewust aanpapt met mannen die niet vrijgezel zijn met vrouw en kinderen. Dan is voor mij het gedeelte 'succesvol' en 'vrijgezel' weg.
Deze "succesvolle" mannen en vaders idem.
Bros before hoes
StefBros schreef:
17-05-2018 00:34
Een succesvolle vrijgezelle vrouw hoort niet per definitie te wantrouwt te worden.
Een succesvolle vrijgezelle vrouw hoort geen 'left-over' genoemd te worden.
Een succesvolle vrijgezelle vrouw is echter naar mijn inziens geen succesvolle vrijgezelle vrouw als ze bewust aanpapt met mannen die niet vrijgezel zijn met vrouw en kinderen. Dan is voor mij het gedeelte 'succesvol' en 'vrijgezel' weg.
Deze "succesvolle" mannen en vaders idem.
Dank voor het bevestigen van mijn punt. Jij bepaalt dus inderdaad succes aan de hand van relatiestatus.
En iets wat niet past in hoe men denkt dat de wereld hoort te werken wordt gewantrouwd. Dat is een heel natuurlijk verschijnsel.

Overigens probeer ik in mijn post uitleg te geven waarom men zo focust op de vrouw bij vreemdgaan en de man er mee weg komt. Het is wel veelzeggend dat dat je lijkt te ontgaan.

Ik ben wel benieuwd, als je van mening bent dat TO haar vriendschap met deze vrouwen moet verbreken: stel dat de man van een vriendin vreemdgaat. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat je niet bevriend was met die man. Maar je veroordeelt zijn gedrag wel. Stel nu dat die vriendin besluit haar man te vergeven. En nu? Jij gaat het die man dan ook vergeven? Of hou je vast aan je morele waardes en wil je dus niet meer met de man omgaan? En hoe zit het dan met die vriendin van je? Die houdt het gedrag in stand door de man te vergeven en door te gaan met hun relatie (dus voor man geen gevolgen). Ga je dan je vriendschap met haar daarom ook op een laag pitje zetten?
Ik zie het anders dan de meesten geloof ik. En ervaring van 2 kanten want ook is was 'left over' 5 jaar. Ik ben monogaam maar dat een heleboel dat niet zijn kwam ik in die 5 jaar wel achter. De getrouwde mannen die het probeerden aan te leggen met mij zijn niet te tellen. Eigenlijk had die de meeste tijd geen zin in een relatie of man of wat dan ook.....ik vond t helemaal prima zo alleen.
Maar er was geen met alcohol overgoten feestje of er waren er wel wat die mij als aangeschoten wild beschouwden en vonden dat ze wel aan me mochten zitten.
Daar dacht ik overigens anders over.
Ik ben geen type voor een minnaar. Daarvoor moet je stiekum kunnen doen. En als ik dan een leuk iemand heb wil ik het van de daken schreeuwen en ermee flaneren en het iedereen kunnen vertellen en m meetronen naar allerlei feestjes om te showen.
Zelfs bij enorm leuke exemplaren bleef er maar een stemmetje in mijn hoofd die aangaf dat t niks voor mij is.
Het is dus ook nooit gebeurd. En niet omdat dat niet kom maar omdat ik het niet toestond.
Stiekum doen is niks voor mij.............ik zou niet weten hoe ik het moest doen. Mijn huis is de zoete inval. Moet ik dan met hem met de gordijnen dicht en de deur op slot op de bank gaan zitten?
En uit eten gaan in een andere stad waar ik zeker geen bekenden of collega's zie?\
En mijn mond er altijd over houden?
Daar moet je het type voor zijn.
Ik ken wel enkele dames die dat ook hebben en nee dat zijn mijn vriendinnen niet. Omdat het mijn types niet zijn.
Trek hieruit je eigen conclusie's.
Overigens vind ik de overspelige man de boosdoener. Die heeft een relatie en is dus verantwoordelijk.
groeten minaa
minaa1 schreef:
17-05-2018 08:35
Ik zie het anders dan de meesten geloof ik. En ervaring van 2 kanten want ook is was 'left over' 5 jaar. Ik ben monogaam maar dat een heleboel dat niet zijn kwam ik in die 5 jaar wel achter. De getrouwde mannen die het probeerden aan te leggen met mij zijn niet te tellen. Eigenlijk had die de meeste tijd geen zin in een relatie of man of wat dan ook.....ik vond t helemaal prima zo alleen.
Maar er was geen met alcohol overgoten feestje of er waren er wel wat die mij als aangeschoten wild beschouwden en vonden dat ze wel aan me mochten zitten.
Daar dacht ik overigens anders over.
Ik ben geen type voor een minnaar. Daarvoor moet je stiekum kunnen doen. En als ik dan een leuk iemand heb wil ik het van de daken schreeuwen en ermee flaneren en het iedereen kunnen vertellen en m meetronen naar allerlei feestjes om te showen.
Zelfs bij enorm leuke exemplaren bleef er maar een stemmetje in mijn hoofd die aangaf dat t niks voor mij is.
Het is dus ook nooit gebeurd. En niet omdat dat niet kom maar omdat ik het niet toestond.
Stiekum doen is niks voor mij.............ik zou niet weten hoe ik het moest doen. Mijn huis is de zoete inval. Moet ik dan met hem met de gordijnen dicht en de deur op slot op de bank gaan zitten?
En uit eten gaan in een andere stad waar ik zeker geen bekenden of collega's zie?\
En mijn mond er altijd over houden?
Daar moet je het type voor zijn.
Ik ken wel enkele dames die dat ook hebben en nee dat zijn mijn vriendinnen niet. Omdat het mijn types niet zijn.
Trek hieruit je eigen conclusie's.
Overigens vind ik de overspelige man de boosdoener. Die heeft een relatie en is dus verantwoordelijk.
groeten minaa
Dit is niets bijzonders, toch? Het is algemeen bekend dat wanneer je als vrouw (single of getrouwd of net pril verkering, maakt niet uit) op een feestje bent, dat er dan mannen (al dan niet single) op je af zullen komen. En ja, meestal is het dat hoe meer drank erin gaat en hoe verder de nacht vordert, des te meer de grenzen vervagen.

Dit geldt trouwens net zo goed voor getrouwde mannen als voor getrouwde vrouwen. Die naief afschilderde vrouwtjes die zogenaamd alleen maar thuis zijn met de kinderen en seksueel op slot zitten, doen het net zo goed in het geniep, dan die mannen die zogenaamd zo wereldwijs en succesvol zijn.

Je hoeft echt niks bijzonders te hebben om vreemd te gaan, of als single seks te hebben met een getrouwde vent.

Waar je ballen en karakter voor nodig hebt is juist om eerlijk en trouw te zijn en blijven in een lange relatie. En om die lange relatie überhaupt op te bouwen. Gelukkig zijn er nog heel veel mensen die hiervoor gaan en die dit ook serieus nemen en dus niet op de eerste de beste springen waarbij ze een kansje maken.
Als deze vrouwen dus een Single man in hun leeftijdsgebied zien als een "leftover", dan is het logisch dat ze dus een getrouwde man als iemand zien die succesvol is. Een getrouwde man die daarnaast nog meer vrouwen tot zijn beschikking heeft die is dan natuurlijk nog succesvoller. Want, wanneer meerdere vrouwen die man willen, dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat je als vrouw de beste bent en hem wint van de rest.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Lil0u schreef:
17-05-2018 09:02
Dit is niets bijzonders, toch? Het is algemeen bekend dat wanneer je als vrouw (single of getrouwd of net pril verkering, maakt niet uit) op een feestje bent, dat er dan mannen (al dan niet single) op je af zullen komen. En ja, meestal is het dat hoe meer drank erin gaat en hoe verder de nacht vordert, des te meer de grenzen vervagen.

Dit geldt trouwens net zo goed voor getrouwde mannen als voor getrouwde vrouwen. Die naief afschilderde vrouwtjes die zogenaamd alleen maar thuis zijn met de kinderen en seksueel op slot zitten, doen het net zo goed in het geniep, dan die mannen die zogenaamd zo wereldwijs en succesvol zijn.

Je hoeft echt niks bijzonders te hebben om vreemd te gaan, of als single seks te hebben met een getrouwde vent.

Waar je ballen en karakter voor nodig hebt is juist om eerlijk en trouw te zijn en blijven in een lange relatie. En om die lange relatie überhaupt op te bouwen. Gelukkig zijn er nog heel veel mensen die hiervoor gaan en die dit ook serieus nemen en dus niet op de eerste de beste springen waarbij ze een kansje maken.
Dat geloof ik best hoor. Ik heb alleen geen ervaring met hoe getrouwde vrouwen doen als ze n borrel op hebben op een feest. Omdat ze simpelweg niet op me vallen hé 😆 Ik sprak puur uit mijn eigen ervaring. En toen ik getrouwd was gebeurde dat ook wel eens maar het komt niet in de buurt van wat ik ervaarde toen ik vrijgezel was qua frequentie.
Ik vind puur dat diegene die een relatie heeft verantwoordelijk is voor die relatie. Neemt niet weg dat de 3de speler in die relatie een bepaald type/ karakter moet zijn/ hebben. En zo ben ik niet, ik kan het ook niet. Ik wil het ook niet.
Minaa
Mijn ervaring met single dames die het met een bezette man aanleggen is dat het vaak casual begint maar met een gebroken hart eindigt. Ik zie mijn vriendinnen miet graag verdrietig dus ik zou ze waarschuwen, meer kun je volgens mij niet doen. Ik zou er overigens wel voor waken om niet hun emotionele vuilnisbak te worden.
Een getrouwde man is gewoon makkelijk als je makkelijk seks wil. Meestal zijn ze niet eens ongelukkig getrouwd maar zoeken gewoon wat aandacht die ze in overvloed vinden bij de minnares. Tel daarbij de meestal ongeremde seks bij op en het is bingo. Het is voor beide partijen een win win situatie. De vrijgezelle vrouw heeft geen gezeik en de getrouwde man gaat als een gelukkig man naar huis waar hij ook gewoon weer normaal en lief is voor zijn gezin. Ik zie het probleem niet. Ik heb vriendinnen die uit principe niet met een gebonden man aanpappen maar ook die het wel doen. Ik zou wel wat meer reacties willen lezen van de forummers die nu de vrijgezelle vrouw veroordelen wat zij van de vreemdgaande getrouwde man vinden. Wordt die ook zo hard veroordeeld?
anoniem_359717 wijzigde dit bericht op 18-05-2018 09:11
22.87% gewijzigd
iris1969 schreef:
17-05-2018 21:18
Mijn ervaring met single dames die het met een bezette man aanleggen is dat het vaak casual begint maar met een gebroken hart eindigt. Ik zie mijn vriendinnen miet graag verdrietig dus ik zou ze waarschuwen, meer kun je volgens mij niet doen. Ik zou er overigens wel voor waken om niet hun emotionele vuilnisbak te worden.
herkenbaar
ik waarschuw vriendinnen ook vooral voor de kwetsbaarheid en het verdriet
roodmiertje schreef:
17-05-2018 06:35
Dank voor het bevestigen van mijn punt. Jij bepaalt dus inderdaad succes aan de hand van relatiestatus.

Eh... nee hoor.
Ik vind je niet minder succesvol of meer als je wel of geen relatie hebt.
Ik vind je minder succesvol als mens als je bewust meewerkt aan pijn van anderen. Zoals bijvoorbeeld bewust doorgaan met een getrouwde monogame man terwijl de vrouw in het ongewisse gelaten wordt. Ik vind je dan een onaardig onsuccesvol en egoïstisch persoon die haar eigen zoektocht naar bevestiging belangrijker vind dat de eventuele pijn die dat een ander kan opleveren (en eventueel bijkomende kinderen).
Of je nu graag een relatie met 1 iemand of meerderen wil of liever vrijgezel bent; er zijn zat opties waarbij niemand pijn gedaan wordt. Ik heb geen medelijden met beiden die aan deze leugen meewerken omdat het beiden volwassen mensen zijn die bewuste keuzes kunnen maken en geen loopse honden die dit niet kunnen. Er bestaat niks als 'per ongeluk herhaaldelijk vreemd gaan' tenzij je een vorm van dementie hebt o.i.d.
Bros before hoes
Marvis66 schreef:
18-05-2018 08:17
Een getrouwde man is gewoon makkelijk als je makkelijk seks wil. Meestal zijn ze niet eens ongelukkig getrouwd maar zoeken gewoon wat aandacht die ze in overvloed vinden bij de minnares. Tel daarbij de meestal ongeremde seks bij op en het is bingo. Het is voor beide partijen een win win situatie. De vrijgezelle vrouw heeft geen gezeik en de getrouwde man gaat als een gelukkig man naar huis waar hij ook gewoon weer normaal en lief is voor zijn gezin. Ik zie het probleem niet. Ik heb vriendinnen die uit principe niet met een gebonden man aanpappen maar ook die het wel doen. Ik zou wel wat meer reacties willen lezen van de forummers die nu de vrijgezelle vrouw veroordelen wat zij van de vreemdgaande getrouwde man vinden. Wordt die ook zo hard veroordeeld?
Totdat het jouw man / vriend overkomt, dan denk je er wellicht anders over.
creativeguy schreef:
18-05-2018 21:22
Totdat het jouw man / vriend overkomt, dan denk je er wellicht anders over.
En als dat haar man/vriend "overkomt", was er dan nooit iets gebeurd zonder die minnares? Was hij dan nooit in de verleiding gekomen? Probleem ligt echt bij hem dan hoor.
Antoon69 schreef:
18-05-2018 21:53
En als dat haar man/vriend "overkomt", was er dan nooit iets gebeurd zonder die minnares? Was hij dan nooit in de verleiding gekomen? Probleem ligt echt bij hem dan hoor.
Precies! De gebonden man/vrouw is fout. Niet de vrijgezelle man/vrouw.
Marvis66 schreef:
18-05-2018 23:18
Hier ben ik het niet mee eens. Als je wéét dat diegene gebonden is vind ik dat je ook bijdraagt aan pijn van anderen. Beiden zijn fout.
Zoek gewoon een vrijgezelle joh, er zijn biljarden mensen in de wereld..
Bros before hoes
StefBros schreef:
19-05-2018 17:10
Zoek gewoon een vrijgezelle joh, er zijn biljarden mensen in de wereld..
Want jij vliegt zelf de hele wereld over op zoek naar een leuke partner? Dat zou betekenen dat je die nog niet gevonden hebt, en dus dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Of ben je al sinds eeuwen samen met je partner? Dan weet je helemaal niet waar je het over hebt.

Bij gebrek aan beter is een getrouwde man in zeldzame gevallen een optie.
Amant schreef:
15-05-2018 22:05
Het past bij ze hè; no strings attached en je kunt er dus snel zonder problemen vanaf. Het is de natte droom van elke manager.

Haha, ja, zo is het wel.
Marvis66 schreef:
18-05-2018 23:18

Het deugt niet. Respectloos enzo.
Perzina schreef:
19-05-2018 19:59
Het deugt niet. Respectloos enzo.
Uit jouw mond, pardon toetsenbord?
roodmiertje schreef:
19-05-2018 18:08
Want jij vliegt zelf de hele wereld over op zoek naar een leuke partner? Dat zou betekenen dat je die nog niet gevonden hebt, en dus dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Of ben je al sinds eeuwen samen met je partner? Dan weet je helemaal niet waar je het over hebt.

Bij gebrek aan beter is een getrouwde man in zeldzame gevallen een optie.
'Bij gebrek aan beter'= 'Als je lui en gemakzuchtig bent en niet aan anderen denkt'.

Verder lees ik dat ik zowel vrijgezel áls in een relatie volgens jou per definitie niet weet waar ik het over heb. Dat komt vrij dicht in de buurt dat wat ik ook zeg ik volgens jou toch nooit weet waar ik het over heb... Dat is geen instelling waar je fatsoenlijk een discussie mee kan voeren. Dat is een kinderachtige methode om je gelijk te willen halen en niet het fatsoen te hebben om naar anderen te luisteren. Of heb je het eigenlijk tegen jezelf en probeer je tegen jezelf goed te praten dat je met allerhande getrouwde mannen date? :confused:
Bros before hoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven