[ ** Deel 10 NL vrouwen met Marokkaanse liefde! ** ]

08-01-2008 12:03 3570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw jaar, nieuw topic!!! Op deel 10!!

Voor onze recepten ga naar hier:

Het [ ** Vrouwen met Marokkaanse liefde! ** ] Receptentopic
Ok, beginnen maar bij het begin: De voorstelronde.

Mijn naam is jessie, ben 21 jaar. In april 2 jaar samen met Mhamed. Wij wonen samen in Tiznit, Zuid-Marokko en hebben daar een "bijouterie". Momenteel ben ik een tijdje in België, maar binnen 39 dagen vertrek ik weer. Eens terug in Marokko gaan wij incha'allah trouwen.
.
Hoi,

ik geloof dat ik hier maar eens kom buurten haha.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Ik ben trouwens zelf (zonder vriend/man etc) al 3 x naar Marokko geweest.

Taromit; vergeef me mijn nieuwsgierigheid maar hoe kom je zo jong aan een jongen uit Marokko? Heb je hem daar ontmoet?? Ik weet toevallig wel waar Tiznit ligt, ik ken mensen van hier die daar vandaan komen.
If you don\'t believe in yourself, no one else will
.
mmm, doe mij een paar dadels en harira van die foto!!

ik ben mellebel, in augustus vorig jaar getrouwd in Zagora met Y. we kennen elkaar via Skype. nu zijn we bezig met de visumprocedure om hem naar NL te laten komen.

en nu ga ik slapen, heb een vermoeiende werkdag achter de rug, truste!
Hallo allemaal ik ben Aly ik ben 24 jr en heb ik maart alweer 2 jaar met mijn liefde uit Maroc. Hij woont nu ook in Casa en heb hem ontmoet in Duitsland. We hebben nog geen plannen om te verhuizen dus we blijven voorlopig nog even heen en weer reizen.. Maar ja dat is ook leuk. Ik kom gewoon bij hem thuis en ben daar ook van harte welkom. Het probleem tussen ons ligt meer van mijn kant. Mijn ouders, vooral mijn moeder ziet het niet zitten. Nu ligt dit denk ik meer aan haar dan aan mijn relatie. Want hij is echt super lief en ik snap wel dat ouders bang zijn maar mijn moeder zegt soms echt de ergste dingen, helaas maar waar.

@ Mystique: Ik vind je verhaal eigenlijk best wel inspirerend. Wat zei je vriend er eigenlijk van. Vond hij het ook niet super speciaal. Als ik hem was zou ik dat wel vinden.. Ben je trouwens ook niet bang voor reacties van familie vrienden. Dat zou ik namelijk wel hebben. Maar nu ben ik ook wel iemand die veel waarde hecht aan de mening van een ander, wat natuurlijk niet altijd even goed is.

@ Mellebel: goh skype, ja er zijn natuurlijk veel wegen, maar deze heb ik niet eerder gehoord. .Grappig hoor!! Wanneer denk je trouwens dat je liefje hierheen kan komen? En hoelang zijn jullie ook alweer samen.

@Taromit: Hoe loopt je winkeltje eigenlijk? Lukt het een beetje? Heeft je vriend ook werk, of runnen jullie het bedrijfje saampies?

@Casablanca: Welkom; Komtjouw vriend nu ook uit casa? Of ergens anders vandaan? Misschien kun jij ons meer vertellen over je ervaringen je marokkaanse ex(en).. .Hoeft niet perse negatief... en wat is dat toch met die marokkaanse mannen, waarom zijn ze toch ook zooo aantrekkelijk...

Al moet ik zelf eerlijk zijn dat ik dacht dat mijn vriend een halfbloedje was toen ik hem voor het eerst zag.. Maar nu zie ik het wel aan hem dat hij een echt marokkaan is..

Groetjes Aly
quote:casablanca schreef op 08 januari 2008 @ 21:12:

Taromit; vergeef me mijn nieuwsgierigheid maar hoe kom je zo jong aan een jongen uit Marokko? Heb je hem daar ontmoet?? Ik weet toevallig wel waar Tiznit ligt, ik ken mensen van hier die daar vandaan komen.

Ik woonde een al een paar maanden in Marokko toen ik dakloos werd en iemand die ik vaag kende me een tijdelijke plek bij zich thuis (met z'n moeder en broers en zussen) aanbod. Toen botste ik op z'n broer en ben ik er nooit meer vertrokken :D

Waar ben je allemaal geweest in Marokko?
quote:Alydientje schreef op 09 januari 2008 @ 10:46:

@Taromit: Hoe loopt je winkeltje eigenlijk? Lukt het een beetje? Heeft je vriend ook werk, of runnen jullie het bedrijfje saampies?

Het is crisis... Momenteel stikt het in Tiznit weer van Europeanen, maar dan voornamelijk gepensioneerden die op de camping zitten en geen geld hebben om uit te geven. Wij runnen de winkel samen. M'n mannetje rijdt voornamelijk de hele dag rond met de bromfiets op zoek naar potentiële klanten. Online heb ik ook nog niet veel verkocht. Geen geld voor marketingcampagnes, dus ik moet het hebben van mond op mond reclame. BTW: Voor de dames die af en toe naar Marokko ga: Op het forum verzamel ik leuke hotelletjes. uit Marokko.. Mocht je een leuk hotel zijn tegengekomen, feel free om een bericht te plaatsen op het forum
Taromit, het klinkt trouwens wel heel eng hoor, als westerse tiener dakloos zijn in Marokko. ben je van het ene huis meteen naar het andere huis van die vage kennis gegaan of heb je daar echt rondgezworven?

brrr, klinkt echt scary.

haha, ik weet nog dat ik een keer 's avonds laat boos was op Y, in een buitenwijk in Agadir. toen liep ik in m'n eentje het huis uit (effe afkoelen) maar het was al donker en overal zaten enge mannen op de stoep op me te azen als gieren op een karkas. dingen naar me te roepen en geluidjes te maken. vanachter de ruit zaten kinderen en vrouwen me aan te kijken, zo van wat DOET zij daar alleen. toen ben ik maar weer snel terug naar huis gegaan. ik ben 2 straten ver gekomen... en normaal ben ik echt niet zo'n schijterd, maar dit was heel eng!
Ik lees zo af en toe wel eens bij jullie mee en ben nieuwsgierig wat jullie van het volgende vinden:

Mijn vriend heeft een dochter van 18, zij heeft een marokaanse vriend die ongeveer 80 km. verder woont. Zij hebben bijna een jaar verkering. Hij haalt haar 1x per week op en dan gaan ze een avondje uit. Nu willen ze wel eens een weekendje weg, maar mijn vriend vindt dit niet goed want: zijn dochter weet van haar vriendje geen adres, mijn vriend heeft aan haar gevraagd of haar vriendje zijn adres aan mijn vriend zou willen geven en dat wil haar marokaanse vriendje niet! Mijn vriend heeft hier nu totaal geen vertrouwen meer in die jongen omdat hij zo geheimzinnig doet. Dochterlief zegt dat zijn ouders niet mogen weten dat hij met een nederlands meisje gaat en dat geloven we ook wel, maar hij kan daar dan toch open in zijn. Zij vindt het ook totaal niet belangrijk dat ze niet weet waar hij woont want "ze houden toch van elkaar". Volgens mij is die vriend er alleen maar op uit met haar voor de sex en soms denk ik weleens dat hij misschien wel uitgehuwelijkt is.

We proberen haar ervan te overtuigen dat het een vreeemde relatie is als je van je partner niets weet en zeker na zo'n lange tijd, maar ze is zo verliefd en wil van niets horen, en ze vindt het ook helemaal niet belangrijk.

Wat vinden jullie van zoiets?
..
.
quote:mellebel2 schreef op 09 januari 2008 @ 11:55:

Taromit, het klinkt trouwens wel heel eng hoor, als westerse tiener dakloos zijn in Marokko. ben je van het ene huis meteen naar het andere huis van die vage kennis gegaan of heb je daar echt rondgezworven?

brrr, klinkt echt scary.

haha, ik weet nog dat ik een keer 's avonds laat boos was op Y, in een buitenwijk in Agadir. toen liep ik in m'n eentje het huis uit (effe afkoelen) maar het was al donker en overal zaten enge mannen op de stoep op me te azen als gieren op een karkas. dingen naar me te roepen en geluidjes te maken. vanachter de ruit zaten kinderen en vrouwen me aan te kijken, zo van wat DOET zij daar alleen. toen ben ik maar weer snel terug naar huis gegaan. ik ben 2 straten ver gekomen... en normaal ben ik echt niet zo'n schijterd, maar dit was heel eng!Ben van het ene huis naar het huis van m'n schoonfamilie gegaan... De week ervoor wou ik trouwens ook ff afkoelen. Was om 2u snachts naar buiten gegaan. Tiznit is heel veilig, heb er me nog nooit onveilig gevoeld op straat, ook omdat iedereen er me kent. Maar die avond werd ik nagelopen door 2 jongens. Ik was al razend dus vertelde hen dat ze konden ophoepelen...Ze bleven me achtervolgen... Daarna trok 1 van de 2 aan m'n arm. Hij haalde z'n mes uit en zei dat ik zeker niet wist wie hij was dat ik sprak tegen de grootste dealer van de stad. Hij zei dat ik hem moest kussen of dat hij anders m'n gezicht zou bewerken met z'n mes. Ik draaide m'n gezicht naar hem en zei: Hier heb je m'n gezicht, doe maar, snij me maar met je mes, maar hoepel dan op... En toen zijn ze weer vertrokken. Waarschijnlijk waren ze té high en hebben ze het daarom gedaan... Ik denk dat ik weet wie het is, die jongen komt vaak bij ons in de speelhal. Hij is idd gekend voor hasjish enzo... Alleen wist hij toen niet tot welke familie ik behoorde (omdat ik pas de dag erna naar m'n schoonfamilie ben gegaan), anders had hij het nooit geprobeerd.
Taromit: dus echt dakloos ben je niet geweest dan. het stond er echt alsof je weken onder een brug hebt geslapen maar gelukkig valt het wel mee!

Soleil: het klinkt inderdaad allemaal wat vaag. Als dat meisje zo weinig informatie van haar vriend weet is dat misschien geen goed teken. hij lijkt dan wel wat verborgen te houden. komt hij wel bij jullie thuis?

maar wat Mystique ook zegt: als je vriend zijn dochter probeert haar bij haar vriend weg te houden werkt dat alleen maar averechts. (bij mij in ieder geval wel, toen ik 18 was, haha!)

ik had ook een (oudere) marokkaanse vriend van mijn 18e tot 21e. hij kwam wel uit dezelfde stad als ik. eerst wist ik ook niet waar hij woonde, zijn vrienden en broer kende ik dan al wel. pas na anderhalf, 2 jaar vertelde hij me waar hij woonde maar ik mocht echt nooit daar aan de deur komen. anders kreeg hij ook gezeik met zijn ouders. we gingen dus ook maar 1 of 2 keer in de week uit (stappen of uit eten, hotelletje)

misschien wil die jongen zijn adres wel niet geven omdat hij bang is dat zij of jouw vriend daar ooit langsgaat, of opbelt of zoiets.

het hoeft dus niet zo te zijn dat het een loverboy of een gebruiker ofzo is, maar als je zo weinig van die jongen weet zou ik er wel extra alert op zijn. het blijft een vreemde manier van doen.

ik heb het zelf uiteindelijk uitgemaakt met die jongen, omdat er gewoon geen toekomst in zat. we zouden nooit kunnen gaan samenwonen/ trouwen, ik kon nooit contact hebben met zijn ouders. dat is gewoon niet gezond. misschien als je het met de dochter van je vriend over deze boeg gooit dat ze hier wel open voor staat.

tja, en achteraf zou je kunnen zeggen dat ik ben gebruikt. maar zo voelt het voor mij niet. we waren toen echt gek op elkaar.
Hihi in Tiznit zijn er geeneens bruggen... Met dakloos zijn bedoel ik: Geen onderkomen hebben... Ik kon nergens terecht. Was op het vorig adres de deur uitgeslagen. Gelukkig was m'n schoonbroertje er toen voor me.

Pffff, zit sinds een paar uur in een dip en ik weet niet waarom. Ik vervloek hem omdat hij nu al 3 maanden weigert z'n GSM aan te steken en bij zich te houden. Ik vervloek die 4000km tussen ons. Ik vervloek het gerecht omdat m 'n scheiding met zoveel vertraging voorkomt. Ik vervloek alles gewoon... Tfoeeeee!!!

Op naar een beter gevoel zeker... Nog 38 dagen... Grrr ik haat de dagen dat ik niet moet werken, ze gaan zo tergend traag voorbij.
quote:taromit schreef op 09 januari 2008 @ 11:48:

[...]

Ik woonde een al een paar maanden in Marokko toen ik dakloos werd en iemand die ik vaag kende me een tijdelijke plek bij zich thuis (met z'n moeder en broers en zussen) aanbod. Toen botste ik op z'n broer en ben ik er nooit meer vertrokken :D

Waar ben je allemaal geweest in Marokko?

Maar wat deed je daar dan voor die tijd? Als ik goed terugreken was je 19 toen je je huidige vriend leerde kennen en toen was je al alleen in Tiznit (of iig Marokko)... ik ben zelf nu 3 x geweest, waarvan de 1e keer op mn 16e met school, maar ik denk toch dat niemand me zomaar naar Marokko had laten gaan op mn 19e... (en dan was mijn pa zelfs al eerder daar geweest)

Ben dus erg nieuwsgierig naar je (best bijzondere) verhaal :-)

Ik ben op mn 16e dus geweest, toen hebben we t rondje casa - beni mellal- marrakech - ait ben haddou - todra kloof - ourzazate - fes - chefchaouen -tanger - casa gedaan (zo ongeveer)

In mei 2006 heb ik 2weekse rondreis met Koning aap gedaan, beetje zelfde rondje maar dahn omgekeer en zonder chefchaouen en tanger, maar met essaouira. Afgelopen mei ben ik alleen een weekje naar marrakech en essaouira geweest.

Vrienden van hier willen me graag nog mee hebben naar omgeving tiznit, maar zij gaan zelf met busje en 5 kids in de zomer en daar bedank ik dus voor. Maar ik zou graag nog een die kant op komen om te zien waar ze vandaan komen.
Om nog te reageren om het andere bericht:

ik ben nu pas een paar weken met mn vriend, we waren al paar weken aan t daten voordat t wat werd dus ken m iets langer. (eindelijk een jongen die niet meteen overduidelijk op versiertoer gaat) T voelt echt goed, van beide kanten. Maar ik moest gewoon naar zn ouders vragen...

Mn 1e vriendje was Marokkaans en zolang als t duurde, 6 mnd, moest t geheim blijven, we konden niet samen gezien worden door familie etc. Hij wist ook al dat t grote problemen zou geven en uiteindelijk werkte het dus ook niet. Hij was ook best religieus wat t nog lastiger maakte.

Daarna kwam er nog een Afghaans vriendje waarvan de ouders in Iran zaten maar toen het na een paar maanden (als je toch wat serieuzer wordt) ter sprake kwam wist hij zelf niet goed wat ie moest doen want zn vader zou woest worden en hij kon eigenlijk niet met mij verder. Toen heb ik voor mezelf besloten om er een punt achter te zetten.

Toen kwam er nog een Marokkaan, maar die was van Arab. kant en nogal vrij dus dat was waarschijnlijk geen probleem geweest.

Daartussen zat nog t eea. maar dat zal ik jullie besparen wat gaan jullie wel niet van me denken haha.

Ik begreep iig dat hij het komende half jaar sowieso geen woord zal zeggen over mij en dat het probleem van zn ouders zal zijn dat ik 'niet marokkaans ben'. Tja, wat doe je eraan he.

Mijn ouders zijn makkelijker, hij zou welkom zijn, maar zij maken zich ondertussen ook een beetje druk om zijn ouders, omdat ik dit al eerder heb gehad en ik daardoor natuurlijk behoorlijk moeilijke momenten heb gehad...

Pff nou dat was een heel verhaal

Ik moet nu gauw naar t stadsdeelkantoor!
quote:casablanca schreef op 09 januari 2008 @ 19:12:

[...]

Maar wat deed je daar dan voor die tijd? Als ik goed terugreken was je 19 toen je je huidige vriend leerde kennen en toen was je al alleen in Tiznit (of iig Marokko)... ik ben zelf nu 3 x geweest, waarvan de 1e keer op mn 16e met school, maar ik denk toch dat niemand me zomaar naar Marokko had laten gaan op mn 19e... (en dan was mijn pa zelfs al eerder daar geweest)

Ben dus erg nieuwsgierig naar je (best bijzondere) verhaal :-)

.

Voor ik m'n mannetje leerde kennen, werkte ik als hulp bij een schrijnwerker. Heel leuk.

Ik wou nog ff terug komen op dit:

Toen kwam er nog een Marokkaan, maar die was van Arab. kant en nogal vrij dus dat was waarschijnlijk geen probleem geweest.

Ik vind het nl. een beetje kort door de bocht. Mijn familie is berbers, fier het te zijn maar heel openminded. Mijn vriendenkring bestaat bijna uitsluitend alleen uit Berbers (komt omdat ik enkel Berbers spreek en geen Arabisch) en ze zi jn allemaal heel normaal. Maar misschien heb jij met Berbers negatieve ervaringen opgedaan, kan wel zijn, maar ze zijn zeker niet allemaal zo ;)
..
.
Hoi allemaal!!

Ik ben helemaal nieuw hier op de Viva forum!

Maar heb sinds een half jaar een geweldige, lieve marokkaanse vriend! Helaas een nadeel, hij woont daar ook nog :S

Via internet ben ik jullie forum tegengekomen, want met andere mensen (familie/vrienden) over onze relatie praten is een beetje moeilijk!!! Is toch nog altijd een beetje not-done!

HOpelijk hier om toch een beetje contact te hebben met mensen in 'bijna' dezelfde situatie!!
Hallo, ook ik lees weleens mee.. Ben 23 jaar en mijn partner is ook Marokkaans. Inmiddels getrouwd, maar toen we samenwonend waren wist zijn familie er ook al vanaf. Nooit geen problemen mee gehad gelukkig.

Wat mij wel opvalt is dat er regelmatig Marokkaanse jongens mij proberen te versieren als ik bijv naar de islamitische slagerij ofzo ga. Mijn partner ziet dat weleens en kan er nou niet bepaald om lachen, en dat is nog zwak uitgedrukt.

Vind het trouwens erg leuk om Marokkaans te koken. Van allerlei versierde borden met verschillende gerechten. En jullie? Gelukkig eet hij ook weleens mijn paella's, pasta's en dergelijke.

@soleil..Kan mij voorstellen dat je vriend het eng vind om zijn dochter met iemand mee te laten gaan ( ongeacht de afkomst) waarvan hij noch zijn dochter enkele informatie heeft. Kan je vriend hem niet eens uitnodigen op een gezins etentje om hem wat beter te leren kennen. Dan geeft hij zijn dochter niet gelijk ongelijk, maar kan hij misschien iets beter de situatie inschatten. Als ze toch gaat; vraag dan om de gegevens van het hotelletje en schrijf evt stiekem zn kentekennummer van zn auto op. Probeer een beetje te schipperen met de dochter. Dat betekent niet dat je alles maar moet toelaten, maar het is beter dingen open met haar te bespreken dan dat ze straks evt gaat liegen over dingen. Succes!
.
Idd, helemaal mee eens!

Idd not done niet helemaal het goede woord! Maar toch vaak het gevoel dat ze het niet begrijpen! En natuurlijk de religie (mijn vriend is Moslim) wat voor hun het meeste afstoot! maar dat is meer onbegrip en de negatieve reacties wat mensen hebben over het algemeen!

ZIjn familie weet het wel.. mijn familie voor een gedeelte! Hij is er wat sneller in dit soort dingen als mij! Ben toch nog wel een beetje afwachtender

T is namelijk allemaal nog wel kort etc.. dus maar ff kijken hoe het loopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven