Diepgang relatie

17-09-2025 09:57 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, hoe kan ik wat meer diepgang in mijn relatie krijgen? Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie en ik merk dat ik dat een beetje mis.
We hebben het vaak over algemene dingen maar niet echt over ons, onze relatie en hoe we de toekomst voor ons zien. Verder ondernemen we ook niet echt veel nieuwe dingen meer. Het is telkens hetzelfde. Hij komt zelf ook nooit met iets anders. Ik heb al aangegeven dat ik in de weekenden wel eens wat meer kwalitytime wil maar omdat hij weinig initiatief neemt en andere dingen vaak van mij kwamen wil ik het nu eens bij hem laten. Ik merk dat ik het ook lastig vind om dit onderwerp aan te kaarten. Tips zijn welkom!
dolfje schreef:
17-09-2025 10:00
Gewoon zeggen dat je meer diepgang verwacht en aangeven dat hij het volgende uitje op die en die datum moet regelen.
Als je het bij hem laat zonder dat aan te geven veranderd er waarschijnlijk niks.
Voor mij zou het dan niet duidelijk zijn wat mijn partner concreet verwacht. Uitje regelen op die datum, ja, datbis concreet. Maar "ik verwacht meer diepgang "....dat wordt een ingewikkelde, zeker als dat er bij hem blijkbaar van nature niet in zit. Daar zou ik weinig resultaten van verwachten.
Als ik het goed begrijp uit het vorige topic heeft hij wel eens zelf een weekendje weg achtig uitje voorgesteld en vervolgens niet geleverd. Nou dan weet je het wel. De man snapt best wat leuk is maar steekt er niet veel moeite in.... of geld
Lorem Ipsum
Wij houden elke maand 1 avond vrij, die we dan ook blokkeren in de agenda. Voor ons is dat altijd de tweede dinsdag van de maand. We bestellen ons favoriete eten om geen gedoe met afwas etc. te hebben.

De bedoeling is om die avond een leuk gesprek te hebben, dat letterlijk over alles kan gaan. In het begin is dat wat vreemd. Na een tijdje ga je er naar toe leven. Dan lees je wat, of hoor je iets, en denk je bij jezelf dat het wel leuk is om mee te nemen naar “onze” avond.

Als je echt niks hebt om over te praten, spendeer je die tijd met het plannen van een leuke daguitstap of weekend.

Het duurt allemaal hooguit drie uurtjes, en wanneer het op is, doen we ook elk gewoon apart ons ding. Maar heel vaak volgen er in de dagen nadien nog gesprekken die voortborduren op wat er die avond gezegd werd.

Heel praktisch aangepakt, maar het werkt wel en het is heel waardevol.
Wat me opvalt in je 2 berichten (ik vraag me altijd af waarom mensen met prangende vragen en 5 pagina's aan reacties niet nog even terug kunnen komen om te reageren!!), is dat je diepgang wil, maar zelf niks aan durft te kaarten. Alles moet maar van hem komen.
Jij bent het niet eens met de financiële verdeling die je zelf voorstelde. Je verwacht van hem dat hij dit aanpast, vult alles in maar zegt niks.
Jij wil een weekend weg, verwacht dat hij dit regelt.
Jij wil qualitytime, hij moet met ideetjes komen.
Jij wil diepgang, dus hij moet praten.

Als je iets wil veranderen raad ik je sterk aan hierover te PRATEN! Dat is namelijk precies wat ik diepgang vind geven aan een relatie. Alles wat jij nu dus blijkbaar niet doet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven