Dilemma: wanneer is het "wat"?

11-04-2010 16:24 17 berichten
Hmm, jullie zien me vast wel aankomen met zo'n onderwerp 12 in een dozijn. Maar goed, heb nu echt wel even goede tips en invalshoeken nodig

Ik heb een hele leuke jongen leren kennen tijdens een weekend weg. We hebben elkaar na het weekend veel gesproken en ook uitgesproken dat we elkaar wel errug leuk vinden

We zouden elkaar pas over een paar weken zien, maar we hebben toch een afspraak ertussen kunnen proppen. Het was heel gezellig en leuk. En we hebben gezoend *zucht*

Maar goed, wanneer is het "wat" dus? Ik wil het liefst nu en hier weten waar we naar toe gaan en hem die vraag stellen. Mijn verstand zegt dat het beter is dingen op zijn beloop te laten en af te wachten tot de volgende afspraak. Oke, vind ik logisch. Want het kan/komt nogal claimend over. Ikzelf zou het goed opvatten, maar kan me voorstellen dat een ander het anders opvat.

Een factor die het bemoeilijkt: ik weet dat er een meisje is die hem ook leuk vindt en ze zien elkaar volgende week op een feestje. Zij en ik weten van elkaar (ze kan me namelijk wel killen ) Eigenlijk wil ik de "buit veilig stellen". Aan hem vertellen over dat andere meisje en vragen wat wij hebben of waar wij naar toe gaan (ik voel me namelijk bedreigd door de aanwezigheid van dat andere meisje). Maar ja, ik kan me voorstellen dat het hier ook claimend overkomt.

Ik hoef het woord relatie niet per se te horen (wel heel graag ), maar gewoon weten of we nu inderdaad een relatie hebben, of we exclusief daten of dat het allemaal nog vrijblijvend is. Met alles heb ik vrede, zolang ik maar weet waar ik aan toe ben.

Wel of niet vragen?

Totaal aantal stemmen: 28

Ja, gewoon recht toe recht aan. Dan weet je waar je aan toe (7%)
Ja, maar gewoon op een luchtige, informerende wijze vragen (29%)
Ja, want als hij stom reageert, dan weet je vanzelf dat hij (4%)
Nee, want dit soort dingen gaan vanzelf (43%)
Nee, want hij gaat zich geclaimed voelen (11%)
Anders..... (7%)
Alle reacties Link kopieren
Als hij jou net zo leuk vindt als jij hem dan laat hij zich toch niet door een ander meisje wegkapen? Het is toch niet dat hij geen eigen wil heeft en dat zijn levensloop afhankelijk is van wie hem al dan niet probeert te versieren?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
je hebt 1 date gehad en 1 x gezoend? Hoe oud ben je? No offense, maar toen ik wat jonger was wilde ik ook gewoon meteen verkering, nu eerst lekker daten, rustig an en we zien wel waar het schip strandt..

Ik zou gewoon lekker rustig doen, mannen zijn jagers niewaar? Als hij je echt leuk vind dat doet hij niets met dat andere meisje, vertrouw daar lekker op. Leer hem ook eerst wat beter kennen, misschien is ie wel helemaal niet "verkeringswaardig".

Succes!
Als hij jou echt heel leuk vindt, gaat ie toch niet met dat andere meisje iets beginnen? En als hij dat wel doet, dan weet je toch meteen waar je aan toe bent?
Op een gegeven moment kun je vragen hoe hij er tegenaan kijkt, maar ik zou vooral niet teveel claimen.

Kun je voor dat feestje niks meer afspreken? Of een keer gezellig bellen?

Zelf ben ik altijd een beetje bang voor mensen die meteen een 'relatie' willen. Ben meer voor een langere uitprobeerfase. Maar dat is bij iedereen anders.
Kom net uit een lange relatie van 4 jaar. Dus ben uit het date circuit. Mijn idee/ervaring is dat je het eigenlijk wel gelijk weet war je aan toe bent: vrijblijvend, relatie of exclusief daten.

Ik wil ook best afwachten, maar vroeg me gewoon af hoe jullie ertegen aan keken en wat jullie ervaring is met dit soort zaken.

En inderdaad, als hij me net zo leuk vindt als ik hem. No worries. Maar ja, misschien heb ik het hem nog niet zo duidelijk gemaakt. kan me niet voorstellen. Maar he, kan gebeuren.

Dan kan ik me voorstellen dat je als man voor de bijl gaat voor een evenleuk meisje die er geen gras over laat groeien.

Hopelijk zie ik hem nog voor het feestje! En we spreken elkaar praktisch dagelijks.

Ik ben ook niet zo van gelijk een relatie, maar wel weten waar ik aan toe ben.
Ja maar hoe rijm je dat dan? Dan zou ik enkel kunnen bedenken dat je exclusief gaat daten. Dat zou je op kunnen gooien, maar daarvoor is het misschien nog wat vroeg. Ik kan me je gevoel over dat meisje heel goed voorstellen, maar waarschijnlijk kun je toch het beste vertrouwen hebben.

Ik heb wel een keer iets min of meer andersom gehad, toen wilde ik eigenlijk duidelijk hebben dat we toch niet meteen dolverliefd waren en een relatie hadden, maar ik realiseerde me pas achteraf dat door dat aan te kaarten hij dacht dat ik dat (een relatie) misschien juist wél wilde, hahaha
Ik vind het altijd zo vermoeiend als er vrouwen zijn die na een date en een keer zoenen meteen willen weten 'waar ze staan' en 'waar ze aan toe zijn'.

En ik ben een vrouw, laat staan dat een man dit vermoeiend vindt. Jaag hem niet onmiddellijk in die armen van die ander maar zorg dat het juist lekker ongecompliceerd is. En vertrouw hem een beetje. Als hij meteen naar dat andere meisje gaat, vindt hij je blijkbaar toch niet leuk genoeg.
...en toch

Vondt ik het vroeger wel veel makkelijker, je vroeg gewoon verkering, eventueel via een briefje via een vriendinnetje, die het aan een vriendje van je liefde gaf...:-)

Maar idd, even pas op de plaats je merkt het snel genoeg
De onzekerheid hoort er een beetje bij, zo in het begin. Je wil niet claimen trouwens, maar 'de buit veilig stellen' is hetzelfde als claimen hoor. Kijk, jij zegt: een even leuk meisje dat er voor gaat... Als jullie hebben uitgesproken dat jullie elkaar wel erg leuk vinden, dat is het waarschijnlijk dat hij haar niet ziet als een even leuk meisje, dan vindt hij jou leuker! En dan zit jij in zijn hoofd, ook al staat zij voor hem.

En vindt hij haar ook heel leuk, dan zit de liefde voor jou waarschijnlijk niet zo diep. Want als je iemand echt heel leuk vindt, verbleken anderen bij diegene... Afwachten dus, voor je iets kapot analyseert dat mooi had kunnen worden.
...
Als hij jou leuk genoeg vindt, gaat hij echt niets met de aandacht van dat meisje doen.

Het is inderdaad not done om na 1 potje zoenen al te gaan vragen aan iemand 'waar staan we?'. En waarom lopen jouw gevoelens zo snel over bij deze man en ben je al zo snel jaloers? Dat vind ik dan wel weer interessant, want ik ben zelf in het begin totaal niet jaloers en bind me doorgaans niet zo snel aan iemand. Een lichtelijke jaloersheid komt bij mij pas om de hoek kijken als we al een tijd wat hebben (na een half jaar ofzo). Hoewel ik ook wel een zekere 'moeite' doe om de 'buit' niet door mijn vingers te laten glippen tijdens de eerste vormen van 'ik vind jou leuk, jij vindt mij leuk'. Maar wel wat subtieler en zeker niet in de vorm van onzekerheid, zoals vragen 'wat vind je van me/ hoe sta je erin/'. Ik zorg gewoon dat ik altijd in de picture sta bij hem. Hij kan niet om me heen.
Only dead fish go with the flow
Moet stiekem een beetje lachen om de reacties, omdat ik eigenlijk ook zo denk. Gewoon lekker laten en we zien wel. Dat trachtte ik ook te laten zien uit mijn post, maar ik denk dat mijn onzekerheid de boventoon voert hahaaha!

Ach, het komt op de 1 of andere manier wel goed. Als ie voor mij gaat, gaat ie voor me. Als ie voor dat andere meisje gaat, dan gaat ie voor haar. We zullen zien.

@Vlammetje

Nou ja, hij vindt mij leuk. Dat wilt niet zeggen dat hij haar OOK leuk kan vinden. Snap je? Ik zou er verschrikkelijk van balen als het neerkomt op "kansen grijpen". Maar ja, dan komt het nog steeds op neer dat als hij voor haar gaat het "not ment to be was"

En inderdaad, gewoon beginonzekerheid.

*Iemand een onzekerheidonderdrukkerpilletje voor me?*
anoniem_82224 wijzigde dit bericht op 11-04-2010 20:49
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Hmm, ik vind hem ECHT heel leuk. Maar ja, in mijn leven kom ik vast nog meer echt leuke mannen tegen hahaha!! Dus, als dit hem niet is, dan komen er weer anderen. Toch?

Jaloers, nee niet echt. Maar de ander is een haaibaai (omdat ze tussen neus en lippen door zei dat ik ervan moest afblijven) en ik ben vrij relaxed. Ben gewoon bang dat ik te weinig naar de voorgrond treedt in zijn ogen....Dus als ik nu vraag wat ie van me vindt, dan kan ik me alvast voorbereiden op de "au".

En verder ga ik beter me best doen. In zijn picture staan
Nou!!!!!!!!!!!!! Als het nu niet goed zit, weet ik het ook niet meer

Net sms gestuurd dat ik zin heb om hem weer te zien en dat ik hem erg leuk vind.

Krijg ik terug dat het ook voor mij geldt
Lovestar,,,,jij vindt hem leuk, das duidelijk

En als hij jou ook leuk vindt komt die andere dame daar echt niet tussen hoor, lukt haar dat wel.....dan vond hij je toch niet zo leuk.

Beter dat je dat nu weet dan over een aantal maanden toch?

Want wees eerlijk, stel dat jij naar een feestje zou gaan, met de wetenschap dat je iemand heel erg leuk vind....zou jij dan gaan staan zoenen met een andere meneer?

Nee toch?

En ik denk dat de meeste mannen dat ook niet doen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
He-le-maal gelijk. Zo denk/ben ik wel.

Maar ja, vindt de mannenbrein nog vrij ingewikkeld Heb niet echt een idee wat daar in omgaat hahaahaha!!
Wat grappig, nu ik het terug lees denk ik: waar hebben we het over

Het is allemaal "beginnende-relatie-onzekerheden" Maar ja, denk ergens dat iedereen het wel heeft als ze iemand heel erg leuk vindt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven