Dilemma

24-03-2012 17:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een vraag, die ik hier graag even wil stellen, maar voordat ik dat ga doen zal ik even kort de boel toelichten.

Ik ben een jongeman van 23 jaar en ik ben verliefd. Verliefd op een mooie, lieve, spontane, leuke vrouw. Het voelt gewoon goed om bij haar te zijn. Hoewel ik genoeg aandacht krijg van andere vrouwen, blijf ik toch liever trouw aan haar. Ik hou mijn hart gereserveerd voor haar. Zij is eigenlijk altijd vrolijk als ik haar zie, maar toch loopt het naar mijn gevoel niet helemaal lekker.

D'r zijn wel eens moment waar ik denk dat het zeker wederzijds is, maar er zijn ook zat momenten waarop ik denk...volgens mij heeft ze er even geen zin meer in. Niet dat het dan per se aan mij moet liggen, maar ik ben niet zo'n extravert persoon. Ik ben als het ware een open boek, maar alleen voor diegene die zo nu en dan de juiste pagina's weet open te slaan. Ik ben namelijk veelal op mijzelf aangewezen geweest en ik hou er dus niet zo van om zo open te zijn. Ik probeer wel open te zijn en zo nu en dan een praatje te maken. Echter lijkt het wel alsof ik soms geen indruk achterlaat bij mensen.

Dat vind ik zo vervelend. Het voelt dan alsof alle moeite voor niks is geweest...

Zij staat veelal volop in belangstelling. Veel mannen proberen indruk te maken. Sterker nog, ze volgen zowat iedere stap die ik zet. Ik heb het gevoel dat zij veel meer hun instinct aan het volgen zijn (om het even netjes te zeggen) dan dat ze echt om haar geven. Ik kom zelf uit een gezin waar het vaak niet een vrolijke boel is geweest, dus ik heb gewoon erg veel respect voor vrouwen.

Ik heb lef en ik durf gewoon op haar af te stappen, maar ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken. Hoe kan ik haar kenbaar maken dat ik echt heel veel om haar geef? Zoals ik al zei, ik heb momenten waarop ik denk, het is echt wederzijds, maar er zijn ook momenten waarop ik denk...ik ben waarschijnlijk een van de velen voor haar. Dan druip ik als het ware af, omdat ik denk dat het verloren moeite is. Dus hoe creëer ik het juiste moment? Hoe maak ik het kenbaar?

En het liefste heb ik tips van de vrouwen. Hoe kijken jullie tegen zo'n man aan? als je een beetje een beeld hebt kunnen krijgen van hoe ik ben...hoe zou jij het vinden als ik zeg dat ik je leuk vind, als ik gewoon naast je kwam zitten...?

En voor de heren die de situatie herkennen of tips hebben. Laat je horen.
Hi Blue, Ik ben zelf sinds kort weer aan het daten en ik moet echt zeggen dat ik als vrouw niet houdt van moeilijk gedoe in het begin. Slechte kindertijd, onverwerkte trauma's, wilde pubertijd...ik zou zeggen laat het op de eerste paar dates achterwege. Iedereen heeft zijn ups en downs en onzekerheid (ik ook, bijna alle vrouwen), in de eerste fase gaat het er om dat het in positieve zin klikt. Zij heeft namelijk helemaal niets te maken met jou verleden en alles te maken met jou interesse voor haar. Direct tegen haar zeggen dat je haar heel leuk vind, ook niet heel spannend.

Kijk of zij het leuk vind om samen een terrasje te pakken of iets te drinken. Als het goed loopt laat het daarbij, bel of sms een dag later dat het gezellig was en vraag haar bijvoorbeeld mee uit eten. Bouw het contact langzaam op, zet haar niet onderdruk.Kijk of je ook samen iets actiefs kan doen. Laat haar tijdens de date veel over zich zelf vertellen (vragen stellen) en vertel ook een beetje over jezelf (hobby's, dagelijks leven, reizen), houd een beetje luchtig in het begin. Een beetje verlegen zijn is niet erg, juist schattig.

Spannend! Heel veel succes, groet, Amber
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat hier al meerdere keren is gezegd: gewoon vragen of ze wat wil drinken. Geen gedoe op tafel klappen.. DOE HET NIET, geen onzekerheden (ook al verteer je van onzekerheid), geen jeugdtrauma's, geen emotionele toestanden, niet zo omslachtig. Gewoon, wees een kerel. Vrouwen zitten niet te wachten op emotionele kots. En zeker niet op een eerste date.

En als ze ja zegt en jullie hebben een date, dan zul je er vast wel achterkomen of ze jou ook ziet zitten. Easy does it!
Hee daddyblue, je klinkt als een

schat, in elke betekenis van het woord. Laat je maar door haar ontdekken, dat zal je vast gaan lukken. Zoals viva-amber beschrijft, goeie tips! Nog maar 1 dag weg van maandag...
Nee Blue, niet meteen te open zijn. Dat is een beetje....creepy.

Dus gewoon vragen of ze zin heeft om een drankje met je te drinken.

En accepteer ook als ze het niet wil.

Zet m op! Nog 1 nachtje slapen!!!!

En verder: eens met Amber!
Heb je haar nummer? Zoja stuur je haar nooit een smsje of iets gewoon wat ze dit weekend gaat doen?

Zodat zij wel weet van jou dat je aan haar denkt en dan hoef je niet meteen te zeggen van zullen wij dit weekend wat gaat doen? Nee, gewoon haar veel plezier wensen met wat ze gaat doen en vertellen dat jij jou ding gaat doen. Dan hebben jullie die maandag ook weer iets om over te praten en misschien komt er uit dat gesprek dat jullie ook wel eens samen wat kunnen gaan doen. You never know..

En dat het afentoe overkomt dat jullie een klik hebben en dan weer niet is misschien zo omdat zij het ook niet echt weet van jou hoe jij over haar denkt.

Dat is bij mij iig wel zo als ik het niet weet van een jongen ben ik (onbewust) ook erg onduidelijk met me signalen de ene keer denk ik van ik laat hem wel iets zien dat ik hem wel zie zitten en dan denk ik van als ik daar mee door ga misschien loop ik dan te hard van stapel dus ff gas terug.

Ik begrijp je heel goed het knaagt aan je en je weet ook niet zo goed hoe je het moet aanpakken. Ik zou daarom ook niet meteen zeggen wat je voor haar voelt maar wel gewoon subtile hints geven. En het vooral lekker luchtig houden zoals nellaaa al zei.

Het komt wel goed joh!
Bedankt voor alle tips. Als ik het zo lees dan moet het goed komen.

Ik zet mijn beste beentje voor en ik zie wel hoe het gaat..

Het lijkt me dat ik eigenlijk op elk moment wel kan vragen of ze zin heeft iets samen te doen.

Niet gelijk als ik haar zie, maar als ik even bij haar zit ofzo...
Zet m op morgen!!
Het is helaas niks geworden. We zaten even alleen en we hadden wat gepraat, toen stelde ik voor om wat te gaan doen. Ze vond het een leuk idee wat ik voorstelde, maar zij had iets anders te doen....wat naar mijn mening ook wel een ander keertje gekund had, maar goed het is niet anders.

<tekst verwijderd - want het gaat me hier vooral om bovenstaande en wat ik hieronder heb geschreven. Het moge duidelijk zijn dat ik nog steeds verliefd ben>

Ik zou graag van de vrouwen hier willen weten of je ooit zoiets hebt meegemaakt? Dat je eerst niet inging op een voorstel (het wel leuk vond) en later toch tot inkeer kwam, dat je zoiets had van "had ik maar...." of dat later toch de vonk oversloeg..?
Vervelend dat ze niet meteen inging op je voorstel, maar je draaft weer verschrikkelijk door! Adem weer eens even rustig in en rustig uit. Lees dan nog eens de reacties op dit topic door en chill....
quote:nellaaa schreef op 30 maart 2012 @ 22:34:

Vervelend dat ze niet meteen inging op je voorstel, maar je draaft weer verschrikkelijk door! Adem weer eens even rustig in en rustig uit. Lees dan nog eens de reacties op dit topic door en chill....

Vind je?

Ik heb de tips nog eens door gelezen...

- Niet onder druk zetten

Dat doe ik ook niet.

Ik heb alleen een antwoord gekregen waarbij het volgens mij nog alle kanten mee op kan gaan...?
Dat je het met betrekking tot haar over ''de ware'' en liefdesverdriet hebt, zegt mij genoeg Daddyblue.
quote:nellaaa schreef op 30 maart 2012 @ 23:55:

Dat je het met betrekking tot haar over ''de ware'' en liefdesverdriet hebt, zegt mij genoeg Daddyblue.

Ja dat klinkt misschien een beetje te...komt misschien, omdat er moeilijk een intonatie in geschreven tekst te vinden is?

Het voelt gewoon goed en dan nu een antwoord...

Ik ben gewoon erg benieuwd naar de ervaringen van anderen...
Als ze geïnteresseerd was dan had zij waarschijnlijk een tegen voorstel gedaan (Zo iets van kan woensdag niet maar vrijdag wel). Ik vrees dat nee, gewoon nee is in dit geval. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Uithuilen en los laten.

Liefs, Amber
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 31 maart 2012 @ 08:46:

Als ze geïnteresseerd was dan had zij waarschijnlijk een tegen voorstel gedaan (Zo iets van kan woensdag niet maar vrijdag wel). Ik vrees dat nee, gewoon nee is in dit geval. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Uithuilen en los laten.

Liefs, Amber

Ja daar was ik al een beetje 'bang' voor, al heb ik er niet echt een goed woord voor.

Ik wil het vergelijken met het gevoel van opstijgen. D'r gebeurd van alles en dan kom je los en dan is het net alsof even niks meer om je heen bestaat. Alsof alles dan even stil is. En de dingen om je heen gaan een beetje langs je heen in slow motion...

Ik heb er even een tijd over nagedacht, maar ik weet niks meer te zeggen...

Te zijner tijd zal er iemand anders in mijn leven komen.

Bedankt voor alle bijdragen.
Erg jammer daddyblue, maar je komt vast wel eens iemand anders tegen. Maar je zult best teleurgesteld zijn ja, sterkte ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven