Dingen te weten gekomen over goede vriend

04-09-2009 10:25 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik heb voor dit topic even een nieuwe nick aangemaakt. Ik zit ergens mee en eigenlijk vind ik het nergens op slaan dat ik er mee zit.

Een paar maanden geleden heb ik een man leren kennen. In no time waren we de dikste vrienden. Ik voelde me heel fijn en vertrouwd bij hem.

Nu heeft hij me zo'n twee weken geleden dingen verteld, dingen die hij heeft gedaan in zijn verleden. Deze dingen, ik vind ze raar, vies, pervers, misschien zelfs walgelijk. Ik kan er niet bij dat deze man zoiets heeft gedaan.

Mijn beeld van hem is nu een beetje verstoord. Als ik met hem praat of zelfs maar aan hem denk krijg ik een naar gevoel. Terwijl ik me eerst altijd zo fijn bij hem voelde.

Aan de andere kant zijn dit dingen uit zijn verleden en heeft het niets te maken met hoe hij nu is. Ook vind ik het veelzeggend dat hij mij dit allemaal heeft vertelt; hij vertrouwt me dus erg.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze post wil, misschien alleen even van me afschrijven. En misschien heeft iemand er nog iets zinnigs over te zeggen
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 september 2009 @ 14:09:

Vraag 1; nee ik zou het niet leuk vinden. Maar ik zou het niet belachelijk vinden.

Vraag 2; dat hoef ik me niet voor te stellen, dat is al een keer gebeurd. Door de info die ik kreeg kon ik bepaald gedrag 'buiten bed' ook beter plaatsen en dat beviel me totaal niet. Dus kreeg ik een heel ander beeld van diegene en dat heeft er mede toe geleid dat ik die persoon echt te walgelijk voor woorden vind.

*wacht op de eerste die haar uitmaakt voor kortzichtig*

Kun je - ongeveer - uitleggen wat dat dan was, die info en dat gedrag buiten bed?

Ik kan het me bij veel dingen best voorstellen, hoor, maar dan is er in alle gevallen toch sprake van schade of onvrijwilligheid ( potloodventen, slipjes stelen van de waslijn, .. )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik kan alleen maar heel oppervlakkig blijven.

Ten 1e: of het nu vrijwillig is of niet, het idee dat de man in kwestie de vrouw pijn deed (doet?) dat ging me al te ver.

Ten 2e: het leek erop alsof zij er op kickten om anderen te shockeren, daar ben ik niet van gediend. Niet alleen als het om sex gaat trouwens.

Ten 3e: ik kon niet anders dan bepaald gedrag / bepaalde opmerkingen van hem in die context plaatsen en dat vond ik, zacht uitgedrukt, heel onprettig.

Het kan allemaal invulling mijnerzijds zijn, feit is dat ik me er heel ongemakkelijk bij voelde. Dan houdt het op hoor voor mij.

edit

Ten 4e: Ik denk dat hij een heel vervelend, minderwaardig beeld had van vrouwen. Ik kan me nl niet voorstellen dat je een vrouw zo behandelt zonder dat het je beeld vertroebeld.

Lees voor vrouw trouwens maar mens
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Bij iemand ongemakkelijk voelen is niet handig. Dat bevorderd een band binnen een vriendschap ook niet. Zal eerder meer wrijving geven denk ik. Dus dan is het logisch dat je dan de boel afkapt HPL.
quote:mayfair schreef op 04 september 2009 @ 10:31:

en jij hebt nooit iets geks/ raars gedaan in het verleden?

Er zit wel enig nuance verschil in 'gekke dingen' hoor!

Dus ik kan me voorstellen dat to er problemen mee zou kunnen hebben. Ik heb geen idee wat die gekke dingen waren, maar wellicht waren ze voor to grensoverschrijdend????
Even een update.

Ik heb het er met hem over gehad. Nog flink wat vragen over gesteld. Aangegeven dat ik geschrokken ben. We hebben er goed over gesproken.

Een dag later gebeurde er iets vervelends bij mij (wat niets met hem te maken had dus). Ik wilde iemand bellen en de eerste die in me op kwam was hij. Het was al na middernacht, maar hij was er toch uitgebreid voor me.

En daarmee is het voor mij weer goed. We hebben het erover gehad, en ik vind het belangrijker dat hij er zo voor me is dan wat er ooit eens is gebeurd.

(En nogmaals; hij vertelde het dus niet aan me omdat hij iets van me wilde of me wilde shockeren, hij vertelde het gewoon)
quote:Christel1719 schreef op 06 september 2009 @ 20:44:

Even een update.

Ik heb het er met hem over gehad. Nog flink wat vragen over gesteld. Aangegeven dat ik geschrokken ben. We hebben er goed over gesproken.

Een dag later gebeurde er iets vervelends bij mij (wat niets met hem te maken had dus). Ik wilde iemand bellen en de eerste die in me op kwam was hij. Het was al na middernacht, maar hij was er toch uitgebreid voor me.

En daarmee is het voor mij weer goed. We hebben het erover gehad, en ik vind het belangrijker dat hij er zo voor me is dan wat er ooit eens is gebeurd.

(En nogmaals; hij vertelde het dus niet aan me omdat hij iets van me wilde of me wilde shockeren, hij vertelde het gewoon)

Als hij het vertelde om open kaart te spelen kan je er denk ik wel vanuit gaan dat hij zijn leven gebeterd heeft.

Mensen doen het niet vaak maar ze kunnen wel veranderen, en dan is het idd jammer dat je imand op zijn verleden afrekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven