Dingen te weten gekomen over goede vriend

04-09-2009 10:25 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik heb voor dit topic even een nieuwe nick aangemaakt. Ik zit ergens mee en eigenlijk vind ik het nergens op slaan dat ik er mee zit.

Een paar maanden geleden heb ik een man leren kennen. In no time waren we de dikste vrienden. Ik voelde me heel fijn en vertrouwd bij hem.

Nu heeft hij me zo'n twee weken geleden dingen verteld, dingen die hij heeft gedaan in zijn verleden. Deze dingen, ik vind ze raar, vies, pervers, misschien zelfs walgelijk. Ik kan er niet bij dat deze man zoiets heeft gedaan.

Mijn beeld van hem is nu een beetje verstoord. Als ik met hem praat of zelfs maar aan hem denk krijg ik een naar gevoel. Terwijl ik me eerst altijd zo fijn bij hem voelde.

Aan de andere kant zijn dit dingen uit zijn verleden en heeft het niets te maken met hoe hij nu is. Ook vind ik het veelzeggend dat hij mij dit allemaal heeft vertelt; hij vertrouwt me dus erg.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze post wil, misschien alleen even van me afschrijven. En misschien heeft iemand er nog iets zinnigs over te zeggen
quote:Zamirah schreef op 05 september 2009 @ 15:29:

Ik had eens een vriend, die na een paar maanden opbiechtte dat hij eens wat gedaan had met een meisje van 14. Hij was zelf trouwens 48.

Het meisje had gymles van hem. Hij zei dat zij het zelf wilde...

Dat heeft mijn beeld over hem wel veranderd, ja.

Zou voor mij vooral het leeftijdsverschil zijn en zijn pedofile neigingen waar ik moeite mee zou hebben. Als iemand ooit op z'n 18e seks had met 'n 14-jarige die zelf wilde, zou ik daar geen moeite mee gehad hebben.

Overigens is poepseks voor mij ook 'n grens over. Dat zou ik ook niet willen weten van 'n platonische vriend(in) want ik zou het de hele tijd visualiseren voor zover ik me er iets bij voor kan stellen. Ik zou daar niet mee om kunnen en willen gaan en dus afstand nemen.
quote:frizzy schreef op 05 september 2009 @ 18:02:

Maar... als iemand afwijkende ideeën heeft over seks, dan zegt dat toch ook iets over die persoon?

Afwijkend van wat?

En wat zegt het dan over die persoon?
Grappig hoe seks van belang wisselt al naar gelang het mensen uitkomt. Op het moment dat men het niet krijgt, of niet wat men wil, dan is het van leeeevensbelang en moet men vooral niks tekort komen, desnoods vreemdgaan zelfs. Maaarrr..als het uitkomt, dan is seks ineens een piepklein aspect van de persoonlijkheid geworden en doet het er niet toe.

Wat is het nou? Belangrijk...of niet...?

On topic: Ik hoef niet alles te weten van mijn vriend(inn)en. Sterker nog, ik wil niet eens alles weten. En ja, om het voorbeeld van HPL maar te gebruiken, als ik erachter zou komen dat ik tegenover/naast iemand zit die zich kort daarvoor onder heeft laten smeren met stront....dan vind ik desbetreffend persoon toch wel een tikkie viezig...hoe goed hij/zij ook gedoucht is.
quote:IvyRosa schreef op 05 september 2009 @ 18:12:

[...]

Afwijkend van wat?

En wat zegt het dan over die persoon?

Afwijkend van wat TO de norm vindt.

En ja, dat zegt iets over een persoon.

Hoe iemand is in bed zegt toch iets over hoe iemand is?

Of zeg ik nu iets heel raars?

Om even een voorbeeld in mijn eigen straatje te geven:

Ik had ooit een vriendje die in bed erg zachtaardig was.

Altijd bezig met wat IK wilde, nooit eens losgaan voor zijn eigen genot.

In het dagelijks leven kwam hij óók nooit op voor zichzelf, was alleen maar bezig met wat voor anderen belangrijk was.

Vanaf het moment dat ik dat inzag (duurde even, verwacht je namelijk niet van een grote brede neger) en die link legde vond ik hem niet aantrekkelijk meer.
Ik ben in bed juist heel anders dan in het dagelijks leven. En neen, ik ga niet vertellen in welk zin
Mwah, heb wel eens vriendje gehad die erg aardig was, kon ik goed mee praten, leuk allemaal. Maar in bed vond ik hem egoïstisch en niet zo lief zeg maar.

Zegt niet altijd wat denk ik dus.
quote:minny schreef op 05 september 2009 @ 18:24:

Ik ben in bed juist heel anders dan in het dagelijks leven. En neen, ik ga niet vertellen in welk zin Ja, ik dus ook. Daarom zat ik me af te vragen wat dat dan over iemand zegt mbt een vriendschap met iemand waar je géén seks mee hebt.
quote:Liv schreef op 05 september 2009 @ 18:25:

Mwah, heb wel eens vriendje gehad die erg aardig was, kon ik goed mee praten, leuk allemaal. Maar in bed vond ik hem egoïstisch en niet zo lief zeg maar.

Zegt niet altijd wat denk ik dus.Dat zegt zeker nul komma nul.
quote:sprankelend schreef op 05 september 2009 @ 17:53:

Maar Zamirah, sex met een minderjarig meisje, daarmee schaad je dus iemand. Dat is ook niet voor niets strafbaar. TO heeft aangegeven, en daar borduurt de discussie tot op heden ook op voort, dat het gaat om legale sexuele handelingen waarmee niemand werd geschaad.

Ja maar omdat we het dus niet precies weten...

En die man waarover het ging zei ook dat het meisje het wilde ( valt nog maar te bezien, mensen kunnen gemanipuleerd worden) en dan zou je kunnen zeggen dat er dus niemand geschaad is.
Hoe kan in je bed nu anders zijn dan buiten bed?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Dus jullie vinden dat hoe je je gedraagt in bepaalde situaties (in bed in dit geval) niets zegt over hoe je in elkaar zit?

Het feit dat je dat voor jezelf nog niet hebt uitgevogeld wil niet zeggen dat er geen verband is hoor.

Maar goed, de vraag is wat TO nu gaat doen.

Gevoelens kenbaar maken aan de vriend in kwestie?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 september 2009 @ 18:58:

Hoe kan in je bed nu anders zijn dan buiten bed?Ik gedraag me op mijn werk echt anders dan in bed, op het schoolplein van Zoon ook, bij mijn ouders ook, bij vriendinnen ook. Overal ben ik mezelf, maar bepaalde aspecten laat ik bij bepaalde mensen/op bepaalde plekken juist wel of juist niet zien.
Buiten het bed ben ik een bitch, in bed juist niet.
Als een vriend of vriendin me zou toevertrouwd sex met dieren of kinderen te hebben of hebben gehad, dan zou ik zijn of haar vriendschap niet meer op prijs stellen.
Ik denk dat hij heel gek op je is en je hiermee de keuze wil geven om al dan niet met hem door te gaan. Bedenk dat hij daar heel veel moed voor nodig had.
Ik ben het niet eens met mensen hier die vragen stellen als: 'wat wil hij hiermee zeggen?' 'Wat bedoelt iemand ermee, dat hij dit zegt? Wat wil hij?'

Ik vertel mensen ook wel eens dingen over mezelf waarmee ik niets wil bereiken, of tewerkstelligen of wat dan ook. Soms komen zulke dingen gewoon ter sprake. Voor hetzelfde geld had je heel positief gereageerd ("oh ik vind poepseks ook heerlijk").

Misschien zou je het hem inderdaad eerlijk kunnen zeggen of er nog eens over te praten, voordat hij zich af gaat vragen of hij misschien iets verkeerds gedaan heeft
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 september 2009 @ 18:58:

Hoe kan in je bed nu anders zijn dan buiten bed?

Misschien ben je in bed onbevredigbaar en ben je buiten het bed klaar na het eten van één enkel koekje wat zo je holle kies in verdwijnt

Misschien geef je leiding op je werk en ben je in je slaapkamer degene die gedomineerd wil worden.

Nou, laten we die laatste eens nemen; stel dat Mr, Nilsson jou alle hoeken van jullie slaapkamer laat zien , dan wil je toch niet dat mensen op je werk denken dat ze niet naar jou hoeven te luisteren omdat jij met veel plezier in bed de onderdanige bent ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Psies BGB, ben blij dat ik buiten het bed niet ben zoals in het bed.
quote:mocy schreef op 06 september 2009 @ 02:04:

Psies BGB, ben blij dat ik buiten het bed niet ben zoals in het bed.Ik zou 800 kilo wegen
Ik snap het hele concept van bv rollenspellen. Iederéén heeft diverse rollen in haar leven, op je werk, als vrouw van, als moeder, zus etc. Alleen in elke rol ben je toch jezelf? In bed toch ook?

Hoe ik mijn rol als leidinggevende invul, zegt iets over mijzelf. Hoe ik ben, wat ik belangrijk vind, wat mijn normen en waarden zijn etc. Ook al moet ik binnen bepaalde kaders blijven, ik kan niet anders dan mijzelf zijn.

In bed toch het zelfde? Hoe ik daar ben, dat ben ik toch ook? Dus zegt het toch iets over mij?

Stel dat ik onderdanig zou zijn, dan is er toch ergens een deel van mij dat onderdanig is? Dat zegt dan toch iets over hoe ik in elkaar zit?

Dat ik die 2 rollen als leidinggevende en als onderdanige van elkaar gescheiden houd, ja duhuh, dat lijkt me logisch. Maar als je naar het totaalplaatje kijkt, dan horen ze bij elkaar. Al die rollen en vooral hoe jij ze invult, vormen wie jij bent.

Wanneer ik 1 van die rollen invul op een manier die volledig over andermans grenzen heen gaat, dan snap ik dat die ander dat betrekt op het volledige plaatje. En dan kan dat ene aspect van mij de doorslag geven. Tja, shit happens.

Ik kan dat niet als afwijzing zien of als kwetsend of kortzichtig. We hebben allemaal onze grens. Dat de grenzen bij de een wat verder uit elkaar liggen dan bij de ander maakt de eerste niet minder of kortzichtig.
Ik begrijp niet hoe iemand over je grenzen heen kan gaan als je er zelf niet betrokken bij bent (en het niet iets is waarbij een ander schade wordt berokkend/niet strafbaar).

Het kan me werkelijk niets schelen hoe een ander zijn seksleven of relatie invult, mits er concensus is bij alle betrokken partijen.

Een vriend van mij kwam na een paar kaar vriendschap uit de kast als homo. Maakt hem dat anders? Maakt het de vriendschap anders? Is zijn karakter dan ineens anders? Of is hij gewoon nog steeds dezelfde die hij al die tijd dat wij een vriendschap deelden al was?

Voor mij het laatste.
quote:

Ik begrijp niet hoe iemand over je grenzen heen kan gaan als je er zelf niet betrokken bij bent.

Ik ook niet. Tenzij iemand het meteen op zichzelf betrekt.(jij vertelt dat alleen maar omdat je wil dat ik... )
Nou BGB, ik ben in dit topic niet degene die het op zichzelf betrekt
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 september 2009 @ 13:40:

Nou BGB, ik ben in dit topic niet degene die het op zichzelf betrekt

Klopt.

Maar doe dat nou eens wel ?

Stel je je beste vriendenstel voor , die je al jaren kent en waar lief en leed mee is gedeeld, aan wie jullie "opbiechten" dat jullie iets specifieks doen in bed ( dienstmeisje - heer des huizes , vastbinden en blinddoeken , Mr. Nilsson die weleens met een zweep billenkoek krijgt , jij in je lieslaarzen en lakjurk ) en dat de vriendschap daarna danig bekoeld omdat ze met zulke rare/ vieze mensen niets te maken willen hebben/ ze elke keer hieraan moeten denken als ze jullie zien/ dat over hun eigen sexuele grenzen (danwel voorkeur ) heengaat.

Zou je dat niet héél vreemd, jammer en eigenlijk ook belachelijk vinden?

Zou je je zelf voor kunnen stellen dat van jouw kant vriendschap zou bekoelen doordat je te horen krijgt wat iemand qua sex uitvreet? ( bladiebla wat niemand schaadt bladiebla )
Vraag 1; nee ik zou het niet leuk vinden. Maar ik zou het niet belachelijk vinden.

Vraag 2; dat hoef ik me niet voor te stellen, dat is al een keer gebeurd. Door de info die ik kreeg kon ik bepaald gedrag 'buiten bed' ook beter plaatsen en dat beviel me totaal niet. Dus kreeg ik een heel ander beeld van diegene en dat heeft er mede toe geleid dat ik die persoon echt te walgelijk voor woorden vind.

*wacht op de eerste die haar uitmaakt voor kortzichtig*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven