Discussie met een vriend, meningen gevraagd!

30-04-2010 12:51 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week had ik een gesprek met een vriend, over relatie's, vreemdgaan, liegen enz.

Ik vind vreemdgaan in een relatie onacceptabel, vooral het liegen bedriegen eromheen staat me tegen.

Die vriend vroeg me of ik als vrijgezelle vrouw naar bed zou gaan met een man waarvan ik weet dat hij een vrouw/vriendin heeft. Mijn antwoord was een stellig nee, ten eerste omdat ik hier niet aan mee wens te werken, en ten tweede omdat een man die zijn vrouw/vriendin belazerd niet aantrekkelijk is voor mij.

Hij begrijpt dit niet, zegt dat het niet mijn verantwoording is wat doe man doet, en dat als ik het niet zou weten ik er ook niets van zou voelen!

Ik ben zeker over mijn standpunt, maar ik ben wel erg nieuwsgierig hoe jullie hier over denken...
Als je als vrijgezelle vrouw aanpapt met een getrouwde man heb je geen fatsoen in je donder en dat vind ik gelijk staan aan bedrog.
Ik ben wel eens met mannen gegaan die een vriendin hadden; soms wist ik het, soms ook niet. Hoewel ik zelf vreemdgaan vind getuigen van een ongezonde relatie, voelde mijn positie als 'de ander' toch iets anders. Maar voorop staat altijd wel dat het met deze mannen al niet serieus was, omdat ik wist dat ze een ander belazerden. Dan is het gewoon een gedane zaak.
Ik vind dit zo'n situatie waarover je makkelijk een mening kunt hebben zo lang je er zelf niet middenin zit.
@TO: Jouw standpunt is misschien iets te strikt/zwart-wit. Realiteit kan vaak wat minder overzichtelijk zijn.
Wupje, ik ben het helemaal met je eens. Vreemdgaan is zowel onacceptabel als onaantrekkelijk. Redenen genoeg om je als vrijgezel niet in te laten met een gebonden man/vrouw.
quote:Laura80 schreef op 30 april 2010 @ 12:59:

Ik vind dit zo'n situatie waarover je makkelijk een mening kunt hebben zo lang je er zelf niet middenin zit.

Ik heb er middenin gezeten, van beide kanten (een keer de bedrogen trouwe partner geweest, en een keer iets gehad met een man waarbij ik er pas na een tijdje achterkwam dat hij al een vaste partner had, toen dus ook meteen mee gestopt!).

Vandaar dat ik wel met zekerheid durf te zeggen dat geen van deze situatie's mij gelukkig maken.
Heb je het al eens aan de hand gehad, Wupje? Heb je je hart al eens verloren aan een bezette man? Ben je al eens in de verleiding gekomen seks te hebben met een getrouwde man terwijl de gezelligheid al een bepaald punt had bereikt?

Als dit niet het geval is, is het makkelijk praten hè?

Ik zie net dat je dit inderdaad aan de hand hebt gehad, jij bent meteen gekapt... nou eeeh petje af dan maar!

Vreemdgaan is not done... een ander aanzetten tot vreemdgaan is ook not done.

Principes hebben is mooi maar je kan er pas écht over meepraten als je het aan de hand hebt gehad!
anoniem_95187 wijzigde dit bericht op 30-04-2010 13:08
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:quattro35 schreef op 30 april 2010 @ 13:00:

@TO: Jouw standpunt is misschien iets te strikt/zwart-wit. Realiteit kan vaak wat minder overzichtelijk zijn.Hoe dan? Ik ga er dan wel even vanuit dat je op de hoogte bent van de vaste relatie, dus dan zijn er mijn inziens twee optie's, je doet het wel, of je doet het niet.
Ik ben in het verleden in mijn vorige relatie wel eens vreemd gegaan en kan nu zeggen dat je er niets mee wint en er alleen maar gezeur aan overhoudt.

Maar ben nog nooit met een man gegaan die zelf een vrouw had. Zou dat niet kunnen, raar he.
Het is me 1 keer gebeurd dat ik wat had met een vent die een relatie bleek te hebben.

Daar ben ik toen direct mee gestopt.

Wat een ander doet moet 'ie zelf weten, maar ik werk er niet aan mee!
Flauwekul om te zeggen dat als je niet hebt meegemaakt je niet weet. Degenen die het niet mee hebben gemaakt hebben wellicht bewust gekozen om er niet in mee te gaan.

Zoals ik hier lees lijkt het net alsof pas snapt wat het is als je een keer minnaar of minnares bent geweest van iemand.

Er zijn dus duidelijk ook mensen die daar niet voor kiezen , die een mogelijke liefdesrelaties volledig aftasten van te voren en keuzes maken . Nee en dan heb je het dus niet meegemaakt nee. Dat is juist de keuze geweest.
Elke vrouw weet dat ie geen relatie aan moet gaan met een getrouwde man. Net als de vrouw van jongs af aan al leert om geen snoepjes aan te nemen van vreemde mannen.
quote:wupje schreef op 30 april 2010 @ 13:09:

[...]

Hoe dan? Ik ga er dan wel even vanuit dat je op de hoogte bent van de vaste relatie, dus dan zijn er mijn inziens twee optie's, je doet het wel, of je doet het niet.Eens en ik denk wel eens dat de mensen die de grijsttinten kunnen voelen en denken dan in van die eindeloze uitzichtloze relaties terecht komen.
quote:Enneaaa schreef op 30 april 2010 @ 13:15:

Flauwekul om te zeggen dat als je niet hebt meegemaakt je niet weet. Degenen die het niet mee hebben gemaakt hebben wellicht bewust gekozen om er niet in mee te gaan.

Laat ik het wat anders formuleren. Het is een onderwerp dat zich makkelijk leent voor zwart-wit uitspraken: vreemdgaan is slecht, mensen die dit doen zijn dom, als mijn partner dit doet dan is het direct einde relatie etcetera.

Als je er zelf een keer mee te maken hebt, dan leer je dat de wereld vele grijstinten kent.
quote:palientje schreef op 30 april 2010 @ 13:16:

Elke vrouw weet dat ie geen relatie aan moet gaan met een getrouwde man. Net als de vrouw van jongs af aan al leert om geen snoepjes aan te nemen van vreemde mannen.Weten alle vrouwen dit? Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die dit niet weten. Of dit tijdelijk vergeten op het moment dat dit zo uitkomt.
Als ik een man echt heel leuk vind en ik ken zijn vriendin of vrouw verder niet, dan zou ik een versier poging niet nalaten.

In liefde en oorlog...
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ben in het verleden ook weleens verliefd geweest op een gebonden man , toen ik ontdekte dat hij een vriendin had verdween mijn verliefdheid langzaamaan. Niets zo onaantrekkelijk als een gebonden man die vreemd wil gaan ( hij wilde maar wat graag een bijvrouw).

Het is inderdaad een kwestie van keuzes maken je gaat er wel of niet in mee. Voor sommige vrouwen ( en mannen) is die keuze erg moeilijk te maken vooral de keuze om er niet in mee te gaan.

Dus wat dat betreft, hebben sommige mensen inderdaad makkelijk praten en anderen niet. Voor mij was de keuze bijvoorbeeld makkelijk te maken omdat ik een gebonden man die vreemd wil gaan ronduit afstotelijk vind en ook omdat ik mezelf wel wat beters gun dan een uitzichtloze wanhopige relatie met dito man.
Meegemaakt en nog als boosdoener ook, maar dat wil niet zeggen dat ik er trots op ben (of was) en in ieder geval één ding geleerd: dit deugt niet, niemand wordt er gelukkig van en het was voor mij de eerste en de laatste keer.

O dat zijn toch drie dingen.
quote:Stoeptegel schreef op 30 april 2010 @ 14:14:

Ben in het verleden ook weleens verliefd geweest op een gebonden man , toen ik ontdekte dat hij een vriendin had verdween mijn verliefdheid langzaamaan. Niets zo onaantrekkelijk als een gebonden man die vreemd wil gaan ( hij wilde maar wat graag een bijvrouw).

Het is inderdaad een kwestie van keuzes maken je gaat er wel of niet in mee. Voor sommige vrouwen ( en mannen) is die keuze erg moeilijk te maken vooral de keuze om er niet in mee te gaan.

Dus wat dat betreft, hebben sommige mensen inderdaad makkelijk praten en anderen niet. Voor mij was de keuze bijvoorbeeld makkelijk te maken omdat ik een gebonden man die vreemd wil gaan ronduit afstotelijk vind en ook omdat ik mezelf wel wat beters gun dan een uitzichtloze wanhopige relatie met dito man.Helemaal mee eens.
Als de man bereid is zijn vriendin/vrouw te belazeren dan is hij daar bij jou ook zeer gemakkelijk mee, zo gewonnen, zo geronnen. Gestolen goed gedijt niet etc. etc.
quote:Laura80 schreef op 30 april 2010 @ 14:06:

[...]

Laat ik het wat anders formuleren. Het is een onderwerp dat zich makkelijk leent voor zwart-wit uitspraken: vreemdgaan is slecht, mensen die dit doen zijn dom, als mijn partner dit doet dan is het direct einde relatie etcetera.

Als je er zelf een keer mee te maken hebt, dan leer je dat de wereld vele grijstinten kent.

Ok echter dat was niet mijn perceptie in deze. Ieder kiest wat hem haar het beste lijkt of doet voelen . Daar heb ik geen oordeel over waarom zou ik?

Echter ik zelf kies nog vooraf aan de grijstinten wat ik denk wat voor mij het beste is. Wellicht kan dat op anderen overkomen als zwart -wit . Ik kies er voor om mijzelf buiten de grijstinten te houden. Omdat mijn ervaring is door voorbeelden in mijn omgeving dat deze tinten voor voortslepende en vermoeiende situaties kan zorgen. Zoals lolapoloeza het zegt:"In liefde en oorlog" ..... wie wil daar in zitten?
Ik denk dat dit een eindeloze discussie is en komt altijd terug.

Ik zou er ook niet aan meewerken bij voorkeur, maar niet zozeer voor die vrouw/vriendin.
quote:lolapaloeza schreef op 30 april 2010 @ 14:13:

Als ik een man echt heel leuk vind en ik ken zijn vriendin of vrouw verder niet, dan zou ik een versier poging niet nalaten.

In liefde en oorlog...
Ik denk dat het een verschil maakt of je al vooraf weet dat hij gebonden is of dat je er in de loop van de tijd achter komt. Want dan voel jij je ook belazerd omdat hij je het niet direct heeft verteld.

Nee het is niet netjes om een getrouwde vent te 'nemen'. Maar waarom deed ik het dan toch? Heel veel redenen, maar nog meer schuldgevoel, vele keren stoppen en weer beginnen. Tot ik eindelijk écht kon stoppen.

En nu, als ik vrijgezel zou zijn zou ik er nu anders tegenaan kijken. Je leert er van en ik hoop dat ik me nu ook beter gun...

Maar zeg nooit nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven