Discussie met een vriend, meningen gevraagd!

30-04-2010 12:51 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week had ik een gesprek met een vriend, over relatie's, vreemdgaan, liegen enz.

Ik vind vreemdgaan in een relatie onacceptabel, vooral het liegen bedriegen eromheen staat me tegen.

Die vriend vroeg me of ik als vrijgezelle vrouw naar bed zou gaan met een man waarvan ik weet dat hij een vrouw/vriendin heeft. Mijn antwoord was een stellig nee, ten eerste omdat ik hier niet aan mee wens te werken, en ten tweede omdat een man die zijn vrouw/vriendin belazerd niet aantrekkelijk is voor mij.

Hij begrijpt dit niet, zegt dat het niet mijn verantwoording is wat doe man doet, en dat als ik het niet zou weten ik er ook niets van zou voelen!

Ik ben zeker over mijn standpunt, maar ik ben wel erg nieuwsgierig hoe jullie hier over denken...
quote:Enneaaa schreef op 30 april 2010 @ 13:15:

Flauwekul om te zeggen dat als je niet hebt meegemaakt je niet weet. Degenen die het niet mee hebben gemaakt hebben wellicht bewust gekozen om er niet in mee te gaan.

Zoals ik hier lees lijkt het net alsof pas snapt wat het is als je een keer minnaar of minnares bent geweest van iemand.

Er zijn dus duidelijk ook mensen die daar niet voor kiezen , die een mogelijke liefdesrelaties volledig aftasten van te voren en keuzes maken . Nee en dan heb je het dus niet meegemaakt nee. Dat is juist de keuze geweest.Helemaal mee eens.
quote:lolapaloeza schreef op 30 april 2010 @ 14:13:

Als ik een man echt heel leuk vind en ik ken zijn vriendin of vrouw verder niet, dan zou ik een versier poging niet nalaten.

In liefde en oorlog...

Niet mee eens, want de vrouw/vriendin weet niet dat er oorlog is, dus dat is een heel oneerlijke strijd.

En dan nog: mijn man wist het destijds wel en ik heb hem er ontzettend veel verdriet mee gedaan. Dat is echt heel erg, en daaraan meewerken, ook als je zelf vrijgezel bent, is toch nooit goed?
quote:Rooss4 schreef op 30 april 2010 @ 13:07:

Principes hebben is mooi maar je kan er pas écht over meepraten als je het aan de hand hebt gehad!?????
Heb ik dat?!
En als je nou een van de vriendinnetjes bent van een man die er verschillende op nahoudt. En als hij dan een van die vriendinnetjes benoemt tot Vaste Vriendin. Is het dan hetzelfde?
Dames, is het versieren van een gebonden man/vrouw nou niet iets te gemakkelijk?

Is een gebonden man/vrouw nou niet gewoon een heel gemakkelijk prooi?

Veilig in je vrijgezelle bestaantje iemand versieren die geen "gevaar"met zich mee brengt, is dat nou niet een heel klein beetje laf, op z'n zachts gezegd?
Nee, bezette mannen zijn veel lastiger.
quote:Brown_Eyes schreef op 30 april 2010 @ 15:28:

Nee, bezette mannen zijn veel lastiger.Je kan ze wel weer gemakkelijk naar huis sturen.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2010 @ 15:30:

[...]

Je kan ze wel weer gemakkelijk naar huis sturen.Gaat soms ook zeer moeilijk
Ik heb al 5 jaar een relatie met een gm. We doen er niemand pijn mee en ik zou (op dit moment ) niet anders willen.

En ik denk dat er vele zijn zoals ik.

Gelukkig ook geen last van schuldgevoel.
quote:korenwolf schreef op 30 april 2010 @ 15:25:

En als je nou een van de vriendinnetjes bent van een man die er verschillende op nahoudt. En als hij dan een van die vriendinnetjes benoemt tot Vaste Vriendin. Is het dan hetzelfde? nee dat is niet hetzelfde, voor zo'n man had je je gelijk al moeten verstoppen
Elke man is los te weken.
@Isolde, ik neem aan dat zijn vrouw het niet weet, als je zegt dat jeniemand pijn doet?

@Zamirah, elke vrouw ook, maar dat maakt het toch niet goed?
quote:isolde55 schreef op 30 april 2010 @ 15:32:

Ik heb al 5 jaar een relatie met een gm. We doen er niemand pijn mee en ik zou (op dit moment ) niet anders willen.

En ik denk dat er vele zijn zoals ik.

Gelukkig ook geen last van schuldgevoel.Zodra zijn vrouw er achter komt, en dat gebeurt altijd een keer, is de pijn en de ellende voor die vrouw niet meer te overzien.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2010 @ 15:40:

[...]

Zodra zijn vrouw er achter komt, en dat gebeurt altijd een keer, is de pijn en de ellende voor die vrouw niet meer te overzien.En voor jezelf ook niet en voor die man waarschijnlijk ook niet... ik kan niet anders zeggen dan dat ik nog nooit meegemaakt heb dat er mensen wel gelukkig zijn geworden van dit soort gedoe.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2010 @ 15:26:

Dames, is het versieren van een gebonden man/vrouw nou niet iets te gemakkelijk?

Is een gebonden man/vrouw nou niet gewoon een heel gemakkelijk prooi?

Veilig in je vrijgezelle bestaantje iemand versieren die geen "gevaar"met zich mee brengt, is dat nou niet een heel klein beetje laf, op z'n zachts gezegd?

Hij versierde mij...dus ja dat was wel gemakkelijk.

Maar daarna vond ik het (naast de leuke dingen) helemaal niet gemakkelijk. Altijd voorzichtig doen, niet samen op stap kunnen, wachten wanneer hij thuis weg kon, geen duidelijke afspraken maken, weten dat er geen toekomst in zit.
quote:Canto schreef op 30 april 2010 @ 15:43:

[...]

Hij versierde mij...dus ja dat was wel gemakkelijk.

Maar daarna vond ik het (naast de leuke dingen) helemaal niet gemakkelijk. Altijd voorzichtig doen, niet samen op stap kunnen, wachten wanneer hij thuis weg kon, geen duidelijke afspraken maken, weten dat er geen toekomst in zit.

Precies, is toch gecompliceerder.

Maar aan de andere kant, het kan ook puur even neuken en doei zijn.

Maar ja dat kan dus ook niet altijd spontaan, want je moet rekening houden met de roosters van alle familieleden.
quote:sapphire schreef op 30 april 2010 @ 15:42:

[...]

En voor jezelf ook niet en voor die man waarschijnlijk ook niet... ik kan niet anders zeggen dan dat ik nog nooit meegemaakt heb dat er mensen wel gelukkig zijn geworden van dit soort gedoe.Aan die man en z'n minnares heb ik geen boodschap.
Eens met Wupje.

Ik vind het zo respectloos als een man dat zou doen of proberen, dat ik hem totaal onaantrekkelijk zou vinden. Bovendien zou ik het voor mezelf niet vinden kunnen dat ik een andere vrouw indirect schade berokken.

En ten derde gun ik mijzelf iemand die echt voor mij gaat, dus ik wil niet 'iemand voor erbij' zijn of een leuk speeltje.

Dus uit respect naar mezelf en naar de andere vrouw toe, zou ik het niet kunnen.
quote:Mazou schreef op 30 april 2010 @ 15:47:

Eens met Wupje.

Ik vind het zo respectloos als een man dat zou doen of proberen, dat ik hem totaal onaantrekkelijk zou vinden. Bovendien zou ik het voor mezelf niet vinden kunnen dat ik een andere vrouw indirect schade berokken.

En ten derde gun ik mijzelf iemand die echt voor mij gaat, dus ik wil niet 'iemand voor erbij' zijn of een leuk speeltje.

Dus uit respect naar mezelf en naar de andere vrouw toe, zou ik het niet kunnen.Fantastisch
Zijn vrouw weet het niet en waarom zou ze er na 5 jaar opeens achter moeten komen? Wij weten precies wat wel of niet kan. Mijn gm is heel voorzichtig. Ik maak me wat dat betreft geen zorgen.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2010 @ 15:46:

[...]

Aan die man en z'n minnares heb ik geen boodschap.

Nee, die reactie snap ik, het ging me er vooral om, om duidelijk te maken dat de man en de minnares nu wel lekker kunnen denken dat het rozengeur enzovoorts is, maar dat ook zij er niet gelukkig van zullen worden.

Dus, dat je beter kunt bezinnen voor het beginnen.
quote:isolde55 schreef op 30 april 2010 @ 15:48:

Zijn vrouw weet het niet en waarom zou ze er na 5 jaar opeens achter moeten komen? Wij weten precies wat wel of niet kan. Mijn gm is heel voorzichtig. Ik maak me wat dat betreft geen zorgen.

Je GM is niet voorzichtig, hij is een grote leugenaar.

Dat vind ik het erge aan vreemdgaan, je moet liegen tegen iemand die van je houdt en die jou vertrouwt. Dat geldt niet voor jou dus, maar wel voor je GM en je hebt zomaar kans dat hij zich daarvan ook ineens bewust wordt. En dan heb jij ook veel verdriet.
De grijstinten willen "goedpraten" dat ze nog geen zwart/wit keuzes kunnen maken. Het is een kwestie van ook al voel je nog zoveel , juist dan niet voor grijs te gaan, tis in dit opzicht dus moeilijker om zwart/wit te zijn aangezien je dan iets tegen je zin in moet laten. Kwestie van volwassen worden en je ratio boven je gevoel stellen. Leve zwart/wit in deze discussie! Vreemdgaan is voor watjes!!
Ja dat zou kunnen maar na 5 jaar denk ik hem wel een beetje te kennen. En hij hoeft gelukkig niet veel te liegen. En dat is ook niet echt mijn probleem. Hij heeft veel te verliezen dus hij zal ook ervoor zorgen dat het niet gebeurt.
quote:Zamirah schreef op 30 april 2010 @ 15:34:

Elke man is los te weken.Tja, je moet er van houden.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven