Dochter van de buurvrouw

13-07-2018 19:20 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik plaats dit topic namens een buurvrouw/vriendin van mij. Ze zit met een probleem. Mijn buurvrouw is een schat van een vrouw, maar zit heel krap omdat ze een uitkering heeft omdat ze niet mag werken vanwege haar gezondheid. Toch heeft ze het weten te redden samen met haar dochter.

Haar dochter (20jr) studeerd. Ze zou op zichzelf gaan wonen omdat ze na de vakantie naar een school gaat die verder weg is. Maar nu het probleem, haar dochter gaat NIET actief op zoek naar een huis. Doet er geen moeite voor, mn buurvrouw vind het niet erg dat ze thuis blijft wonen nog, maar vind wel dar dochter dan wat kostgeld mag gaan betalen. Alleen zoekt dochter ook geen werk.

Als buurvrouw begint over werk zoeken of een huisje zoeken dan heeft dochter smoesjes of word ze boos, en maakt ruzie. Buurvrouw dacht zelf aan een bedrag tussen de €100/200 per maand, (is inclusief eten enzo) maar dochter is niet van plan in de vakantie een baan te zoeken of überhaupt werk te zoeken. Buurvrouw zelf is heel zachtaardig en dochter best een dominante persoonlijkheid.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Buurvrouw heeft al geprobeerd meerdere malen gesprek aan te gaan maar dit heeft geen effect.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-07-2018 19:39
Simpel geen eten en drinken meer voor haar kopen, geen was meer draaien wifi uit als ze thuis is.
Laat ze dan haar eigen boodschappen maar kopen en haar wasmiddelen enz die is even lekker.
En dit.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
LAgirl82 schreef:
13-07-2018 19:41
Daarbij, als dochter een inkomen heeft gaan ze ook korten op de uitkering en gaan ze die ook herzien.
En waar is de vader in dit verhaal?
Nee dus
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is het een begin dat dochter vanaf nu in ieder geval zelf eigen kleding, uitgaan e.d. betaalt. Zo heeft de buurvrouw al iets minder extra kosten voor haar thuiswonende kind.
Perkele schreef:
13-07-2018 19:40
Als ze studeert, dan heeft ze geen stufi, maar een lening. Dus moeder wilt dag dochter schulden maakt? Kan ze niet beter die lening uit zetten.
Hoe moet moeder alles bekostigen van dat weinige?
Misschien kan moeder eens laten zien wat alles kost huishouden huur stookkosten etc. Vaak hebben ze er geen flauw benul van.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 19:44
19.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mn buurvrouw zegt: ze heeft al vaker gezegd dat ze binnen x tijd geld moest gaan betalen of weg moest zijn. Dochter heeft hier geen boodschap aan.
Sommige reacties, echt 100 x :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lillsitsme schreef:
13-07-2018 19:36
Het probleem is dus dat dochter niks spaart maar alles over de balk smijt aan onnodige dingen
Dan lijkt beginnen met gesprekken over geld, een keuzevak over budgets op de studie o.i.d. mij de beste eerste stap. Tot ze dan de ‘waarde’ ziet, zal ze ook de noodzaak niet zien vrees ik. (maar dat kan buurvrouw het beste inschatten).
LadyLola schreef:
13-07-2018 19:39
Simpel geen eten en drinken meer voor haar kopen, geen was meer draaien wifi uit als ze thuis is.
Laat ze dan haar eigen boodschappen maar kopen en haar wasmiddelen enz die is even lekker.

Dit. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Alle reacties Link kopieren
Op basis van de titel had ik een zeer schunnig topic verwacht ;-D
lillsitsme schreef:
13-07-2018 19:44
Mn buurvrouw zegt: ze heeft al vaker gezegd dat ze binnen x tijd geld moest gaan betalen of weg moest zijn. Dochter heeft hier geen boodschap aan.
Dan zet ze koffers alvast klaar en maakt ze duidelijk dat het klaar is!!
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-07-2018 19:36
Snap ik, alleen lijkt me deze situatie toch een beetje anders, de dochter lijkt het wel best te vinden.
Studeren, stufi, hotel mama en geen bijbaan. Met die instelling zou ik korte metten maken.
Dat snap ik, maar kostgeld lijkt mij dan niet de beste motivatie om te gaan werken/de waarde van dingen te leren.
Alle reacties Link kopieren
Soren schreef:
13-07-2018 19:43
Wellicht is het een begin dat dochter vanaf nu in ieder geval zelf eigen kleding, uitgaan e.d. betaalt. Zo heeft de buurvrouw al iets minder extra kosten voor haar thuiswonende kind.
Dit doet ze al wel.
quattro35 schreef:
13-07-2018 19:45
Op basis van de titel had ik een zeer schunnig topic verwacht ;-D
Daarom klikte ik het ook aan :proud:
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
13-07-2018 19:40
Als ze studeert, dan heeft ze geen stufi, maar een lening. Dus moeder wilt dag dochter schulden maakt? Kan ze niet beter die lening uit zetten.
Als ze op kamers woont moet ze ook voor zichzelf zorgen, dus waarom geen kostgeld betalen.
Moeder is ziek heeft een uitkering de situatie is niet zo dat moeder geld als water heeft, mi zou dochter uit zichzelf gezien de veranderde situatie aan moeten bieden een bijdrage te leveren.
Alle reacties Link kopieren
lillsitsme schreef:
13-07-2018 19:44
Mn buurvrouw zegt: ze heeft al vaker gezegd dat ze binnen x tijd geld moest gaan betalen of weg moest zijn. Dochter heeft hier geen boodschap aan.
Tja als moeder niet haar woorden omzet in daden... Logisch dat ze zich er niets van aantrekt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ze moet wel iets zoeken waar ze zich kan laten inschrijven bij de gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Eisen dat dochter geld betaalt is minder makkelijk te realiseren dan zelf stoppen met geld geven aan dochter voor allerlei zaken. Of krijgt dochter nu ook al geen geld? Waar betaalt ze kleding, uitgaan, reizen etc van?
anoniem_369577 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 19:54
Reden: Spelfout
0.92% gewijzigd
8102 schreef:
13-07-2018 19:46
Daarom klikte ik het ook aan :proud:
Ik ook :-$
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
13-07-2018 19:45
Dan lijkt beginnen met gesprekken over geld, een keuzevak over budgets op de studie o.i.d. mij de beste eerste stap. Tot ze dan de ‘waarde’ ziet, zal ze ook de noodzaak niet zien vrees ik. (maar dat kan buurvrouw het beste inschatten).
Buurvrouw heeft dit al vaker geprobeerd, maar dochter wil hier niks van weten
Alle reacties Link kopieren
Soren schreef:
13-07-2018 19:47
Eisen dat sochter geld betaald is minder makkelijk te realiseren dan zelf stoppen met geld geven aan dochter voor allerlei zaken. Of krijgt dochter nu ook al geen geld? Waar betaalt ze kleding, uitgaan, reizen etc van?
Goede inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-07-2018 19:28
Mag zij eigenlijk wel maandelijks een bedrag ontvangen en een uitkering ontvangen?
Wordt dit dan niet gezien als inkomen?
Nee. Het word verwacht zelfs. Dus buurvrouw word gekort of de dochter nou wel of geen werk heeft.
Maar de regels veranderen te vaak om het allemaal bij te houden :D
Vraag me af hoe de buur het tot nu toe heeft weten te redden daar ze sinds 18 geweest is ook geen kindertoeslag/bijslag ed meer krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Soren schreef:
13-07-2018 19:47
Eisen dat sochter geld betaald is minder makkelijk te realiseren dan zelf stoppen met geld geven aan dochter voor allerlei zaken. Of krijgt dochter nu ook al geen geld? Waar betaalt ze kleding, uitgaan, reizen etc van?

Dit betaald ze zelf van haar stufi en geld wat ze weleens van dr vader krijgt
Alle reacties Link kopieren
Heeft dochter in het verleden wel altijd bijbaantjes gehad naast school?
nina1966 schreef:
13-07-2018 19:50
Nee. Het word verwacht zelfs. Dus buurvrouw word gekort of de dochter nou wel of geen werk heeft.
Maar de regels veranderen te vaak om het allemaal bij te houden :D
Vraag me af hoe de buur het tot nu toe heeft weten te redden daar ze sinds 18 geweest is ook geen kindertoeslag/bijslag ed meer krijgt.
Buuf heeft wao

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven