Dominante schoonmoeder

02-02-2016 14:41 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik vind zowel moeder als vriendin niet zo gezond klinken. Hoe je alleen al over hem praat.
quote:Globox schreef op 02 februari 2016 @ 20:46:

Ik vind zowel moeder als vriendin niet zo gezond klinken. Hoe je alleen al over hem praat.

haha ik vind het aantal bitchige reacties van jou in dit topic ook niet gezond, en ook niet wat je allemaal uitkraamt. Volgens mij ben jij echt zo'n typische internet troll. Lekker veilig achter het laptopje tegen de wereld schoppen en in real life een triest, eenzaam figuur.

Maar hee Globox, ik vroeg advies in dit topic en jij bent niet in staat om dat te geven dus ga nu maar fijn een ander topic hijacken of maak iets van je leven. Succes
quote:-Ange- schreef op 02 februari 2016 @ 15:00:

Over tien jaar zijn jullie getrouwd en hebben jullie twee schattige kindertjes.

Je zegt tegen je schoonmoeder: "We gaan zondag naar Linneaushof met zijn viertjes."

Komt je daar, staat schoonmoeder bij de ingang, met een mand vol koekjes.

Ze zegt tegen je kinderen: "Kijk eens wat oma allemaal voor lekkers voor jullie heeft meegebracht. Oma gaat gezellig met jullie mee in het treintje." Je kinderen juichen.

En je man zegt: "O, mamsje, wat een leuke verrassing. Lief van je. Je zorgt zo goed voor ons. Wat gezellig dat je er bent."

Verheug je je al op zo'n toekomst?

sorry, ik zag het al voor me en moest ff lachen
quote:Flora99 schreef op 02 februari 2016 @ 21:34:

[...]

haha ik vind het aantal bitchige reacties van jou in dit topic ook niet gezond, en ook niet wat je allemaal uitkraamt. Volgens mij ben jij echt zo'n typische internet troll. Lekker veilig achter het laptopje tegen de wereld schoppen en in real life een triest, eenzaam figuur.

Maar hee Globox, ik vroeg advies in dit topic en jij bent niet in staat om dat te geven dus ga nu maar fijn een ander topic hijacken of maak iets van je leven. Succes Ik praat niet in jouw straatje? Dat kan. Of ik reageer is aan mij en niet aan jou. Je kunt mij wel negeren, zelfs met knop. Dan zie je mijn reacties niet.
quote:Globox schreef op 02 februari 2016 @ 22:10:

[...]

Ik praat niet in jouw straatje? Dat kan. Of ik reageer is aan mij en niet aan jou. Je kunt mij wel negeren, zelfs met knop. Dan zie je mijn reacties niet.

Je plaatst meer dan 20 reacties in één topic wat niet eens jouw topic is. Ik denk dat het tijd is voor een hobby en een psych.

Bovendien vroeg ik advies en geen nutteloze opmerkingen van een verveelde vrouw. Ik vind je nu erg vervelend worden want je spamt mijn topic vol met onzin waar ik niets aan heb en ook niets mee kan.

Dus of draag bij aan de discussie of ga ergens anders je 'wijsheid' spuiien.
Waarom wil jij met hem schoenen kopen? Je bent zijn moeder toch niet? Oh wacht, zijn moeder heeft je dat net bespaard...
WAUW, TO. Wat een reactie. Dit bedoelde ik een aantal pagina's terug: jij klinkt ook niet heel sympathiek, dat vond ik al van je OP. Ik vind het niet heel gek dat je schoonma je niet met open armen ontvangt als je zo reageert. Globox laat een andere kant zien en met deze reacties kan je juist wel wat, namelijk refelcteren.
Hakuna Matata
quote:Flora99 schreef op 02 februari 2016 @ 22:19:

[...]

Je plaatst meer dan 20 reacties in één topic wat niet eens jouw topic is. Ik denk dat het tijd is voor een hobby en een psych.

Bovendien vroeg ik advies en geen nutteloze opmerkingen van een verveelde vrouw. Ik vind je nu erg vervelend worden want je spamt mijn topic vol met onzin waar ik niets aan heb en ook niets mee kan.

Dus of draag bij aan de discussie of ga ergens anders je 'wijsheid' spuiien.

Doe eens even rustig. Ik draag bij. Dat je het er niet mee eens bent is jouw probleem. Verder laat ik me, in tgenstelling tot jouw vriend, niet sommeren door jou.

On topic, je ziet in je schoonmoeder een spiegel. Stel dat je nou niet zo druk zou maken om die schoenen, of zijn was etc, zou dat de boel niet veel minder op scherp stellen? Hij is pas 22 en heeft misschien wel zijn eigen tempo in het losmaken. Hij was het huis al uit. Stap 1. De rest volgt als hij er aan toe is. Zou je hem kunnen accepteren zoals hij is?
quote:Globox schreef op 02 februari 2016 @ 22:28:

[...]

Doe eens even rustig. Ik draag bij. Dat je het er niet mee eens bent is jouw probleem. Verder laat ik me, in tgenstelling tot jouw vriend, niet sommeren door jou.

On topic, je ziet in je schoonmoeder een spiegel. Stel dat je nou niet zo druk zou maken om die schoenen, of zijn was etc, zou dat de boel niet veel minder op scherp stellen? Hij is pas 22 en heeft misschien wel zijn eigen tempo in het losmaken. Hij was het huis al uit. Stap 1. De rest volgt als hij er aan toe is. Zou je hem kunnen accepteren zoals hij is?

Doe jij even rustig dame. Je kent geeneens alle feiten en je loopt maar te haten tegen mij.

What is your problem?
quote:honingbijtje schreef op 02 februari 2016 @ 22:21:

Waarom wil jij met hem schoenen kopen? Je bent zijn moeder toch niet? Oh wacht, zijn moeder heeft je dat net bespaard...

Misschien wou ze geld besparen voor zoonlief, en hulde dat ze zo vrijgevig is maar waarom niet gewoon geld aan zoonlief geven en hem zelf de schoenen laten halen? Schoenen die hij ZELF mooi vindt en niet zijn moeder. En niet dat ze hem financieel moet ondersteunen want a) we vragen er niet om en b) we zijn prima in staat om zelf onze kosten te dekken.

Ze zou beter eens trots zijn dat haar 22-jarige zoon zo zelfstandig is in plaats van hem zo kinderachtig mogelijk te betuttelen.
a- deze man heeft deze moeder. Doe je niets aan. Is een eigenschap zoals zijn kleur haar. Aan jou wat je ermee wil.

b- wordt niet zoals zijn moeder. Speel het spel dus niet mee als je van je vriend houdt. Als jullie allebei verharden heeft hij een dominante moeder en een dominante vriendin, die beiden willen bepalen wat hij met zijn leven doet. Laat dat dus ten alle tijde bij hem als je niet in die rol wil.

c- ik zou er proberen de humor van in te zien en het niet zo dichtbij laten komen. Het mens klinkt gek en hoe gekker zij doet en normaler jij blijft doen, hoe meer je bij jezelf blijft. En bij de relatie die je wenst.

- deze situatie is het ingewikkeldst voor je vriend. Maak het dus niet nog lastiger voor hem, het is ZIJN moeder. Je kan hoogstens als het je gevraagd wordt je mening geven en idd zoals je nu doet maar wat de situatie ontlopen.
quote:spinnetje_ schreef op 02 februari 2016 @ 22:25:

WAUW, TO. Wat een reactie. Dit bedoelde ik een aantal pagina's terug: jij klinkt ook niet heel sympathiek, dat vond ik al van je OP. Ik vind het niet heel gek dat je schoonma je niet met open armen ontvangt als je zo reageert. Globox laat een andere kant zien en met deze reacties kan je juist wel wat, namelijk refelcteren.

WAUW Spinnetje, ik kan me voorstellen dat ik overkom als een ragebol voor je

Misschien moet je een carrière als psycholoog starten, sinds je mensen hun karakter en persoonlijkheid zo goed kan voorspellen op basis van één stukje tekst enzo
Haten, vuil. Zware woorden allemaal. En dan nu uithalen naar spinnetje. Je kunt er voor kiezen om anderen de schuld te laten zijn, of te relativeren. Naast bekijken of er niet een kern van waarheid in zit wat anderen zeggen.
quote:vruchtgebruik schreef op 02 februari 2016 @ 22:44:

a- deze man heeft deze moeder. Doe je niets aan. Is een eigenschap zoals zijn kleur haar. Aan jou wat je ermee wil.

b- wordt niet zoals zijn moeder. Speel het spel dus niet mee als je van je vriend houdt. Als jullie allebei verharden heeft hij een dominante moeder en een dominante vriendin, die beiden willen bepalen wat hij met zijn leven doet. Laat dat dus ten alle tijde bij hem als je niet in die rol wil.

c- ik zou er proberen de humor van in te zien en het niet zo dichtbij laten komen. Het mens klinkt gek en hoe gekker zij doet en normaler jij blijft doen, hoe meer je bij jezelf blijft. En bij de relatie die je wenst.

- deze situatie is het ingewikkeldst voor je vriend. Maak het dus niet nog lastiger voor hem, het is ZIJN moeder. Je kan hoogstens als het je gevraagd wordt je mening geven en idd zoals je nu doet maar wat de situatie ontlopen.

Ik ben het volledig met je eens.

Echter heeft ze ook een talent om mij in alle ruzies met haar zoon te betrekken en mij in deze ruzies zeer persoonlijk aan te vallen zonder ooit enige vorm van excuses. Vaak als ik er niet bij ben maar ook als ze ons onder valse voorwendselen naar haar huis lokt voor een etentje en vervolgens ontploft direct bij aankomst. Het is erg moeilijk om zulke dingen te negeren.

Ik ben tot nu toe altijd de rust zelve geweest en erg netjes naar haar toe ondanks alle afschuwelijke dingen die zij uitkraamt, maar ik heb ook een limiet.
quote:Globox schreef op 02 februari 2016 @ 22:54:

Haten, vuil. Zware woorden allemaal. En dan nu uithalen naar spinnetje. Je kunt er voor kiezen om anderen de schuld te laten zijn, of te relativeren. Naast bekijken of er niet een kern van waarheid in zit wat anderen zeggen.Zal ik doen bij de mensen die wel inhoudelijk kunnen reageren en motiveren.
quote:Flora99 schreef op 02 februari 2016 @ 22:40:

[...]

Misschien wou ze geld besparen voor zoonlief, en hulde dat ze zo vrijgevig is maar waarom niet gewoon geld aan zoonlief geven en hem zelf de schoenen laten halen? Schoenen die hij ZELF mooi vindt en niet zijn moeder. En niet dat ze hem financieel moet ondersteunen want a) we vragen er niet om en b) we zijn prima in staat om zelf onze kosten te dekken.

We? Jullie wonen niet samen toch?

Let je op dat je zelf ook niet zo dominant wordt als de moeder van je vriend?

En ik lees dat hij nog elk weekend naar huis gaat, dus zo los van zijn ouders is hij nog niet.

Ik zou wat afstand creeeren, Niet meer elke week samen op de stoep staan bv. Laat hem bij zijn ouders langsgaan en beperk jullie tijd samen tot jouw/zijn huis. Dan hoef je ook niet meer met z´n drieën op de bank te zitten
Beste TO, je kunt je wel irriteren aan Globox, maar ik denk dat ze best ergens een punt kan hebben. Je ziet die (toegegeven: talrijke) opmerkingen als 'haten' en reageert een beetje snibbig, maar volgens mij zijn ze echt niet zo slecht bedoeld.

Ik heb zelf zo'n bemoeizuchtige schoonmoeder gehad (godzijdank verleden tijd). Ik snap je irritatie. Maar wat ik geleerd heb van mijn bemoeizuchtige schoonmoeder is dat bijna alle eigenschappen waar ik me zo aan irriteerde - je raad het al - dingen waren die ik zelf ook deed in relatie tot ex. Geloof me, dat was een van de meest pijnlijke inzichten ooit.

Zij probeerde zijn leven te bepalen, nou: ik kon er ook wat van. Zij was manipulatief, altijd zo 'gekwetst' als ze haar zin niet kreeg. Ai, ik manipuleerde mijn ex ook met gevoelens en mijn 'goedkeuring' (want daar zijn ze gevoelig voor he, die moederskindjes). Ik deed het wel op een andere manier natuurlijk, waardoor ik het eerst helemaal niet kon zien van mezelf, maar het kwam op hetzelfde neer.

Daarom lees ik Globox' mededelingen met heel andere ogen. Misschien had ik me ook aangevallen gevoeld als iemand me toen iets dergelijks had gezegd. (Nou ik erover nadenk: dat is wel eens gezegd door een vriend van ons, en ik voelde me ook aangevallen.) Maar ik vind ze wel herkenbaar nu eigenlijk.

Wat echt wijs advies is is om hem in zijn waarde te laten en hem op zijn eigen tempo te laten dealen met moeder. Als hij dat niet doet of niet snel genoeg voor jou, kun je beter wegwezen. Dan ga je namelijk een relatie tegemoet met een man die altijd onvolwassen zal blijven (en geloof me, dat is niet leuk op den duur). Sterkte!
pluk de nacht
En dit moet je ter bewustwording echt laten zien aan je vriend

"Maar ik heb geen lekkere blonde vriendin. Ik heb alleen mijn moeder. En daar ben ik voor behandeld."

https://www.youtube.com/watch?v=W1sx3h3YQOQ
pluk de nacht
Nou nou TO. Jij kan negatief reageren zeg op Globox...... Als jij zo uit de slof kan schieten bij mensen met een andere mening, snap ik de conflicten met je schoonmoeder wel. Globox kan prima een andere kant van de zaak belichten. Jij voelt je echter meteen aangevallen. Met die houding, drijf je meningsverschillen wel heel snel op de spits. Geen handige eigenschap van je.
quote:Flora99 schreef op 02 februari 2016 @ 22:40:

[...]

Ze zou beter eens trots zijn dat haar 22-jarige zoon zo zelfstandig is in plaats van hem zo kinderachtig mogelijk te betuttelen.

Misschien wilde ze haar zoon schoenen geven, omdat hij ze nodig had? Kan ze toch op die manier nog voor hem zorgen.

Mijn schoonmoeder koopt ook nog wel eens shirts ofzo voor mijn vriend, ook al kan hij dat prima zelf en is hij toch echt al in de 30. Ik zou het dan wel weer heel erg raar vinden als ze hem daar geld voor zou geven, hij is toch geen puber meer die kleedgeld nodig heeft. Maar dat ze soms iets voor hem meeneemt, dat vind ik niet zo raar hoor. Ik koop ook wel eens iets voor haar als ik daar zo tegenaan loop, of toevallig weet dat ze zoiets nodig heeft.
quote:Flora99 schreef op 02 februari 2016 @ 22:34:

[...]

Doe jij even rustig dame. Je kent geeneens alle feiten en je loopt maar te haten tegen mij.

What is your problem?

en jij bent 26 a 27 ?

ik zie mijn jonge neef en nichtjes op Facebook tussen de 18 en 22 die woord gebruiken als mensen het niet mee eens zijn, en dan denk ik oh oh oh maar nu een 26 a 27 jarige

WOW

voor de rest denk ik dat je niet veel verschild met je schoonmoeder, hebt te doen met je vriend aan de andere kant hij weet helaas niet beter
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik denk dat Globox gewoon gelijk heeft in wat ze zegt. Goede punten om eens goed over na te denken TO

Succes ermee
Mijn schoonmoeder heeft ook nogal een grote bemoeiklier, maar verder is ze een schat, dus ik kan er wel mee leven.

Er zijn grofweg 3 mogelijke situaties:

1) ze bemoeit zoch met iets wat alleen mijn vriend aangaat, nou dan doet ze dus maar.

2) ze regelt iets wat eigenlijk best handig is, dan bedank ik haar.

3) ze regelt iets wat ons beide aangaat en wat ik irritant vind, dan zeg ik: Bedankt maar we doen het op onze eigen manier.

Werkt prima en optie 3 komt misschien 2 keer per jaar voor.
Als ik zo lees welk gedrag je schoonmoeder heeft denk ik eerder aan een angstige vrouw. Bang dat ze niet goed genoeg is en de moeite waard dat haar kinderen spontaan naar haar toe willen komen en omgang willen hebben. Dus schiet ze in een stuk controle. En probeert ze dingen af te "dwingen" of spullen te kopen. Misschien is ze diep van binnen wel bang dat hij meer van jou houdt of in ieder geval meer spontaan van zijn aandacht aan jou geeft wat haar pijn doet. Ergens in haar leven is deze vrouw misschien wel heel erg gekwets of heeft zich afgewezen gevoeld. Een mens (man of vrouw) die van zichzelf houdt heeft niet de drang om controle uit te oefenen op anderen. Misschien kan je haar gedrag ook vanuit die hoek eens bekijken en irriteert het dan minder. Jouw vriend zal zeker tijd nodig hebben om de relatie met haar een nieuwe vorm te geven, als hij dat al wil. Ik vind het al heel wat dat hij op zichzelf is gaan wonen, als zijn moeder dit gedrag heel zijn leven heeft gehad en hij ook nog eens de oudste is!!

Mensen om je heen zijn een spiegel. Wat je van iets of iemand vindt zegt iets over jou. Of het zijn eigen schappen die je zelf hebt of eigenschappen/gevoelens die je van jezelf onderdrukt of je hebt eerdere ervaringen met bepaald gedrag. b.v. Vaak moeite met b.v. slachtoffergedrag van mensen? Dikke kans dat je jezelf zelden of nooit dit gedrag toestaat en daarom er niet tegen kan als iemand dit wel doet. Dus wat maakt dat dit gedrag jou zo triggert?
quote:Flora99 schreef op 02 februari 2016 @ 22:55:

[...]

Echter heeft ze ook een talent om mij in alle ruzies met haar zoon te betrekken en mij in deze ruzies zeer persoonlijk aan te vallen zonder ooit enige vorm van excuses. Vaak als ik er niet bij ben maar ook als ze ons onder valse voorwendselen naar haar huis lokt voor een etentje en vervolgens ontploft direct bij aankomst. Het is erg moeilijk om zulke dingen te negeren.

Ik ben tot nu toe altijd de rust zelve geweest en erg netjes naar haar toe ondanks alle afschuwelijke dingen die zij uitkraamt, maar ik heb ook een limiet.Waarom zou je zulke dingen negeren? Als zij ontploft (hoe dan?,wat doet ze dan?) blijven jullie allemaal gewoon zitten of er niks gebeurd? Nou ik zou dan echt wel zeggen '' ik dacht dat we gezellig zouden komen eten,maar in een aanval heb ik geen zin dus ik ga naar huis"".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven