Don't you wish your girlfriend....

19-10-2009 16:04 447 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat liedje krijg ik altijd in mijn hoofd als ik bepaalde postings lees. Van vrouwen die hun man helemaal begrijpen, nooit ergens boos om worden, alles kunnen accepteren en nou ja...simpelweg gewoon de beter vrouw zijn waar alle mannen van dromen. Ook hebben ze altijd zin natuurlijk, en anders maken ze het wel. Pijpen? Kost nog minder moeite dan een kopje thee zetten. Deze vrouw zegt nooit nee, nooit. Hoeft ook niet, want zij heeft ook de perfecte partner. Nee, dit gaat niet over iemand specifiek maar gewoon over dat soort type vrouw. De betere vrouw. Op papier dan.

Ik vind het ongeloofwaardig. Niemand is zennerder dan Ghandi, niemand. Niemand heeft oooooveral begrip voor en altijd zin. Kan niet.

Toevoeging: Deze betere vrouw zal ook geen gelegenheid voorbij laten gaan om een forumster met menselijke emoties te vertellen dat haar gevoelens feitelijk belachelijk zijn en dat zij begrip zou moeten hebben voor haar man. Wat hij ook doet.

Hoe zien jullie dat?

Geloof jij het?

Totaal aantal stemmen: 60

Ja natuurlijk (15%)
Absoluut niet (63%)
Ik twijfel soms idd... (22%)
quote:minny schreef op 21 oktober 2009 @ 01:08:

[...]

En jij kan wel vinden van niet, maar daarom hoeft het nog niet onterecht te zijn.Dat is waar. Maar het moge duidelijk zijn dat mensen anders omgaan met kritiek die in hun ogen terecht is dan met kritiek waarvan ze vinden dat die kant nog wal slaat. Ik in ieder geval wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
*jat wat popcorn van leefnu*..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2009 @ 01:11:

[...]

Dat is waar. Maar het moge duidelijk zijn dat mensen anders omgaan met kritiek die in hun ogen terecht is dan met kritiek waarvan ze vinden dat die kant nog wal slaat. Ik in ieder geval wel.Dat blijkt. Toch hoop ik dat je er wat mee doet. Jouw intentie kan ik niet bepalen, al kan ik er wel een idee van hebben, maar het komt dus op sommige mensen wel zo over. En ja, dat valt mij op. Met name dat ge- als er over de geweldige relaties wordt gesproken op een topic van iemand wiens relatie minder loopt...ik erger me daaraan, plaatsvervangend. Het komt op mij niet zo leuk over, laat ik het zo stellen. Een tikkie verkneukelend vind ik het. Waarom dat zo is dat ga ik even voor mijzelf bedenken, maar feit blijft dat het zo is. Wat de intentie ook is, zo komt het op mij over.
Weet je.. ik lees dit topic (staat voortdurend in de top 10... dus ja... dan ben ik er bij en wil ik ook wat vinden!)..

Ik probeer een mening te vormen en dat lukt niet zo goed.

Ik heb niet zo'n moeite met de 'perfectie' van anderen. Ik ben het zelf niet. Daar heb ik me jaren geleden al bij neergelegd. Dat geeft ook een bepaalde rust. Niet perfect hoeven zijn....

Aan de andere kant denk ik dat iedere perfectie relatief is en iedereen dat van zichzelf ook wel weet.

Als je last hebt hebt van de 'perfectie' van de ander heb je je eigen imperfectie nog niet helemaal geaccepteerd denk ik.

Of praat ik wartaal zo laat op de avond?
quote:floor72 schreef op 21 oktober 2009 @ 01:17:

Als je last hebt hebt van de 'perfectie' van de ander heb je je eigen imperfectie nog niet helemaal geaccepteerd denk ik.

Of praat ik wartaal zo laat op de avond?Bedoel je iets van splinters en balken die zomaar in je oog kunnen zitten ?
quote:minny schreef op 21 oktober 2009 @ 01:14:

[...]

[fgcolor=#D000F0]Dat blijkt. Toch hoop ik dat je er wat mee doet. Met wat? Met onterechte kritiek? Ik zou oprecht niet weten wat, behalve mijn r**t er mee afvegen , of het mijn ene oor in en mijn andere weer uit laten gaan.
@OP

Adviezen van perfecte tevreden vrouwen aan forummers met relatieperikelen vind ik goed te behappen wanneer de motieven van deze adviseurs gebaseerd zijn op hulpvaardigheid.

En ja perfect is niemand, dat behoeft geen betoog lijkt me...

Maar de één is nu eenmaal meer tevreden dan de ander in dezelfde situatie...Verschil in referentiekader hou je altijd...

*Bah! Wat een saaie posting van mij ...

Ik wil ook een slagroomtaart gooien of iets kapodt meppen, kan iemand me ff uitdagen ? *
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2009 @ 01:28:

[...]

Met wat? Met onterechte kritiek? Ik zou oprecht niet weten wat, behalve mijn r**t er mee afvegen , of het mijn ene oor in en mijn andere weer uit laten gaan.Jammer dat je niet eens wil overwegen of er een kern van waarheid in zit, dat je zo kan overkomen. Maar het is niet echt een verrassing, dat geef ik toe.
quote:leefnu schreef op 21 oktober 2009 @ 01:32:

Ik wil ook een slagroomtaart gooien of iets kapodt meppen, kan iemand me ff uitdagen ? *Als ik je wijs op je taalfout, vind je dat uitdagend genoeg?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2009 @ 01:26:

[...]

Bedoel je iets van splinters en balken die zomaar in je oog kunnen zitten ?

Ik ga er over nadenken....

Eerst slapen. Wilde al 1.35 uur op bed liggen.

* Zucht *
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2009 @ 01:34:

[...]

Als ik je wijs op je taalfout, vind je dat uitdagend genoeg?
quote:floor72 schreef op 21 oktober 2009 @ 01:35:

[...]

Ik ga er over nadenken....

Eerst slapen. Wilde al 1.35 uur op bed liggen.

* Zucht *Volgens mij overkomt jou dat vaker
Leefnu, gooi wat thee tegen je beeldscherm. Dat schijnt leuk te zijn.
quote:minny schreef op 21 oktober 2009 @ 01:34:

[...]

Jammer dat je niet eens wil overwegen of er een kern van waarheid in zit, dat je zo kan overkomen. Maar het is niet echt een verrassing, dat geef ik toe.

O, gaat het nou over hoe ik overkom? Ik dacht dat we het nog over mijn intenties hadden.

Wie zegt nou dat ik niet bij mezelf te rade ben gegaan? Ik heb er een nanoseconde over nagedacht ; precies lang genoeg om te beseffen dat ik hier niet post vanwege " kijk mij het eens leuk hebben , lekker dat jij het niet zo leuk hebt " .

En of ik zo overkom? O, dat heb ik je gezegd toch, meteen in het begin ; dat ik wel denk te weten hoe het komt dat jij dat zo ziet. Maar ja, dat was dan weer niet zo volgens jou.

Ik ben er wel een beetje klaar mee.
quote:minny schreef op 21 oktober 2009 @ 01:36:

[...]

Volgens mij overkomt jou dat vaker Pfffff, Yep! K*t late diensten......
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2009 @ 01:38:

[...]

O, gaat het nou over hoe ik overkom? Ik dacht dat we het nog over mijn intenties hadden.

Wie zegt nou dat ik niet bij mezelf te rade ben gegaan? Ik heb er een nanoseconde over nagedacht ; precies lang genoeg om te beseffen dat ik hier niet post vanwege " kijk mij het eens leuk hebben , lekker dat jij het niet zo leuk hebt " .

En of ik zo overkom? O, dat heb ik je gezegd toch, meteen in het begin ; dat ik wel denk te weten hoe het komt dat jij dat zo ziet. Maar ja, dat was dan weer niet zo volgens jou.

Ik ben er wel een beetje klaar mee.Waarmee je het dus niet eens overweegt, maar meteen bij mij neerlegt. Ja, dan ben ik er ook klaar mee. Maar mij zegt het heel erg veel, genoeg in elk geval.
quote:floor72 schreef op 21 oktober 2009 @ 01:39:

[...]

Pfffff, Yep! K*t late diensten......Ik heb momenteel aanwezigheidsnachtdienst. Dus het forum is mijn vermaak tijdens het aanwezig zijn werken. Waarvoor dank!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2009 @ 01:34:

[...]

Als ik je wijs op je taalfout, vind je dat uitdagend genoeg?

Neen, maar bedankt voor de poging om het verongelijkte kreng in mij op te roepen

Hmm..ik moet mijn tenen maar eens door een plastisch chirurg laten verlengen...

*Gaat weer in meelees modus...*
quote:minny schreef op 21 oktober 2009 @ 01:42:

[...]

Waarmee je het dus niet eens overweegt, maar meteen bij mij neerlegt. Ja, dan ben ik er ook klaar mee. Maar mij zegt het heel erg veel, genoeg in elk geval.Gelukkig dan maar , want ik vind het allemaal niet zo veelzeggend eigenlijk.
quote:minny schreef op 21 oktober 2009 @ 01:42:

[...]

Waarmee je het dus niet eens overweegt, maar meteen bij mij neerlegt. .Als ik iets ga schrijven , zal ik toch op zijn minst eerst moeten verzinnen WAT. Het springt niet zomaar op het forum, hoor. Dus ja, daar is over nagedacht. En omdat JIJ er mee komt heb ik bedacht hoe het zou kunnen dat het op JOU zo overkomt.
Ik kan me wel vinden in wat de TO beschrijft. Bij sommige reacties krijg ik een beetje het gevoel alsof de schrijfster ervan net een Landmarkcursus heeft gevolgd.

Wat ik wel wil toegeven dat dit gevoel mede voortvloeit uit het feit dat erg onzeker ben en ook best veel frustraties heb.

Gelukkig heb ik wel een bijna perfect lichaam (echt waar! ook keihard aan gewerkt) maar voor de rest ben ik niet zo heel tevreden met bepaalde aspecten van m'n leventje (met name op carriere-, fincieel- en liefdesgebied). Desalniettemin ik ben wel hard aan het werk om die situaties te veranderen.

Jullie mogen trouwens best wat aardiger tegen elkaar doen. En hou eens op met die opmerkingen als ''dat is dan jouw perceptie van het geheel, ik heb een andere waarheid"
quote:minny schreef op 21 oktober 2009 @ 00:43:

[...]

Jij kan echt niet tegen kritiek volgens mij...

Deze is te grappig.

Minny, ken je die van vroeger nog; Wat je zegt ben jezelf?

Die is op jou van toepassing.
quote:gladiolia schreef op 21 oktober 2009 @ 03:02:Wat ik wel wil toegeven dat dit gevoel mede voortvloeit uit het feit dat erg onzeker ben en ook best veel frustraties heb.

Hear, hear.

Puntje voor Gladiola.
quote:gladiolia schreef op 21 oktober 2009 @ 03:02:

Ik kan me wel vinden in wat de TO beschrijft. Bij sommige reacties krijg ik een beetje het gevoel alsof de schrijfster ervan net een Landmarkcursus heeft gevolgd.Ik denk dat veel mensen best weten wat het beste is in bepaalde situaties en voor 'n onbekende kunnen ze dat ook makkelijk zonder emoties opschrijven. Als het jezelf betreft heb je te kampen met allerlei gevoelens waardoor je soms niet in staat bent dingen helder te zien en/of er goed naar te handelen. Door vaak op andermans situaties te reageren zoals het zou moeten, word je ook getraind om in eigen situaties beter te leren handelen.
Maar geldt dit allemaal dan alleen voor de relatiepijler?

Moet namelijk wel toegeven dat ik als ik op een andere pijler zit en over mijn poezen praat, dat ik dan wel zo iets heb "Iedereen moet weten hoe ongelooflijk geweldig mijn poezen zijn". En ik hou inderdaad helemaal geen rekening met mensen die niet eens poezen kunnen krijgen.

Als ik op de reizenpijler zit en bijvoorbeeld reageer op "Waar heen te gaan, Talinn of Riga?" Dan vertel ik iets over Talinn of Riga, maar zonder de bedoeling "Kijk mij nou bereisd zijn" (je voelt toch altijd die hete adem van Elninjo in je nek he ). Nee dan vind ik het gewoon leuk om een tip te geven over iets wat ik weet, en ik vind het leuk om mijn eigen ervaring weer eens op te duikelen uit mijn geheugen. Denk daarbij weer helemaal niet aan mensen die fysiek niet kunnen reizen, geen geld hebben om te reizen, maar eigenlijk ook niet aan mensen die veel meer hebben gereisd.

Als ik op de sekspijler zit en over mijn eigen seksleven praat, dan komt het wel eens voor dat ik een tip geef, maar meestal vertel ik over mijn eigen situatie, hoe die nu is of hoe die was. Dat is om mijn tip aan TO te ondersteunen ofwel omdat gewoon iets als "Hoe gaat dat bij jullie?" is gevraagd.

Voor de relatiepijler geldt hetzelfde als voor de sekspijler. Ik heb een ontzettende dip in mijn relatie gehad, wij hebben de spullen meerdere malen verdeeld, maar we zijn samen gebleven en nu zijn we weer gelukkig samen. Van dip naar nu is wel een proces van een jaar of drie geweest, met ups en downs. Regelmatig zie je vragen hier op het forum in de trant van "Ben niet meer verliefd, weggaan?" of "Verliefd op collega, wat nu?". Ik zou natuurlijk kunnen antwoorden met 1 zinnetje en helemaal niet aan mijn eigen situatie refereren maar ik heb het idee (misschien wel hartstikke stom hoor) dat wel refereren aan mijn eigen situatie mijn post kracht bij zet, en eerder een dialoog opent met TO dan enkel dat ene zinnetje. Regelmatig wordt er ook zo op gereageerd trouwens.

En bij het intypen van dat stukje denk ik alleen maar "Wat ben ik blij dat het nu weer goed gaat, misschien helpt onze aanpak hun ook wel, of deels". Ik denk echt nooit "De rest moet toch zeker wel weten dat het bij mijn thuis helemaal geweldig is". Het zal de rest een zorg zijn denk ik of ik gescheiden ben of niet.

Dus dit zijn mijn gedachtengangen achter mijn posts. Heb de andijvietopics maar niet toegelicht.

Ow ja, nog iets, ik lul gewoon graag over mezelf, irl hou ik me wel in hoor, maar hier op het forum niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven