doodeng: echtscheiding starten en ondertussen verliefd

05-09-2010 14:54 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand of 2 ben ik echt over mijn oren verliefd. En...helaas zou ik bijna zeggen....hij ook op mij. We proberen elkaar zo vaak mogelijk te zien. Bijna onmogelijk; we wonen niet om de hoek bij elkaar, hebben ook vakantie doorgebracht met onze eigen gezinnen.

Maar deze verliefdheid zorgt ervoor dat ik anders naar mijn relatie ga kijken, die ik bijna 18 jaar heb. Het lukt me niet om "leuk" te doen naar hem. Ook de kinderen moeten het vaak ontgelden, omdat ik snel kribbig ben.

Gisteren heeft mijn man gezegd dat het misschien beter is dat ik ergens anders ga wonen, of in therapie ga. HIj weet helemaal niets van mijn verliefdheid af. Maar ergens dacht ik wel...das zo gek nog niet. Dan kan ik misschien wat meer rust in mijn hoofd krijgen. En bovendien kan ik dan een keuze maken.

Mijn verliefdheid heeft me wel mijn ogen doen openen; zo verliefd ben ik echt nog nooit op iemand geweest. Ik kan aan niets anders meer denken. De kg's vliegen eraf, slapen doe ik nauwelijks meer. En zo vaak zie ik hem dus niet eens.

Wie herkent deze situatie en kan me tips geven? Ik heb niet de illusie dat minnaar en ik oud en grijs zullen worden samen (zou ik wel willen, maar ik dwing hem niet om in dit vroege stadium voor mij te kiezen).

Groetjes, E
anoniem_112460 wijzigde dit bericht op 05-09-2010 14:55
Reden: andere woordkeuze
% gewijzigd
Ik denk ook dat het niet slecht is voor TO om wat afstand te nemen, om zich te bezinnen. Maar als die tijd gebruikt gaat worden voor het uitleven van haar verliefdheden, weet ik niet of haar man open zal staan voor een verzoening.

En haar kinderen ook niet.. als ze wat ouder zijn.....
Ze heeft die hormonenboost waarschijnlijk juist nodig om een stap te nemen, dan is het geen redelijke verwachting dat ze daarna alleen zou gaan zijn. Ik denk ook dat het uitmond in uitleven met de nieuwe vlam, als zij dat nodig heeft is dat gewoon zo.

June wij zeggen toch eigenlijk bijna hetzelfde? Als haar man het na dat uitleven niet kan verkroppen dat zij dat nodig had dan is hij toch eigenlijk degene met een probleem? Dan houdt hij dus niet genoeg van deze vrouw die ‘verkeerde’ ervaringen nodig heeft om goede beslissingen te kunnen nemen.

Als het goed zit komt het wel goed.
Let's play Twister, let's play Risk yeah
quote:not_me schreef op 13 september 2010 @ 17:01:

Ze heeft die hormonenboost waarschijnlijk juist nodig om een stap te nemen, dan is het geen redelijke verwachting dat ze daarna alleen zou gaan zijn. Ik denk ook dat het uitmond in uitleven met de nieuwe vlam, als zij dat nodig heeft is dat gewoon zo.

June wij zeggen toch eigenlijk bijna hetzelfde? Als haar man het na dat uitleven niet kan verkroppen dat zij dat nodig had dan is hij toch eigenlijk degene met een probleem? Dan houdt hij dus niet genoeg van deze vrouw die ‘verkeerde’ ervaringen nodig heeft om goede beslissingen te kunnen nemen.

Als het goed zit komt het wel goed.

Echt, hoe krijg je het voor elkaar, de heleboel weer zo draaien dat hij toch eigenlijk degene is die fout zit. ongelofelijk not_me, hoe verzin je het!

Ik vroeg het je al eerder, heb jij kinderen?

Weet je wat voor impact dit op kinderen heeft?
Een soort van , als je van mij houdt pik je alles?

Of is het, als je van iemand houdt laat je hem niet alles van je pikken.
Ik draai en verzin niks en er zit niemand fout, zij niet en hij niet.

Hij heeft er niet bewust aan gewerkt om een situatie te laten ontstaan waarin zij niet eerlijk over haar gevoelens en twijfels durft te spreken, ellende net zo min maar zij werd nu wel met de gevolgen geconfronteerd. Omdat niemand reden had dit te voorspellen is het ook zinloos om er iemand de schuld van te geven dat het toch zover is gekomen, vind ik.

Ik schrijf niet om je te irriteren maar omdat ik, voor mijzelf, heb ingezien dat het zo zinloos is om iemand, of beiden, de schuld voor zoiets te geven, je komt samen als onbedoeld gevolg in deze problemen, dan is dit een noodsprong en geen uitgekiende wraakactie, op het eerste gezicht onverklaarbaar, tot je beter terugkijkt.

Ja ik heb kinderen. Ik zie ze als extra reden om tot een oplossing te komen en ook om je ego even te parkeren.

Nee iry, geen als je van me houdt pik je alles, absoluut niet, eerder een omdat ik van je hou, of mn comfortabele leventje met je niet kwijt wil of een mix daarvan, ga ook ik mij inzetten om ons relatie wel weer de moeite waard te laten zijn. Daar hoort enigszins begrijpen van wat het is dat tot de problemen heeft geleid bij.
Let's play Twister, let's play Risk yeah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven