doorgaan in relatie nadat je bent vreemdgegaan

04-07-2008 09:23 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jarenlang ben ik vreemd gegaan ( jaja weet dat het niet kan en toch is het gebeurt!!)

Nu heb ik de moed gehad te stoppen met de buitenechtelijke relatie.

Maar vond het heel moeilijk mijn draai te vinden in mijn eigen relatie.

Ik mis mij het verheugen op de afspraakjes, de gesprekken en de sex.

Natuurlijk ben ik voornemns dit met mijn man op te pakken, maar het nare gevoel en gemis blijft.

Wie heeft er ervaring mee???
quote:minny schreef op 08 juli 2008 @ 20:20:

Ik ben er trouwens van overtuigd dat de meeste vreemdganger vooral niet eerlijk zijn over een open relatie willen, omdat ze helemaal niet willen dat hun partner er ook een ander op nahoudt. M.a.w. ze willen het zelf wel kunnen doen, maar de ander mag vooral niet hoor...oh nee...!

Wat jij vertelt bestaat inderdaad, maar daarnaast heb je ook vreemdgangers die er principieel niets op tegen hebben dat hun partner ook iemand erbij neemt.

Maar mensen verschillen nu eenmaal, sommigen worden makkelijk verliefd op een manier waarop ze hun vaste relatie in gevaar brengen, terwijl het voor anderen voor hun relatie niets uitmaakt of ze nu al dan niet een seksvriendje hebben.

Als je als vreemdgaander zelf bij de tweede categorie hoort, en je weet uit ervaring dat je partner tot de eerste categorie behoort (en dus riskeert om brokken te maken), dan lijkt het toch normaal dat je liever hebt dat hij seksueel trouw blijft?
Dubiootje, ik bedoelde te zeggen dat haar man van niks weet, en eigenlijk al jarenlang tweede keus is voor haar. Nee ze heeft niet letterlijk haar man aan de kant gezet, maar in feite mag hij meedoen aan de zijlijn. Zij was liever bij nummer 2, die dus eigenlijk op dat moment haar nummer 1 was, ipv haar eigen man.

Omdat haar man geen weet heeft van dit hele gebeuren, heeft hij niet de keuze om te zeggen, ik wil niet nummer 2 zijn, ik stop ermee. En ook al is het gestopt met die andere man, haar gedachten en gevoelens zijn bij die ander, waardoor het mi geen eerlijke kans heeft op slagen.
quote:minny schreef op 08 juli 2008 @ 20:20:

Ik ben er trouwens van overtuigd dat de meeste vreemdganger vooral niet eerlijk zijn over een open relatie willen, omdat ze helemaal niet willen dat hun partner er ook een ander op nahoudt. M.a.w. ze willen het zelf wel kunnen doen, maar de ander mag vooral niet hoor...oh nee...!

Ze zullen bang zijn voor de reactie van de ander, omdat het nou eenmaal niet zo gangbaar is dat je er nog een ander bij hebt.

En wat vreemdgaan betreft; het is heel prettig om te weten dat je altijd nog terug kunt naar moeders de vrouw, mocht het allemaal wat tegenvallen. Want ik weet zeker dat die gedachte echt wel speelt; iedereen weet toch dat het na verloop van tijd minder spannend wordt? Dan is het prettig dat je je zekerheden niet kwijt zult raken, dus hou je je mond dicht. En dan de schande die erover wordt gesproken, gezichtsverlies, ellende mbt scheiding, dat doet je ego geen goed. En laat dat nou net het hele eieren eten zijn; je gaat vreemd omdat je je ego wat wilt opkrikken. Je voelt je even beter, gewild, in trek. Maar dat is van tijdelijke aard, want zodra de vrouw achter het bedrog komt voel je je nog kutter dan je je ooit voelde.
quote:Julus schreef op 09 juli 2008 @ 10:30:

Dubiootje, ik bedoelde te zeggen dat haar man van niks weet, en eigenlijk al jarenlang tweede keus is voor haar. Nee ze heeft niet letterlijk haar man aan de kant gezet, maar in feite mag hij meedoen aan de zijlijn. Zij was liever bij nummer 2, die dus eigenlijk op dat moment haar nummer 1 was, ipv haar eigen man.

Omdat haar man geen weet heeft van dit hele gebeuren, heeft hij niet de keuze om te zeggen, ik wil niet nummer 2 zijn, ik stop ermee. En ook al is het gestopt met die andere man, haar gedachten en gevoelens zijn bij die ander, waardoor het mi geen eerlijke kans heeft op slagen.

Ik weet niet of dat zo werkt. Ze bleef ondertussen wel bij hem. Als "nr. 2" eerste keus was geweest, was ze wel weggegaan. Ik weet niet of ze liever bij nr. 2 was, of dat ze gewoon allebei wilde.

Natuurlijk is de angel in het verhaal dat haar man er niets vanaf weet en dus geen keuze kan maken. De gedachten en gevoelens verdwijnen mettertijd wel weer. Het is meer dat ik denk dat de basis niet goed was als ze zo langdurig vreemd is gegaan, en het lijkt me heel moeilijk om die goed te krijgen als je daar geen openheid van zaken over kan geven.
Ga in therapie!
Hm, zou kunnen. Dat ze zo verstrikt raakte in de situatie maar ondertussen toch ook hoopte op een beter huwelijk met haar man. Het is jammer dat ze er niet meer over schrijft.
quote:dubiootje schreef op 09 juli 2008 @ 12:19:

[...] ...Het is meer dat ik denk dat de basis niet goed was als ze zo langdurig vreemd is gegaan.

Als ik lees wat Marianne daar zelf over zegt, weet ik dat nog niet zo zeker:

" mijn man en ik hebben een heel leuk leven passen erg goed bij elkaar qua leefstijl."

"ik zoek gewoon steun want ik houd echt wel van mijn man"

"ik heb het nodig gehad, het heeft mij ontwikkeld! Mijn man houdt van mij zoals ik ben. Ik ben niet uitsluitend een vreemdganger"

"Hij (de nr 2) was een aanvulling, hij heeft mij door een periode heengenomen, ik heb geleerd van hem, hij heeft een mooie plek in mijn hart. Ik weiger er spijt van te hebben, dat meen ik.

Mijn man is blij met mij, door die ander is onze relatie blijven bestaan denk ik!"

Vreemdgaan kàn, maar hoeft toch niet steeds op een slechte relatie te wijzen?
Zeno, Marianne zegt dat ook niet zelf, maar het is wel mijn mening dat als je langdurig vreemdgaat er iets mis in je relatie. Ik heb Marianne ook het advies gegeven hiermee aan de slag gegaan. Het is goed mogelijk dat Marianne het anders ziet.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven