Dramavakantie? OP aangepast
vrijdag 8 augustus 2025 om 08:35
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
zondag 10 augustus 2025 om 23:44
Spijker op z’n kop. Ik had zijn ex nog nooit persoonlijk ontmoet (wilde ze niet (zei hij) of hij niet, who knows?) en dus de dynamiek nog niet zelf kunnen beleven. Nou, dat heb ik dus meegemaakt. Maar het allermoeilijkst is wel dat hij niet naar zichzelf kijkt maar blijft wijzen naar de ander en vindt dat hij terecht heeft gehandeld. En daar kan ik dus niet mee leven. Wat voor monster je ex ook is, dit soort taferelen voor de ogen van kinderen zouden gewoon nooit mogen gebeuren en dan heb je je gemak en rust als ouder gewoon te bewaren, ongeacht wat de ander doet. Period.S-Groot schreef: ↑10-08-2025 19:14Dat het niet (alleen) aan zijn 'nare' ex lag zoals jij eerder wel dacht en schreef wist ik al, maar dat ze binnen een minuut elkaar al in de haren zouden vliegen is wel een heel erg duidelijk en zeer pijnlijk bewijs.
Vreselijk dat oudste dochter aan het redden ging (zal ze een nog een zeer grote kluif aan krijgen later, stoppen met redden). Geen wonder dat ze zo met zichzelf in de knoop zit, maar dat zat er al in dat het enorm veel met de vechtende ouders te maken zou hebben.
Weet je, je kunt heel lang dit soort lelijke kanten verbergen in een LAT-relatie, ieder met de eigen besoignes en tot nog toe geen moeilijke dingen tussen jullie (dus daar niet over hoeven praten). En dan ook nog eens niet samen op vakantie geweest. Dus ik snap wel dat dit jou nu enorm overvalt en je roze bril van je neus afgestoten heeft.
Maak niet de fout te denken dat jij deze vakantie kunt redden voor die kinderen. Ten eerste kun je dat gewoon echt niet en ten tweede is de kans dat het slechter is voor ze als je meegaat vele malen reëler (alleen al de slechte sfeer tussen jou en je vriend en daarmee tosisch voor die kinderen, want denk maar niet dat die kinderen dat ontgaat en ze niks doet) dan als je niet meegaat.
Hij heeft nu zijn ware aard laten zien. Neem de tijd en afstand om daar bij stil te staan.
maandag 11 augustus 2025 om 00:09
Verstandige beslissing, TO, en dat je niet meteen 'nee' zei kan ik me best voorstellen. Dat hij nu woest is lag wel een beetje in de lijn der verwachting als hij alle verantwoordelijkheden buiten zichzelf legt. Gelukkig maar dat dat je niet zoveel boeit. Dat het zo moet lopen zal pijnlijk zijn, maar dit is niet iets waarin jij binnen de gezinsdynamiek iets had kunnen betekenen, behalve jezelf (verder) uitputten.
Sterkte, in ieder geval!
Sterkte, in ieder geval!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 11 augustus 2025 om 00:46
Wat een bizar verhaal is dit, en wat ben jij een sterke vrouw!
Je zult je ongetwijfeld schuldig voelen naar zijn jongste toe, en je had het zelf graag anders gezien, maar hij heeft vandaag zijn ware gezicht laten zien.
Je hebt de juiste keuze gemaakt, sterkte de komende dagen. Ik heb zo’n vermoeden dat je nog wel wat app bombardementen zult krjjgen van hem. Doe je zelf dan ook een lol en blokkeer hem in ieder geval voor de duur van zijn vakantie!
Je zult je ongetwijfeld schuldig voelen naar zijn jongste toe, en je had het zelf graag anders gezien, maar hij heeft vandaag zijn ware gezicht laten zien.
Je hebt de juiste keuze gemaakt, sterkte de komende dagen. Ik heb zo’n vermoeden dat je nog wel wat app bombardementen zult krjjgen van hem. Doe je zelf dan ook een lol en blokkeer hem in ieder geval voor de duur van zijn vakantie!
maandag 11 augustus 2025 om 04:32
Ach Zomer…
.Ik vreesde er al voor dat het zo zou escaleren. Gelukkig heb je nog niet betaald voor de accommodatie. Verstandig om niet meer mee te gaan. Zo kunnen jij en hij ook afkoelen.
Waar zitten die kinderen toch in
Dat die ouders nog niet het fatsoen hebben om zich in te houden ten behoeve van de kinderen.
Ik heb met ze te doen. Maar met jou ook. Jij hebt nu rust aan je hoofd nodig. Zeker niet meegaan, blijf bij je standpunt.
Veel sterkte en wijsheid.
Waar zitten die kinderen toch in
Dat die ouders nog niet het fatsoen hebben om zich in te houden ten behoeve van de kinderen.
Ik heb met ze te doen. Maar met jou ook. Jij hebt nu rust aan je hoofd nodig. Zeker niet meegaan, blijf bij je standpunt.
Veel sterkte en wijsheid.
maandag 11 augustus 2025 om 07:29
maandag 11 augustus 2025 om 08:20
Knap dat je dit besloten hebt. Denk dat het uiteindelijk voor iedereen het beste is. En dat hij zo boos werd is weer een extra rode vlag. Hij zou ook met wat introspectie kunnen begrijpen dat hij zich belachelijk heeft gedragen en jouw beslissing rot vinden maar begrijpen. In plaats daarvan heb jij het (zoals voorspeld) gedaan. Veel sterkte TO!
maandag 11 augustus 2025 om 09:57
Verstandig besluit Zomer2025, moeilijk maar wel het beste. Vind het oprecht rot voor je maar soms moet je dingen met eigen ogen zien voordat de knop om gaat.
Ga je zelf nog even een paar dagen er tussenuit?
En de tip om (ex)vriend even te blokkeren voorkomt dat je allerlei vervelende appjes van hem ontvangt. Of kan je je telefoon gemakkelijk wegleggen?
Ga je zelf nog even een paar dagen er tussenuit?
En de tip om (ex)vriend even te blokkeren voorkomt dat je allerlei vervelende appjes van hem ontvangt. Of kan je je telefoon gemakkelijk wegleggen?
maandag 11 augustus 2025 om 11:06
Ontluisterend.
Maar misschien ook wel een cadeau, dit is dus wat hij doet, dit is wie hij is. Hij klinkt emotioneel onvolwassen en helaas zie je zo'n kant pas als het ertoe doet, als er iets gaande is waardoor er een beroep wordt gedaan op dit stuk. Eigenlijk is hij een totaal ongeschikte partner voor je, jij bent gebaad bij iemand die naar zichzelf durft te kijken.
En dat je nu niet mee hoeft op vakantie is eigenlijk ook een cadeau, hoe jammer het ook is van de vakantie. Het is ongelooflijk sneu voor de kinderen maar dit zijn de ouders die ze kennen en waar ze het mee moeten doen. Het is heel verdrietig dat ze beiden niet voor ogen hebben dat ze de kinderen hier enorm veel schade mee doen. Maar niet jouw zorg.
maandag 11 augustus 2025 om 11:19
Dapper en verdrietig besluit. Maar wel de juiste denk ik.
Dat je je schuldig voelt kan ik me voorstellen maar is onterecht. Deze ouders moeten zich de ogen uit de kop schamen.
Wat je deze kinderen in ieder geval geeft, is een signaal dat het niet normaal is, dat zij hier mee moeten dealen. Het kan voor kinderen heel verwarrend zijn als iedereen maar doorleeft en verder gaat terwijl hun basis volledig aan scherven ligt en er niets wordt gedaan door de ouders om voor de kinderen een nieuwe, veilige werkelijkheid te bouwen.
Het zou mij zelfs een Veilig Thuismelding waard zijn denk ik. Iemand moet die ouders eens een reality check geven. Ze maken hun kinderen helemaal kapot en dat daar gaan ze de rest van hun leven de gevolgen van ondervinden.
Dat je je schuldig voelt kan ik me voorstellen maar is onterecht. Deze ouders moeten zich de ogen uit de kop schamen.
Wat je deze kinderen in ieder geval geeft, is een signaal dat het niet normaal is, dat zij hier mee moeten dealen. Het kan voor kinderen heel verwarrend zijn als iedereen maar doorleeft en verder gaat terwijl hun basis volledig aan scherven ligt en er niets wordt gedaan door de ouders om voor de kinderen een nieuwe, veilige werkelijkheid te bouwen.
Het zou mij zelfs een Veilig Thuismelding waard zijn denk ik. Iemand moet die ouders eens een reality check geven. Ze maken hun kinderen helemaal kapot en dat daar gaan ze de rest van hun leven de gevolgen van ondervinden.
maandag 11 augustus 2025 om 11:54
Eens. Ik wil niet cynisch doen over Veilig Thuis, en ik wil de rotsituatie ook niet bagatelliseren, maar ik denk echt niet dat veilig thuis hier een rol in kan spelen. Zeker omdat ze niets kunnen als de ouders besluiten dat ze daar niet aan mee willen werken (extreme omstandigheden daargelaten)
maandag 11 augustus 2025 om 12:03
Dat weet ik niet, ik heb nooit met VT te maken gehad en ik had het dan ook niet voor niks niet direct opgeschreven hier. Maar ik zou wel kijken of er ergens een signaal afgegeven kan worden c.q. of ik mijn zorgen ergens kan voorleggen, en dat dus overwegen. Misschien ben ik te gekleurd, maar zoals ik al schreef lees ik dingen die mij een naar gevoel geven over de situatie in die gezinnen (meer dan "alleen maar" exen die elkaar af en toe in de haren vliegen). Net als iedereen hier ga ik dan af op geschreven tekst door TO, dat is natuurlijk een andere manier van oordeelsvorming dan wanneer je de situatie direct bij de hand hebt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 11 augustus 2025 om 12:45
Ook hier een stille meelezer, tot nu toe. Zo te lezen heb je de juiste beslissing genomen door niet mee te gaan.
Je schrijft dat hij woest was hierover. Op wie? Op jou? Zijn ex? De enige op wie hij kwaad mag zijn, is zichzelf. En als hij dat niet op korte termijn inziet, dan lijkt het me - zoals al meer mensen hier suggereren - geen man die bij jou past.
In plaats van woest te zijn op wie dan ook (anders dan zichzelf), zou hij zijn excuses aan moeten bieden aan zijn kinderen én aan jou, voor wat er gebeurde tijdens het gesprek.
Afijn, mooi k.t allemaal dit, en ik wens je alle wijsheid toe om te bedenken of je met deze man verder wilt.
Je schrijft dat hij woest was hierover. Op wie? Op jou? Zijn ex? De enige op wie hij kwaad mag zijn, is zichzelf. En als hij dat niet op korte termijn inziet, dan lijkt het me - zoals al meer mensen hier suggereren - geen man die bij jou past.
In plaats van woest te zijn op wie dan ook (anders dan zichzelf), zou hij zijn excuses aan moeten bieden aan zijn kinderen én aan jou, voor wat er gebeurde tijdens het gesprek.
Afijn, mooi k.t allemaal dit, en ik wens je alle wijsheid toe om te bedenken of je met deze man verder wilt.
maandag 11 augustus 2025 om 13:38
maandag 11 augustus 2025 om 14:30
Eh, nee.canis-felis schreef: ↑11-08-2025 11:44Veilig Thuis kwam ook bij mij op, eerlijk gezegd. Zou ik zeker overwegen.
maandag 11 augustus 2025 om 14:31
Daarnaast staat deze instantie ook niet echt bekend om hun goede en fijne wijze van zaken behandelen.Itsnojoke schreef: ↑11-08-2025 11:54Eens. Ik wil niet cynisch doen over Veilig Thuis, en ik wil de rotsituatie ook niet bagatelliseren, maar ik denk echt niet dat veilig thuis hier een rol in kan spelen. Zeker omdat ze niets kunnen als de ouders besluiten dat ze daar niet aan mee willen werken (extreme omstandigheden daargelaten)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in