Dringend advies nodig! Stoppen of niet..

22-07-2009 20:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb echt heel erg hard advies nodig.

Mijn vriend en ik zijn ruim 3 jaar bij elkaar.. ik heb hem heel snel na mijn laatste relatie ontmoet ( die heeft ruim 4 jaar geduurd), en hij was er voor me.. heeft me afgeleidt, meegenomen naar leuke dingen en binnen 2 maanden was ik de pijn die mijn ex me heeft aangedaan al vergeten! Liefde op het eerste gezicht was het voor mij niet, voor hem wel. We kennen elkaar al 19 jaar en we hebben dezelfde humor, zijn net zo avontuurlijk en kunnen heerlijk gek doen samen! Aan de andere kant is het absoluut geen prater en is het dus moeilijk om met hem te praten over problemen waar je mee zit.

Na een half jaar kwam ik erachter dat ik toch verliefd op hem was geworden en daar begint het verhaal.. Het is altijd een hele harstochtelijke maar moeilijke relatie geweest.. we zijn niets liever dan samen maar hebben allebei echt ons eigen leven en dat willen we beide niet opgeven! Zo onstaan botsingen en kwam het vaak voor dat we onze relatie verbroken om vervolgens een dag later te beseffen dat we niet goed bij ons hoofd zijn, we zijn veels te gek op elkaar. Dit was de eerste periode en hoe ouder we werden hoe beter dit ging! we wisten dingen te combineren en het ging goed.

Mijn vriend speelt op een heeel hoog niveau sport en woont nu aan de andere kant van het land, vorig jaar woonde hij ook al ver weg maar dat wisten we prima te overbruggen ook al was het niet altijd makkelijk

Begin dit jaar had ik het erg moeilijk ( een paar hele moeilijke prive situaties waar ik het liever niet over heb) en ik kon niet met hem praten, hij probeerde het wel maar ik had het gevoel dat hij em niet begreep. Na talloze ruzies en drama's heeft hij besloten om ermee te stoppen en ik was kapot.. een maand later was ik weer redelijk overeind en dat was het moment dat hij besefte dat hij niet zonder me kon. Ik was er toen klaar mee maar 2 maanden later kwamen we toch weer bij elkaar. Hij heeft me gevraagd naar hem toe te verhuizen en wilde er nu echt serieus voor gaan.

Ik heb daar heel lang over na moeten denken maar uiteindelijk besloten met hem mee te gaan! Mijn baan opgegeven, mn huisje verhuurd en klaar voor het avontuur samen!! We hebben het super gehad, alle spulletjes uitzoeken,tussendoor nog even samen op vakantie. Elke dag verteld hij hoe verliefd hij op me is en dit is ook te merken.

Sinds een paar weken zit hij echter niet lekker in zn vel, sport gaat kut, met zn ouders gaat het niet goed en hij zit alleen aan de andere kant van het land. Veel ruzie over het feit dat we elkaar bijna niet zien , dat is heel frustrerend maar is op het moment even niet anders, en we hebben het er steeds over dat alles goed komt als ik daar ben, maar de laatste week werd hij heel afstandelijk.. Afgelopen vrijdag zijn we nog samen weggeweest en was het weer super! Helemaal verliefd,vertelde dat hij me zo gemist had en dat hij weer helemaal kriebels voelde toen hij me aan zag komen lopen. hij vroeg me om in december samen op vakantie te gaan en ga zo maar verder..

Zaterdag kom ik hem tijdens het stappen tegen en doet hij heel erg afstandelijk.. vervolgens gaat hij weg uit de kroeg waar ik ben en belt als hij naar huis gaat gewoon weer doodnormaal op. Ruzie natuurlijk en kwaad opgehangen.

Zondag komt hij aan met het verhaal dat hij helemaal in de knoop zit, niet meer weet wat hij met alles moet en ook niet met ons.. en dat ik hem een tijdje met rust moet laten.

Over 2 weken zou ik gaan verhuizen!!! Ik heb echt geeen idee wat ik nu moet doen.. heb hem gebeld en gesmst maar hij roept alleen maar ik weet helemaal niets meer.. wou dat ik een tijdje naar het buitenland kon.. terwijl sport zijn grootste passie is!

En dat hij rust nodig heeft en het niet meer leuk vind tussen ons, dat hij het verschrikkelijk vind dat hij me alles heeft laten opgeven voor hem maar dat hij er niets aan kan doen. Tien seconden daarna zegt hij het komt allemaal goed, ik wil niemand anders dan jou, jij bent mijn meisje maar ik kan niet meer tegen het geruzie..

Ik heb zijn moeder gesproken en zij vertelde me dat hij thuis ook zo verschrikkelijk moeilijk is de laatste tjd, ze mag niks zeggen of hij is boos en continu kortaf.

Ik ben op het moment de wanhoop nabij, ik wil hem helpen hij zit zooo in de knoop, maar aan de andere kant is hij zwaarv egoistisch bezig en heb ik ook een heel erg leuk leven zonder hem en vind ik eigenlijk dat niemand je zo mag behandelen, ook al zit je in de knoop.

Alle tips zijn meer dan welkom!
Nou lieve meiden.. even een update..

Ik heb hem gisteren na alle dagen eindelijk gesproken.. en ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat hij al deze dingen gezegd heeft maar goed.

Hij belde en het leek wel alsof ik een totaal ander persoon aan de lijn had.. hij deed heel lacherig en gemeen.. zei dat hij niks had laten horen omdat hij totaal de behoefte niet had om mij te spreken.. dat hij nu geniet van vrijheid blijheid en dat ik voorgoed uit zijn leven ben.

Dat hij al die tijd niet eerlijk tegen mij is geweest en los is gegaan en dat ik zo dom ben geweest hem te vertrouwen, dat niemand hem kent inclusief mij en dat hij nog nooit zo blijf is geweest dat hij lang leve de lol heeft zonder mij... genoeg meisjes voor hem nu hij zo een goed contract heeft en hij hjeeft helemaal geen behoefte aan huisje boompje beestje.. dat dacht hij blijkbaar alleen maar, maar hij heeft zich vergist.

Ik hoef hem nooit meer te bellen want hij geniet met volle teugen zonder mij, en hij zei nog wel sorry dat ik je alles heb laten opgeven en dat ik al die tijd zo deed alsof ik niks anders wilde dan jou.. dacht ook dat ik dat wou maar nu niet meer.

Nou ik ben echt niet gauw stil.. heb altijd mijn mondje klaar maar ik was gewoon perplex! Uiteindelijk schoot ik in de lach van de zenuwen en heb ik gezegd dat ik nog nooit in mijn leven zo iemand heb meegemaakt.. en dat hij echt een dubbele persoonlijkheid heeft/schizofreen is.

Toen zei hij geniet van je leven schatje, dat doe ik ook en vergeet mij alsjeblieft.

HEEFT IEMAND DIT OOIT MEEGEMAAKT??!

Probleem is dus dat ik mijn baan opgezegd had, nieuwe baan daar gevonden had maar er wel wat financiele gevolgen aan kleefden ( lease auto waarvoor ik een boete moest betalen).

Hij heeft destijds ( anderhalve maand geleden) in overleg met mijn ouders besloten dat hij die kosten op zich zou nemen omdat hij niks liever wilde dan dat ik bij hem zou zijn en wij ons leven echt samen konden beginnen! Anders had ik mijn baan nooit opgezegd!

Nu zegt hij doodleuk ja daar heb je ook pech in ik betaal helemaal niks voor jou.

Is deze jongen ziek of niet?! Vorige week roept hij nog dat hij kriebels heeft en niet kan wachten tot ik eindelijk bij hem ben!!

Anderhalve dag later zegt hij het niet meer te weten.. en nu dit... Terwijl hij van mij alle vrijheid kreeg, kon stappen met zn vrienden tot vervelens aan toe en we het altijd leuk hadden!

Echt ik weet het niet meer.. schiet mij maar lek1
Zorg dat je lekker blijft wonen waar je nu woont en weer een baan krijgt (misschien kun je zelfs informeren naar je oude baan?)

Laat hem maar roepen wat hij wil. Geloof het gewoon niet. En zelfs al zegt hij de waarheid ik vind het natrappen en dat moet je ene oor in en je andere uit gaan. (al is dat moeilijk natuurlijk)

Die leaseauto dat hij de kosten zou overnemen hoef je nu niet meer op te rekenen. Dat hij dat gezegd heeft was toen, nu heb je met een andere situatie te maken.

En hoe verdrietig het ook is, je moet even verstand op 1000 en gevoel op minder zetten. Want belangrijk is dat je een baan krijgt, woonruimte en inkomsten. Verdrietig zijn om je relatie moet natuurlijk ook, maar dat kun je pas echt als alle zaken er omheen geregeld zijn.

Rot dat hij je zo laat vallen maar laat zijn werkelijke gezicht zien.
Ga ik zeker doen dushi74! Ik ben al heel druk aan het solliciteren. helaas is mijn ouder functie al ingevuld door iemand maar ik heb mijn diploma's dus hopelijk vind ik snel een nieuwe baan!

Natrappen is het absoluut.. kan gewoon niet geloven dat ik 3 jaar met iemand gegaan ben die ik overduidelijk totaal niet ken.. en veel geheimen heeft! Aan de andere kant heb ik het gevoel dat hij zichzelf ergens van probeert te overtuigen en maar wat roept. Bij mij komt hij er in ieder geval nooit meer in!

Ik had de mogelijkheid om aankomende zondag voor 4 weekjes in Spanje te werken.. dacht eerst goed idee even helemaal weg hier. Maar uiteindelijk is het vluchten en als ik terugkom is de situatie niet anders!

Ik ga nu weer genietn van mijn leven, ik weet dat ik mijn uiterste best heb gedaan en alles heb gegeven. Dat hij dat niet kan is dan maar zijn verlies! Verdrietige avonden heb ik wel, maar boosheid overheerst op het moment en dat houdt me op dit moment even sterk!

Bedankt voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven