Dromen over Ex vriendjes?

21-06-2007 18:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay mijn eerste liefde was een echte harte breker... wow wat was ik verliefd.... 14 jaar oud... weet niet eens hoe lang de relatie heeft geduurt 2 maandne hoogstens.. ik was kapot toen hij het uit maakten nu zijn we 16 jaar verder (shit ik wordt oud) ben ondetussen 7 jaar getrouwd...geemigreert naar amerika mama van 2 jochies..en sinds een week of 2 droom ik constant over mijn eerste vriendje..... ik wordt er niet goed van zelfs dag dromen...dat ik hem weer zie .... de dromen voelen heel ongemakkelijk aan..... zo raar...hebben deze dromen een betekenis?
Alle reacties Link kopieren
De meeste dromen kan je zelf best verklaren. Ze hoeven meestal niet te betekenen wat ze lijken te betekenen, het onderwerp van je droom staat meestal ergens symbool voor en doen zich voor in een periode dat je sterk ergens naar verlangt of iets mist.



Zoals je exvriendje. Het lijkt mij dat hij symbool kan staan voor je jeugd, je ouderlijk thuis, je vaderland. Al die 'veilige' dingen.



Heb je soms een beetje last van heimwee de laatste tijd? Naar NL, je familie, je jeugd? Heb je veel zorgen en verlang je naar zorgeloosheid?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Nee niet echt.....   maar voor een een of andere reden heb ik een schuld gevoel als ik wakker wordt heel raar.... ben gelukkig getrouwd heb 2 geweldige kinderen...en ineens houd dit me zo bezig....
Dutchie, jouw vader is toch pas overleden. Dat zou kunnen verklaren wat Poezewoes al aangaf. Verlangen naar je jeugd, toen alles nog veilig was.

Ik heb ook een tijd met regelmaat over mijn ex gedroomd (en die wil ik ook echt niet terug). Maar hij staat misschien wel symbool voor een tijd toen alles nog anders was.
Alle reacties Link kopieren
ja dat is "alweer" een jaar geleden dat was ook raar genoeg het enige vriendje waar mijn vader geen "probleem" mee had.... ik heb wel het gevoel dat ik het nu pas echt aan het verwerkenben (overlijden van mijn vader) van wege de afstand.... misschien dat dat het wel is..... vond het zo raar ik heb hem al 15 jaar niet gezien....of gesproken
Alle reacties Link kopieren
Nee niet echt.....   maar voor een een of andere reden heb ik een schuld gevoel als ik wakker wordt heel raar.... ben gelukkig getrouwd heb 2 geweldige kinderen...en ineens houd dit me zo bezig....
Denk dan even verder na. Ik gaf alleen maar een paar suggesties. Ik ken je niet dus kan niks zeggen over je dromen. Ik probeerde jou te laten nadenken over je dromen, kijk naar jezelf, je kan er echt zelf achterkomen.



Wat ik al zei, de meeste dromen kun jezelf verklaren. Je kunt een uitgebreide beschrijving geven aan een droomdeskundige, maar aan het einde van die beschrijving weet je zelf vaak al wat je droom duidt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
ja dat is "alweer" een jaar geleden dat was ook raar genoeg het enige vriendje waar mijn vader geen "probleem" mee had.... ik heb wel het gevoel dat ik het nu pas echt aan het verwerkenben (overlijden van mijn vader) van wege de afstand.... misschien dat dat het wel is..... vond het zo raar ik heb hem al 15 jaar niet gezien....of gesproken
Kijk, ik denk dat je daar de verklaring hebt. Verlies van een dierbaar persoon, vertaald zich meestal pas een half jaar, tot een jaar na het verlies. In jou geval niet gek dat het pas na een jaar komt. 



Je hebt je vader verloren, als nog gecondoleerd meis.



En nu, een jaar later ga je beelden terug krijgen die emotioneel met je vader verbonden zijn. Hij was het eerste vriendje wat hij goedkeurde. De goedkeuring van pappa, wie wil dat niet als meisje en zelfs als grote meid? 

Heeft je vader deze man waar je nu mee bent, gekend?



oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
ja en nee.... hij is amerikaans en voor hem ben ik hiernaar toe gegaan.... ze spraken elkaar over de telefoon mijn vader is hier naar toe gekomen vor de bruiloft en daarna nog 3x om met zijn kleinkinderen tezijn (en ons natuurlijk) mijn vader en mijn man hebben elkaar dus maar 4x gezien wel 4x 2 weken maar toch....
Alle reacties Link kopieren
Ik had het over je ex. Probeer even zelf je gedachten te laten gaan!



Maar ja. je dromen kan je zelf verklaren door deze aanwijzingen te volgen. Dat kunnen wij niet voor je doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
ik heb een hele goede dromen encyclopedie.

en daarin staat dat dromen over je ex, betekent dat  je `iets` mist in je eigen relatie.

dat kan van alles zijn.(op gebied van relatie, begrip. schoonouders etc)..

voor jou om uit te zoeken wat dat is...

succes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven