dronken vriend hoe mee om te gaan

14-12-2008 15:55 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als mijn vriend met vrienden weg gaat komt hij steevast straalbezopen thuis. Niet gezellig aangeschoten maar vallen, tegen muren lopen in vechtpartijen belanden, politie uitdagen. Gister was het weer zover en dacht hij dat mijn kledingrek de wc was. Gewoon helemaal onder gepist. Nou hebben we er wel veel over gesproken: ik denk dat hij een probleem heeft aangezien hij als hij eenmaal drinkt niet kan stoppen tot ie compleet van de wereld is, hij vindt het normaal dat doet ie al jaren en zijn vrienden doen het toch ook. Soms geeft het ook problemen bij uitgaan veel bars en disco´s laten hem niet naar binnen omdat hij al zoveel gedronken heeft en daarnaast schaam ik me gewoon als ik zo met hem op straat moet lopen. Ik wil hem wel helpen (vermoed dat het een achterliggende reden heeft) maar hij ziet het probleem niet. Hij doet het nu niet meer elke week maar wel altijd als hij uitgaat. Ik hou elke keer mijn hart vast dat er niet weer iets gebeurd. Het is wel al een stuk minder dan eerst (blowde hij ook nog elke dag maar is daar gelukkig mee gestopt) maar het blijft dus een probleem ( voor mij) heb hem vandaag gezegd dat ik niet met hem verder wil op deze manier. Minderen werkt niet. Het werkt alleen als hij niet uitgaat en dat wil ik weer niet van hem vragen. Ik hou echt zoveel van hem maar zie op deze manier geen toekomst samen. Stel dat we een baby hebben en hij piest in de wieg omdat hij weer zo bezopen is. Hoe zouden jullie het aanpakken. en zien jullie het ook als een probleem?
Zeer zeker! Jezus, hoe oud is je vriend? Lekker normaal dan, zuipen totdat je niet meer op je benen kunt staan, agressief worden, de boel onderpiesen... Wat nu als het nou eens echt mis gaat, en iemand dankzij zijn dronken kop in het ziekenhuis belandt? (Misschien jij wel... Of is hij naar jou niet agressief?) Rijdt 'ie ook straalbezopen auto, of heeft 'ie dat greintje zelfbeheersing nog net? Sorry, maar ik zou hier echt geen trek in hebben. Voor mij was het heel simpel: of je gaat maar fors minderen met alcohol, en als je dat niet kan dan stop je er maar helemaal mee, of DAAR is het gat van de deur.

Ik zou hier echt geen respect voor op kunnen brengen, sorry...
Ik heb geen tips. Ik weet alleen dat ik een hekel heb aan straalbezopen mensen. Zeker als ze ook nog dit soort fratsen uithalen.

Zou voor mij een reden zijn om niet verder te gaan, maar ik heb dan ook een extreme aversie tegen zoveel drank.

Laat hem dan bij zijn vrienden slapen als hij met ze op stap gaat. En de rommel die hij maakt moet hij gewoon zelf opruimen lijkt me. Kan hij vandaag mooi een dagje wassen.
"En m'n vrienden doen het allemaal ook..." jeee, dat excuus hadden we op de basisschool...
hallo karin

ben al wat ouder maar heb ook zo'n vriend

ben nog steeds met em samen - geen kinderen

Ik denk dat het gedeeltelijk genetisch is en dat hij er elke keer weer tegen moet vechten. Gelukkig drinkt hij nu heeeeel wat minder, eigenlijk valt het best mee, maar toch vind ik het een akelig gevoel geven. Ik heb besloten dat ik hem veels te graag zie, weet niet wat jou situatie is, maar begrijp je dus maar al te goed wat het onveilige gevoel betreft.

Heb ook altijd tegen hem gezegd dat hij VOOR ZICHZELF moet besluiten minder of minder geregeld te drinken.

Ik zie het zeker als een probleem maar het kan wel nog de goede kant opdraaien. Mijn vent wordt ook gelukkig niet agressief, ik vind hem er dan gewoon zo zielig uitzien en bovendien het is niet gezond.

sterkte

xx
Getverdemme!!!!! Nee tuurlijk zou ik dit niet trekken. En als ik kinderen zou willen, dan niet met zo'n iemand die z'n verstand thuis laat! Hoe onverantwoord!!!
Eh...ja, persoonlijk zou ik het wel als een probleem zien als mijn man zo'n slechte dronk over zich zou hebben. En je zegt dat je hem wilt helpen. Ontzettend nobel, maar zolang hij zelf het probleem niet ziet zal dat heel moeilijk zijn. Ik kan me dan ook levendig voorstellen dat je een toekomst samen op deze manier niet ziet.
ik heb (of beter gezegd m'n vriend) een beetje hetzelfde probleem. Ik heb al geleerd dat ik op die momenten zelf niet al te veel herrie moet schoppen, beter is de dag erna over praten. Maar dat lukt me dan weer niet.

Hij is zich van geen kwaad bewust dan en gaat lief doen enz. enz. en zeggen dat hij mate wil leren houden. Het is niet altijd zo heftig, maar af en toe dan is het zo erg dan trek ik het niet. Agressief naar mij toe wordt hij gelukkig niet.

Ik zal meelezen en hopen dat ik er wat van opsteek.

Zeggen: ik was hier gauw klaar mee, is wel erg makkelijk.
Ik denk dat ik hetzelfde gevoel zou hebben als jij. Ik herken het gevoel dat je op zo'n avond dat hij op stap is je zorgen maakt en bang bent dat hem wat gebeurt of in moeilijkheden komt. Op een gegeven moment kan dit je denk ik opbreken. Ik vind het goed van je dat je duidelijk aan hebt gegeven dat de grens voor jou hier ligt en dat je het niet langer houdt als er niks verandert. De keus ligt nu bij hem, hij moet verantwoordelijkheid nemen voor zijn gedrag en het niet afschuiven op dat zijn vrienden het ook doen! Nu is het aan hem om dit te veranderen, hopelijk heb je hem nu wakker geschud. Hoe oud is je vriend eigenlijk? Want mijn ervaring is dat dit wel kan veranderen met de leeftijd..
Oei, afknapperrrrr!

En jij wilt hier de rest van je leven mee om blijven gaan?
Mmm, lijkt me inderdaad niet zo handig als hij in de wieg zou gaan piesen. Neem eens tijd om een keertje er samen voor te gaan zitten en erover te praten. Wellicht helpt het en probeert hij er wat aan te doen door bijv. met iemand te gaan praten die er meer verstand van heeft. Neem als voorbeeld dat wat je zei over als jullie samen bijv. een baby zouden hebben. Dan is de kans dat hij erover na gaat denken een stuk groter. Als dat niet helpt zou je misschien oko een van zijn vrienden bellen en vragen om een beetje rustiger aan te doen tijdens het stappen. Als geen een van die opties helpt is er waarschijnlijk geen andere oplossing dan echt te zeggen dat je zo niet door wil, en dan ook weg gaat. Kun je alsnog kijken of hij zich aan jou gaat aanpassen. Je moet soms toch eens hard zijn voor die mannen. ;) Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.

Groetjes
quote:karin1982 schreef op 14 december 2008 @ 15:55:

hij vindt het normaal dat doet ie al jaren en zijn vrienden doen het toch ook. En als al zijn vrienden in de Amstel springen doet hij het zeker ook
.
quote:loveconfused schreef op 14 december 2008 @ 16:09:

Als dat niet helpt zou je misschien oko een van zijn vrienden bellen en vragen om een beetje rustiger aan te doen tijdens het stappen.

Zou ik zéker doen.

Als ik herrie in de tent wil...
.
Hij is ook nooit agressief naar mij toe hoor. En de troep heeft ie 6 uur in de ochtend schoon moeten maken en vandaag is hij bezig met kleren wassen en ophangen. Verder is het echt een schat. Hij is de bijna perfecte man voor me. Alleen dus als hij uit is geweest vind ik het verschrikkelijk. Met blowen heb ik ook echt een heisa gemaakt en daar is ie dan ook na veel praten mee gekapt. Ik weet danook dat als hij het echt wil er wel mee zou stoppen. Hij is echter ook al 27 en dan zou je toch wel al beter moeten weten. 28 dagen van de maand hebben we het geweldig en dan die 2 keer dat hij uitgaat zijn echt walgelijk. Ik zou wel met iemand willen praten die er inderdaad meer verstand van heeft maar weet zeker dat hij dat niet wil want 'er is toch geen probleem'
Het kan misschien wel hoog tijd zijn om zijn gedrag te veranderen maar jullie geven hem gewoon al op!

Zoveel mensen hebben wel een of andere slechte trek...

Dat agressieve vind ik wel extra zorgelijk, maar hoe oud is hij en wie heeft geen wilde jaren gekend?
hoe mee om te gaan vraag je?? nou NIET DUS!!!!!!!!

en jij hem willen helpen.toe zeg.

je hebt pas een probleem, als je zegt dat je een probleem hebt.dus jou vriend heeft geen probleem...HIJ vindt nl dat hij geen probleem heeft en valt dus niks te helpen.

stop je liefde en tijd maar in iemand of iets anders..

hij is ut echt niet waard.

en pleaaasssseeee geen kindje.doe dat het kindje niet aan!!!!
quote:karin1982 schreef op 14 december 2008 @ 16:15:

Ik zou wel met iemand willen praten die er inderdaad meer verstand van heeft maar weet zeker dat hij dat niet wil want 'er is toch geen probleem'

Zo'n schat is het dus ook weer niet.

Volgens mij heb je twee keuzes:

1) hem voor de keuze stellen: mij of de drank

2) leren leven met die twee dagen in de maand
Hij ziet zelf het probleem niet, dat betekent dat hij heus niet zomaar zal minderen. Ik neem aan dat je het er al vaker met hem over hebt gehad en dat hij weet hoe jij ertegenaan kijkt.

En toch gaat hij door. Hij heeft dus weinig respect voor je. Laat hem maar voelen wat er gebeurt als hij hiermee doorgaat.

Nog één keer straalbezopen thuiskomen en hij kan vertrekken.

Je moet echt heel hard zijn want anders gaat dit gedrag voor altijd door. Zolang jij bij hem blijft denkt hij dat dit zomaar kan, want hé, je bent er toch nog steeds? Dus zo erg zal je dat gezuip niet vinden (denkt hij).
Drinkt hij door de week ook?
.
quote:gestoord schreef op 14 december 2008 @ 16:18:

Het kan misschien wel hoog tijd zijn om zijn gedrag te veranderen maar jullie geven hem gewoon al op!

Zoveel mensen hebben wel een of andere slechte trek...

Dat agressieve vind ik wel extra zorgelijk, maar hoe oud is hij en wie heeft geen wilde jaren gekend?Verder alles in orde met jou?
Ik zou het zeer zeker als probleem zien ja! Wat zegt hij als jij zget dat je zo niet verder wil? Ik kan me dat voorstellen. Samen met hem uitgaan lijkt me dan een ramp, maar thuis zitten en bang zijn wat er nu weer gaat gebeuren ook! Hij heeft duidelijk dus geen grens en heeft ook nog eens een kwade dronk... En je kledingrek onderpiesen?! Schaamde hij zich niet dood!??

Ik zie niet echt een oplossing, want je zegt dat minderen geen optie is. En ik denk als hij zelf het probleem niet ziet, je dan geen stap verder komt. Hij moet het zelf doen, omdat hij het vervelend vind. Ik zou iig duidelijk zeggen dat je het meent en dat je bij hem weg gaat als dit zo door gaat. Ga er samen even voor zitten en leg hem uit wat je er zo vervelend aan vind (gedoe, zorgen maken, angst). Val hem niet aan, maar vraag hem in alle redelijkheid waarom ie het elke keer zover laat komen en of hij een oplossing ziet voor dit probleem wat tussen jullie in staat.
Ik heb weleens van een gestopte alcoholist gehoord; film de dronkelap! met beeld en geluid. Dat is vaak ontzettend schrikken, omdat iemand zelf niet weet hoe vreselijk hij eruit zag en hoe hij deed en hoe hij lalde. In zijn herinnering was het waarschijnlijk gewoon vreselijk gezellig. Dan kan hij zich msch voorstellen hoe hij op jou zou afknappen, al zou jij zo doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven