dubio

13-06-2010 15:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Ik zou hem alleen laten gaan, of samen wat in een plaats tussen de twee andere plaatsen in gaan wonen.
Ik zou hem alleen laten gaan en op die manier jullie relatie voortzetten. Lijkt mij dat je eerst moeten zorgen voor een wat stabielere relatie voordat je je huis en baan opzegt.

Blijkbaar lopen jullie verwachtingen nu nog erg uit elkaar, probeer daar eerst meer balans in te vinden.
anoniem_53582 wijzigde dit bericht op 13-06-2010 15:28
Reden: Niet goed lopende zin aangepast
% gewijzigd
"En, mevrouw Stemband. Wat heeft u nu geleerd?"

"Niet zo hard van stapel lopen, maar rustig de tijd nemen iemand goed te leren kennen voor je gaat samenwonen en alles, letterlijk ALLES wat je hebt, op 1 hoop gooit en maar moet zien of het werkt."

"Heel goed"
Je vriend is duidelijk die wil met of zonder jou terug. Dan is de vraag aan jou TO: Wil jij eigenlijk liever met of zonder vriend in jullie huidige woonplaats blijven wonen?
Ik zou eerst aankijken hoe de relatie zich ontwikkelt. Dan maar een uur reizen...

Vind je het zelf niet een beetje te vroeg om na een half jaar je 'hele leven' op te geven voor hem? Je zou zeggen dat je dit samen beslist. Wat Vl43inder ook aangeeft, je zou kunnen kijken of er letterlijk geen tussenweg is.

Ik vind zijn manier hoe hij met je omgaat ook een beetje te kort door de bocht. Zoek jij maar even een andere baan. Hij zit gebeiteld en jij moet maar zien?

Het lijkt erop dat hij deze relatie niet helemaal serieus neemt....
dankjewel voor jullie berichten..

tja dat hij de relatie niet serieus neemt denk ik soms ook..laatst had hij het er met iemand over dat hij een huis wou kopen...dus die persoon zegt oke leuk ergens in het midden?hij antwoord nee ik koop het toch...zulke dingen vind ik zo jammer...ik weet dat hij van me houd maar vraag me af of hij wel al aan een relatie toe is..gun hem het beste
Nouja ik snap op zich wel dat je na een half jaar nog geen huis samen wil kopen. Ik zou er dan niet gelijk vanuit gaan dat hij de relatie niet serieus neemt.

Ik vind dat hij zijn best heeft gedaan en heeft geprobeerd om bij jou te wonen, maar blijkbaar werd hij daar niet gelukkig van, onbdanks dat hij bij jouw was. Voor zijn geluk heeft hij blijkbaar ook zijn vrienden in de buurt nodig.

Hiermee wil ik niet zeggen dat omdat hij heeft geprobeerd bij jou te wonen het als vanzelfsprekend is dat jij het nu maar bij hem moet proberen.

Hebben jullie wel eens verwachtingen naar elkaar uitgesproken?

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar blijkbaar hebben jullie in twee verschillende steden al een eigen leven opgebouwd en dan is het lastig om dat zo maar op te geven.
.........
Misschien dat het hem allemaal iets te snel is gegaan? Mijn vriend woont zo'n 2,5u rijden verderop. Ik heb in de stad waar hij werkt gestudeert. Nu woon ik doordat ik een tijdje in het buitenland heb gewerkt, weer bij mijn ouders. Ik zie hem alleen in de weekenden en dat is niet veel. Maar ik merk ook dat ik mijn oude stad, en vrienden ontzettend mis en daar weer heel graag wil wonen, ook omdat dat makkelijker is om elkaar te zien. De stad van mijn ouders ben ik ontgroeid. Doordat de weekenden de enige momenten zijn dat we elkaar kunnen zien, is het ook lastig om de oude contacten weer op te pakken en eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet. Maar daardoor ben ik mezelf wel een beetje aan het kwijtraken. Daarom heb ik besloten om weer terug te gaan naar mijn oude stad. Nu kunnen we gelijk gaan samenwonen, maar ik wil eerst wel eens weten hoe het is als we elkaar vaker kunnen zien dan alleen in het weekend. Dus ik zoek zelf woonruimte...en bouw mijn eigen leven weer op...

Rond dus eerst je leven af in deze woonplaats, en zoek een leuke baan in de nieuwe stad , overleg desnoods of het mogelijk is om in de buurt van die nieuwe stad samen iets te zoeken. Samenwonen betekent voor mij niet dat je elke avond samen op de bank zit, misschien doet hij dat nu wel, omdat hij in jullie huidige woonplaats niets heeft. ( Ik ben, waar ik nu woon ook een stuk minder uithuizerig dan ik hiervoor was) Overleg eerst gewoon goed wat je van elkaar verwacht...

Succes!
21 dus pas, ik snap wel dat hij dan ook (veel) tijd met z'n vrienden wil doorbrengen. (geldt ook als je 30, 40 of ouder bent natuurlijk).

Tja, ik denk dat je hem wel de ruimte moet geven, anders is hij zeker weten weg. Dan moet je voor jezelf bepalen of je daar in mee kan gaan.

Waarom kijk je gewoon niet even aan hoe het gaat als jullie op afstand van elkaar wonen. Zo lang hebben jullie dat namelijk niet geprobeerd. En wat is nu een uur reizen? Ik vind dat best meevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven