Echt alleen vrienden??

25-04-2012 18:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Mis je hem niet als gewone vriend? Dat zou ik me namelijk best kunnen indenken als de vriendschap zo hecht is dat je samen op vakantie gaat.

Hoe zou je het vinden om hem te zoenen, seks met hem te hebben?
.
Ik zou zeggen vertel hem dit eerlijk en vraag of hij wil zoenen. Dan kan je het ervaren. Het is dan wel belangrijk dat je echt heel eerlijk bent van te voren zodat hij geen valse verwachtingen kan krijgen mocht het zo zijn dat je het toch niet voelt.
Waarom zou je e.a. direct zeker moeten weten. Is het een idee om hem te daten en langzaam er echter te komen of je meer gevoelens voor hem hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In die situatie heb ik 15 jaar geleden gezeten. Een hele goede vriend van mij, en al heel lang een vriend, al vanaf middelbare schooltijd waar hij een klasgenoot was.

Hij was leuk, hij was charmant, had gevoel voor humor en hij was er altijd als ik hem nodig had. Ik kon op hem rekenen en hij nam mij zoals ik was. En hij was dus verliefd op mij. Al heel lang. En dat bleef zo.

intussen kreeg ik relaties die weer uit gingen en dan trok ik weer met hem op. Als ik een vriend had, hield hij zich op een afstand. Ik wilde verliefd op hem worden en ik voelde wel iets speciaals voor hem. En ik heb het geprobeerd. Maar mijn gevoel ging niet diep genoeg. En dat kun je niet afdwingen, het was jammer en dat heb ik altijd jammer gevonden.

Daarna kreeg ik weer een relatie en toen is het eigenlijk doodgebloed. Ik vraag me nog vaak af hoe het met hem gaat maar hij zit niet op facebook of op hyves. En ik droom nog wel eens over hem. Het heden bestaat dan niet, dan zit ik gewoon weer in die tijd van toen, toen ik een twintiger was.

Je kunt het dus wel met hem proberen en misschien dat je er wel iets meer voor bent gaan voelen, of misschien niet maar heb je het zo leuk met hem dat je het zo wel goed vindt. Of het wordt toch niets, maar kan hij er goed mee om gaan en met jou bevriend blijven. Maar daardoor dus niet openstaand voor een relatie met iemand anders.
quote:sunandbeach schreef op 25 april 2012 @ 18:08:

Als ik er over nadenk dan heeft hij wel wat minpunten voor mij (slecht met geld omgaan, veel stappen (ik niet)), maar ja, heeft niet elke relatie zo zijn minnetjes?

Neeej!

Als je nu al zulke gevoelens hebt, zou ik er zeker niet aan beginnen.
.
quote:sunandbeach schreef op 25 april 2012 @ 20:22:

Dat is wel een verhaal zeg iones. Heftig! Ben je nu gelukkig in je huidige relatie of heb je ergens nog spijt?

Ik ben bang dat ik het mezelf inbeeld, omdat ik ruim de kans heb gehad om wel verder te gaan met hem. We hebben ook een keer gezoend (in een aangeschoten bui) en toen voelde ik het niet.... Dus misschien zegt dat al genoeg. Nu hij op dit moment niet echt bereikbaar is, omdat hij minder contact zoekt, begin ik weer te twijfelen. Maar dat is ook wel typisch vrouwelijk toch? Willen wat je niet kan krijgen...

Ik ben gelukkig in mijn huidige relatie ja. En het enige wat me spijt, is dat ik nooit verliefd op hem geworden ben. Maar wat doe ik er aan? Verliefdheid laat zich niet afdwingen. Je hebt eigenlijk niets in te brengen over verliefdheid, op wie je het wordt, en wanneer. Het gaat buiten jezelf om.

Ik heb het gewild maar het gebeurde gewoon niet. En zo ben ik ook wel eens verliefd geworden op iemand terwijl ik dat níet wilde.

Dat laatste wat je zegt....

Kijk, wat ik kan zeggen over die vriend van toen: ergens was hij van mij, ook als we geen relatie hadden. Want ik had zijn hart. En dat is ergens een heel prettig gevoel. En ik had het altijd leuk met hem.

En het is jammer als dat dan niet meer bestaat. En dat is misschien wat jij nu hebt, het onbereikbare, dat je denkt dat je misschien hem toch wilt....
quote:Java schreef op 25 april 2012 @ 20:22:

[...]

Neeej!

Als je nu al zulke gevoelens hebt, zou ik er zeker niet aan beginnen.HELEMAAL MEE EENS! Je hoeft niet met minder genoegen te nemen!
.
Niet te veel willen, want dan gebeurt het niet. Het overkomt je vaak zonder erg. Het sluipt er stiekum in als je er bij iemand totaal niet mee bezig bent.

Ik word zelf altijd pas verliefd als ik iemand een beetje ken. Dus liefde op het eerste gezicht bestaat bij mij dan ook niet.
Wat Iones zegt herken ik helemaal!

Ik had ook een vriend, vriendschap alleen, en hij was verliefd op mij maar ik niet op hem. Dus we waren gewoon vrienden .. en ik wilde ook verliefd op hem worden want hij was zo lief. En onze band was speciaal en ik hield wel van hem op 1 of andere manier. Hij heeft vaak gevraagd of ik met hem een relatie wilde aangaan. Uiteindelijk, na 2 jaar, heb ik dat gedaan ondanks dat ik niet echt verliefd op hem was. And guess what? Nog geen seconde spijt gehad! We zijn nu alweer meer dan 1,5 jaar verder en ik ben super blij met hem. Ben eigenlijk nooit echt verliefd op hem geweest maar ik houd wel ontzettend veel van hem. Ja soms twijfel ik wel eens .. zal dit mij gelukkig maken later? Maar ik ben NU gelukkig en later zien we dan wel of het dan nog steeds hetzelfde is

Jammer voor je Iones dat je geen contact meer met hem hebt.

Sunandbeach, ik zou gewoon contact met hem zoeken en kijken hoe het verder gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven