Echte vrienden?

01-07-2011 12:22 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit nu een beetje in een vrienden dilemma. Ik heb verschillende vrienden, sommige spreek ik alleen mee af, maar met de mensen waar ik het meeste tijd mee door breng dat is een standaard groep. We doen veel dingen samen, vakantie, stappen, uitjes, verjaardagen, een ''illegale'' 3e kerstdag invoeren om het samen te vieren. Noem maar op.

Sinds vorige week is er een probleem ontstaan tussen mij, mijn vriend en zijn ex (wij alleen 3 horen in de groep, alleen zijn ex komt minder vaak doordat haar huidige vriend dit afkeurt en zelf zie ik haar niet als vriendin). Ik wil niet te veel op detail werken. Laat ik zo zeggen: ik heb pikante smsjes ontdekt tussen die 2, vervolgens heb ik met me aangeschoten kop een haat sms naar haar gestuurd.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat zij mij zwart maakt bij de groep. Het zijn mijn vrienden, maar ook die van haar. Ik ben wel van plan om nog met me vrienden te praten om mijn verhaal te vertellen, maar ben bang dat ze zich toch de rug toe keren aangezien ik pas 2,5 in de groep zit en zij al ruim 5 jaar...

Hebben jullie misschien advies hoe ik echte vrienden kan herkennen en de ''fake friends'' er snel uit kan pikken? Soms kunnen mensen namelijk leuk in je gezicht doen, maar achter je rug om heel lelijk....
Ach, kliekjes. Wat leuk.

Snap verder niet veel van je verhaal. Pikante smsjes tussen wie? Je vriend en zijn ex? Dan snap ik niet helemaal waarom dat vriendengroepje prioriteit heeft.
Kijk eigenlijk is het heel simpel....

Als jouw vriend en zijn ex pikante smsjes naar elkaar aan het sturen zijn dan mogen ze dat vriendengroepje hebben toch?

Ik zou namelijk met ex, met vriend EN met het vriendengroepje niets meer te maken willen hebben....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja pikante smsjes tussen mijn vriend en zijn ex.

Dat probleem ben ik nu aan het verhelpen en dat gaat me prima af, alleen over me vrienden weet ik niet goed raad. Vandaar dat ik daar naar vraag en niet over mijn vriend.
Als je twijfelt over de reactie van je "vrienden", kan die vriendschap nooit heel diep zitten. Anders zou je zeker zijn van hun reactie. Laat ze gaan joh. En die bedriegende vriend met zijn achter-de-handje ook. Heb je allemaal niks aan....
van echte vrienden heb je er maar enkele je hebt veel meer kennissen. Steek geen energie je te gaan verdedigen. Vrienden zullen het of nagaan vragen bij jou of helemaal hun schouders ophalen omdat ze het wellicht toch al niet geloofde. Wie echte vrienden zijn merk je vanzelf, wie staat er voor je klaar als je het nodig hebt?
wat hebben je 'vrienden'te maken met pikante smsjes tussen hem en zijn ex?
Pff, wat klinkt dit puberaal.

Ik zou me helemaal niet druk maken om die vrienden en echt geen moeite doen het 'echte' verhaal te vertellen, echte vrienden laten je niet vallen om wat verhaaltjes van een ander.
quote:bloempje92 schreef op 01 juli 2011 @ 12:22:

Hoi allemaal,

Ik zit nu een beetje in een vrienden dilemma. Ik heb verschillende vrienden, sommige spreek ik alleen mee af, maar met de mensen waar ik het meeste tijd mee door breng dat is een standaard groep. We doen veel dingen samen, vakantie, stappen, uitjes, verjaardagen, een ''illegale'' 3e kerstdag invoeren om het samen te vieren. Noem maar op.

Sinds vorige week is er een probleem ontstaan tussen mij, mijn vriend en zijn ex (wij alleen 3 horen in de groep, alleen zijn ex komt minder vaak doordat haar huidige vriend dit afkeurt en zelf zie ik haar niet als vriendin). Ik wil niet te veel op detail werken. Laat ik zo zeggen: ik heb pikante smsjes ontdekt tussen die 2, vervolgens heb ik met me aangeschoten kop een haat sms naar haar gestuurd.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat zij mij zwart maakt bij de groep. Het zijn mijn vrienden, maar ook die van haar. Ik ben wel van plan om nog met me vrienden te praten om mijn verhaal te vertellen, maar ben bang dat ze zich toch de rug toe keren aangezien ik pas 2,5 in de groep zit en zij al ruim 5 jaar...

Hebben jullie misschien advies hoe ik echte vrienden kan herkennen en de ''fake friends'' er snel uit kan pikken? Soms kunnen mensen namelijk leuk in je gezicht doen, maar achter je rug om heel lelijk....

Echte vrienden sturen bijvoorbeeld niet met een aangeschoten kop haat-smsjes, dat is meer iets voor fakers.

Helpt dat?
Oh echt...je bent het probleem van de pikante smsjes aan het verhelpen?

Je bent ze aan het wissen of zo?

Maar goed, als jij er blij mee bent..

Maar ik kan me dan wel een heel klein beetje voorstellen dat ineen (jeugdige) vriendengroep je een tikkie belachelijk wordt gemaakt...

Je laat namelijk aan alle kanten over je heen lopen...

Dat gedrag pikken zij op..
Ik had vriend en vrienden lekker aan de kant gegooid en lekker andere tijdsbestedingen gezocht.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik vind jouw vriend in dezen de echte " fake friend". Sterkte er mee.
Computer says nooooo
quote:Beauke schreef op 01 juli 2011 @ 12:30:

Pff, wat klinkt dit puberaal.

Ik zou me helemaal niet druk maken om die vrienden en echt geen moeite doen het 'echte' verhaal te vertellen, echte vrienden laten je niet vallen om wat verhaaltjes van een ander.Ik hoop dat ze dat inderdaad niet gaan doen. Ik moet toegeven dat ik vaak positief ben ingesteld als het op andere neer komt. Maar als het over mezelf gaat dan kan ik zo negatief zijn en zo bang zijn voor alles en alles gaan bedenken wat er mogelijk fout kan gaan.
quote:bloempje92 schreef op 01 juli 2011 @ 12:33:

[...]

Ik hoop dat ze dat inderdaad niet gaan doen. Ik moet toegeven dat ik vaak positief ben ingesteld als het op andere neer komt. Maar als het over mezelf gaat dan kan ik zo negatief zijn en zo bang zijn voor alles en alles gaan bedenken wat er mogelijk fout kan gaan.Wat kan er fout gaan dan? dat je fake vrienden kwijt raakt? dat lijkt mij namelijk niet echt een verlies
quote:Summerdance schreef op 01 juli 2011 @ 12:31:

Oh echt...je bent het probleem van de pikante smsjes aan het verhelpen?

Je bent ze aan het wissen of zo?

Maar goed, als jij er blij mee bent..

Maar ik kan me dan wel een heel klein beetje voorstellen dat ineen (jeugdige) vriendengroep je een tikkie belachelijk wordt gemaakt...

Je laat namelijk aan alle kanten over je heen lopen...

Dat gedrag pikken zij op..

Nee ben de smsjes niet aan het wissen, maar daar gaat het nu niet om.

Wil je dat ik open kaart speel zodat je het begrijpt? Ik ben vroeger veel gepest, soms dacht ik een vriend of vriendin te hebben en na een maand tijd ging hij/zij mee met de groep die mij aan het pesten waren....

Ik voel me zo erg op me gemak bij die groep. Zo gemakkelijk, ik heb dit gevoel nog nooit eerder gehad met vrienden. Daarom vind ik dit belangrijk.

Ik heb trouwens niet gezegd dát ze me nu veroordelen en de rug toekeren. Ik vraag me alleen af of jullie advies hebben hoe je dit optijd kan herkennen. that's all.
Ik vind dat je vrienden er niets mee te maken hebben. Jou vriend is hier degene die fout is? Waarom pikante smsjes sturen naar zijn ex?
Echte vrienden houden ook zich niet bezig met hoe lang je al tot een groep behoort. Het is trouwens 'mijn' vrienden en niet 'me' vrienden.
quote:bloempje92 schreef op 01 juli 2011 @ 12:35:

[...]

Nee ben de smsjes niet aan het wissen, maar daar gaat het nu niet om.

Ik denk dat het juist wel om gaat!

Je laat met je sollen

Een zelfstandige zelfverzekerde dame pikt het niet dat vriend met wie dan ook pikant gaat zitten smssen.

Wat ik daarmee bedoelde te zeggen is dat je een signaal afgeeft

Wil je dat ik open kaart speel zodat je het begrijpt? Ik ben vroeger veel gepest, soms dacht ik een vriend of vriendin te hebben en na een maand tijd ging hij/zij mee met de groep die mij aan het pesten waren....

Ik voel me zo erg op me gemak bij die groep. Zo gemakkelijk, ik heb dit gevoel nog nooit eerder gehad met vrienden. Daarom vind ik dit belangrijk.

Ik heb trouwens niet gezegd dát ze me nu veroordelen en de rug toekeren. Ik vraag me alleen af of jullie advies hebben hoe je dit optijd kan herkennen. that's all.

Gek genoeg pik ik mijn echte vrienden er altijd wel snel uit

Maar vriendschappen moeten wel groeien bij mij, je begint bij mij niet met een bak vertrouwen en een bak respect.

Op het moment dat ik twijfel aan de integriteit van mijn vrienden zal ik dus alerter worden.

Zodat ik op tijd kan ingrijpen als het misgaat...
a) je moet je ervaringen uit het verleden nooit projecteren op een nieuwe situatie. Daar heb je niks aan. Het komt zoals het komt en als er mensen zijn die je hierom laten vallen, is het ook maar beter ook toch? Dat weet je dan ook weer? In tijd van nood leert een mens zijn vrienden kennen....

b) niemand behalve jij, je vriend en zijn ex hebben iets met deze situatie te maken. Ieder ander die ervan weet, zal er een mening over hebben, maar feitelijk doet die mening er niet zoveel toe toch?
quote:Summerdance schreef op 01 juli 2011 @ 12:40:

[...]

Gek genoeg pik ik mijn echte vrienden er altijd wel snel uit

Maar vriendschappen moeten wel groeien bij mij, je begint bij mij niet met een bak vertrouwen en een bak respect.

Op het moment dat ik twijfel aan de integriteit van mijn vrienden zal ik dus alerter worden.

Zodat ik op tijd kan ingrijpen als het misgaat...

Nogmaals....... het gaat in dit topic er niet over dat mijn vriend smsjes stuurt naar zijn ex. Want dat ben ik allang aan het oplossen. Ik heb geen zin om daar op in te gaan. Ik weet dat dát het echte probleem is en dat het daar om gaat.

Mijn vriend heb ik voor een keus gezet. Hij heeft de keus gemaakt om bij me te blijven. Ik heb gezegd dat hij zich moet bewijzen en blablabla. geen zin om dat hier allemaal gaan te vertellen.
Ben je ook boos (geweest) op je vriend of heeft alleen z'n ex de volle lading gekregen?
quote:baby_ernie80 schreef op 01 juli 2011 @ 12:41:

a) je moet je ervaringen uit het verleden nooit projecteren op een nieuwe situatie. Daar heb je niks aan. Het komt zoals het komt en als er mensen zijn die je hierom laten vallen, is het ook maar beter ook toch? Dat weet je dan ook weer? In tijd van nood leert een mens zijn vrienden kennen....

b) niemand behalve jij, je vriend en zijn ex hebben iets met deze situatie te maken. Ieder ander die ervan weet, zal er een mening over hebben, maar feitelijk doet die mening er niet zoveel toe toch?Je het gelijk dat als ze je laten vallen om dat het dan niet erg is. Vind het een goede zin die je zei ''In tijd van nood leert een mens zijn vrienden kennen....''
quote:bloempje92 schreef op 01 juli 2011 @ 12:45:

Hij heeft de keus gemaakt om bij me te blijven.

Je vriend stuurt pikante smsjes naar zijn ex en vervolgens maakt hij de keus om bij je te blijven?

Wat een omgekeerde wereld.
quote:bloempje92 schreef op 01 juli 2011 @ 12:45:

[...]

Nogmaals....... het gaat in dit topic er niet over dat mijn vriend smsjes stuurt naar zijn ex. Want dat ben ik allang aan het oplossen. Ik heb geen zin om daar op in te gaan. Ik weet dat dát het echte probleem is en dat het daar om gaat.

Mijn vriend heb ik voor een keus gezet. Hij heeft de keus gemaakt om bij me te blijven. Ik heb gezegd dat hij zich moet bewijzen en blablabla. geen zin om dat hier allemaal gaan te vertellen.Als je net zo bijdehand doet bij je vrienden als hier.....
quote:Beauke schreef op 01 juli 2011 @ 12:45:

Ben je ook boos (geweest) op je vriend of heeft alleen z'n ex de volle lading gekregen?Nee, wat ik tegen zijn ex heb gezegd was nog vrij onschuldig vergeleken wat ik tegen me vriend heb gezegd. Soldaten kunnen hard zijn en misschien gevoelloos over komen, maar ik heb hem zeker weten geraakt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven