Een beetje vreemd..of zie ik spoken?
donderdag 17 juli 2008 om 22:04
Mijn ex en ik zijn gisteren wat wezen drinken, voor het eerst sinds het over is. Dat is inmiddels 2jr terug, en in die tijd hebben we af en toe nog contact gehouden (vanwege gemeenschappelijke vrienden), maar pas de laatste weken hebben we wat intensiever contact.
We besloten ergens een drankje te gaan doen, en hebben vervolgens urenlang lopen lullen, ouwehoeren en herinneringen opgehaald. Het voelde eigenlijk weer als vanouds, er is nou eenmaal een bepaald soort klik en spanning tussen ons...ik merkte ook dat er bepaalde gevoelens weer omhoog kwamen, hoewel ik eigenlijk niet van plan ben/was om die weer te krijgen.
Op een gegeven moment vertelde mijn ex dat ze nog steeds slaapt in het shirt wat ik haar destijds gegeven heb (met persoonlijke tekst)...ik moet zeggen dat ik daar wel van schrok. Je kunt het natuurlijk opvatten als iets positiefs en als een eer, maar aan de andere kant is het ook weer een beetje vreemd. Ofniet? Zie ik in 1x dingen die er niet zijn, zou zij misschien ook nog bepaalde gevoelens voor mij hebben...
We besloten ergens een drankje te gaan doen, en hebben vervolgens urenlang lopen lullen, ouwehoeren en herinneringen opgehaald. Het voelde eigenlijk weer als vanouds, er is nou eenmaal een bepaald soort klik en spanning tussen ons...ik merkte ook dat er bepaalde gevoelens weer omhoog kwamen, hoewel ik eigenlijk niet van plan ben/was om die weer te krijgen.
Op een gegeven moment vertelde mijn ex dat ze nog steeds slaapt in het shirt wat ik haar destijds gegeven heb (met persoonlijke tekst)...ik moet zeggen dat ik daar wel van schrok. Je kunt het natuurlijk opvatten als iets positiefs en als een eer, maar aan de andere kant is het ook weer een beetje vreemd. Ofniet? Zie ik in 1x dingen die er niet zijn, zou zij misschien ook nog bepaalde gevoelens voor mij hebben...
donderdag 17 juli 2008 om 22:10
Het is toch persoonlijk of je het wel of niet vreemd vindt? Je kan het opvatten als compliment of dat je denkt, misschien heeft ze altijd de hoop gehad dat het weer goed komt. Of het tshirt slaapt gewoon lekker.
Ik zou voor jezelf gewoon afvragen wat je wilt, gewoon vrienden of hoop jij misschien ook op meer? Nu na deze afspraak dan he!
En bespreek het gewoon eerlijk met haar.
Het is ook een heel verschil de manier hoe het is uitgegaan. Dus ik zou het haar gewoon vragen. Dat moet toch wel kunnen als het weer als vanouds voelde.
Ik zou voor jezelf gewoon afvragen wat je wilt, gewoon vrienden of hoop jij misschien ook op meer? Nu na deze afspraak dan he!
En bespreek het gewoon eerlijk met haar.
Het is ook een heel verschil de manier hoe het is uitgegaan. Dus ik zou het haar gewoon vragen. Dat moet toch wel kunnen als het weer als vanouds voelde.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 17 juli 2008 om 22:18
donderdag 17 juli 2008 om 22:44
Tja, nadat ik het weliswaar tijden niet gebruikt had vanwege gevoelens die er aan vast hingen, loop ik 's ochtends ook weer regelmatig in een oude trui van een ex. Lekkere stof, lekker warm, lekker ruim. En dat terwijl ik gewoon een relatie heb (en vriendlief weet ook van de trui, kent de ex, allemaal geen probleem). Bij jullie is het 2 jr uit, bij ons nu alweer ruim 4 jaar. Wij zien elkaar ook soms vanwege gezamenlijke vrienden en hadden toevallig een tijdje geleden ook ineens dat we samen uitgingen. Ook veel herinneringen opgehaald en sinds lange tijd weer eens echt gepraat hoe het nu met ons ging. En geprobeerd een definitie te vinden voor wat we nu 'zijn.' In onze ogen niet alleen maar exen, want daarvoor gaan we te vriendschappelijk met elkaar om. Maar ook niet echt vrienden, want daarvoor is er te weinig contact. Waarschijnlijk heb ik hem ook verteld dat ik weer in zijn trui slaap. En zou ik hem nu ook kunnen smsen dat ik bij mijn ouders in een doos een oud knuffeltje vond dat van hem is geweest, wat ik natuurlijk niet weggegooid heb.
Maar ik weet zeker dat hij bij dat soort dingen, of zulke gesprekken, niet denkt dat ik opnieuw iets met hem zou willen. We genieten ervan als ons contact op zo'n moment even hersteld is, maar laten het allebei net zo gemakkelijk weer versloffen tot het volgende moment.
Dus, als je ex op mij lijkt is ze gewoon wat nostalgisch in een combinatie met praktisch en heeft het verder niks te betekenen. Zo niet, weet ik het ook niet, want jij kent je ex beter dan ik
Maar ik weet zeker dat hij bij dat soort dingen, of zulke gesprekken, niet denkt dat ik opnieuw iets met hem zou willen. We genieten ervan als ons contact op zo'n moment even hersteld is, maar laten het allebei net zo gemakkelijk weer versloffen tot het volgende moment.
Dus, als je ex op mij lijkt is ze gewoon wat nostalgisch in een combinatie met praktisch en heeft het verder niks te betekenen. Zo niet, weet ik het ook niet, want jij kent je ex beter dan ik
donderdag 17 juli 2008 om 22:52
mmm, ik denk dat als ik in een shirt van een ex zou slapen, dit wel iets zou betekenen. Of het moet een geweldig zittend en apart ding zijn, dat vooral als voorwerp bijzonder is en niet als herinnering. Ik donder praktisch alles weg van ex-en (behalve leuke cadeaus natuurlijk
Wat zei je toen ze je dit vertelde?
Wat zei je toen ze je dit vertelde?
donderdag 17 juli 2008 om 23:10
ik heb nog tijden geslapen in de pyamabroek van mijn ex. Beste pyama broek die ik ooit gehad heb. Niet de beste relatie, dat dan weer niet
Dus, vanuit mijn ervaringen gesproken, niet teveel achter zoeken.
Maar jij kent haar toch? Dan weet je hoe "gemakkelijk" ze is met dingen, of dat ze juist heel bewust is in wat ze draagt etc.
Dus, vanuit mijn ervaringen gesproken, niet teveel achter zoeken.
Maar jij kent haar toch? Dan weet je hoe "gemakkelijk" ze is met dingen, of dat ze juist heel bewust is in wat ze draagt etc.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 17 juli 2008 om 23:26
Je had op het moment zelf zo alert moeten zijn toen ze dit vertelde om te vragen: waarom draag je het nog steeds? Open vraag, jij zou er niets mee hebben gesuggereerd, zij had alle ruimte om te zeggen:
omdat ik je nooit helemaal ben vergeten, of
omdat ik goede herinneringen heb aan jou, en die koester daarmee
of
omdat ik geen ander T-shirt heb dat zo oud is dat het geschikt is als nachtkleding, hoef ik mijn eigen goede niet te gebruiken nz.
Dan was een gesprek op gang gekomen waarbij zij al een aangevertje aangereikt had... gemiste kans!
Nu vraag je het aan de forummensen, maar tja.. wij doen ook maar een gooi Mijn gooi is dat als het om praktische redenen zou zijn, zij dit niet in een gesprek met jou zou vermelden.
Het kan gewoon for sentimental reasons zijn, for old times sake,
en zij meldt dat om jou te laten zien dat ze wel waarde aan die tijd met jou hechtte. Of zij die tijd terug wil: nee, dat kun je er niet uit concluderen. Zou kunnen, maar is niet uit deze melding te halen.,
omdat ik je nooit helemaal ben vergeten, of
omdat ik goede herinneringen heb aan jou, en die koester daarmee
of
omdat ik geen ander T-shirt heb dat zo oud is dat het geschikt is als nachtkleding, hoef ik mijn eigen goede niet te gebruiken nz.
Dan was een gesprek op gang gekomen waarbij zij al een aangevertje aangereikt had... gemiste kans!
Nu vraag je het aan de forummensen, maar tja.. wij doen ook maar een gooi Mijn gooi is dat als het om praktische redenen zou zijn, zij dit niet in een gesprek met jou zou vermelden.
Het kan gewoon for sentimental reasons zijn, for old times sake,
en zij meldt dat om jou te laten zien dat ze wel waarde aan die tijd met jou hechtte. Of zij die tijd terug wil: nee, dat kun je er niet uit concluderen. Zou kunnen, maar is niet uit deze melding te halen.,

donderdag 17 juli 2008 om 23:54
ik draag nog steeds het horloge wat ik van mijn ex had gekregen.
de ring draag ik niet meer. maar dat is omdat ik hem spuuglelijk vind anders had ik die ook nog gedragen.
ik draag het horloge omdat ik een horloge fijn vind (al vind ik hem ook niet echt mooi, maar te lui om een nieuwe te kopen
maar ik voel niks meer voor mijn ex. puur praktisch dus.
de ring draag ik niet meer. maar dat is omdat ik hem spuuglelijk vind anders had ik die ook nog gedragen.
ik draag het horloge omdat ik een horloge fijn vind (al vind ik hem ook niet echt mooi, maar te lui om een nieuwe te kopen
maar ik voel niks meer voor mijn ex. puur praktisch dus.
vrijdag 18 juli 2008 om 00:07
Als je elkaar voor het eerst na twee jaar weer spreekt, zal het gesprek logischerwijs komen op jullie verleden. Gelukkig blijven leuke herinneringen veel beter in je geheugen plakken dan de slechte. Je bent geneigd om dan alleen elkaars positieve punten te zien. De spanning en klik die er was, zal dan boven komen drijven.
Dat zij nog steeds slaapt in een shirt dat jij haar gegeven hebt, kan een soort melancholie zijn. Maar het is niet voor niets dat jullie al twee jaar uit elkaar zijn. Voordat je nieuw perspectief gaat zien, lijkt het me verstandig om de oorzaken van de breuk in ogenschouw te nemen. Dat zet je weer even met beide voetjes op aarde.
Natuurlijk is het niet uitgesloten dat jullie weer bij elkaar komen. Doe dat dan wel nadat je alle omstandigheden in ogenschouw hebt genomen.
Veel sterkte!
Dat zij nog steeds slaapt in een shirt dat jij haar gegeven hebt, kan een soort melancholie zijn. Maar het is niet voor niets dat jullie al twee jaar uit elkaar zijn. Voordat je nieuw perspectief gaat zien, lijkt het me verstandig om de oorzaken van de breuk in ogenschouw te nemen. Dat zet je weer even met beide voetjes op aarde.
Natuurlijk is het niet uitgesloten dat jullie weer bij elkaar komen. Doe dat dan wel nadat je alle omstandigheden in ogenschouw hebt genomen.
Veel sterkte!
vrijdag 18 juli 2008 om 05:17
quote:Annelinde schreef op 18 juli 2008 @ 00:00:
Ik denk dat het niet veel te betekenen heeft hoor.
Mijn ex was tenminste erg duidelijk toen hij vroeg of ik een trio wilde met hem en zijn nieuwe vriendin.
Wat was hierop uw antwoord?
@Pepper: Het ligt er ook een beetje aan hoe ze het zei.
Zei ze het zo tussen neus en lippen door, of zei ze het terwijl ze je diep in je ogen keek. Op een manier alsof dit heel wat te betekenen had.
Ik denk dat het niet veel te betekenen heeft hoor.
Mijn ex was tenminste erg duidelijk toen hij vroeg of ik een trio wilde met hem en zijn nieuwe vriendin.
Wat was hierop uw antwoord?
@Pepper: Het ligt er ook een beetje aan hoe ze het zei.
Zei ze het zo tussen neus en lippen door, of zei ze het terwijl ze je diep in je ogen keek. Op een manier alsof dit heel wat te betekenen had.
vrijdag 18 juli 2008 om 17:50
vrijdag 18 juli 2008 om 19:03