Een beginnende relatie, eng?

12-11-2008 18:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren verliefd al op 1 persoon, maar nooit durven toegeven. We hadden gewoon vriendschappelijk contact, en ik dacht dat het daarbij zou blijven. Ondertussen wel vriendjes gehad, zelfs een relatie van 2 jaar, maar hét nooit kunnen vinden. Eindelijk na wat om elkaar heen gedraai hebben ik en mijn grote liefde veel contact gekregen, en hebben we laatst een hele romantische avond gehad waarbij we ook eerlijk zijn geweest over onze gevoelens voor elkaar. Dus blij, blij, blij natuurlijk. Ik begin nu helemaal stapelverliefd te worden, en dat is hartstikke fijn

Nu het volgende, nooit heb ik er moeite mee gehad. Maar ik vind het eng worden. Deze week spreken we weer af, en hoewel we op de romantische avond geen minuut stil zijn geweest word ik ineens bang. Bang dat ik niks te vertellen heb, bang dat ik hem toch niet kan boeien, bang dat hij ziet dat ik toch niet zo leuk ben, bang dus gewoon dat hij het niet voort wil zetten. Ik vind die gedachte zo erg, dat ik er al aan denk om het maar af te blazen, zodat hij me niet beter hoeft te leren kennen en me uiteindelijk misschien afwijst.

Het is echt mijn droomman, en daarom ben ik dus bang dat ik zal tegenvallen terwijl ik hem helemaal geweldig vind. Ik weet dat dit bij verliefdheid hoort, maar ik ben wel eerder verliefd geweest. En zoals ik het nu ervaar heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik merk gewoon dat ik helemaal zenuwachtig word bij de gedachte aan hem, en wil dus mijn leukste ik opzetten. Ik ben ook wel leuk, maar denk dus dat hij mij toch niet zó leuk gaat vinden.

Wat moet ik hier nou mee, ik ben gewoon bang om gekwetst te worden en wil dat voorkomen. Door die gedachte maak ik mezelf helemaal gek, terwijl ik weet dat hij me wel leuk vind. Het komt ook omdat ik hem al die jaren geadoreerd heb bijna, en nu is het eindelijk zo ver, en nu weet ik niet wat ik moet.

Kent iemand dit gevoel, of is het geheel natuurlijk en moet ik gewoon niet zo zeuren en gewoon doorzetten? Ik weet het gewoon niet, het voelt raar...

Bedankt voor het luisteren/lezen. Dit was mijn eerste post (speciaal hiervoor aangemeld) en ik hoop nog many more

xx
Gewoon jezelf zijn, dat is echt de enige oplossing. En het is helemaal niet vreemd als je (een beetje) nerveus bent, dat hoort er toch gewoon bij? Niet gaan zitten overanalyseren, is nergens goed voor. Gewoon gaan en genieten. Afgesproken?
GENIET!!!!!.... de rest komt later wel. zonder jezelf kwetsbaar op te stellen kom je ook nergens.

Better to have loved and lost, than never to have loved at all.....

knuffel
anoniem_72094 wijzigde dit bericht op 12-11-2008 18:51
Reden: stukje vergeten
% gewijzigd
hier hetzelfde verhaal....jarenlang al gek op elkaar en denken aan hoe het zou kunnen zijn en nu is t zover, eindelijk meer dan gewone vrienden en ben ik zo bang dat t tegenvalt...(tot nu toe nog niet trouwens, integendeel!)

geen tips dus van mij maar ik blijf wel even meelezen!

1 tipje toch: geniet ervan!!! (doe ik ook)

en wat ladylion al zei:

Better to have loved and lost, than never to have loved at all.....
Ik wou dat ik in jouw schoenen stond

Denk je niet dat hij net zo zenuwachtig zal zijn als jij? Ook voor hem zal het spannend zijn, eerst een goede vriendin en nu iets meer

Geniet ervan en laat ons weten hoe de date was! (als je wilt natuurlijk)
Hij is waarschijnlijk net zo zenuwachtig. Probeer gewoon jezelf te zijn. Het komt vast helemaal goed. Geniet van alle vlinders!!!!!!
dat je nog nooit eerder zo zenuwachtig was voor een date en een nieuwe liefde, betekent waarschijnlijk dat je dus nog nooit zo erg verliefd bent geweest als nu!! dus niet laten schieten, maar genieten!! hihi
weet je, probeer hem niet te adoreren. Iemand enorm leuk vinden is heel goed, maar adoratie gaat wat ver. Geniet ervan. Jullie kennen elkaar al lang, hebben vaker lekker kunnen kletsen. Komt goed.
He Zildjian, ik herken het ook maar al te goed hoor!!! weet precíes wat je bedoelt! Maar laat de tijd maar gewoon verstrijken, net zo lang tot het zo ver is en probeer te blijven ademen, ruuuuustig ademen. Je bent leuk -zeg je zelf al- het zijn nu alleen even de zenuwtjes die je parten spelen. En hij zal dat idd ook wel hebben. Dus iig NIET afzeggen, maar er gewoon gaan en: Go with the flow! Het zal in het begin best even wennen zijn, maar als jullie echt een goed klik hebben, komen de woorden vanzelf. Bereid je anders een beetje voor: waar je het bijv. over kunt hebben, mocht je in het begin door de zenuwen een vastlopertje krijgen ofzo..... Zorg dat je er top uit ziet, op tijd bent, weet waar je moet zijn etc, zodat je je daar geen zorgen meer om hoeft te maken....

(ik vroeg me dit kort geleden ook allemaal af en heb op dit forum erg veel tips en andere aanmoedigingen gekregen, hielp echt!)

Heeeel veel succes en idd: geniet ervan, is toch súper, je zo verliefd te voelen!?!?!!
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven