Een compliment geven.

17-11-2009 09:37 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vinden vrouwen het als een man op straat ze een compliment geven over hun uiterlijk, kleding of geurtje. Ik merk dat ik vaak op het punt sta om een compliment of opmerking te maken maar dat heel vaak niet doe omdat ik het niet durf. Terwijl ik vaak oprecht iets mooi vindt ik reageer dan op de kleur van de kleding, geurend haar door de shampoo of een lekkere parfum.

Ik zal niet ontkennen dat ik het ook leuk zou vinden als uit een compliment een gesprek volgt. Een compliment maken is ook een manier om contact te maken. Is daar wat mis mee vraag ik mij dan af?

Groet,

Ronald
.
.
Heel eerlijk gezegd, ligt het aan degene die het compliment maakt... Klinkt oppervlakkig misschien maar joh, als ik waar dan ook een compliment krijg van een aantrekkelijke meneer, word ik daar echt blij van, mits het oprecht is. Als t een minder aantrekkelijke meneer is, kan hetzelfde compliment op dezelfde plaats (winkel, kroeg or whatever) me de rillingen geven.

Ben een keer aangesproken door leuke meneer in de Bruna over mijn ogen, waarna de leuke meneer me stond op te wachten buiten met de vraag of ik wat met hem wilde drinken...

Ik vond dat zo'n geweldige actie van hem, omdat het spontaan was en van lef getuigde. Uiteindelijk is het bij het drankje gebleven omdat we niets gemeen hadden, maar denk er wel met blij gevoel aan terug.
.
Ligt er dus aan. Er zijn weleens mannen die gewoon zeggen dat ik mooi ben en doorlopen. Dat is alleen maar leuk (van vrouwen ook). Maar als het dan een versierpoging wordt...nee, echt geen zin in. En 99,9% van de opmerkingen is wel een versierpoging. Daarbij hoef ik niet te horen dat ik lekkere tieten heb van wildvreemde kerels. Het ligt dus ook aan de aard van het compliment.
Het ligt ook aan degene die het compliment geeft. Eerlijk is eerlijk, een knappe man die complimenteert vind ik veel leuker. Maar ik heb liever dat hij gewoon een gesprek begint en geen complimentjes geeft. En elke vent zou grenzen moeten respecteren, dus op moeten bokken als ik zeg dat ik geen zin heb om te praten. Lijkt normaal maar in de praktijk valt het enorm tegen. Humor en sarcasme werken veel beter.

Overigens eens zo'n sukkel gehad die heel nadrukkelijk zei dat 'ie me niet knap vond en niet wilde neuken. En wat wou meneer? Inderdaad. Zoiets werkt alleen als het subtiel wordt gedaan en niet schuimbekkend. Slijmen werkt op de zenuwen en achterna lopen al helemaal.
Herkenbaar digitals, dat opbokken wat niet gesnapt wordt. Heb nog wel eens dat er nog harder geprobeerd wordt na een dikke vette nee van mijn kant.. Mannen zijn soms echt hardleers
.
Ben niet echt de aardigste als ik geirriteerd raak, en nog snappen sommige het dan niet! Kan me daar woest over maken, dat er dan toch nog gedacht wordt dat je hard-to-get speelt. Nee, ik vind je gewoon helemaal niks! Sorry, offtopic geloof ik, liet me even gaan in mijn frustratie
Ligt er aan wie een compliment maakt...Op vieze mannen die mijns inziens verkeerde bedoelingen hebben wordt ik rustig boos.

Ik zelf maak wel veel complimentjes, ook tegen onbekenden als ik op de bus sta te wachten ofzo. Ik word daar zelf ook vrolijk van. Als een vrouw wat leuks aanheeft wat ik ook wil hebben, dan zeg ik dat het leuk is en vraag dan ook gewoon waar ze dat vandaan heeft. Heb daar nog nooit een rare reactie op gehad: sterker nog: mensen gaan meteen stralen. Toch fijn als je iemand een leuk momentje op een dag kan bezorgen.
quote:qwertu schreef op 18 november 2009 @ 18:19:

[...]

Precies om dat laatste is een compliment niet de handigste manier om neutraal contact te leggen. Dat je vindt dat de maatschappij teveel langs elkaar heen leeft en daar verandering in aan wil brengen, staat daar helemaal los van. Contact leggen kan op honderd manieren en toevallig is het geven van complimenten door mannen aan vrouwen een manier die nogal wat lading in zich kan hebben. Niets meer en niets minder. Als je zo nadrukkelijk uit bent op neutraal contact, dan lijkt me dat je daar ook geen misverstand over wil laten ontstaan. En dan lijkt me dus dat je niet zo dwangmatig vast moet houden aan het geven van een compliment als methode. Niet omdat er iets mis is met het geven van complimenten, maar omdat de kans dat het verkeerd begrepen wordt (en daardoor juist averechts werkt) gewoon erg groot is.

Zie jouw laatste verhaal al. Misschien was het Sprankeling wel, met al z'n oprechte bedoelingen. Maar door de manier waarop het compliment gegeven werd, de context, de verwachting dat er meer contact uit voort zou komen, doet dat voor jou niet meer ter zake. Hij komt voor jou binnen als creep.

Als je die indruk zo pertinent niet wil geven, moet je dus niet zo'n beladen vorm van contact maken zoeken.

Ja tuurlijk nu ben ik het geweest, het is echt ongelofelijk. Bovendien ben ik bang dat jij mannen bekijkt met een te bange, en sexueel geladen beeld. Jammer want er zijn zat mannen die de vrouw als compleet mens kunnen benaderen.

Dat er eikels rondlopen dat hoef je mij niet te vertellen.
quote:Caviahaar schreef op 18 november 2009 @ 19:03:

Heel eerlijk gezegd, ligt het aan degene die het compliment maakt... Klinkt oppervlakkig misschien maar joh, als ik waar dan ook een compliment krijg van een aantrekkelijke meneer, word ik daar echt blij van, mits het oprecht is. Als t een minder aantrekkelijke meneer is, kan hetzelfde compliment op dezelfde plaats (winkel, kroeg or whatever) me de rillingen geven.

Ben een keer aangesproken door leuke meneer in de Bruna over mijn ogen, waarna de leuke meneer me stond op te wachten buiten met de vraag of ik wat met hem wilde drinken...

Ik vond dat zo'n geweldige actie van hem, omdat het spontaan was en van lef getuigde. Uiteindelijk is het bij het drankje gebleven omdat we niets gemeen hadden, maar denk er wel met blij gevoel aan terug.Tuurlijk het valt of staat met het feit of je de ander aantrekkelijk vindt en betrouwbaar en oprecht voelt overkomen. En ik vind het heel knap van die man dat hij dat durft, want zoals je hier lees is dat voor veel vrouwen not done.
quote:qwertu schreef op 18 november 2009 @ 19:18:

Oh, dat ben ik wel met je eens, CH. Het hangt niet alleen van de situatie af en van het soort compliment, maar ook van het soort meneer. Als dat een heel erg aantrekkelijke meneer is, dan mag die van mij heel ver gaan met complimenteren en dan ben ik nog best bereid tot...ehhh... contact.

Wat ben je toch lekker dubbel, dat bedoel ik dus. Als het de dame ik kwestie uitkomt dan worden de sluiers al te graag verwijderd.

Maar ja, da's van tevoren voor een man niet in te schatten natuurlijk, of ik 'm aantrekkelijk vind. En als je ZOOOOOOO hard benadrukt dat je niet op seks uit bent, dan zou ik het risico niet willen nemen hoor, dat hij wel aantrekkelijk is. Iets zeggen over een kledingstuk of geurtje vind ik helemaal niet een groot risico. En als de dame mij niet aantrekkelijk vind, prima toch hoeft ook niet.
Denk dat het allemaal samenhangt met de uiteindelijke bedoeling:

Wil je vanuit jezelf een compliment aan haar geven (wel leuk);

Of wil je aandacht van haar krijgen (meestal niet leuk).
quote:Digitalis schreef op 18 november 2009 @ 19:21:

Ligt er dus aan. Er zijn weleens mannen die gewoon zeggen dat ik mooi ben en doorlopen. Dat is alleen maar leuk (van vrouwen ook). Maar als het dan een versierpoging wordt...nee, echt geen zin in. En 99,9% van de opmerkingen is wel een versierpoging. Daarbij hoef ik niet te horen dat ik lekkere tieten heb van wildvreemde kerels. Het ligt dus ook aan de aard van het compliment.

Even realistisch hoe vaak zeggen mannen in het openbaar dat je lekkere tieten hebt. Wees eerlijk.

Denk dat vrouwen het vervormde idee hebben dat mannen alleen op die manier naar vrouwen kijken....open je ogen dat is niet waar.
quote:Caviahaar schreef op 18 november 2009 @ 20:49:

Herkenbaar digitals, dat opbokken wat niet gesnapt wordt. Heb nog wel eens dat er nog harder geprobeerd wordt na een dikke vette nee van mijn kant.. Mannen zijn soms echt hardleersEn jullie dames zijn erg dubbel. Als de man aantrekkelijk is, dan is alles geoorloofd als de man dat niet is moet hij zo snel mogelijk uit je ogen verdwijnen en hij moet niet je zeker aanspreken.
[quote]Caviahaar schreef op 18 november 2009 @ 21:03:

Ben niet echt de aardigste als ik geirriteerd raak, en nog snappen sommige het dan niet! Kan me daar woest over maken, dat er dan toch nog gedacht wordt dat je hard-to-get speelt. Nee, ik vind je gewoon helemaal niks! Sorry, offtopic geloof ik, liet me even gaan in mijn frustratie[/quote

Nu al gefrustreerd get real....heb je zulke slechte ervaringen met mannen.
Andere vraag hoeveel vrouwen geven weleens een compliment aan mannen of beginnen een eenvoudig gesprekje?
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 09:59:

[...]

En jullie dames zijn erg dubbel. Als de man aantrekkelijk is, dan is alles geoorloofd als de man dat niet is moet hij zo snel mogelijk uit je ogen verdwijnen en hij moet niet je zeker aanspreken.

Maar Sprankeling, je was toch zelf ook niet van plan om onaantrekkelijke vrouwen te gaan complimenteren?

En dat voorbeeld van aangesproken worden, er aardig op ingaan en er vervolgens niet meer vanaf komen herken ik. Dat is heel irritant en gebeurt vaker dan je denkt. Dus wat doe je dan een volgende keer? Koeltjes reageren, en als er dan een 'ben je boos ofzo?' volgt, nog meer negeren of zeggen dat je er niet van gediend bent. En dan ben je een bitch. Jammer dan.

Punt is ook, als je die ander aantrekkelijk vindt, dan vind je elkaar blijkbaar aantrekkelijk. En dat zie je aan elkaar. Is dat niet zo, dan is het wegens bovenstaande beter om niet te complimenteren.

En, je wilde toch weten of het een geschikte manier was om contact te leggen? Uit deze korte steekproef zou je kunnen concluderen: voor de gemiddelde viva-vrouw werkt een gesprekje over het weer beter. Tenzij je redhot'nsexy bent, maar voor die buitencategorie gelden überhaupt geen regels.
Als een compliment geen versiertruc is kan ik het wel waarderen, mits het níet te specifiek is. Iemand die zegt 'wat heb je mooie tieten in dat shirtje' heeft een probleem, tenzij het mijn kerel is of iemand waar ik zó overduidelijk mee aan het flirten ben dat het weer kan.

Maar laatst huppelde ik op mijn werk rond, en kwam er een vage collega die ik nooit spreek en die bekeek me eens en die zei 'wat zie jíj er goed uit!'. Dus ik was ietwat overrompeld en zei dankejewel (want ja, ik stond gewoon bij de koffieautomaat een beetje te denken), waar hij kennelijk weer ietwat onzeker van werd, want hij zei 'oh, sorry, dat hoor je natuurlijk veel vaker'.

Wat dus helemaal niet zo was, ik vond het juist heel erg leuk om te horen! En mijn dag was er weer helemaal goed!

En Sparkling, zo een gesprek beginnen met wildvreemde vrouwen is gewoon kansloos. Echt waar. Een compliment geven ok, maar niemand die dan op straat stopt en vervolgens een uur gaat staan lullen met jou. In de kroeg, prima, op straat: nee.

Ik geef zelf ook rustig complimentjes aan mannen en vrouwen, maar dan moet ik ze wél kennen, of de situatie moet ernaar zijn, dus bij een paskamer als iemand iets staat te passen, of bijvoorbeeld de kapster waarvan ik vind dat ze zo'n leuk shirt aanheeft.
Ik ga gewoon meer gedag zeggen, complimenten geven en gesprekjes initieren.....het gaat er bij mij gewoon meer om dat ik het nu niet doe omdat ik het niet durf.

Ik wil contact punt, wat daaruit voortvloeit dat laat ik helemaal open.

Ik weet zelf hoe ik ben en zeker niet het grove, simpele en op sexbeluste type.
Wat is het lekker weer, even reeel dat werkt toch ook voor geen meter als ik bij de albert heijn, blokker, pearl, op de markt of winkelstraat ben.

En vaak is het gewoon bewolkt weer, " goh wat is het vandaag bewolkt".....dan is iet zeggen over een geurtje toch veel prettiger.
Je hoeft niet grof te zijn, maar je bent wél wanhopig en als vrouwen ergens op afknappen dan zijn het wanhopige mannen die heel hard hun best doen om spontaan een praatje aan te knopen of krampachtig complimentjes gaan geven.
Als iemand op straat, zomaar uit het niets tegen mij zegt dat ik lekker ruik dan heb ik toch echt het idee dat ik met een psycho te doen heb, sorry.

Hoe denk je dat dat gaat dan? 'Wat ruik jij lekker zeg'. In het beste geval: 'dank je' en daar is het dan weer mee klaar. Wat denk jij dat er dan nog gaat gebeuren? Denk je dat je meteen een gesprek hebt?

Mensen gaan naar de supermarkt en de pearl omdat ze iets moeten doen, boodschappen moeten halen of een bril, en de meeste mensen zitten dan niet te wachten op een uitgebreid gesprek met een wildvreemde.
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 10:35:

Ik wil contact punt, wat daaruit voortvloeit dat laat ik helemaal open.

Ik weet zelf hoe ik ben en zeker niet het grove, simpele en op sexbeluste type.

Dus als ik het goed begrijp, wil je eigenlijk geen compliment geven, maar zoek je naar een manier om contact te maken op straat met wildvreemde vrouwen?

De enige keer dat ik reageer op contactverzoeken op straat is als iemand naar de weg vraagt. Die leg ik vervolgens uit en dan is het klaar voor mij. Verder negeer ik alle contactverzoeken op straat want 99 vd 100 keer gaat het om een creep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven