Een kus en nu?

21-06-2018 17:14 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even de raad van jullie dames nodig, weet zelf even niet meer wat ik het beste kan doen.

Kort samengevat sinds seizoen 2017-2018 ben ik keeperstrainer van een amateurdames elftal. Los van mijn trainersfunctie ben ik ook opgeleid als sportfysiotherapeut, wat ook mijn normale werk is. Ik ben echter niet de fysiotherapeut van het elftal. Maar ik ondersteun deze wel waar nodig. Door mijn rol als trainer heb ik intensief contact met de keepster van het eerste elftal. De keepster heeft een ook aangepast trainingsschema daardoor het vaak voorkomt dat ik degene ben die haar na het trainen ook behandel.

Vaak is het zo dat we na het traineren gezamenlijk zitten na te borrelen in de kantine. (met we bedoel ik het elftal en technische staf). Dit wil nog wel eens laat worden. Zeker in de winterperiode komt het voor dat de dames in het donker naar huis gaan. Nu vind niet elke vrouw het fijn om in het donker alleen naar huis te fietsen. Nu woont de keepster op de weg die ik zelf naar huis neem. Sinds de winter zijn we dus samen gaan fietsen.

Gisteren hadden we onze laatste training voor de zomerstop. Deze verliep voor mij normaal, training, de sportmassage, naborrelen en naar huis. Echter werd ik door haar gekust toen ik afscheid van haar nam. Ze gaf toe al een tijdje verliefd op mij te zijn en het niet kan verdragen mij tijdens de zomerstop niet te zien. Dit kwam voor mij als een complete verrassing. Nu had ze aardig gedronken en weet dus niet hoe serieus ik dit moet nemen. Echter de kus en bekentenis heeft bij mij wel iets los gemaakt.

Ik zie haar nog één keer echter wel bij haar thuis om haar trainingsschema voor zomerstop door te nemen. Ik heb echter geen idee welke houding ik het beste kan aannemen m.b.t. de kus en haar bekentenis. Doen of het niet gebeurt is? Wachten tot zij er over bekent? Of zelf het initiatief nemen? Wat stellen jullie als vrouw op prijs?

Voor de context we zijn beide vrijgezel en qua leeftijd scheelt het ook niet zoveel.
Dus ze kust jou, en daarna vind je haar ineens misschien wel leuk?

Ik vind dat een beetje vreemd, op z'n zachtst gezegd.

Maar wel logisch vanuit het mannenbrein gezien.

Ik zou eerst even bij jezelf te rade gaan of jij verliefd op haar bent of op korte termijn zou kunnen worden. Want anders breek je alleen maar harten.
Fysio-TS schreef:
21-06-2018 17:32
Vind ik haar leuk? Ze is zonder meer een leuke meid, maar ik heb haar nooit vanuit die hoek bekeken. Wat ik al schreef heeft de kus wel iets los gemaakt. Ik weet het nu zelf even niet meer.
Dus bedenk eerst of je haar leuk vind en verliefd op haar bent of zou kunnen worden.
Als je haar eigenlijk wel ziet zitten dan spreek je nog een keer af buiten sport om (op date).
Als je dit allemaal niet ziet zitten stuur je een berichtje dat je waardeert dat ze open was over haar gevoelens maar dat het helaas niet wederzijds is.

Afgezien van je beroep dan. Daar kan ik niet over adviseren.
Nu nog niets van je laten horen?
Dikke kans dat ze nu met een rooie kop zit te denken: 'ik had het niet moeten doen, niks meer van zich laten horen dat is dus duidelijk: ik heb mezelf goed belachelijk gemaakt..' :facepalm:

Práát met haar, als ze giechelt ja sorry, had een slok op. Vind je ook echt wel leuk hoor maar laten we het snel vergeten.
Of ze gaat met liefde een andere sport doen of bij een andere club om maar een relatie met jou te kunnen beginnen.. je weet het pas als je het van haar hoort, toch?
Succes!
Stuur haar een appje: ' was gisteravond een droom of was het echt' of iets dergelijks
Stuur een berichtje om het gewoon zeker te weten. Mocht het door alcohol komen, zal ze het wel zeggen. Mocht ze echt verliefd op je zijn, zal ze er wss ook niet echt om heen draaien. Daarna voor jezelf beslissen of je een date met haar wil. Zo ja, op een date meevragen en wel aangeven dat je in de war bent maar wel graag haar wilt leren kennen. En qua je werk weet ik niet zo goed wat je kan doen.
Fysio-TS schreef:
21-06-2018 17:39
Mag ik ook verbaast zijn? Het kwam voor mij onverwacht.
Wist me geen houding te geven en weet nu niet hoe ik dit het beste kan aanpakken.
De hamvraag: Had de drank invloed op haar gedrag? En hoe serieus moet ik dit nemen?
Ik snap je verbazing hoor, maar het hier echt niet nodig.

ZE VINDT JE LEUK!
Straks dient zij een me-too klacht in bij het Bigregister.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het maakt toch verschil of je in functie bent of niet? Doe jij dit in je vrije tijd op vrijwillige basis? Dan zou het toch geen probleem moeten zijn als er mogelijk iets ontstaat met iemand?
Ik kan me goed voorstellen trouwens dat je je nogal overvallen voelde. Ook best een stoere actie van haar trouwens.
Ik ben benieuwd wat je, van de verbazing bekomen, ermee wilt zelf en wat je gaat doen :) .
Even antwoord op een paar vragen:
NovaNila schreef:
21-06-2018 17:42
Stuur dr een berichtje! Ik denk dat je dit echt wel serieus kan nemen, hoe oud zijn jullie? Ik zoen niet zomaar iemand en geef diegene een halve liefdesverklaring, zeker niet voor de grap. Dat deed ik als puber niet eens
Leeftijd: Ik 26, zij 22
viva-amber schreef:
21-06-2018 17:43
Je hebt de les beroepsethiek-/dilemma's gemist tijdens de opleiding? Dit komt uit de eigen gedragscode die ik inclusief tuchtrecht met knopdruk op google kon vinden dus volgens mij weet je zelf ook wel hoe dit zit, of niet?
lila01 schreef:
21-06-2018 17:45
Je werkt daar als fysiotherapeut en behandelt haar ook. Je kunt hier dus mee in de problemen komen.
I know. Even ten aanzien van de medisch ethische kwestie. Fysiotherapeut ben ik bij een praktijk. De keepster in kwestie is geen patiënt van deze praktijk. Ook ben ik niet aangesteld als fysiotherapeut bij de sport vereniging, maar als trainer. De officiële behandelde fysiotherapeut is iemand anders. Dat ik fysiotherapeutische handelingen uitvoer is uit gemak geboren.

Neemt niet weg dat ik nog steeds in de problemen kan komen...
jaw schreef:
21-06-2018 17:55
Zowel als trainer alsmede als behandelaar bevind jij je in een positie van autoriteit t.o.v. haar. Daardoor is het ethisch niet correct wanneer jij ingaat op haar advances.

Als jij dat wel zou willen, zou jij dat eerlijk en zo snel mogelijk aan haar kenbaar moeten maken met de mededeling dat jij haar vanaf dat moment dan ook niet meer mag behandelen of haar team mag trainen. Dus vraag haar dan ook meteen of ze serieus is, of dat dit een bevlieging door de alcohol was.
Eén van de reden wat ik in dubio zit. Ik moet stoppen als trainer als ik met haar wat wil beginnen. Als het voor haar niet serieus is...
viva-amber schreef:
21-06-2018 18:53
Of dit...
laverneb schreef:
21-06-2018 19:06
Het maakt toch verschil of je in functie bent of niet? Doe jij dit in je vrije tijd op vrijwillige basis? Dan zou het toch geen probleem moeten zijn als er mogelijk iets ontstaat met iemand?
Niet in functie. Op vrijwillige basis. Al krijg ik als trainer wel een onkostenvergoeding van de vereniging.
viva-amber schreef:
21-06-2018 18:53
Dat zal wel loslopen lijkt mij, want ik neem aan dat hij haar nu slechts een appje gaat sturen of iets in die richting.
geil
Fysio-TS schreef:
21-06-2018 19:12
Niet in functie. Op vrijwillige basis. Al krijg ik als trainer wel een onkostenvergoeding van de vereniging.
Ik begrijp je dilemma. Waarom vraag je haar niet voor een drankje, zonder dat daar iets uit voort zou moeten vloeien, maar om uit te leggen dat je je overvallen voelde. Bepaal voor jezelf of je de behoefte voelt om haar te leren kennen, dan kun je dat haar eerlijk zeggen, met daarbij jouw dilemma.
Hoe duidelijker en directer jij kunt zijn, hoe beter je zal horen hoe zij er in staat. Blijf jij te vaag, zal zij eerder geneigd zijn, uit zelfbescherming, haar gedrag te gooien op een ondoordachte actie door de drank.
De kans is groot dat het dit niet was hoor! Dat zij jou echt leuk zal vinden.
Maar belangrijker is: wat vind jij.
En uitspreken dat je iemand beter zou willen leren kennen is nog heel vrijblijvend he...
iris1969 schreef:
21-06-2018 19:15
Dat zal wel loslopen lijkt mij, want ik neem aan dat hij haar nu slechts een appje gaat sturen of iets in die richting.
Wanneer ik een beetje stomme trainer/fysio had die mij steeds niet met rust liet en mee wil fietsen wist ik het wel. Ik pakte hem eerst dronken op zijn bek waar niemand bij was...wachtte dan de geile appjes af en diende daarmee een klacht in bij het Big-register zonder mijn eigen aandeel te vertellen. Exit....trainer/fysio.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dan moet ze wel heel lekker zoenen.
Met of zonder tong en waarom vond je haar daarvoor niet leuk dan?
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 19:33
49.63% gewijzigd
viva-amber schreef:
21-06-2018 19:22
Wanneer ik een beetje stomme trainer/fysio had die mij steeds niet met rust liet en mee wil fietsen wist ik het wel. Ik pakte hem eerst dronken op zijn bek waar niemand bij was...wachtte dan de geile appjes af en diende daarmee een klacht in bij het Big-register zonder mijn eigen aandeel te vertellen. Exit....trainer/fysio.
O_O
viva-amber schreef:
21-06-2018 19:22
Hoe verzin je het...
Koekoek!
Je hebt haar nooit zo bekeken?

Dan vind je haar kennelijk niet erg aantrekkelijk. Of je jokt een beetje natuurlijk.
Ja je kent haar al lang maak ik uit je verhaal op en dan opeens hebben jullie gezoend omdat je haar een tydje niet zal zien.
Als ik iemand leuk vind dan vind ik je leuk vanaf dag 1 niet na een zoen.
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 19:42
23.36% gewijzigd
Redballoon schreef:
21-06-2018 19:35
Hoe verzin je het...
Koekoek!
Jemig jullie nemen echt alles serieus....het punt is: het mag niet: je mag geen relatie aangaan met iemand die je geneeskundig behandelt. De ethische regels zijn echt heel duidelijk. Fysio valt onder geneeskundige handelingen. To zal een keuze moeten maken wanneer hij hier iets me doet want ook de club kan een klacht tegen hem indienen niet alleen de 'patiente'.
julius schreef:
21-06-2018 19:35
Je hebt haar nooit zo bekeken?
Dan vind je haar kennelijk niet erg aantrekkelijk.
Wat een onzin. Je kunt toch professionele afstand houden?
Al die smoesjes TO maken de situatie niet anders dan klip en klaar....het BIG wint er echt geen doekjes om.
Waarom zou je dit risico nemen voor iemand die je een soort van leuk vindt en niet heel aantrekkelijk...alleen omdat de gelegenheid zich aan dient? Dat zal nog wel vaker gebeuren.
Omstandigheden kun je aanpassen. Zeker als je daar vooraf al over nadenkt.

Een vonk kan soms overslaan en tot iets heel moois leiden. Al zag je diegene voorheen op een andere manier.
Dus: hoe was die zoen? Ben je daarvan in de war? Heb je zelf de behoefte haar weer te zien? Of voel je je vooral ongemakkelijk richting haar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven