Een topic vol datewijsheid...

21-04-2012 19:35 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sluit je hier aan als je lekker bezig bent met daten. Wie weet kunnen we elkaar goeie tips geven.

*Ik heb alvast een vraag voor mede-daters: stel je bent al een tijdje heen en weer aan het mailen en je bent op het punt van foto's uitwisselen. Die foto valt je tegen van de ander. Maar jij had zelf beloofd nog een foto terug te sturen. Wat doe je dan?

Mijn tip aan een ander die bezig is met daten, is dat als je het gevoel hebt dat de ander er in het begin niet voor gaat je beter je energie kunt sparen. En denken N-E-X-T, ook al is het soms makkelijker gezegd dan gedaan. Voordat je helemaal moe wordt van het aan een dood-paard-trekken en niet meer aan daten toe komt
quote:Henkjan41 schreef op 22 april 2012 @ 10:26:

Mijn datingtip (voor mannen):

Op de volgende openingszin krijg je het meest reaktie terug, zo'n 10%:

"Heb je zin om een avondje samen te lachen?"

Dat speelt in op een bepaalde behoefte. Maar uiteraard alleen als je foto okee is.Dat klinkt als een spontane openingszin (haha...moet wel lachuh als iemand dit op een datingsite bij mij gaat doen straks) Dan denk ik oh, hey dit gaat toch niet daten met Henkjan worden ?
quote:Henkjan41 schreef op 22 april 2012 @ 11:47:

[...]

Ik bedoel dat deze aanpak niet aansluit bij wat mensen belangrijk vinden. Dat is namelijk het uiterlijk, ik kan het ook niet helpen.

Voor de rest: prachtige post van je.

Waar haalt Susan haar inspiratie vandaan? Zelf hopt ze ook nogal toch? Ik zag haar laatst - ze is wel prachtig hoor. Maar wel hevig aan de lijn als je het mij vraagt.

Tnkx! Ja mooie meid die Susan Smit vol inspiratie en dromen

Uiterlijk speelt natuurlijk ook mee, maar HJ kan me niet voorstellen dat 10 min. wachten nou zoveel gevraagd is.

Alleen is wel een teleurstelling als je een klik hebt gevoeld en je ziet de looks en denkt nee, hier kan ik echt niet op vallen (zie ook mijn dilemma in de openingspost). Dat begrijp ik heel goed
quote:happyjune schreef op 22 april 2012 @ 11:48:

[...]

Dat klinkt als een spontane openingszin (haha...moet wel lachuh als iemand dit op een datingsite bij mij gaat doen straks) Dan denk ik oh, hey dit gaat toch niet daten met Henkjan worden ?

Haha nee ik ben niet te daten! Vroeger deed ik wel mee op RP. Kort geleden kreeg ik een gratis datingweekend en wat zag ik? Een klein aantal dezelfde vrouwen weer, net als 4 jaar geleden. Nou toen brak mijn klomp en kapte ik er weer snel mee.

Ook bij mij haalt dit datinggebeuren iets negatiefs uit me naar voren. Als ik op zo'n site zit, raak ik gefrustreerd en met negatieve gevoelens schiet ik niets op.

Wat zouden die vrouwen gedaan hebben met al die 100-den, misschien 1000-den reakties?
Ik ga volgende week naar een Paiq bruiloft!

En eerlijk is eerlijk, na het zien van de foto was hij niet al te enthousiast.

Maar gezien het feit dat ze ontzettende humor heeft, een leuke babbel en echt...een onwijs leuk leven was hij na date twee helemaal om.

Ik ben zijn getuige, en ik kan uit de grond van mijn hart zeggen, hij is nog nooit zo verliefd geweest.

In het verleden zelf heel veel online gedate, en ik heb het altijd leuk gevonden.

Leuke vrienden aan overgehouden, leuke scharrels, leuke liefdes

Maar voor mij, voor mij werkt nu het echte leven beter.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:happyjune schreef op 22 april 2012 @ 11:46:

[...]

Mee eens wereldmeid! Dus iemand een eerlijke kans geven beter te leren kennen. Dat vind ik een groot nadeel van internetdaten, dat men al heel snel kan denken. Ok, dit past niet, is het niet, next etc.

Op die manier blijft het zoeken naar een naald in een hooiberg. Dus gewoon die lijstjes door de plee spoelen en kijken wat iemand bij je los maakt.En een goed boek lezen dat je met beide benen op de grond brengt. Bv. 'Goed genoeg' van Lori Gottlieb. Zij beschrijft op een humoristische manier hoe ze er achter kwam waarom ze haar 'ideale man' steeds niet vond.
Het klinkt alsof jij nare ervaringen hebt met daten HJ. Ik zou zeggen schud het van je af en start opnieuw. Als je er zo in staat ga je anders nooit iemand leren kennen.

Start today with a new beginning en laat je oude ervaringen voor wat ze zijn geweest!
quote:wereldmeid schreef op 22 april 2012 @ 12:01:

[...]

En een goed boek lezen dat je met beide benen op de grond brengt. Bv. 'Goed genoeg' van Lori Gottlieb. Zij beschrijft op een humoristische manier hoe ze er achter kwam waarom ze haar 'ideale man' steeds niet vond.

Klinkt als een leuke boektip

Tnks Wereldmeid
quote:Summerdance schreef op 22 april 2012 @ 12:00:

Ik ga volgende week naar een Paiq bruiloft!

En eerlijk is eerlijk, na het zien van de foto was hij niet al te enthousiast.

Maar gezien het feit dat ze ontzettende humor heeft, een leuke babbel en echt...een onwijs leuk leven was hij na date twee helemaal om.

Ik ben zijn getuige, en ik kan uit de grond van mijn hart zeggen, hij is nog nooit zo verliefd geweest.

In het verleden zelf heel veel online gedate, en ik heb het altijd leuk gevonden.

Leuke vrienden aan overgehouden, leuke scharrels, leuke liefdes

Maar voor mij, voor mij werkt nu het echte leven beter.Wat een leuk verhaal! En wat fijn dat hij zo verliefd is
quote:happyjune schreef op 22 april 2012 @ 12:01:

Het klinkt alsof jij nare ervaringen hebt met daten HJ. Ik zou zeggen schud het van je af en start opnieuw.

Mijn ervaringen zijn leuk en niet-leuk.

Ik heb er een paar keer een relatie gevonden op die manier.

Maar in een ander geval kon ik ook eens na een lange reis gelijk rechtsomkeert maken omdat mijn uiterlijk haar niet aan stond.
quote:Henkjan41 schreef op 22 april 2012 @ 11:55:

[...]

Haha nee ik ben niet te daten! Vroeger deed ik wel mee op RP. Kort geleden kreeg ik een gratis datingweekend en wat zag ik? Een klein aantal dezelfde vrouwen weer, net als 4 jaar geleden. Nou toen brak mijn klomp en kapte ik er weer snel mee.

?En jij denkt dat die vrouwen niet schrokken toen ze voor de zoveelste keer na 4 jaar weer jou foto te zien kregen?
quote:pearle schreef op 22 april 2012 @ 12:56:

[...]

En jij denkt dat die vrouwen niet schrokken toen ze voor de zoveelste keer na 4 jaar weer jou foto te zien kregen? scherp!!!

[...]

En jij denkt dat die vrouwen niet schrokken toen ze voor de zoveelste keer na 4 jaar weer jou foto te zien kregen?Het grote verschil is dat zij duizenden reakties krijgen, maar desondanks vier jaar meedoen. Terwijl ik dat niet krijg hoewel ik toch iemand vind.
Ken je jezelf en je waarde als persoon en weet wat in vorige relaties misging door jouw fouten. Maakt niet uit als de ander veel erger was, jij koos er wel voor.

Zoek relaxt en zonder het gevoel dat je de ware MOET vinden.

Hobbies en interesses hoeven niet te overlappen, zolang je elkaar verschillen kunt respecteren.

Dat je iemand geweldig vindt als persoon. Dat de karakters niet exploderen bij elkaar. Dat je dezelfde richting in wilt met de relatie en dezelfde normen en waarden hebt. Dat je graag je hele leven seks met hem/haar wil hebben is belangrijker als maatstaf voor aantrekkelijkheid dan het perfecte uiterlijk. Dat dit alles wederzijds is. Dat is belangrijk.

En het belangrijkste, wees jezelf, zorg voor jezelf en werk aan je eigen problemen. Onderneem zelf wat. Als jij niet aantrekkelijk bent voor jezelf, wordt je niet aantrekkelijk voor een ander.
quote:Henkjan41 schreef op 22 april 2012 @ 13:05:

[...]

Het grote verschil is dat zij duizenden reakties krijgen, maar desondanks vier jaar meedoen. Terwijl ik dat niet krijg hoewel ik toch iemand vind.

Oh en wie zegt dat ze 4 jaar meedoen?

Misschien hebben ze er net een relatie van 3 jaar en 11 maanden opzitten en begeven ze zich net weer op de digitale dating markt...
quote:Summerdance schreef op 22 april 2012 @ 13:10:

[...]

Oh en wie zegt dat ze 4 jaar meedoen?

Misschien hebben ze er net een relatie van 3 jaar en 11 maanden opzitten en begeven ze zich net weer op de digitale dating markt...ook scherp
quote:pearle schreef op 22 april 2012 @ 13:12:

[...]

ook scherp (en dat ondanks de latent aanwezige kater!, werd gisteren ineens onverwachts gezellig)

[...]

En jij denkt dat die vrouwen niet schrokken toen ze voor de zoveelste keer na 4 jaar weer jou foto te zien kregen?

alhoewel ik echt moest lachen toen ik dit las en 'm scherp vond moet ik even ons gezamenlijk doel benadrukken op dit topic :

*elkaar helpen

*elkaar steunen

*tips uitwisselen

*inzien welke dingen we zelf over het hoofd zien

*motiveren

*enthousiasmeren...

Op deze reis door dateland...want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en hoewel ik denk dat deze reactie HJ wellicht zal helpen bij het 4e puntje hoop ik dat we elkaar kunnen steunen/motiveren/enthousiasmeren i.p.v. afschieten

we komen immers al genoeg afwijs-situaties/ krankzinnigheid tegen tijdens deze trip in date-land

Daarvoor verwijs ik eventjes naar mijn mac date Ja dat was ik ! Die meid die dacht dat ze uit eten ging en toen mee naar de snackbar werd genomen en uiteindelijk d'er patatje op aan het eten was in de auto

Damn wat een date was dat.... nog steeds aan het bijkomen ervan
Zoekende singles hebben een soort alles-of-niets instelling, een soort wel-of-niet houding. Ze vergeten dat liefde iets is dat zich zou kunnen ontwikkelen, en dat het daarom niet reeel is te veronderstellen dat bij de eerste kennismaking de vonken ervan moeten afvliegen.

Bovendien heeft iedereen een vrienden/kennissen-netwerk waarvan je gebruik kunt/mag maken. Misschien was de date niet zo spetterend, je wordt wel uitgenodigd voor zijn verjaardag, of voor een barbecue bij hem op een zomerse avond. Daar ontmoet je weer meer mensen, die misschien ook wel single zijn.

Nederlanders hebben dit principe te weinig door. Dat heeft met onze op onszelf gerichte cultuur te maken.

Dit netwerk-principe wilde ik eens toepassen met een 'pyramide-diner'. Dat werkt als volgt: jij en ik reserveren een grote tafel bij een restaurant. Jij en ik zoeken ieder twee tafelgenoten (m+v), die als opdracht krijgen om ook weer 2 tafelgenoten (m+v) te zoeken.

Grote kans dat je dan 14 mensen heb uit ongeveer dezelfde kringen. En veel ongecompliceerder dan internetdating.
Het is natuurlijk wel een beetje het probleem van steeds dezelfde mensen op die site.

Zo heb ik een paar jaar geleden op RP gestaan, paar keer gedate, niks geworden.

Ik vind RP een suffe site dus ging eens neuzen op een paar gratis sites. Als ik dan ging zoeken op mannen van mijn leeftijd in mijn omgeving, kwam ik dus dezelfde tegen.

Na een relatie afgelopen jaar toch weer een maandabbo op RP gedaan, ja en ook dan zie je nog steeds dezelfde mannen erop.

ben nu klaar met de sites, was blij dat mijn RP abbo erop zat.

Ik date nu amper meer, en als ik date is het vaak viavia.

Zo kreeg ik een emailadres door van een vriend van me, was een leuke vent voor me werd gezegd

Die heb ik nu op msn, we willen binnenkort eens wat drinken
quote:Henkjan41 schreef op 22 april 2012 @ 13:21:

Zoekende singles hebben een soort alles-of-niets instelling, een soort wel-of-niet houding. Ze vergeten dat liefde iets is dat zich zou kunnen ontwikkelen, en dat het daarom niet reeel is te veronderstellen dat bij de eerste kennismaking de vonken ervan moeten afvliegen.

Bovendien heeft iedereen een vrienden/kennissen-netwerk waarvan je gebruik kunt/mag maken. Misschien was de date niet zo spetterend, je wordt wel uitgenodigd voor zijn verjaardag, of voor een barbecue bij hem op een zomerse avond. Daar ontmoet je weer meer mensen, die misschien ook wel single zijn.

Nederlanders hebben dit principe te weinig door. Dat heeft met onze op onszelf gerichte cultuur te maken.

Dit netwerk-principe wilde ik eens toepassen met een 'pyramide-diner'. Dat werkt als volgt: jij en ik reserveren een grote tafel bij een restaurant. Jij en ik zoeken ieder twee tafelgenoten (m+v), die als opdracht krijgen om ook weer 2 tafelgenoten (m+v) te zoeken.

Grote kans dat je dan 14 mensen heb uit ongeveer dezelfde kringen. En veel ongecompliceerder dan internetdating.Dat is ook wel een beetje wat ik bedoel. Er zijn dus echt heel veel singles die niks hebben met relatiesites, terwijl ze best open staan voor een relatie.
quote:Henkjan41 schreef op 22 april 2012 @ 13:21:

Grote kans dat je dan 14 mensen heb uit ongeveer dezelfde kringen. En veel ongecompliceerder dan internetdating.

Klinkt als een leuk initiatief. Nou wie weet wanneer we een paar maanden verder zijn met ons datetopic we er zelfs aan zouden kunnen denken om zo'n soort viva-date-ding te organiseren met brunch of zomerse bbq Zou dan wel echt een vrijblijvend karakter moeten hebben/ ontmoetingsplek voor nieuwe mensen met niet teveel nadruk op daten. Dat is niet goed omdat men dan al gelijk in de beoordeelstoel komt terwijl juist in het begin die vrijblijvendheid en gezelligheid en de acceptatie van je ziet wel principe zo belangrijk is

Mee eens dat dit principe in NL niet echt veel wordt toegepast. Hier is men teveel bezig met wat heb ik er aan op de korte termijn terwijl het toch ook gewoon leuk is om nieuwe mensen te leren kennen om nieuwe mensen en niet om wat jij wil/ nodig hebt. Dit laatste vind ik namelijk zelf helemaal niet prettig.

Nieuwe mensen leren kennen is als doel op zich ook gewoon leuk omdat je weer een nieuw perspectief op dingen kan krijgen, dingen kan delen enz. Nieuw inzicht enzovoorts. Of lachen juist omdat je in hetzelfde schuitje zit. En dat is gewoon leuk an sich.

Precies zoals Desmond Tutu zegt:

"Ik ben een mens door andere mensen"

verder ben ik zelf dol op het organiseren van etentjes, feestjes, borreltjes enz. En de gemene deler van iedereen is dan dat we eigenlijk door onze date-ervaringen allemaal een soort dr. date zijn geworden of in wording
quote:pearle schreef op 22 april 2012 @ 13:22:

Het is natuurlijk wel een beetje het probleem van steeds dezelfde mensen op die site.

Zo heb ik een paar jaar geleden op RP gestaan, paar keer gedate, niks geworden.

Ik vind RP een suffe site dus ging eens neuzen op een paar gratis sites. Als ik dan ging zoeken op mannen van mijn leeftijd in mijn omgeving, kwam ik dus dezelfde tegen.

Na een relatie afgelopen jaar toch weer een maandabbo op RP gedaan, ja en ook dan zie je nog steeds dezelfde mannen erop.

ben nu klaar met de sites, was blij dat mijn RP abbo erop zat.

Ik date nu amper meer, en als ik date is het vaak viavia.

Zo kreeg ik een emailadres door van een vriend van me, was een leuke vent voor me werd gezegd

Die heb ik nu op msn, we willen binnenkort eens wat drinkenJammer van je date-ervaringen pearle! Leuk dat je nu een nieuwe date in het vooruitzicht hebt. Zet 'm op! En hou je ons op de hoogte
Hee meiden, vanavond deel 3 uit de serie "... dus ik ben".

Deel 1 en 2 waren prachtig.

Vanavond: Ik heb lief, dus ik ben.

"Het probleem van deze tijd is dat men meer van de liefde houdt, dan van mensen".

Ned. 2 om 23:35 uur.

http://www.youtube.com/wa ... er_embedded&v=hlSl7nCCqXg
Hmm... ben wel benieuwd. Ik ga kijken :-) !

En nu maar weer snel uitloggen op het viva-forum en maar weer eens aan de slag met opruimen...pfff verslavend hoor dit forum...
quote:Henkjan41 schreef op 22 april 2012 @ 13:05:

[...]

Het grote verschil is dat zij duizenden reakties krijgen, maar desondanks vier jaar meedoen. Terwijl ik dat niet krijg hoewel ik toch iemand vind.Duizenden nog wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven