Eenzaam

12-09-2018 09:17 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik voel mij zo eenzaam en alleen. Er is niemand bij wie ik kan uithuilen. Er is niemand die echt vraagt hoe het gaat. Er is niemand die ik kan bellen om mijn verhaal kwijt te kunnen.
Hebben jullie dit ook? En hoe gaan jullie daar mee om?
Je kan altijd bellen/chatten/mailen : http://www.stichtinges.nl/

Of Sensoor.
https://www.sensoor.nl/
Heb je vrienden?
Geef je wel eens aan bij vrienden/familie/ bekenden dat je behoefte hebt aan een luisterend oor?
Als je wil kun je hier je verhaal delen!
Nee, geen echte vrienden.
Familie is alleen mijn moeder met wie ik praat maar na 2 x gesprekken hebben gevoerd is het ook klaar over een onderwerp
In je andere topic vertel je dat je net hebt ontdekt dat je man vreemdgaat. Logisch dat je je eenzaam voelt. Heb je geen vriendinnen, collega's, buurvrouw, zus, ouders met wie je kunt praten?
MokThee schreef:
12-09-2018 09:37
In je andere topic vertel je dat je net hebt ontdekt dat je man vreemdgaat. Logisch dat je je eenzaam voelt. Heb je geen vriendinnen, collega's, buurvrouw, zus, ouders met wie je kunt praten?
Dit speelt al jaren.
Girlpowerr schreef:
12-09-2018 09:41
Dit speelt al jaren.
Wat speelt al jaren? Je hebt zaterdag een topic geopend dat je hebt ontdekt dat je man vreemdgaat. Mijn vraag is of je geen buren, collega's etc. hebt om mee te praten.
Je schrijft daar dat je niet meer met hem verder wil. Heb je zelf werk?
Vervelend voor je, maar deels ook herkenbaar.
Het lijkt alsof iedereen teveel met zichzelf bezig is tegenwoordig...
Mensen zijn oorspronkelijk 'kudde dieren' en tegenwoordig MOET je alleen alles doen als je geen partner hebt.

Volgens mij is een mens daar biologisch niet voor gemaakt en geeft het onbewust een 'onveilig gevoel'.
Wat vervelend, en herkenbaar helaas :hug:
Ik heb gelukkig mijn man en familie, maar toen mijn broer stierf kwam ik er achter dat ik geen echte vrienden heb. Ik heb me daar ook best verdrietig over gevoeld
eenzaam gevoel wel herkenbaar. had het toen relatie uit ging. Ik was daarin erg afhankelijk geworden van mijn vriend en viel in een gat zonder hem.
Ik ben meer aandacht gaan besteden aan de vriendinnen die ik nog had en ben activiteiten gaan ondernemen om onder de mensen te zijn.
Ik wil me nooit meer zo eenzaam voelen en ben sindsdien veel zuiniger geworden met mensen die dicht bij me staan. Dat had ik jaren eerder moeten doen. Een sociaal netwerk is voor mij heel belangrijk en daarom steek ik daar aandacht, tijd en energie in.
Jij kunt dat ook. Je eenzaamheid is niet meteen weg, het is langere termijn.
Je vriend is niet je wereld he. Zonder hem ben je ook iemand
MokThee schreef:
12-09-2018 09:42
Wat speelt al jaren? Je hebt zaterdag een topic geopend dat je hebt ontdekt dat je man vreemdgaat. Mijn vraag is of je geen buren, collega's etc. hebt om mee te praten.
Je schrijft daar dat je niet meer met hem verder wil. Heb je zelf werk?
Dat ik eenzaam ben. Nee ik heb niemand. Ik werk parttime. En via werk is geen kans op sociale contacten. Ik heb het geprobeerd. Het blijft bij oppervlakkige contacten en met oppervlakkige contacten ga je niet je hart luchten
Veel mensen willen in eerste instantie positief investeren. Een leuke hobby delen, samen naar een concert...er zijn niet zo veel mensen die het vanaf dag 1 leuk vinden om het afvoerbakje te zijn van jouw ellende en huilbuien.

Dat je in een opgebouwde vriendschap ook minder leuke dingen meemaakt en dat elkaar dan bij staat lijkt mij heel normaal maar het begint daar vaak niet mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoi Girlpowerr, wat naar dat je je zo voelt. Zijn er geen andere manieren voor jou om contact te zoeken met andere vrouwen? Andere moeders van school, sporten, hobby's? Geen vriendinnen van vroeger meer (school) waarmee je het contact zou kunnen oppakken? Alle diepe vriendschappen beginnen ergens bij oppervlakkig contact....
winters schreef:
12-09-2018 09:56
Wat vervelend, en herkenbaar helaas :hug:
Ik heb gelukkig mijn man en familie, maar toen mijn broer stierf kwam ik er achter dat ik geen echte vrienden heb. Ik heb me daar ook best verdrietig over gevoeld
Echte en oprechte vrienden zijn moeilijk te vinden. Dat ervaar ik ook
Maar echte en oprechte vrienden, die bellen niet aan. Ze beginnen altijd met een oppervlakkig contact dat je uitbouwt, omdat het met die persoon goed voelt. Er is niet iemand die ineens je beste vriend of vriendin is. Je zult erin moeten investeren.

Ik denk dat je nu veel energie kwijt bent met het afronden van je relatie, en het opbouwen van vriendschappen nu extra moeilijk zal zijn. Je kunt je hart altijd luchten bij Sensoor, inderdaad. Daar bouw je geen vriendschap op, maar het is wel fijn om daar even te luchten.

En als dit al jaren speelt, zou je ook eens kunnen overwegen om met een psycholoog te gaan praten (via je huisarts laten doorverwijzen). Het klinkt ook een beetje alsof je wat meer zelfvertrouwen zou kunnen gebruiken. Daar kun je wat aan doen.

Sterkte.
Misschien is het een idee om eerst professionele hulp te zoeken bij het verwerken van alle emoties. Ik denk dat je daarna in een betere positie zult zijn om nieuwe vriendschappen aan te gaan, om de reden die Viva-Amber schrijft.
Het is niet altijd makkelijk, sommige vriendschappen lijken heel solide...totdat ze een relatie krijgen.
Dan hoor je ineens nooit meer iets van ze.

Ondankbaar eigenlijk, veel vriendschappen... :nooo:
Hoe gaat het?
Scorprion1990 schreef:
12-09-2018 10:05
Hoi Girlpowerr, wat naar dat je je zo voelt. Zijn er geen andere manieren voor jou om contact te zoeken met andere vrouwen? Andere moeders van school, sporten, hobby's? Geen vriendinnen van vroeger meer (school) waarmee je het contact zou kunnen oppakken? Alle diepe vriendschappen beginnen ergens bij oppervlakkig contact....
Ik heb het geprobeerd. Maar meestal komt het contact vanuit mij. Ik moest altijd meer energie instoppen dan ik terugkreeg. Misschien hecht ik teveel waarde aan vriendschap. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Ik ga verder blijven proberen. Echte vrienden zijn gewoon moeilijk te vinden.
MokThee schreef:
12-09-2018 10:09
Maar echte en oprechte vrienden, die bellen niet aan. Ze beginnen altijd met een oppervlakkig contact dat je uitbouwt, omdat het met die persoon goed voelt. Er is niet iemand die ineens je beste vriend of vriendin is. Je zult erin moeten investeren.

Ik denk dat je nu veel energie kwijt bent met het afronden van je relatie, en het opbouwen van vriendschappen nu extra moeilijk zal zijn. Je kunt je hart altijd luchten bij Sensoor, inderdaad. Daar bouw je geen vriendschap op, maar het is wel fijn om daar even te luchten.

En als dit al jaren speelt, zou je ook eens kunnen overwegen om met een psycholoog te gaan praten (via je huisarts laten doorverwijzen). Het klinkt ook een beetje alsof je wat meer zelfvertrouwen zou kunnen gebruiken. Daar kun je wat aan doen.

Sterkte.
Dank je. Investeren wil ik zeker maar moet wel van 2 kanten komen.
Soulsista schreef:
12-09-2018 13:07
Hoe gaat het?
Het gaat.. hoe gaat het met jou?
Delhi23 schreef:
12-09-2018 13:04
Het is niet altijd makkelijk, sommige vriendschappen lijken heel solide...totdat ze een relatie krijgen.
Dan hoor je ineens nooit meer iets van ze.

Ondankbaar eigenlijk, veel vriendschappen... :nooo:
Klopt helaas.
Girlpowerr schreef:
12-09-2018 14:55
Ik heb het geprobeerd. Maar meestal komt het contact vanuit mij. Ik moest altijd meer energie instoppen dan ik terugkreeg. Misschien hecht ik teveel waarde aan vriendschap. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Ik ga verder blijven proberen. Echte vrienden zijn gewoon moeilijk te vinden.
Juist dat proberen moet je loslaten. Als jij bij alle oppervlakkige contacten meteen laat merken dat je wilt 'investeren' zodat het een (h)echte vriendschap wordt deinzen mensen juist terug, dan kom je veel te dichtbij. Een oppervlakkig contact is een oppervlakkig contact, niets meer en niets minder. Dat zoiets kan uitgroeien tot een mooie, hechte vriendschap moet niet het doel zijn, ook een oppervlakkig contact kan fijn zijn. Met de één praat je over tuinieren, met de ander over koken, met weer een ander over de kinderen of over het weer ..... Niets mis mee, altijd fijn om gedachten te wisselen over simpele zaken.

En dan soms, heel soms, groeit zo'n oppervlakkig contact uit tot een goede vriendschap. Niet omdat de ene partij daarin investeert, of er meer energie in steekt dan de ander, maar gewoon omdat het simpelweg klikt van beide kanten. Dat is niet te sturen, zeker niet met er 'energie is steken', dat groeit gewoon in de loop der tijd.
en je kunt altijd hier je hart luchten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven