Eenzaamheid

08-12-2018 13:34 26 berichten
Hoi lieve mensen!

Ik moet wat kwijt. Ik voel mij de laatste tijd zo eenzaam en heb weinig goede vrienden om mij heen. Hier baal ik zo erg van. Ik mis gewoon een paar goede vriendinnen waar ik alles mee kan delen en meerdere keren in de week zie. Ik had wel een paar goede vriendinnen maar helaas zijn die vriendschappen over. Door omstandigheden maar dat is van mijn kant een bewuste keuze geweest.

Ik vind het lastig om goede vriendschappen op te bouwen met mensen. Veel mensen hebben een eigen vriendengroep en staan minder open voor andere mensen. Zo nu en dan leer ik mensen kennen. Maar het is heel moeilijk om vanuit daar een diepere connectie op te bouwen. Ik ben altijd wel erg spontaan en ook sociaal. Maar soms ook wel een kat uit de boom kijker. Ben niet altijd gelijk heel open naar mensen. Alhoewel ik ook niet bang ben om mensen aan te spreken en interesse te tonen. Ik heb wel wat losse contacten die ik wel is spreek en zie. Maar daar blijft het bij. Meer oppervlakkig en dat is jammer. Die zie of spreek ik niet altijd wekelijks.

Ik mis gewoon iemand waarmee ik kan uitgaan, chillen, winkelen etc.

Ik ben ook wel van mening dat het tegenwoordig moeilijk is om ern goede en loyale vriendin te vinden.

Soms heb ik het idee dat als je nou eenmaal weinig vrienden hebt dat mensen dat door hebben en je dan ineens een stuk minder interessant lijkt. Ik studeer in Utrecht. Een kamer vinden daar is natuurlijk moeilijk maar ik denk dat daar meet voor mij te beleven valt dan in het dorp waar ik mijn hele leven woon. Ik wil zsm verhuizen..

Tips ??
Alle reacties Link kopieren
Vervelend om te lezen en is iets wat ik steeds vaker lees in nieuwsberichten. Ik zie allerlei nuttige tips in div posts hierboven en ben het er wel mee eens. Je zult zelf actief moeten "halen" ipv dat men het komt "brengen". Tegenwoordig met internet is er 'n scala aan mogelijkheden. Het gaat je zeker lukken. Dit delen was al 'n goede eerste stap!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven