Eerlijk zijn
maandag 13 november 2017 om 10:33
Goed, wat dramatisch misschien maar ik heb even wat hulp nodig. Ik en mijn vriend hebben het niet zo vaak over ons seksverleden. Nu heb ik vroeger iets gedaan waar ik heel erg veel spijt van heb: seks met mijn getrouwde baas. Paar jaar geleden gebeurd maar nu enorm spijt en last van.
Ik zit hier heel erg mee en wil dit graag delen met vriend. Niet alleen omdat ik er mee zit en eerlijk wil zijn maar ook doordat wij in een kleine omgeving wonen en ik zou het lullig vinden als het uitkomt en van niets wist.
Vriendin van mij zegt dat ik het niet moet vertellen omdat hij het dan uit gaat maken maar ik wil gewoon eerlijk zijn over iets waar ik mee zit.
Wat zouden jullie doen?
Ik zit hier heel erg mee en wil dit graag delen met vriend. Niet alleen omdat ik er mee zit en eerlijk wil zijn maar ook doordat wij in een kleine omgeving wonen en ik zou het lullig vinden als het uitkomt en van niets wist.
Vriendin van mij zegt dat ik het niet moet vertellen omdat hij het dan uit gaat maken maar ik wil gewoon eerlijk zijn over iets waar ik mee zit.
Wat zouden jullie doen?
maandag 13 november 2017 om 10:37
Waarom zit je er zo mee?
Waarom wil je je schuldgevoel hierover verzachten door het aan je vriend te vertellen?
iedereen doet domme dingen in het verleden. Jij hebt dit om met je mee te dragen.
Als het goed is heb je ervan geleerd. Je vriend is niet getrouwd toch?
Ik zou er, als je het wil vertellen, geen 'ding'van maken. Je kan het ter sprake brengen tussen neus en lippen door, wanneer jullie het over je verleden hebben.
Misschien heeft je vriend ook wel een dergelijk verhaal. Je weet het niet.
Geen drama van maken. Het ligt achter je.
Waarom wil je je schuldgevoel hierover verzachten door het aan je vriend te vertellen?
iedereen doet domme dingen in het verleden. Jij hebt dit om met je mee te dragen.
Als het goed is heb je ervan geleerd. Je vriend is niet getrouwd toch?
Ik zou er, als je het wil vertellen, geen 'ding'van maken. Je kan het ter sprake brengen tussen neus en lippen door, wanneer jullie het over je verleden hebben.
Misschien heeft je vriend ook wel een dergelijk verhaal. Je weet het niet.
Geen drama van maken. Het ligt achter je.
maandag 13 november 2017 om 10:38
maandag 13 november 2017 om 10:41
Klopt, dit is een jaar of vier geleden ik en mijn vriend hebben nu rond de 9 maand. Misschien overdrijf ik ook wel maar het voelt nu of houd ik iets heel ergs achter. Ook is het (nog) niet uitgekomen maar ik denk dat hij aardig kwaad zal worden mocht dit wel uitkomen. Voel mij gewoon schuldig maar weet niet of ik nu te 'emotioneel' denk en dit verstandig is.
maandag 13 november 2017 om 10:43
A problem shared is a problem halved?
Je denk dat jij jouw schuldgevoel nu kan overdragen op je vriend?
Leer eerst accepteren dat je dit gedaan hebt. Je kan de feiten niet veranderen. Je hebt toen de keuze gemaakt, om wat voor redenen dan ook. Ik hoop dat je er van genoten hebt. En van geleerd dat je dit niet moet doen.
Pas op het moment dat je vrede hebt met je verleden, dan kan je eraan denken om dit met je vriend te delen.Hij zal vast ook wel dingen in zijn verleden gedaan hebben waar hij niet zo trots op is.
Je denk dat jij jouw schuldgevoel nu kan overdragen op je vriend?
Leer eerst accepteren dat je dit gedaan hebt. Je kan de feiten niet veranderen. Je hebt toen de keuze gemaakt, om wat voor redenen dan ook. Ik hoop dat je er van genoten hebt. En van geleerd dat je dit niet moet doen.
Pas op het moment dat je vrede hebt met je verleden, dan kan je eraan denken om dit met je vriend te delen.Hij zal vast ook wel dingen in zijn verleden gedaan hebben waar hij niet zo trots op is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 13 november 2017 om 10:49
Als hij hier kwaad om wordt en het hierom wil uitmaken dan was jullie relatie toch al niets waard.Ziemie schreef: ↑13-11-2017 10:41Klopt, dit is een jaar of vier geleden ik en mijn vriend hebben nu rond de 9 maand. Misschien overdrijf ik ook wel maar het voelt nu of houd ik iets heel ergs achter. Ook is het (nog) niet uitgekomen maar ik denk dat hij aardig kwaad zal worden mocht dit wel uitkomen. Voel mij gewoon schuldig maar weet niet of ik nu te 'emotioneel' denk en dit verstandig is.
Kun jij je verleden veranderen? Kun jij het ongedaan maken? Nee he? Dan kan hij je er ook niet om straffen. En doet hij dat toch, dan is het een eersteklas idioot.
maandag 13 november 2017 om 10:57
Volg je eigen hart.
Menig mens heeft wel eens iets op seksgebied gedaan, wat hij/zij later toch niet zo tof vond. Spijt van had.
Dat boek is uit. Spijt blijven houden heeft geen zin.
Waar komt de angst vandaan , dat het wel eens uit kan komen.
Je had toen nog niets met huidige vriend.
Werk je nog op dat bedrijf ?? Zo ja, zal die baas echt niet van de daken gaan schreeuwen , dat hij met 1 van zijn medewerkers het bed gedeeld heeft.
Wie weet ben je niet eens de enige....
Je schrijft dat je spijt hebt. Hij is waarschijnlijk getrouwd met kinderen.
Alleen jij weet dat en daarom zo spijt.? of kwam je er pas later achter. (allemaal mogelijk)
Jij kunt je vriend het beste inschatten.
stel je de vraag andersom voor, als hij vertelt dat hij in het verleden met zijn baas naar bed is geweest. Wat denk jij dan "lekker boeiend", of " zo!! dat doe je toch niet?" Hij kan er heel anders op reageren.
A. is dit relevant voor je huidige relatie?? Kent hij jouw baas. ?
B. Je kunt niet voor de ander denken.
C. Zo ook die vriendin niet.
Eerlijk zijn over seksverleden. ...... Ik zie het nut er niet van in.
Daar bedoel ik mee, dat de ander nou niet perse hoeft te weten met hoeveel jongens/ mannen je het bed gedeeld hebt. Incl. die baas.
Zou jij je gelukkiger voelen als je weet met hoeveel vrouwen je vriend het bed gedeeld heeft. ?
Menig mens heeft wel eens iets op seksgebied gedaan, wat hij/zij later toch niet zo tof vond. Spijt van had.
Dat boek is uit. Spijt blijven houden heeft geen zin.
Waar komt de angst vandaan , dat het wel eens uit kan komen.
Je had toen nog niets met huidige vriend.
Werk je nog op dat bedrijf ?? Zo ja, zal die baas echt niet van de daken gaan schreeuwen , dat hij met 1 van zijn medewerkers het bed gedeeld heeft.
Wie weet ben je niet eens de enige....
Je schrijft dat je spijt hebt. Hij is waarschijnlijk getrouwd met kinderen.
Alleen jij weet dat en daarom zo spijt.? of kwam je er pas later achter. (allemaal mogelijk)
Jij kunt je vriend het beste inschatten.
stel je de vraag andersom voor, als hij vertelt dat hij in het verleden met zijn baas naar bed is geweest. Wat denk jij dan "lekker boeiend", of " zo!! dat doe je toch niet?" Hij kan er heel anders op reageren.
A. is dit relevant voor je huidige relatie?? Kent hij jouw baas. ?
B. Je kunt niet voor de ander denken.
C. Zo ook die vriendin niet.
Eerlijk zijn over seksverleden. ...... Ik zie het nut er niet van in.
Daar bedoel ik mee, dat de ander nou niet perse hoeft te weten met hoeveel jongens/ mannen je het bed gedeeld hebt. Incl. die baas.
Zou jij je gelukkiger voelen als je weet met hoeveel vrouwen je vriend het bed gedeeld heeft. ?
maandag 13 november 2017 om 11:01
Ik werk niet meer bij dat bedrijf. Een vroegere vriendin weet het wel aangezien zij mijn mobiel pakte toen ik toevallig een appje krijg. Denk wel dat het stil blijft maar dat weet je nooit zeker. Eigen schuld ook natuurlijk.
Ik denk dat het inderdaad niet handig is om het nu te zeggen en houd het eerst maar voor me. Mocht het uitkomen dan kan ik dan mijn zegje doen.
Bedankt voor al jullie advies!
Ik denk dat het inderdaad niet handig is om het nu te zeggen en houd het eerst maar voor me. Mocht het uitkomen dan kan ik dan mijn zegje doen.
Bedankt voor al jullie advies!
maandag 13 november 2017 om 11:10
Jeetje ZieMieZiemie schreef: ↑13-11-2017 10:41
Klopt, dit is een jaar of vier geleden
Mijn vriend en ik hebben nu 9 maanden een relatie.
. Misschien overdrijf ik ook wel, maar het voelt nu of ik iets heel ergs achter houd.
Ook is het (nog) niet uitgekomen , maar ik denk dat hij aardig kwaad zal worden mocht dit wel uitkomen.
Voel mij gewoon schuldig maar weet niet of ik nu te 'emotioneel' denk en dit verstandig is.
A is het al 4 jaar geleden !!!!!!!!!!!!!!!!!!
B Je hebt nu een fijne relatie.
C. waarom DENk JIJ ,dat je vriend er nu nog kwaad om zou worden ?? Kent hij jouw Baas ????????
D. en zo ja. je baas was er ook zelf bij, getrouwd of niet hij is met jou naar bed geweest.
Ophouden om je schuldig te voelen. Het is gebeurd. Het boek is uit.
Verder gaan met leven in het heden en geniet van je vriend.
Jeetje als ik geld zou ophalen , voor dames die met hun baas naar bed zijn geweest, zou ik nu miljonair zijn geweest.
maandag 13 november 2017 om 11:21
Niet vertellen natuurlijk. Maar ook niet over liegen. Als hij dus een keer vraagt naar je vroegere sexleven kun je het best ter sprake brengen, maar verder moet je het vooral laten zitten.
Geen dingen aan mensen vertellen die ze helemaal niet willen weten. Tenzij het belangrijk voor ze is, maar dat is het dus niet.
Geen dingen aan mensen vertellen die ze helemaal niet willen weten. Tenzij het belangrijk voor ze is, maar dat is het dus niet.
For whom the bell tolls
maandag 13 november 2017 om 11:40
Heb je er de laatste 3 jaar aan gedacht, voordat je met je vriend kreeg?
Als jij het wil vertellen omdat je denkt dat hij er niet mee om kan gaan als het uitkomt en hij je ter verantwoording gaat roepen hierover, dan kun je het maar beter achter de rug hebben. Want dan kun je beter deze relatie beëindigen en op zoek gaan naar iemand die je niet in het heden verantwoordelijk houdt voor alles wat in het verleden is gebeurd.
maandag 13 november 2017 om 11:56
maandag 13 november 2017 om 12:03
Waarom zou hij kwaad worden dan? Is hij van mening dat je hem vóór jullie relatie al verantwoording schuldig was? Dat je om die reden alles op moet biechten wat je daarvoor hebt gedaan? Het was voor zijn tijd. In feite gaat het hem geen z*k aan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.